maar echt bezwaar heb ik er eerlijk gezegd niet tegen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sflj schreef:Jahoor, publiekelijk executeren in het bijzijn van kinderen etc?
Bewijst maar weer eens dat ze in bepaalde delen van de wereld nog eeuwen achterlopen.
Of straffen hier te mild zijn, kun je over discussiëren maar iemand die dit goedkeurt is volgens mij niet helemaal goed bij z'n hoofd.
Karolien_ schreef:Ik vind dat iedereen die achter de doodstraf staat deze dan ook zelf zou moeten kunnen uitvoeren. Het is te makkelijk om te zeggen ik zou zus of ik zou zo met hem doen om vervolgens een ander zo'n klus op te laten knappen. Een ander mens dood maken is niet zomaar iets. Zoals al eerder gezegd: wie ben jij dat jij vindt dat je een ander mag doden?
Karolien_ schreef:Ik vind dat iedereen die achter de doodstraf staat deze dan ook zelf zou moeten kunnen uitvoeren. Het is te makkelijk om te zeggen ik zou zus of ik zou zo met hem doen om vervolgens een ander zo'n klus op te laten knappen. Een ander mens dood maken is niet zomaar iets. Zoals al eerder gezegd: wie ben jij dat jij vindt dat je een ander mag doden?
Citaat:Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd
JEMEN - SCHOKKEND In Jemen is een pedofiel voor een groot publiek geëxecuteerd omdat hij een 11-jarig jongetje had verkracht?
Miryamk schreef:Karolien_ schreef:Ik vind dat iedereen die achter de doodstraf staat deze dan ook zelf zou moeten kunnen uitvoeren. Het is te makkelijk om te zeggen ik zou zus of ik zou zo met hem doen om vervolgens een ander zo'n klus op te laten knappen. Een ander mens dood maken is niet zomaar iets. Zoals al eerder gezegd: wie ben jij dat jij vindt dat je een ander mag doden?
Mensen durven niet eens een kippetje zelf te slachten![]()
Ik ben principieel tegen de doodstraf, en dan kan je geen uitzonderingen maken.
Ragnaaa schreef:Hmm, dit is een moeilijke, ethische kwestie.
Wie beslist over leven en dood?
En daarbij; de doodstraf is geen straf, want essentieel voor straf is de mogelijkheid zijn daden te beoordelen en de gerichtheid op herstel en reïntegratie in de samenleving.
En verder vind ik de doodstraf een simpel antwoord op moeilijke problemen.