Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieffiefi schreef:_Tamara schreef:Dus als ik jou verhaal zo begrijp, zijn mensen met longziektes (bijv. astma) ook beter beschermd tegen deze griep? (tegen lieffifi)
Nee, die longen zijn juist gevoeliger. Rokers hebben longen vol met teer en andere plakkerige zooi.. die plaklaag zorgt ervoor dat het virus heel moeilijk door de wand heen komt zeg maar....
Lusitana schreef:SARS is een vrij recente pandemie geweest (2003). En vogelgriep(vogelpest) begon toen ook zo'n beetje, ook in Azië en duurde tot 2006 ofzo. .
Lusitana schreef:[*olduser*], dus SARS is nooit buiten Azië gekomen? Geen idee, ik was totaal niet geïnteresseerd toen.
Pandemie zegt idd niks over hoe erg iets is of hoeveel gevallen er zijn zelfs, alleen dat het zich verspreid over meerdere werelddelen.
Ann, het heeft de symtomen van griep (hoge koorts, pijn in de gewrichten, hoofdpijn, rillen), plus diarree en overgeven. Als die laatste dus bij een patient voorkomen, gaan ze bloed afnemen om te bepalen of het griep A is.
Javelin schreef:Wij gaan 3 weken naar Californie en krijgen in die 3 weken mensen uit Mexico in ons huis. Hun dochter is nu al bij opa en oma die onze buren zijn. Heb nog geen signalen dat ik wel eens besmet kon zijn met de Mexicaanse griep