EO-presentator mag van omroep niet op homoboot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:39

eva2 schreef:
En die hele Gay pride.........

Tja, die neem je toch niet serieus???Nog nooit zo'n hilarisch iets gezien eigenlijk. In mijn vriendenkring zijn veel mannen homo, maar zij willen daar echt niet dood gevonden worden hoor. :D

De EO kan zich er maar beter niet zo druk om maken, hoe meer aandacht hoe leuker, 't zijn net kinderen :+ Laat mensen lekker voor l.u.l staan wanneer ze dat willen denk ik dan maar ;)

ik neem de pride heeeel serieus!
en waarom?? omdat het blijkbaar nog steeds nodig is dat we op komen voor onze rechten.
zolang er mensen zijn die vinden dat ze iemand mogen discrimineeren omdat hij/zij homo is, is de pride nodig.
en dan zijn de mensen maar geschokt omdat er een paar mannen in een string op een boot staan te dansen... als je dat niet wil zien kijk je maar niet!

en ik ga het maar weer een keer aanhalen... als je het woord homo in dit topic vervangt door neger kan je zomaar aangeklaagt worden en als de EO dit zou doen zijn ze gelijk van de buis....

maar dit gaat over homo`s..... en dan mag het ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:29

Sorry hoor, maar als ik wil opkomen voor mijn rechten en serieus genomen wil worden ga ik juist niet in mijn blote kont op een bootje in de gracht staan _O-
De apartheid is ook niet afgeschaft omdat negers (jouw woorden niet de mijne) in hun blote kont op straat gingen dansen ;)

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:35

Alex, wat een gel.l.

Wanneer je serieus genomen wilt worden, en behandeld wilt worden ZOALS HET OOK GEWOON HOORT IN MIJN OGEN; WANT EEN HOMO IS GEWOON EEN DOODNORMAAL MENS, doe dan ook gewoon. Hoe meer je jezelf als een uitzondering profileert, hoe meer je dat ook zult blijven. Wanneer je denkt dat de gaypride nodig is om mensen te overtuigen ben ik bang dat je tot je dood zult moeten rondvaren, want dat gaat dus niet lukken op die manier.

Mijn vrienden zijn gewoon getrouwd of wonen samen, hebben redelijk normale banen, worden gewoon serieus genomen. Ik denk dat je eigen houding een heleboel uitmaakt. Wanneer je je zelf in een verdomhoekje zet of laat zetten maak je jezelf tot zielig slachtoffer. Wanneer je jezelf echter gedraagt zoals je ook bent, namelijk doodnormaal, is er al veel minder aan de hand.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:35

Lia_ schreef:
Sorry hoor, maar als ik wil opkomen voor mijn rechten en serieus genomen wil worden ga ik juist niet in mijn blote kont op een bootje in de gracht staan _O-
De apartheid is ook niet afgeschaft omdat negers (jouw woorden niet de mijne) in hun blote kont op straat gingen dansen ;)

Het heet niet voor niet de Gay PRIDE parade Lia ;)

Ik vind het prachtig juist dat zoiets mag en kan :j en om zo'n statement te maken is kennelijk nodig om de ogen te openen van een (gelukkig steeds beperkter) aantal bekrompen geesten.
Dat rellerige, dat overdrevene, is OOK onderdeel van de homosexuele "scene" en mag van mij daarom ook getoond worden. Wil niet zeggen dat ALLE holebi's zo zijn nee, maar moet het daarom maar verboden worden?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:43

eva2: Mijn neef is ook homosexueel en hij en zijn vriend zijn ook hele normale mensen, allebei een hartstikke goede baan, zien er niet nichterig uit, gedragen zich ook niet zo, je zult ze zelfs nooit hand in hand zien lopen op straat!

En TOCH gaan ze naar de pride! Waarom? Omdat ze het gewoon eens fijn vinden onder "gelijkgestemden" te zijn, niet bang te hoeven zijn voor "vieze flikker" uitgescholden te worden, niet bang te zijn voor een potje "potenrammen" of dat soort dingen. Gewoon even een dagje lekker jezelf.

Twee doodnormale jongens, die zich normaal gedragen, normaal kleden, en wonen in Amsterdam.... gek he?

Noum ik vind dus van niet :n En daarom vind ik de pride dus een te gek initiatief.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:08

Barmat schreef:
eva2: Mijn neef is ook homosexueel en hij en zijn vriend zijn ook hele normale mensen, allebei een hartstikke goede baan, zien er niet nichterig uit, gedragen zich ook niet zo, je zult ze zelfs nooit hand in hand zien lopen op straat!

En TOCH gaan ze naar de pride! Waarom? Omdat ze het gewoon eens fijn vinden onder "gelijkgestemden" te zijn, niet bang te hoeven zijn voor "vieze flikker" uitgescholden te worden, niet bang te zijn voor een potje "potenrammen" of dat soort dingen. Gewoon even een dagje lekker jezelf.

Twee doodnormale jongens, die zich normaal gedragen, normaal kleden, en wonen in Amsterdam.... gek he?

Noum ik vind dus van niet :n En daarom vind ik de pride dus een te gek initiatief.

Als je in Amsterdam woont is het echt niet moeilijk om gelijkgestemden te vinden hoor :D

Door feesten als de gay pride worden idiote dingen als potenrammen dus alleen maar aangewakkerd. Net als het uitschelden voor vieze flikker.

Dat ze met elkaar iets willen organiseren mogen ze uiteraard lekker zelf weten. Alleen het schiet TOTAAAAAAl het doel voorbij, want dat is acceptatie. En die bereik je niet op deze manier.

Dus wanneer je het doet om lekker met elkaar iets te beleven dan is dat een prima doel wat goed lukt (en je bezorgt een heleboel hetero's een gezellig dagje uit :D 't is net het bloemencorso, maar dan anders :+ ). Doe je dit om acceptatie te vergroten dan denk ik dat je verkeerd bezig bent. En dat blijkt ook wel, want de afkeer wordt steeds groter, en dat is zooooo onnodig ;(

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:26

dus om geaccepteerd te worden moeten we maar net doen als of we hetero zijn?

nou nee bedankt daar pas ik voor.
net als dat ik er voor pas om me te verstoppen omdat er anders wel eens iemand geschokt zou kunnen zijn.
als ik over straat loop sla ik gewoon een arm om mijn vriendin heen en ik geef haar ook wel eens een zoen ondanks de opmerkingen die we wel eens krijgen.
en geloof me die zijn niet echt leuk :(

morgen gaan we lekker naar de rozemaandag in tilburg en het is inderdaad heerlijk om onder gelijkgestemde te zijn, maar oh zo jammer dat het nodig is.

zolang het in dit land normaal gevonden wordt holebi`s uit te sluiten en te discrimineeren zal de pride nodig blijven en zal ik er heen gaan.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:41

alex66 schreef:

.

Nee hoor, je moet gewoon jezelf zijn. Uit jouw hele post blijkt dat je dat wel durft, maar toch overal afkeuring voelt.

IEDEREEN krijgt weleens opmerkingen, dikke mensen die ijs eten op een terras, dunne mensen die gebak afslaan op een verjaardag, vrouwen met hoofddoek, refomeisjes met lange vlechten............Zo is de trieste mensheid nu eenmaal. Sta daar lekker boven.

Het IS niet nodig om een dag te organiseren voor gelijkgestemden, je WILT het. En dat mag ook, maar schuif de oorzaak niet af op anderen. Accepteer jezelf en doe wat je wilt. Maar ga niet piepen dat de gaypride nodig is om geaccepteerd te worden, want dat is onzin. Maak er niet zo'n hot item van, van die pride, dan is de lol er voor buitenstaanders snel af.

Wanneer je jezelf lekker als uitzondering blijft zien zul je nooit geaacepteerd worden :+:

eva2

Re: EO-presentator mag van omroep niet op homoboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:43

En holebi's uitsluiten en discrimineren?????

Tja, daar hebben wij hier toch echt geen last van, en mijn vrienden ook niet. 't Is maar net hoe je het voelt denk ik.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:17

faye schreef:
Precies, welk geloof dan ook. Naastenliefde, behalve voor.....

Ach ja, iedereen heeft respect voor z'n naaste tot op zekere hoogte. Wanneer het niet meer in het plaatje past is het opeens hilarisch, bekrompen, achtergebleven. Of goddeloos.

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:27

alex66 schreef:

nou nee bedankt daar pas ik voor.
net als dat ik er voor pas om me te verstoppen omdat er anders wel eens iemand geschokt zou kunnen zijn.
als ik over straat loop sla ik gewoon een arm om mijn vriendin heen en ik geef haar ook wel eens een zoen ondanks de opmerkingen die we wel eens krijgen.
en geloof me die zijn niet echt leuk :(

morgen gaan we lekker naar de rozemaandag in tilburg en het is inderdaad heerlijk om onder gelijkgestemde te zijn, maar oh zo jammer dat het nodig is.

zolang het in dit land normaal gevonden wordt holebi`s uit te sluiten en te discrimineeren zal de pride nodig blijven en zal ik er heen gaan.

Ik geef je helemaal gelijk hoor! Ik heb een lesbische vriendin en die loopt met name op het werk ook tegen een hele hoop vooroordelen en rotopmerkingen aan. Ik wens jullie heel veel plezier in Tilburg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:47

alex66 schreef:

Sorry hoor, maar wat de kermis met je sexleven te maken heeft ontgaat me al jaren....
Moet je niet net doen of je er de rest van de week niet mag komen of dat er dingen sowieso zijn afgesloten voor homo's.
Juist door dit soort gejank staat die hele scene mij behoorlijk tegen.
Ik heb nog nooit ergens in NL een bord gezien met verboden voor homo's maar ik heb juist het idee dat ze het zelf heerlijk vinden zichzelf in een apart hoekje te zetten.
Zie mij eens even choquerend bezig zijn in een string op een bootje of met een roze pruik op in de draaimolen :O :O :O :O
Ga een tijdje in Kabul wonen, dan heb je wat te janken....

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 02:02

ik jank niet ik vertel alleen wat mij overkomt
en er staat inderdaad nergens in nederland een bord verboden voor homo`s... er staat ook nergens een bord verboden voor marokkanen/zwarten... maarja die worden ook niet gediscrimineerd... toch

ik trek me nu terug uit dit topic ik heb hier geen zin meer in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:34

alex66 schreef:

Als je je altijd zo opstelt is het geen wonder dat je je het idee hebt gediscrimineerd te worden.
Dat heeft niets te maken met de geaardheid maar alles met je instelling.
Waarom worden Chinezen hier heel ander behandeld dan Marokkanen....gewoon omdat ze zich anders gedragen ;)
Zo gaat dat bijna met alles, je krijgt terug wat je geeft.
Je moet niet naar je geaardheid kijken maar naar je gedrag, dat bepaalt hoe mensen op je reageren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:34

sja...EO laat zich op deze manier niet echt ruimdenkend zien, maar daartegenover staat dat ik het me wel in kan denken datat ze deze beslissing hebben genomen

ik ben bi sexueel
maar ik wil nog niet dood gevonden worden op een rariteiten kabinet als de Gay Pride parade , ik ben het eens met Eva2 wat dit betreft
zolang men zichzelf en een hele groep erom heen als speciaal profileert
zul je negatieve reacties echt niet mee oplossen
verre van , je schiet op deze manier idd het doel voorbij
zelfde verhaal als roze maandag...
ik ben gewoon mezelf en heb nog nooit rare reacties gehad, behalve dan op de middelbare school
maar ja, wat verwacht je van pubers :+

ik heb vrienden die homosexueel zijn, vrouw en man
en juist degenen die zich tot in het hysterische profileren om maar geaccepteerd te worden(dus idd in je blote reet op een boot in , of all frigg'n places amsterdam etc etc ) krijgen vervelende opmerkingen
en juist degenen die zichzelf zijn en zichzelf accepteren , die krijgen geen K U T reacties

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:40

fiets the EO...

De presentator stond niet eens naakt in het blad, er was niets shockerends te zien. Dit vind ik ook weer een mooi voorbeeldje van betuttelend gedrag en geeft weer heel goed weer hoe christenen in elkaar zitten.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:42

Lia_ schreef:
Ach, de meesten homo's zijn ook heel bekrompen over het geloof ;)

En niet geheel voor niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:49

Lia_ schreef:
alex66 schreef:

Als je je altijd zo opstelt is het geen wonder dat je je het idee hebt gediscrimineerd te worden.
Dat heeft niets te maken met de geaardheid maar alles met je instelling.
Waarom worden Chinezen hier heel ander behandeld dan Marokkanen....gewoon omdat ze zich anders gedragen ;)
Zo gaat dat bijna met alles, je krijgt terug wat je geeft.
Je moet niet naar je geaardheid kijken maar naar je gedrag, dat bepaalt hoe mensen op je reageren.

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Hoe "normaal"je je ook gedraagt, er zijn helaas nog veel bekrompen mensen die het niet kunnen laten rare opmerkingen te maken over iemands homo of lesbisch zijn.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:36

Faye: precies!

Als een man-vrouw elkaar een kus op straat geven, is het heel normaal, maar als man-man of vrouw-vrouw dit doet, dan is het ineens "ieuw" of "vieze flikker/pot" of moet er agressie bij te pas komen.....

Dus zo geaccepteerd is het allemaal niet. Terwijl het geven van een kus toch gewoon iets heel normaals is? Of een arm om iemand heen? Je mag WEL je arm om je moeder heen slaan als je gaat winkelen, of in een hetero relatie, maar oh weeeeeee als je in een homo-relatie zit...... meisje-meisje kan dan misschien nog nét, want het zouden ook nog weleens "gewone" vriendinnen kunnen zijn (ook zoiets raars, denk ik dan) , maar als man-man ben je helemaaaal de l*l

Ik vind het belachelijk. Je zou toch gewoon je genegenheid moeten kunnen tonen voor degene waar je van houdt?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:45

Barmat schreef:
Faye: precies!

Als een man-vrouw elkaar een kus op straat geven, is het heel normaal, maar als man-man of vrouw-vrouw dit doet, dan is het ineens "ieuw" of "vieze flikker/pot" of moet er agressie bij te pas komen.....

Dus zo geaccepteerd is het allemaal niet. Terwijl het geven van een kus toch gewoon iets heel normaals is? Of een arm om iemand heen? Je mag WEL je arm om je moeder heen slaan als je gaat winkelen, of in een hetero relatie, maar oh weeeeeee als je in een homo-relatie zit...... meisje-meisje kan dan misschien nog nét, want het zouden ook nog weleens "gewone" vriendinnen kunnen zijn (ook zoiets raars, denk ik dan) , maar als man-man ben je helemaaaal de l*l

Ik vind het belachelijk. Je zou toch gewoon je genegenheid moeten kunnen tonen voor degene waar je van houdt?

Sorry maar ik heb hier echt nooit last van.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:13

Vudress schreef:
fiets the EO...

De presentator stond niet eens naakt in het blad, er was niets shockerends te zien. Dit vind ik ook weer een mooi voorbeeldje van betuttelend gedrag en geeft weer heel goed weer hoe christenen in elkaar zitten.

Niet alle christenen natuurlijk ;) .

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:54

he gevaarlijk.. er mengt zich een christen hier in de discussie. en nog eentje met een hekel aan de eo en geen hekel aan homo's ook.

ik ben dus christen en ja, bij os in de kerk wordt homo zijn afgekeurd.
waarom? omdat wij geloven dat God de man en de vrouw voor elkaar heeft geschapen en niet man-man en vrouw-vrouw.
maar nu komt het verschil met wat jullie nu idd aangeven en wat in de meerderheid van de kerken denk fout gaat, jezus werd net al als voorbeeld gebruikt, je moet iedereen liefhebben, ook de homo en weet ik wat allemaal. het gedrag mag je dan wel afkeuren, de mens zelf moet je met respect behandelen. op mijn werk heb ik een jongen die ik absolut niet mag om hoe hij doet. toch doe ik normaal tegen hem en behandel hem niet als iemand minderwaardigs, zo moet je het zien.
dit gaat gigantisch fout, kerkmensen kijken vaak op homo's neer en voelen zich beter.... jammer.
verder vind ik dat iedereen zelf mag weten wat hij goed en slecht vind, ik krijg rotopmerkingen omdat ik christelijk ben, en ja, ook door homo......

de eo moet ik helemaal niet. die proberen een beetje populair te spelen, maar lukt het niet helemaal. kies een kant of kies niets.

verder moet ik zeggen dat mijn respect voor homo's bij dingen als de gaypride atijd moeilijk vindt om te houden.
je wilt respect door in een string op een bootje te dansen......... :(:)
ongelofelijk dat ze geloven dat ze zo respect kunnen krijgen.

ik snap zowieso dit topic niet.
als jij homo bent ga je toch ook niet in een anti-homo blad staan.
nu dan, hij kiest voor de eo, dan moet ie ook dezelfde kant kiezen.

( gaat zich nu verstopppen voor al die dicriminerende opmerkingen van de homo's, die christenen als een aparte groep behandelen en ze niet respecteren)
want zo is het wel, homo's willen geacepteerd door christenen en accepteren christenen niet omdat die er een andere mening op na houden.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:58

Het hele hokjesvakjes gedoe is hetgeen wat mij een beetje tegenstaat.
Ik ben mens, ik heb interesse in paarden, ik ben student, ik hou van mooie dingen, en ik ben homo. Dat laatste betekent niet dat ik niet in de maatschappij hoor of dat ik veroordeeld te worden door mensen die dat denken te mogen doen vanwege hun geloof. Ik leef mijn eigen leven en probeer dat op een zo goed mogelijke manier te doen, voor mezelf maar ook voor anderen. Mijn seksuele voorkeur, waar ik in Nederland openlijk voor uit kan komen, is maar een onderdeel van mijn identiteit die nog veel meer vlakken heeft dan dat. Voor mij is mijn seksuele voorkeur geen issue. Ik schrik wel een beetje van de reacties hier. Volgens mij is het maar goed dat de gaypride nog bestaat. Nog een hoop werk te gaan voordat homoseksualiteit volledig geaccepteerd is.

Volgens mij is de belangrijkste les die je vanuit de Bijbel meekrijgt dat je liefde moet hebben voor elkaar en geeft de Bijbel je richtlijnen mee voor de normen en waarden in je leven.

Ik vind de gaypride een leuk feestje. Voor iedereen die het te extreem vindt: kijk uit dat je eigen man niet hetzelfde doet........ Waarschijnlijk achter gesloten deuren en niet op zondag.

Edit: hoofdletter

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:21

@gekvanfleur; ik ben helemaal niet christelijk opgevoed, heb er ook niet veel mee maar ook zeker niets tegen. Maar een klein stukje van jouw tekst begrijp ik niet.
Citaat:
je moet iedereen liefhebben, ook de homo en weet ik wat allemaal. het gedrag mag je dan wel afkeuren, de mens zelf moet je met respect behandelen

Als ik dit wat algemener maak, dan staat er dat je niet de persoon, maar wel z'n gedrag mag afkeuren. Maar dat je dan alsnog de persoon mag liefhebben. Hier kan ik me dus helemaal niets bij voorstellen. Mijn gedrag komt toch voort uit wie ik ben, dus als je mijn gedrag afkeurt, dan keur je toch ook mij als persoon af?

Verder vind ik de gaypride een prachtig feestje, maar eigenlijk niets zeggen over homo's in het algemeen. Een specifieke groep, die van een specifiek feestje houdt. Niets mis mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:28

Vudress schreef:
Ik vind de gaypride een leuk feestje. Voor iedereen die het te extreem vindt: kijk uit dat je eigen man niet hetzelfde doet........ Waarschijnlijk achter gesloten deuren en niet op zondag.

Mijn man staat idd op doordeweekse dagen in een leren string op een rubberbootje in de badkuip met de badkamerdeur op slot, het was de house-dreun die hem verraden heeft _O- _O-