Vergeten kind komt om in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:23

Die collum in de krant ging over het feit dat de door werk overbelaste ouders hun 3 jarigen, als de chreche ook vakantie heeft, zelfs de oma en opa weg zijn, naar een kinderkamp brengen.
3 Jarigen, daar wordt ik toch wel even verdrietig van

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:48

sarabande schreef:

Je hebt pm om je op te vrolijken. Zó kan het ook ;)
Kwestie van keuzes maken op basis van prioriteiten :)*

hc

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:00

Weer een kindje vergeten... Ongelofelijk!!!
Ik heb ook geen begrip voor ouders die hun kind zo achterlaten. Kan me er NIETS bij voorstellen.
En dan die bokkers die dat goed proberen te praten :roll: . Er zijn blijkbaar nog veel bokkers die ouders hebben die hen wel eens vergeten zijn. Da's fijn. :+

Arm kindje..... 3 jaar...... ;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:07

Twiggy2008 schreef:
Kan me er NIETS bij voorstellen.
En dan die bokkers die dat goed proberen te praten :roll: .

Het is als fenomeen op zich niets anders dan het willen houden van zeepaardjes zonder aquarium, landpaardjes zonder weidegroep, kinderen zonder thuis met kwali- en priori-tijd.

Kinderen kríjg je. Die zijn een geschenk en het doél van kinderen krijgen is jezelf doorgeven.
De tijd die je investeert in dat doorgeven is niet vrijblijvend maar een consequentie van een kind willen.

hc

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:11

Huertecilla schreef:
Twiggy2008 schreef:
Kan me er NIETS bij voorstellen.
En dan die bokkers die dat goed proberen te praten :roll: .

Het is als fenomeen op zich niets anders dan het willen houden van zeepaardjes zonder aquarium, landpaardjes zonder weidegroep, kinderen zonder thuis met kwali- en priori-tijd.

Kinderen kríjg je. Die zijn een geschenk en het doél van kinderen krijgen is jezelf doorgeven.
De tijd die je investeert in dat doorgeven is niet vrijblijvend maar een consequentie van een kind willen.

hc

Ben ik helemaal met je eens. :j
Maar blijkbaar zien sommige ouders die consequentie niet in, als ik dit soort verhalen lees.
Mijn kind zit helemaal in mijn leven verweven. Al de rest, hoe belangrijk ook, doe ik er om heen. ZIJ is prioriteit nummer 1. Altijd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:15

sarabande schreef:
Die collum in de krant ging over het feit dat de door werk overbelaste ouders hun 3 jarigen, als de chreche ook vakantie heeft, zelfs de oma en opa weg zijn, naar een kinderkamp brengen.

Zo keken wij er eerst ook tegenaan.
Maarre... in Belgie is het heel algemeen gangbaar je kinderen 's zomers naar allerlei kampen doen en ik sluit niet uit dat wij het volgend jaar ook een week doen. Waarom? Omdat ik niet wil dat mijn kind later het gevoel heeft dat ze van alles niet mocht wat andere kinderen wel mochten, omdat IK het (misplaatste?) idee had dat je je kind gewoon uitbesteedt. Als driejarige gaan ze overigens overdag op kamp en slapen gewoon thuis dus ze doen gewoon allerlei activiteitendagen met aan het eind een voorstelling voor de ouders. Zo beschouwd weet ik eigenlijk niet wat er mis is je zoontje van drie of vier een week op 'ridderkamp' te sturen en ik vind het een beetje misplaatst in een topic over een overleden kind.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:15

Het eerste wat in me opkwam is "alweer".

Afschuwelijk dat dit (weer) voor is gekomen. Ik sta er ver vanaf met mijn begrip omdat ik het me niet kan voorstellen dat je je aller-eigen kind vergeet.. Maar denk eens aan de ouders. Ik praat niks goed, maar het moet voor hen en de familie ook vreselijk en verschrikkelijk zijn.. Dit doe je ook niet expres, en ik denk dat die vrouw dit altijd blijft achtervolgen..
Echt, ik praat het niet goed, ik snap het ook net zo min als jullie.. Maar ook voor de ouders + familie en omstanders veel sterkte. Y;(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:18

Ben ik helemaal met je eens, Urielle. Hier in de buurt heb je de Kika-kampen (die niets met kinderkanker te maken hebben), waar mijn kinderen maar al te graag naartoe zouden willen. Dit jaar nog niet omdat we zelf plannen hebben, maar zeg nooit nooit.

Citaat:
Mijn kind zit helemaal in mijn leven verweven. Al de rest, hoe belangrijk ook, doe ik er om heen. ZIJ is prioriteit nummer 1. Altijd.

Dat geldt voor mij ook. En ik praat het ook niet goed wat er gebeurd is, ik vind het ook STOM. Maar ik kan me wel voorstellen dat er situaties mogelijk zijn waarin je erg afgeleid bent. Je weet niet onder wat voor stress deze moeder zat. In die paar uur dat ze op haar werk is geweest (wat voor werk deed ze? Dat weten we niet) heeft ze misschien wel 4 mensenlevens gered of heeft ze van haar baas zo ongenadig op haar *** gekregen dat ze alleen nog maar kon huilen. Je weet het gewoon niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:21

Urielle schreef:
Zo beschouwd weet ik eigenlijk niet wat er mis is je zoontje van drie of vier een week op 'ridderkamp' te sturen en ik vind het een beetje misplaatst in een topic over een overleden kind.

Je moet twee zaken niet door elkaar halen.
´Het is één ding om een kind op kamp met leeftijdsgenoten te sturen om sociale ervaringen op te doen.
Het is twee om een kind te stallen omdat je zelf geen tijd hebt.

Een kind van drie haalt nog geen biet uit een kamp. Wel uit korte tijd onder de beschermende vleugels vandaan, wel uit functioneren in een groep leeftijkdsgenootjes.
Dat is echter niet de kern. De kern is het het stallen, het geen tijd hebben. Dat is helemaal on-topic want het gaat om priori-tijd :)*

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:21

Urielle schreef:
Zo keken wij er eerst ook tegenaan.
Maarre... in Belgie is het heel algemeen gangbaar je kinderen 's zomers naar allerlei kampen doen en ik sluit niet uit dat wij het volgend jaar ook een week doen. Waarom? Omdat ik niet wil dat mijn kind later het gevoel heeft dat ze van alles niet mocht wat andere kinderen wel mochten, omdat IK het (misplaatste?) idee had dat je je kind gewoon uitbesteedt. Als driejarige gaan ze overigens overdag op kamp en slapen gewoon thuis dus ze doen gewoon allerlei activiteitendagen met aan het eind een voorstelling voor de ouders. Zo beschouwd weet ik eigenlijk niet wat er mis is je zoontje van drie of vier een week op 'ridderkamp' te sturen en ik vind het een beetje misplaatst in een topic over een overleden kind.

Een kind van 3 krijgt dan het gevoel dat ze iets niet mag wat anderen wel mogen :? Wat een klinklare onzin.

Ik vind het misplaatst om kinderen van die leeftijd overal te dumpen, dat is de strekking van dit topic, dat men niet genoeg tijd voor het kind heeft, of maakt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:23

Blue_Eyes schreef:
Maar ik kan me wel voorstellen dat er situaties mogelijk zijn waarin je erg afgeleid bent.

´Ja, maar....´

Dan loop je met je kind op de arm naar binnen en zegt dat je éérst de hoogste prioriteit moet regelen. Punt.

hc

Blue_Eyes

Re: Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:25

En dan ben je je baan kwijt en kun je je hoogste prioriteit geen eten meer geven. Punt.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:29

Blue_Eyes schreef:
En dan ben je je baan kwijt en kun je je hoogste prioriteit geen eten meer geven. Punt.

Of de hoogste prioriteit luxe, vakantie niet meer doen.
Het geldt niet voor iedereen, maar de meeste 2 verdieners werken om de luxe.
Wij zelf ook hoor.
Maar in de meeste gevallen is het zo dat als de vrouw niet meer werkt dat daar op ingeleverd moet worden.
Niet op het eten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:31

Staat er iets bij over tweeverdieners dan? Het zou zomaar een alleenstaande moeder kunnen zijn....

Let wel: ik probeer het dus niet goed te praten. Maar ik vind wel dat er heel erg hard geoordeeld wordt over iemand die dat ook al over zichzelf zal doen nu en probeer te laten zien dat er meer mogelijkheden zijn dan alleen de 'ideale situatie' (voor zover je daar nu over kunt spreken) dat pa goed verdient en moe alleen carriere probeert te maken om lekker een keer extra op vakantie te kunnen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:33

Een alleenstaande moeder kan het kind altijd eten geven als het geen baan meer heeft.
Die krijgt dan namelijk centjes van de gemeente.

Ik had het dus niet over dit voorval, maar als reactie op geen eten geven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:35

Ook in Spanje? En weet je hoe lang het duurt voor je een uitkering hebt?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:36

Ik denk dat je daar anders tegenaan moet kijken Sarabande. Mijn dochter van bijna drie vindt het leuker om op het KDV met 20 leeftijdgenoten op fietsjes rond te racen en bij K3 te dansen en ik denk dus ook overdag op 'Zeemeerminnenkamp' te gaan, dan met haar moeder naar de speeltuin te gaan etc. De energie en voortdurende aandacht van veel leeftijdsgenootjes kan ik gewoon echt niet vervangen. Niet dat we dat niet doen, maar er is in zo'n vakantie ook ruimte voor EN en niet voor OF gelukkig.

Over het 'stallen':
Nou ben ik in de (zelfgekozen) gezegende omstandigheden in het onderwijs te zitten en dus ook vakantie te hebben als mijn kind vakantie heeft, maar ik kan me ook voorstellen dat het lastig is als je van je baas 2 weken vakantie krijgt en je kind heeft er 8. 2 weken kun je je helemaal toeleggen op je kind, 1 week bij de ene oma, 1 week bij de andere oma, misschien een tante die het best gezellig vindt een weekje logeren, dan moet je nog drie weken iets regelen voor overdag :D Er zijn maar weinig bazen die accoord zijn dat hun personeel de kinderen drie weken meebrengt.

En misschien een stukje projectie, maar ik heb er nog steeds de schijt van in dat ik nooit (jaarlijks) op ponykamp mocht. Heb op mijn 30e nog steeds het gevoel dat ik iets heb gemist :o :+ En dat terwijl ik wel de hele zomer les kreeg op de pony's van mijn zus :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:39

vorame schreef:
Een alleenstaande moeder kan het kind altijd eten geven als het geen baan meer heeft.

Vorame, ook alleenstaande moeders hebben voortaan gewoon sollicitatieplicht (vanaf drie jaar of vanaf vijf, dat ben ik even kwijt).
Daarnaast kun jij je HBO of unief wel hebben gehad maar als je er een jaar of 5 bent uitgeweest (in het geval van 1 kind) kom jij niet 123 meer binnen op de arbeidsmarkt. Ik heb zelf al grote moeite een half jaar uitval ivm kind te kunnen uitleggen, want een gat op je CV is echt not done tegenwoordig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:47

Urielle schreef:
Ik heb zelf al grote moeite een half jaar uitval ivm kind te kunnen uitleggen, want een gat op je CV is echt not done tegenwoordig.

Daar sla je de spijker op de kop, de carrière is belangrijker dan het kind.

Dat moet je van tevoren bedenken, niet als het kind er al is. En nogmaals het gaat om kinderen van 3, die gaan niet op ponykamp mag ik hopen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:00

sarabande schreef:
Urielle schreef:
Ik heb zelf al grote moeite een half jaar uitval ivm kind te kunnen uitleggen, want een gat op je CV is echt not done tegenwoordig.

Verder is langer dan tijdelijk ´alleenstaand´ ook een keuze.

hc

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:08

Als ik voor een carriere ging, stond ik niet voor de klas, dan werkte ik voor de een of andere mulitnational. :+ Waarom sta ik voor de klas? Omdat ik hoop dat ik mijn kind volgend jaar een vrijstaande woning op het platteland kan bieden waar je op straat kunt spelen met andere kinderen en 'zomers een opblaasbadje in de tuin kunt hebben en kunt schommelen etc., ipv een onverklaarbaar bewoond ( :+ ) appartementje op de vierde verdieping waar je met mooi weer niet eens het balkon op kunt en waar de auto's met 70 voorbij razen op straat. Omdat ik het prettig vind dat ik voor haar gewoon dat kinderkruiwagentje van de Boerenbond kan kopen als ze erom vraagt, zodat ze mama kan 'helpen' met de stallen. Omdat ik in een opwelling met mijn dochter naar de supermarkt kan lopen om ingredienten te halen om koekjes te bakken ipv eerst mijn vent moet inlichten om huishoudgeld te krijgen. Omdat ik bij kan dragen aan onze vakantie naar die kindercamping in Frankrijk en nu wekelijks met mijn dochter uitstapjes kan maken terwijl mijn vriend nog aan het werk is. Omdat je eigen geld hebben zorgt voor evenwicht in de relatie, wat het hele gezin ten goede komt.
En vooral omdat ik mijn dochter een fatsoenlijke levensstandaard wil kunnen bieden, ook in het geval dat haar papa kanker of hartproblemen krijgt, een autoongeluk of een affaire met zijn 20-jarige secretaresse die de dag opgemaakt en geparfumeerd begint in plaats van onder babykots en koekkruimels :+

Voor iedereen die denkt dat zoiets niet belangrijk is: ik kom zelf uit een gebroken gezin waar een studerende bijstandsmoeder voor drie kinderen moest zorgen. Ondanks dat mijn moeder absoluut haar stinkende best heeft gedaan, laat het toch zijn sporen na.

Ik heb zelf overigens uitval gehad omdat ik bloed verloor tijdens de zwangerschap als ik 'teveel' deed dus dat lijkt me niet te voorspellen ;)

Kinderen van drie gaan niet op ponykamp maar dus wel op themakampen met leuke activiteiten voor kleuters. 's Avonds slapen ze dan gewoon thuis.

@Hc: ja joh, laat alleenstaande vrouwen gewoon een vent nemen voor de centen. :+
Ik mag hopen dat de dames in kwestie toch ook kiezen voor een lieve geschikte partner die tevens een goede stiefvader zal zijn.

Wat me trouwens ook opvalt: waarom is het gelijk weer moeder die thuis moet blijven? Als het koppel nog bij elkaar is, kan papa ook prima thuis blijven hoor }>
en nu ben ik naar de kermis met mijn kind ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:14

Urielle schreef:
@Hc: ja joh, laat alleenstaande vrouwen gewoon een vent nemen voor de centen. :+
Ik mag hopen dat de dames in kwestie toch ook kiezen voor een lieve geschikte partner die tevens een goede stiefvader zal zijn.

Wat me trouwens ook opvalt: waarom is het gelijk weer moeder die thuis moet blijven? Als het koppel nog bij elkaar is, kan papa ook prima thuis blijven hoor }>

Waarom spring jij dan gelijk naar de conclusie dat ik het over vrouwen heb?

Ik schrijf ´alleenstaand´ :)*

Geldt ook voor vaders.

...of over centen. Het gaat om kwali-TIJD.

Helaas ook geeft de maatschappij de kinderen bij gezinsontwrichting doorgaans aan de moeder mee.

Allemaal echter smoezenboek want de kern is dat een kind per definitie je doel ís.
Wellicht niet voor een individueel persoon, doch daar gaat het nu net om; die heeft dan de prioriteit niet zoals ´moeder aarde´ (m/v) die heeft.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 20-07-09 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:16

MiSsY_Me schreef:
Vind ik echt raar, vergeten, dikke bullshit...Dat kind is 3, dan kan hij al praten, of in ieder geval, geluid maken...Een normaal kind van 3 zit echt niet geluidloos in een auto...:S

Laatst was er ook al zoiets, geloof hier in nederland..(?)
"Vergeten" Een mens kan veel dingen vergeten, maar je eigen kind...?

Dat was ook mijn eerste gedachte, dat kind kan toch wel praten := Maar misschien sliep hij...

Snap echt niet hoe mensen hun eigen kind kunnen vergeten :n

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:37

Urielle schreef:
vorame schreef:

Vorame, ook alleenstaande moeders hebben voortaan gewoon sollicitatieplicht (vanaf drie jaar of vanaf vijf, dat ben ik even kwijt).
Daarnaast kun jij je HBO of unief wel hebben gehad maar als je er een jaar of 5 bent uitgeweest (in het geval van 1 kind) kom jij niet 123 meer binnen op de arbeidsmarkt. Ik heb zelf al grote moeite een half jaar uitval ivm kind te kunnen uitleggen, want een gat op je CV is echt not done tegenwoordig.

Ja natuurlijk hebben ze solicitatie plicht.
Wel geld vangen en niets doen?

In de schoonmaak staan ze te springen om mensen.
Nu nog steeds. En uren erg variabel.
Nee niet waar je voor hebt geleerd, maar wel gewoon eten op de plank.
En vaak mooi in te passen in schooltijden. Hoef je ze niet te dumpen.

Maar de stelling van een alleenstaande vrouw ineens geen eten meer heeft gaat simpelweg niet op.
En die bedrijven gooien je er niet uit als er een keer wat is met je kind en je die op 1 zet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:47

Huertecilla schreef:
sarabande schreef:

Verder is langer dan tijdelijk ´alleenstaand´ ook een keuze.

hc

:oo _O- _O- _O- _O- -O-

Citaat:
In de schoonmaak staan ze te springen om mensen.
Nu nog steeds. En uren erg variabel.
Nee niet waar je voor hebt geleerd, maar wel gewoon eten op de plank.
En vaak mooi in te passen in schooltijden. Hoef je ze niet te dumpen.

Schooltijden voor een kind van 3? ;)