Schadeclaims om beelden Koningennedag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Schadeclaims om beelden Koningennedag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:40

Ik vind het rond uit asosiaal dat mensen die dit via televisie of pc hebben gezien een schade claim aanvragen. Dat ze dit zelfs durven! Beetje voordelen zitten halen uit het leed van anderen.. Achterlijk!

Als je er werkelijk bij betrokken bent geraakt, snap ik het helemaal. Maar wanneer je alles op gaat zoeken op tv, laat staan op internet, dan ben je gewoon flink achterbaks bezig!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:45

Ik vind het gewoon een zieke gedachte om om die reden een schadeclaim in te dienen. Voor betrokkenen kan ik me het heel goed voorstellen, maar als je het te zien krijgt op tv... sorry, maar er zit ook een zapkast bij de tv.
En vooral die mensen die de filmpjes bewust hebben opgezocht op YouTube daar heb ik totaal geen respect voor. Ik word gewoon misselijk van het idee dat het bij die mensen op komt :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:26

Triest, heel triest, ze willen zeker op vakantie? Centjes allemaal opgemaakt aan onzindingen?

Als reaal idd uitkeert, zal er denk ik heel veel verzet tegen komen, nog meer burgerhaat.
En dan nog iets...emotionele schade, wat is er mis met die knop die inmiddels toch wel op elk apparaat zit??

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:52

Elise: volgens mij is in jurisprudentie ook bepaald dat vereist is voor schadevergoeding door shockschade dat diegene die vorderd het slachtoffer heeft aangetroffen op de plaats en toen iets gezien heeft waardoor er een psychisch ziektebeeld is ontstaan. (wat jij opnoemde als vereiste).

In het arrest waarin dit bepaald werd, was er een meisje aangereden door een auto. De moeder heeft het meisje aangetroffen op straat en de hersenen lagen bloot. (dit is geen geintje) Deze vrouw heeft wel shockschade vergoeding gekregen.
En terecht. Als je dit verhaal dan vergelijkt met de reden van de tv kijkers dan zegt dat al genoeg.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:15

Het kindertaxi-arrest :j
edit: Het was ook niet mijn bedoeling een mening te geven in deze, maar te benadrukken dat het niet 'klaar' is met het feit dat er nu iets wordt gevorderd. Er volgt nu een toetsing. Bij die toetsing zullen de punten uit het Kindertaxi-arrest wel naar voren komen. Schokkend arrest trouwens (wat het gebeurde betreft) :\. Het is dus niet echt (-echt niet) zeker dat de mensen die nu een schadeclaim hebben ingediend ook iets gaan ontvangen. Nauwe kring van bekenden die ter plaatse was overigens niet te verwarren met kijkers op you tube e.d.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:48

Als ze maar niets gaan uitbetalen, dat zou het begin van het einde zijn.

*denk dat ik ook maar een claim ga indienen na de opgelopen psychische schade die ik heb opgelopen na het zien van beelden over aanslagen etc op het journaal*

De beelden op youtube hebben de mensen toch zelf voor gekozen om deze te gaan bekijken, en de TV had men uit kunnen zetten. Maar ja, daar zijn ze veel te nieuwschierig voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:59

Mijn maatregel: voor iedereen die het waagt om iets dergelijks te claimen, per direct 200% premie gaan heffen, ze vragen erom.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:23

Ik heb hier maar 1 woord voor: Asociaal!

Als je hier geschokt van raakt, dan klik je het toch niet aan? Eigenlijk vind ik het zoiezo raar dat zoiets op internet staat, zet even op YouTube hoe mensen dood gaan!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:31

Kan et me trouwens wel voorstellen als e een betrokkenen bent en het iedere keer weer terug ziet op het journaal. maar gewoon iemand die het notabene zelf opzoekt op youtube moet zich schamen dat ie zo'n claim indient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:31

Marjoow schreef:
Ik heb hier maar 1 woord voor: Asociaal!

Als je hier geschokt van raakt, dan klik je het toch niet aan? Eigenlijk vind ik het zoiezo raar dat zoiets op internet staat, zet even op YouTube hoe mensen dood gaan!

dr staan nog veel ergere dingen op het internet
das ook de kracht en zwakte van het internet, jan en allemaal kan zn beetje alles erop zetten.

maar asociaal is het wel, gewoon proberen wat geld eraan te verdienen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:44

Ja maar ik vind dat raar, kijk als je nou iets hebt wat in scene is gezet, oke, maar een waargebeurd filmpje, wat echt is.

Nee sorry, dat houd je maar van YT..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:45

Snap niet dat die mensen dan om geld vragen, kunnen beter om hulp vragen