Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:03

Ik vind het niet de juiste manier,
maar echt bezwaar heb ik er eerlijk gezegd niet tegen.
:=

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:03

Interessant (en verontrustend) hoog gehalte aan mensen hier die terug willen naar een middeleeuws nivo van strafrecht...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:04

ik schrik er best wel van, maar kan me er prima in vinden als het 100% zeker is, en ik wil de trekker ook niet zelf overhalen, ik denk wel dat het de andere pedofielen goed afschrikt, dat hoop ik tenminste

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:04

Jahoor, publiekelijk executeren in het bijzijn van kinderen etc?
Bewijst maar weer eens dat ze in bepaalde delen van de wereld nog eeuwen achterlopen.
Of straffen hier te mild zijn, kun je over discussiëren maar iemand die dit goedkeurt is volgens mij niet helemaal goed bij z'n hoofd.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:05

Vind dat ze er zo wel erg makkelijk afkomen..
Gooi ze maar lekker de rest van hun leven in een isoleercel ofzo, laat hun maar lekker lijden!

Germatje

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:08

Ik heb vrijwel niets tegen de doodstraf, mits het 100% zeker is dat ze het gedaan hebben. Maar in het artikel staat zou, dat is toch dubieus.
Ik vind de foto's op de site van de telegraaf ook apart. Op 1 foto staat er gewoon iemand achter te bellen! Ook dat die man die moet schieten daar gewoon zo rustig boven staat, dat moet toch ook een zieke geest zijn mijn inziens!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:08

Ik vind dat iedereen die achter de doodstraf staat deze dan ook zelf zou moeten kunnen uitvoeren. Het is te makkelijk om te zeggen ik zou zus of ik zou zo met hem doen om vervolgens een ander zo'n klus op te laten knappen. Een ander mens dood maken is niet zomaar iets. Zoals al eerder gezegd: wie ben jij dat jij vindt dat je een ander mag doden?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:10

sflj schreef:
Jahoor, publiekelijk executeren in het bijzijn van kinderen etc?
Bewijst maar weer eens dat ze in bepaalde delen van de wereld nog eeuwen achterlopen.
Of straffen hier te mild zijn, kun je over discussiëren maar iemand die dit goedkeurt is volgens mij niet helemaal goed bij z'n hoofd.

Eeuwen achterlopen is een goede term om aan te geven dat deze manier van straffen niet echt westers is. Maar dat is het rechtsysteem vaak ook niet. Er moet in landen als Jemen flink wat veranderd worden...

En dan inderdaad ook nog kinderen er bij... :\ ik dacht dat het gros van de wereld zo te doen had met kindsoldaten. Maar een kind wat dit heeft zien gebeuren zal ook een flinke deuk opgelopen hebben :(:)

Moet er bij zeggen dat ik het aardig lomp vind van de Telegraaf om de foto's te publiceren.

Dat is een mooie zin Karolien_. En dat is nu juist de reden waarom ik liever mensen in een gevangenis zie, waarvoor betaald moet worden, dan dat ze de kogel krijgen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:12

Karolien_ schreef:
Ik vind dat iedereen die achter de doodstraf staat deze dan ook zelf zou moeten kunnen uitvoeren. Het is te makkelijk om te zeggen ik zou zus of ik zou zo met hem doen om vervolgens een ander zo'n klus op te laten knappen. Een ander mens dood maken is niet zomaar iets. Zoals al eerder gezegd: wie ben jij dat jij vindt dat je een ander mag doden?

Mensen durven niet eens een kippetje zelf te slachten :D
Ik ben principieel tegen de doodstraf, en dan kan je geen uitzonderingen maken. :n

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:14

Als zeker is dat hij de dader is, is het een hele milde straf, ik ben geen tegenstander van de doodstraf maar vind wel dat daders er dan erg makkelijk mee weg komen.
Ik vind het niet kunnen dat het zo op straat gebeurd waar iedereen bij is, in het bijzonder kinderen (wat ik van ouders ook niet snap dat ze dit toelaten) Ook vind ik dat de Telegraaf wel heel ver gaat om deze foto's te plaatsen. De wereld verhard, ook dit is daar weer een "mooi" voorbeeld van.

Karolien_ schreef:

Kun je ook omdraaien, wie ben jij om een kind te verkrachten, in stukken te hakken en te dumpen?

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:18

Ja inderdaad, dat kan natuurlijk niet en daarom moet hij ook gestraft worden, maar niet door je tot zo'n niveau te verlagen.
Je moet het dus juist niet omdraaien want dan begeef je je op hetzelfde pad als die dader

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:19

Daar heb je helemaal gelijk in MISTRAL94, maar wanneer dat gebeurd dan is iemand een hele ernstige fout begaan. En zo'n fout is niet 'goed te maken' of te straffen door zelf geen haar beter te zijn en iemand de kogel te geven.

Dus omdraaien is denk ik niet echt aan de orde in zo'n geval, gezien het sowieso fout is.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:20

ik snap jullie nuchtere kijk hierop en zo zou het ook moeten zijn, maar kan je ook zo reageren als het je eigen kind betreft ? ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:27

Citaat:
Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd
JEMEN - SCHOKKEND In Jemen is een pedofiel voor een groot publiek geëxecuteerd omdat hij een 11-jarig jongetje had verkracht?

In Jemen -het land waar deze terechtstelling plaats vond- is het nog steeds normaal en geaccepteerd,
dat meisjes vanaf 9 jaar uitgehuwelijkt worden ( en ook seksueel actief moeten worden).

Er is dit jaar (feb 2009!!!) een wet aangenomen die uithuwelijken onder de 17 jaar verbied.
Maar het is nog maar afwachten of die wet snel zal doordringen op het platteland...

De woorden "pedofilie" en "verkrachten" worden in Jemen blijkbaar alleen geassocieerd met "jongetjes"....

Ik denk dat ik dat pas écht schokkend vind;
de wetenschap dat in Jemen nog tienduizenden meisjes vanaf 9 jaar dágelijks verkracht worden.
Omdat ze uitgehuwelijkt zijn en hun "plicht" moeten vervullen ;(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-09 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:29

Dat zegt dan meteen heel mooi hoe krom het in dat soort landen er aan toe gaat. Het rechtsysteem is vaak niets beter... even als de manier van straffen.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:30

Nee, als het je eigen kind betreft ben je natuurlijk niet zo nuchter. Daarom is eigen rechter spelen ook zo verkeerd. Het is de taak van rechters om een zo neutraal en rechtvaardig mogelijk oordeel te vellen.

Overigens zijn er boeken vol geschreven over het hoe en waarom van het bestraffen van misdadigers. Wat ik me van mijn studie nog kan herinneren is dat een deel van de straf bedoeld is om te voldoen aan de vergeldingsdrang van het slachtoffer en/of zijn familie, voor een deel om toekomstige misdadigers af te schrikken en voor een deel om de dader iets te "leren". In de praktijk blijken lange straffen een dader niet meer te "leren" dan korte straffen. Sterker nog: in de gevangenis worden ze vaak nog erger, leggen ze contacten e.d.
Ik snap dat het tegen het rechtvaardigheidsgevoel van veel mensen ingaat, maar er wordt ontzettend veel studie naar dit onderwerp gedaan. Voordat mensen hier van alles beginnen te roepen in hun emotie zouden ze zich daar eens in moeten verdiepen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:30

Hmm, dit is een moeilijke, ethische kwestie.

Wie beslist over leven en dood?

En daarbij; de doodstraf is geen straf, want essentieel voor straf is de mogelijkheid zijn daden te beoordelen en de gerichtheid op herstel en reïntegratie in de samenleving.

En verder vind ik de doodstraf een simpel antwoord op moeilijke problemen.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:39

Ragnaaa, ik ben zo blij met jouw prachtige genuanceerde reactie. _/-\o_
Ik begon me al zorgen te maken dat alleen Mireille hier nog een beetje nuances zag.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 22:58

Miryamk schreef:
Karolien_ schreef:

Mensen durven niet eens een kippetje zelf te slachten :D
Ik ben principieel tegen de doodstraf, en dan kan je geen uitzonderingen maken. :n

Ik durf ook geen kippetje te slachten, daarom ben ik ook vegetariër. Off-topic, maar ik vind iedereen zwak die vlees eet en niet zelf durft te slachten.

In principe ben ik ook tegen de doodstraf maar ik ben zeker wel voor uitzonderingen. Aan kinderen mag je niet komen, dat weet iedereen, dat weten ongelovigen, gelovigen en de wet bevestigt dat daarbij ook nog eens. Kinder misbruikers/ verkrachters/ moordenaars vallen vaak in herhaling, ondanks dat ze heel goed weten waar ze mee bezig zijn. Deze mensen een tweede kans geven lijkt mij onmogelijk, gewetenloos. Wat zo iemand een kind aandoen, ze genieten ervan.

Ik zou ook niet kunnen executeren, maar als dit mijn kind zou zijn of ik zou weten wat er feitelijk gebeurd is en als ik het verdriet van de familie van het desbetreffende kind zou zien, waarschijnlijk dat ik het wel zou kunnen.

Middeleeuws of niet, dit schrikt af en wellicht denkt de volgende gek die zoiets in zijn hoofd haalt nog een paar keer na. Dat kinderen dit zien ben ik het ook niet mee eens, maar dat is de verantwoording van een ouder. Ik kan me niet voorstellen dat kinderen gedwongen worden dit te bekijken. Dat de kinderen dit soort dingen zien kan je wel veroordelen maar hier spelen kinderen San Andreas en ''slacht zo veel mogelijk mensen in zo kort mogelijke tijd''. Het is overal wat.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 23:01

Ragnaaa schreef:
Hmm, dit is een moeilijke, ethische kwestie.

Wie beslist over leven en dood?

En daarbij; de doodstraf is geen straf, want essentieel voor straf is de mogelijkheid zijn daden te beoordelen en de gerichtheid op herstel en reïntegratie in de samenleving.

En verder vind ik de doodstraf een simpel antwoord op moeilijke problemen.

Inderdaad erg mooi en genuanceerd!

Is er dan altijd een moeilijk antwoord nodig voor een moeilijk probleem?

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:03

Ik vind het geen slechte straf voor een kinderverkrachter én moordenaar. (zulke idioten heb je liever niet in de samenleving) Wat ik minder vind is dat ze ook kinderen hebben laten toekijken bij de executie.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:06

HOEZEE!!! _/-\o_ Beter hadden ze het niet kunnen oplossen. Laat de anderen maar zien wat er gebeurt als je die weg in slaat, lüllig voor die kinderen, maar ik geloof dat ze wel wat gewend zijn daar, hoe rot dat ook klinkt. Mooie straf voor de dader, komt er nog licht mee weg.
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 07-07-09 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:06

Het is idd veel goedkoper dan in de cel houden!
Zouden ze idd hier ook moeten doen, denk dat mensen zich dan idd 2x bedenken voor ze iets van plan zijn :)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:10

Wat een simpele antwoorden hier. Denk eerst eens na en lees bijv. de post van ezanden nog eens.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:21

Goedkoper, goedkoper, draait dan alles om geld? Ik hoor hier ook vaak dat anderen zich wel 2x bedenken voor ze zoiets doen. Nou, ik heb nieuws voor jullie: deze mensen zijn al zo ziek in hun hoofd dat ze zich echt niet door zoiets tegen laten houden! Een normaal mens doet zoiets sowieso al niet, iemand die dit wel doet spoort al niet en denkt op zo'n moment echt niet na over de mogelijke consequenties!

Kinderen hiernaar laten kijken is echt te ziek voor woorden, mensen die zoiets doen hebben volgens mij ook ff een hoofdstuk gemist in het pedagogisch handboek!

Mijn standpunt over de doodstraf heb ik volgens mij al duidelijk gemaakt. Deze is namelijk ten alle tijden onomkeerbaar en het gebeurd nog zó vaak dat iemand onterecht veroordeeld wordt. Soms komt er ook nieuw bewijsmateriaal aan het licht, wat heel de zaak verandert. Ten slotte is het voor die mensen echt geen straf! Die lijden 5 minuten en dan gaat het licht uit!