Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Kan me er NIETS bij voorstellen.
En dan die bokkers die dat goed proberen te praten.
Huertecilla schreef:Twiggy2008 schreef:Kan me er NIETS bij voorstellen.
En dan die bokkers die dat goed proberen te praten.
Het is als fenomeen op zich niets anders dan het willen houden van zeepaardjes zonder aquarium, landpaardjes zonder weidegroep, kinderen zonder thuis met kwali- en priori-tijd.
Kinderen kríjg je. Die zijn een geschenk en het doél van kinderen krijgen is jezelf doorgeven.
De tijd die je investeert in dat doorgeven is niet vrijblijvend maar een consequentie van een kind willen.
hc
sarabande schreef:Die collum in de krant ging over het feit dat de door werk overbelaste ouders hun 3 jarigen, als de chreche ook vakantie heeft, zelfs de oma en opa weg zijn, naar een kinderkamp brengen.
3 Jarigen, daar wordt ik toch wel even verdrietig van
Citaat:Mijn kind zit helemaal in mijn leven verweven. Al de rest, hoe belangrijk ook, doe ik er om heen. ZIJ is prioriteit nummer 1. Altijd.
Urielle schreef:Zo beschouwd weet ik eigenlijk niet wat er mis is je zoontje van drie of vier een week op 'ridderkamp' te sturen en ik vind het een beetje misplaatst in een topic over een overleden kind.
Urielle schreef:Zo keken wij er eerst ook tegenaan.
Maarre... in Belgie is het heel algemeen gangbaar je kinderen 's zomers naar allerlei kampen doen en ik sluit niet uit dat wij het volgend jaar ook een week doen. Waarom? Omdat ik niet wil dat mijn kind later het gevoel heeft dat ze van alles niet mocht wat andere kinderen wel mochten, omdat IK het (misplaatste?) idee had dat je je kind gewoon uitbesteedt. Als driejarige gaan ze overigens overdag op kamp en slapen gewoon thuis dus ze doen gewoon allerlei activiteitendagen met aan het eind een voorstelling voor de ouders. Zo beschouwd weet ik eigenlijk niet wat er mis is je zoontje van drie of vier een week op 'ridderkamp' te sturen en ik vind het een beetje misplaatst in een topic over een overleden kind.
Blue_Eyes schreef:En dan ben je je baan kwijt en kun je je hoogste prioriteit geen eten meer geven. Punt.
vorame schreef:Een alleenstaande moeder kan het kind altijd eten geven als het geen baan meer heeft.
Die krijgt dan namelijk centjes van de gemeente.
Ik had het dus niet over dit voorval, maar als reactie op geen eten geven.
Urielle schreef:Ik heb zelf al grote moeite een half jaar uitval ivm kind te kunnen uitleggen, want een gat op je CV is echt not done tegenwoordig.
sarabande schreef:Urielle schreef:Ik heb zelf al grote moeite een half jaar uitval ivm kind te kunnen uitleggen, want een gat op je CV is echt not done tegenwoordig.
Daar sla je de spijker op de kop, de carrière is belangrijker dan het kind.
Urielle schreef:@Hc: ja joh, laat alleenstaande vrouwen gewoon een vent nemen voor de centen.![]()
Ik mag hopen dat de dames in kwestie toch ook kiezen voor een lieve geschikte partner die tevens een goede stiefvader zal zijn.
Wat me trouwens ook opvalt: waarom is het gelijk weer moeder die thuis moet blijven? Als het koppel nog bij elkaar is, kan papa ook prima thuis blijven hoor
MiSsY_Me schreef:Vind ik echt raar, vergeten, dikke bullshit...Dat kind is 3, dan kan hij al praten, of in ieder geval, geluid maken...Een normaal kind van 3 zit echt niet geluidloos in een auto...:S
Laatst was er ook al zoiets, geloof hier in nederland..(?)
"Vergeten" Een mens kan veel dingen vergeten, maar je eigen kind...?
Urielle schreef:vorame schreef:Een alleenstaande moeder kan het kind altijd eten geven als het geen baan meer heeft.
Die krijgt dan namelijk centjes van de gemeente.
Ik had het dus niet over dit voorval, maar als reactie op geen eten geven.
Vorame, ook alleenstaande moeders hebben voortaan gewoon sollicitatieplicht (vanaf drie jaar of vanaf vijf, dat ben ik even kwijt).
Daarnaast kun jij je HBO of unief wel hebben gehad maar als je er een jaar of 5 bent uitgeweest (in het geval van 1 kind) kom jij niet 123 meer binnen op de arbeidsmarkt. Ik heb zelf al grote moeite een half jaar uitval ivm kind te kunnen uitleggen, want een gat op je CV is echt not done tegenwoordig.
Huertecilla schreef:sarabande schreef:
Daar sla je de spijker op de kop, de carrière is belangrijker dan het kind.
Verder is langer dan tijdelijk ´alleenstaand´ ook een keuze.
hc
Citaat:In de schoonmaak staan ze te springen om mensen.
Nu nog steeds. En uren erg variabel.
Nee niet waar je voor hebt geleerd, maar wel gewoon eten op de plank.
En vaak mooi in te passen in schooltijden. Hoef je ze niet te dumpen.