Kinderen Eben Haezer-school mogen spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Re: Kinderen Eben Haezer-school mogen spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:18

Weet je wat... dan plaatsen ze voortaan de scholen in de bossen en duinen, zodat niemand er last van heeft!

enige nadeel, kids kunnen niet meer naar school fietsen, en in de bossen komen nog wel eens mensen die je liever niet met kleine kinderen ziet...

maar ach, dan moeten ze maar niet zoveel lawaai maken 3 kwartieren per dag!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:23

Nou, dat is inderdaad zo. Net wat de poster na de OP al zegt: iedereen wil zijn scholen en voorzieningen op loopafstand, maar niet naast of achter je huis!
Wat willen we nou? We wonen met 16,5 miljoen mensen in een heel klein landje. Dan moet het toch mogelijk zijn om dit soort dingen gewoon naast elkaar te laten bestaan?
Ik klaag toch ook niet over het bejaardenhuis bij mij tegenover en het ziekenhuis aan de andere kant, waardoor je hier altijd ambulances hoort?

Edit: tikfoutje...
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-07-09 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:40

Laat die man dan in een hutje op de hei gaan wonen of zo, kids horen gewoo te spelen, daar zijn het kids voor, en die produceren nou eenmaal lawaai

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:43

Jakkes, ik heb een speelveld voor m'n deur en woon ik een kinderrijke buurt tussen twee scholen in.
Ik ga klagen denk ik.... :+

Maar serieus:
toen wij op huizenjacht waren hebben we ook een huis gezien naast een schoolplein; hebben we niet gedaan.
Ben zelf mama en juf, dus ik weet echt wel hoeveel lawaai dat spul produceert. Maar ik zit trouwens niet van 9 tot 12 buiten...heb namelijk een lesprogramma te volgen...

Dus:
-Wil je geen lawaai? Let dan op waar je je huis koopt/huurt
-Woonde jij er al eerder? Tjah..protest aantekenen is alles wat je kan doen en meestal heb je pech. Soms heb je erge pech, maar ik denk dat de meneer in dit geval wel erg overdrijft met zo'n klein schooltje... En als het hem echt dwars zit; verhuizen dan maar of oordoppen kopen :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:54

Tja ik heb het ook niet zo op de school en BSO op 10 meter afstand recht voor mn deur, maar ben dan ook bij mijn vriend ingetrokken. Weet nu wel dat ik later niet zo dicht bij een school wil wonen :o
Vooral in de zomer is het behoorlijk lawaaiig, het is hier in huis gemiddeld genomen 30 graden (niet overdreven) en dan is het fijn om de balkondeuren tegen elkaar open te zetten, maar dan spelen de kinderen ook buiten, en wat kunnen die hard gillen zeg :oo Afgelopen weken was dat nog wel eens vervelend aangezien ik hard moest leren om mijn propedeuse binnen te halen en nog wat tentamens moest herkansen. Dan heb je keus tussen leren in een benauwde, bloedhete ruimte, of gillende, schreeuwende, tierende, huilende, jankende, whatever kinderen (ook níét overdreven). Vond dat de leidsters daar best een beetje rekening mee konden houden, maar dat is dan denk ik weer teveel gevraagd := (ben er niet heen geweest hoor)
Daarentegen kan ik die kinderen wel hebben, ik erger me meer aan mijn buurman die te pas en te onpas stukken opera en klassiek errug hard zet zodat ik bijna denk dat ik hier in huis de radio aan heb staan :=
Laatst bijgewerkt door Britt op 15-07-09 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:54

KiWiKo schreef:
Coby schreef:
Inderdaad Sifra01 ik zit ook niet te wachten op een schoo in mijn achtertuin, en kan mij dan ook goed voorstellen dat er mensen zijn die daar bezwaar tegen aantekenen. Vooral bij de bouw van een nieuwe school, zoals in dit geval.

je kan ook gaan werken in die tijden..............

Volgens mij was die man gepensioneerd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:55

Als je overdag werkt is naast een school wonen heerlijk, s'avond en in het weekend heb je meer rust dan bij gewone woonhuizen als buren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:05

Citaat:
Vond dat de leidsters daar best een beetje rekening mee konden houden, maar dat is dan denk ik weer teveel gevraagd := (ben er niet heen geweest hoor)

Hoe zie je dat voor je dan? 'Jantje, hou nou eens je kop, de buurvrouw moet leren'? Dat zal niet meevallen met dertig kleuters die het concept 'rekening houden met' gewoon nog niet begrijpen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:07

sifra01 schreef:
KiWiKo schreef:
[je kan ook gaan werken in die tijden..............

Volgens mij was die man gepensioneerd.

en waarschjnlijk iemand die nooit iemand geweest is in zijn leven.......... of onderdrukt door baas, of onderdrukt door vrouw......... in het ergste geval door beide................ en nu zijn gram gaat halen.........

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:11

Ik werk momenteel ook niet en woon ook bij een school in de straat.
Tuurlijk hoor je ze zingen en spelen, maar je wilt toch ook dat de kids van onderwijs kunnen genieten dicht bij huis ipv ver weg naar een school zouden moeten. Misschien scheelt het ook dat mijn dochter ook op school zit (een andere weliswaar) en dat ik juist blij ben dat ze buiten kan spelen en lol kan maken met haar klasgenootjes :j
Ik snap ook dat het lastig is als je gepensioneerd bent en je wilt van je rust genieten maarja oliebol happens..

En wat betreft leidsters op BSO/KDV, ben er zelf een geweest en ook daar geldt voor mij iig 'laat die kinderen kind zijn en spelen'
Als ej dan moet leren en het lukt je niet is dat heel naar maar er zijn alternatieven zoals een bibliotheek ofzo?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:23

KiWiKo schreef:
.........

Ik werk overigens meestal rond die tijden (op school) :D Maar begrijp zo'n gepensioneerde man best wel. Net een duur huis gekocht in een rustige buurt waar je lekker buiten je boeken kunt lezen. Immers je bent gepensioneerd. En dan komt het geweld van een school in je achtertuin compleet met schoolbel.....
Iedereen vindt scholen geweldig, maar liever niet als buren toch?

Edit: oeps ivm wat gekloot met die quotes iets te veel verwijderd. Het ging om de quote van Kiwiko, met je kan anders rond die tijd ook gaan werken.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:35

Ik snap zo'n man ook best wel.
Als ze allemaal na elkaar pauze houden heb je toch flink wat uren op een dag overlast.

Hier vlakbij is ook een basisschool en normaliter werk ik gewoon op die tijden maar als ik vakantie heb is dat vaak buiten schoolvakanties om, dan is het toch prettig als je uit kan slapen oid ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:40

Nou scheelt het dat ik hier sowieso niet bepaald onder de indruk ben van de leidsters en al een paar keer bijna kinderen van de sokken heb gereden omdat mevrouw de leidster voorop liep richting school en 5 kinderen achter zich aan had lopen en geen moment op keek, ook niet toen ik al 3 keer had gebeld en dat er dan zomaar kinderen over de weg heen rennen := (en ik let echt wel op hoor, ben maar niet bang dat ik met 30 km per uur op de fiets langs scheur en ze moeten maar voor mij wijken :D )
Ik vind het ook geen probleem hoor als ze spelen, laat ze idd lekker kind zijn. Het ging me in dit geval ook meer om de leidsters dan om de kinderen :j

Maar ik begrijp zo'n man dus best, het kan af en toe knap vervelend zijn om zoveel kinderen in je achtertuin te hebben als je er niet om gevraagd hebt. Om dan zo te gaan klagen vind ik wel ver gaan, wie is hier dan het meest volwassen denk ik dan maar :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 22:01

Babsiej schreef:
Ik snap zo'n man ook best wel.
Als ze allemaal na elkaar pauze houden heb je toch flink wat uren op een dag overlast.

Hier vlakbij is ook een basisschool en normaliter werk ik gewoon op die tijden maar als ik vakantie heb is dat vaak buiten schoolvakanties om, dan is het toch prettig als je uit kan slapen oid ;)

Drie bouwen: onder-, boven- en middenbouw. Misschien een kwartiertje 's morgens (dus dat is drie kwartier). Tussen de middag gaan al die kinderen naar huis, dus dan geen pauze. Heel misschien nog een kwartiertje 's middags (ze hebben een vrij kort middagprogramma). Twee keer drie kwartier. Maximaal, want op vrijdag hebben de kleuters vrij en op woensdag- en vrijdagmiddag heeft de hele school vrij. Sjonge.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:06

Coby schreef:
KiWiKo schreef:
.........

Ik werk overigens meestal rond die tijden (op school) :D Maar begrijp zo'n gepensioneerde man best wel. Net een duur huis gekocht in een rustige buurt waar je lekker buiten je boeken kunt lezen. Immers je bent gepensioneerd. En dan komt het geweld van een school in je achtertuin compleet met schoolbel.....
Iedereen vindt scholen geweldig, maar liever niet als buren toch?

Edit: oeps ivm wat gekloot met die quotes iets te veel verwijderd. Het ging om de quote van Kiwiko, met je kan anders rond die tijd ook gaan werken.

die man woont er al 50 jaar (volgens netwerk). en de school staat er pas 7 jaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat die meneer last heeft van de gillende kinderen.. ook al zijn het er 'maar' 30 tegelijk, ze kunnen heel veel herrie maken. Ik vond het wel een zeurpiet, maar moet hem ook wel gelijk geven.

ik ben blij dat ik niet naast een school woon.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:10

anneliesdj schreef:
Dat ook nog eens, het is een basisschool dus 's morgens een kwartier, tussen de middag een halfuur en later 's middags nog een halfuur, o wat erg zeg, wel een uur en een kwartier in de herrie :+

Zoals anderen dat ook al zeiden hoeft dat niet.
Op de school waar ik werk zijn we met zes kleutergroepen die verdeeld over de dag twee keer 45-60 minuten naar buiten gaan.
's ochtends vanaf 9.15 uur tot 10.15 drie kleutergroepen maar daarna komen eerst een kwartier 8 groepen 3-4-5 en daarna een kwartier 6 groepen 6-7-8 en dan tot 11.45 weer drie kleutergroepen. Dan is het van 12.00-13.15 uur lunchpauze maar aangezien er veel kinderen overblijven zijn er tussen 12.15 tot 13.15 ook veel kinderen buiten. Dan van 13.30-15.30 ook weer twee keer 3 kleutergroepen verdeeld over middag.
Kortom van 9.15 tot 15.30 uur zijn er bij de school waar ik werk bijna continue spelende kinderen te horen. Tja als je dan niet van spelende kinderen houdt dan wordt je niet vrolijk maar dat is wel iets wat je je moet bedenken als je dicht bij een school gaat wonen of als de gemeente besluit in je straat een school te bouwen. Als hij er echt heel veel last van heeft kan hij toch ook een rustigere plek opzoeken en daar gaan wonen? Of zeg ik nu iets wat niet kan?

Tja als je helemaal geen overlast wil hebben van spelende kinderen kun je het beste niet in een woonwijk gaan wonen lijkt me O:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 22:11

Ik ken die meneer natuurlijk niet, maar als hij er al 50 jaar woont... zou hij dan zelf geen kinderen hebben gehad die ook weleens buiten speelden? En wat vond hij daar dan van?

Moet overigens zeggen dat de school van mijn dochters zo'n beetje aan de voet van een bejaardenflat gebouwd staat... maar die mensen genieten ervan!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:16

het gaat er niet om of hij zelf kinderen heeft gehad, het gaat om de overlast die hij nu van de school heeft.

Ik heb ook kinderen, daar kan ik heel veel van hebben. Maar naast een school wonen zou ik dus echt niet willen hoor.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 22:20

Ik vind dat dus wel van enig belang. Als je zelf kinderen hebt (gehad) dan zou ik toch zeggen dat je a) het nut inziet van scholen in woonwijken en niet op de hei, b) het nut inziet van (buiten)spelen en c) begrijpt dat kinderen nou eenmaal niet stil spelen.
En of die kinderen nou van jou zijn of niet - ze zijn allemaal iemands kind, dus ze hebben dezelfde rechten en dezelfde noden als jouw kind.
'Jouw' hier overigens even in de algemene zin van het woord.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:39

juval schreef:
die man woont er al 50 jaar (volgens netwerk). en de school staat er pas 7 jaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat die meneer last heeft van de gillende kinderen.. ook al zijn het er 'maar' 30 tegelijk, ze kunnen heel veel herrie maken. Ik vond het wel een zeurpiet, maar moet hem ook wel gelijk geven.

ik ben blij dat ik niet naast een school woon.

En dat vond ik ook! :D

@ Blue_Eyes ik heb zelf (nog) geen kinderen. Maar ben zo goed als onderwijzeres basisonderwijs, en heb een bevoegdheid voor voortgezet onderwijs. Dus naar alle verwachting vind ik kinderen erg leuk. Maar toch....wil ik ze liever niet met een man of dertig in mijn achtertuin op mijn vrije dag. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 23:17

Oh, dat snap ik best... maar zoals ik al zei: we leven nou eenmaal met heel veel mensen in een heel klein landje, dus we moeten wat van elkaar kunnen hebben. Niks aan te doen. En zeker over kinderen moet je dan denk ik niet zeuren.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:23

Ik kan me het wel een beetje voorstellen hoor. Spelende kinderen op zich zijn niet zo erg, maar soms lijken het wel krijsende speenvarkens...

Daarnaast spelen die kinderen daar wel enkele uren per dag (heb Netwerk ook gezien), geloof iets van 45-60 minuten per 'groep' 's ochtends en dan 's middags waarschijnlijk ook nog wel even.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:27

lijntje87 schreef:
Bubsj schreef:
Tja, ik woonde ook tegenover een school, nou daar kwamen die kids echt met grote regelmaat buiten hoor. En er was echt een enorm overlast, wij konden niet in de voortuin zitten door al het gegil.. De groep 1 en 2 (kleine school, 2 klassen) waren soms van 9 tot 12 aan het buitenspelen :j

Maar klagen hebben we nooit gedaan, we hadden ook nog een achtertuin immers..

Maar ja, ik kan me donders goed voorstellen dat die kids irritant veel geluid produceren :)

en jullie zijn nooit jong geweest en hebben nooit speelkwartier gehad?
Man wat is dit kinderachtig.

btw werken jullie niet tusen 9 en 12? (tenzij je wisseldiensten hebt)

:') :') Verkeerde been uit bed gestapt??

1, ik had het over vroeger, toen zat ik op de middelbare school. Wanneer deze tijden opvielen? Als ik met mijn stevige migraine thuis zat, of als ik proefwerken aan het leren was. En dan valt de geluidsoverlast nogal op..

2. Zoals duidelijk beschreven was het bij ons geen kwartier, maar de hele ochtend, en ook de middag. Is nog steeds zo overigens. Waarom ze zoveel buiten spelen is me een raadsel, ik had vroeger gewoon pauze van een kwartier. En als peuter een uurtje.

3. Zoals ook vermeld, wij hebben NOOIT geklaagd, ik zeg enkel dat ik BEGRIP heb voor deze man want geluidsoverlast is het wel degelijk.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:59

Wat kunnen mensen zeuren zeg, om een paar spelende kinderen. Zijn die mensen nooit jong geweest? Daar kun je toch alleen maar om lachen en blij van worden als die kinderen lekker aan het spelen zijn en de grootste gein hebben? Waar ik niet tegen kan zijn kinderen die alleen maar lopen te krijsen en te gillen, maar dat is een kwestie van die leraren/leraressen erop aan te spreken.
Als die man er niet blij mee is dan verhuist hij toch lekker ergens anders heen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:19

KiWiKo schreef:
ik kan mij nog goed herinneren dat er vorig jaar iemand op een of ander programma was die geluidsoverlast van Schiphol had.......

en die man stond daar in de tuin: "ssssssssst als je stil bent dan hoor je het vliegtuig"

JOH sodemieter op met je gehuilebalk!!!

_O- _O-