Alcohol en tabak net zo slecht als heroine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Re: Alcohol en tabak net zo slecht als heroine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:58

Sorry hoor, maar ik kan me echt niet voorstellen dat alcohol en tabak even erg zijn als heroine!! :?
Je kunt aan alledrie de dingen verslaafd raken ja, maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen even slecht is.
Het lijkt mij toch wel dat heroine veel schadelijker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:17

Ben het volkomen met je eens Moelie :) Ik vind dit artikel ook pure paniekzaaierij, en mens met een beetje verstand zal zich hier ook niet mee inlaten, laat ik zo zeggen ze zulen er geen glaasje minder om drinken of peukie minder om roken..
Dat kan ik me niet voorstellen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:56

Eigenlijk kan ik me dat wel voorstellen. Net wat al gezegd is, heroine is heel kostbaar, dan raken mensen aan lager wal.
Je hebt ook tig mensen die niet van de drank en sigaretten kunnen afblijven, zelfs niet als daarvoor aanwijsbare redenen zijn om dat wel te doen.
Wat mij betreft, wordt roken ook verboden. Alleen verdient de staat daar een leuk zakcentje mee wat dan weer op een andere manier gecompenseert moet worden, dus dat zal niet zo snel gebeuren. Wel kun je nagaan dat het niet voor niets is dat er op steeds meer plekken niet gerookt mag worden. En het kopen van drank wordt ook wel een beetje gereguleerd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:03

Chiqa schreef:
Ben het volkomen met je eens Moelie :) Ik vind dit artikel ook pure paniekzaaierij, en mens met een beetje verstand zal zich hier ook niet mee inlaten, laat ik zo zeggen ze zulen er geen glaasje minder om drinken of peukie minder om roken..
Dat kan ik me niet voorstellen.

Toch is het waar (wat alcohol betreft iig).
Heroïne beschadigd geen organen, zorgt niet voor interne beschadiging of functieverlies.
Alcohol doet dat wel, al bij een redelijk geringe inname (de 'stof' alcohol op op zichzelf staand schadelijker dan de 'stof' heroine).
Op directe wijze is alcohol dus wel degelijk schadelijker dan heroïne.
Ik begrijp dat jullie dat niet geloven, ik stond daar zelf ook van te kijken.... Het is wellicht ongeloofwaardig, maar helaas
de waarheid. Hoe eerder mensen dat weten, hoe beter. Dan hoeven ze niet te stoppen met drinken (dat doe ik ook niet), maar wellicht minder drinken en alcoholvrije dagen inlassen.
Alcohol eist dus veel 'onwetende' slachtoffers, blijkt ook maar weer in dit topic hoe weinig mensen weten van hetgeen ze consumeren.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:13

Dan is het dus maar goed dat er campagnes zijn om mensen bewust te maken van de gevaren van drank (bijvoorbeeld voor kinderen). Blijft een feit dat drank meer kapot maakt dan je lief is ;)
Het is niet voor niets dat je onder de 18 (of is het 16?) jaar geen drank mag kopen. Dat is niet omdat het zo gezond is... Kijk maar eens hoe het (van sommige mensen) het gedrag beinvloedt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:26

Ninx schreef:
Ik begrijp dat jullie dat niet geloven, ik stond daar zelf ook van te kijken.... Het is wellicht ongeloofwaardig, maar helaas
de waarheid.

Ieman ddi eheroine gebruikt ziet er nog steeds slechter uit, leidt geestelijk enorm meer dan welke alcoholverlsaafde dan ook...Die effecten zie je pas op veel latere leeftijd en bij toch wel heel stevig drinken.
Bij een heroine verslaafde zie je dit toch al met enkele weken gebeuren en zien de gevolgen er veel heftiger uit.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:44

Chiqa schreef:
Ninx schreef:
de waarheid.

Ieman ddi eheroine gebruikt ziet er nog steeds slechter uit, leidt geestelijk enorm meer dan welke alcoholverlsaafde dan ook...Die effecten zie je pas op veel latere leeftijd en bij toch wel heel stevig drinken.
Bij een heroine verslaafde zie je dit toch al met enkele weken gebeuren en zien de gevolgen er veel heftiger uit.

Dat is dus de grootste misvatting die er bestaat.
Ik had het al eens helemaal uitgetypt, maar doe het nog eens.
Heroïne is als stof minder schadelijk dan alcohol.
Heroïne berokkent op zichzelf staand minder schade aan organen dan alcohol.
Heroïne (en daar zit em de crux) is echter veeeeeeeeeel duurder.
Doordat mensen hun heroinegebruik opschroeven om keer op keer hetzelfde effect te behalen rijzen de kosten de pan uit, mensen raken berooid en aan lager wal. Daarbij geeft heroine een roes waarbij je 'voor dat moment' geen gevoel van honger hebt, of gevoel van onbehagen bij ziekte of kou.
Die twee zaken bij elkaar maken dat mensen geen geld meer hebben voor normaal eten, een goed bed en goede lichamelijke verzorging. Door herhaaldelijk heroine te blijven gebruiken onderdruk je ook het gemis daaraan.
Wanneer mensen sterven is dat altijd door de neveneffecten van heroinegebruik (ondervoeding/ onderkoeling door buiten slapen/ ziekten die voortkomen door weerstandsvermindering... weer veroorzaakt door ondervoeding...etc...).
Heroine is nooit een doodsoorzaak op zichzelf. Alcohol wel.
Alcohol beschadigd je lever, er kan levercorrosie ontstaan, jonge mensen kunnen op zuipvakanties binnen 1 week korsakov krijgen en voor de rest van hun leven in een inrichting zitten, etc...
Bij iedere alcoholist (iemand die dagelijks meer dan 3 consumpties drinkt) is de schade aan de organen zichtbaar en niet herstelbaar, bij heroinegebruik is er geen schade zichtbaar aan de organen.

Okay, duidelijk dan dit kan geloof ik niet.
Ik heb gewerkt met alcohol- en drugsverslaafden en weet helaas exact het verloop van beide verslavingen.
Iemand die gezond leeft en daarnaast methadon of heroine gebruikt kan jaaaaaaaaaren gezond vooruit, alcoholisten hebben wij meer dan regelmatig naar het graf moeten dragen.
Nee, in mijn ogen is alcohol een bijzonder gevaarlijke sluipmoordenaar.
Ik drink zelf ook graag een wijntje, maar weet nu wel dat je daar voorzichtig mee moet zijn.