Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PussInBoots schreef:Het idee vind ik oké. Maar zou het niet veel meer effect hebben als al de mensen die boycotten óók de reden kenbaar maken aan het bedrijf wat geboycot wordt? Op papier zetten wat de reden is, zorgen dat ht bij de juiste persoon terecht komt.
Ik heb namelijk het idee dat de bobo's die over het sponsorgeld gaan over het algemeen nog nooit een paard van dichtbij hebben gezien en het alleen een mooi gezicht vinden, die tussen of over hekjes huppelende peerdjes. Een uitnodiging voor het bal achteraf en wat contacten opdoen tijdens een groot evenement....paarden zijn bijzaak. Paardenwelzijn al helemaal......
vanitymay schreef:Ik heb niet zoveel moeite met de topsport, dus stap straks lekker weer in mijn audi om even te gaan pinnen bij de rabobank zodat ik een IW broek kan gaan kopen.
juline schreef:zolang er niks gedaan wordt is het zeker niet effectief, dus beter kunnen we er met zijn alle wel iets aan doen al is het maar iets kleins,
*puck* schreef:daarnaast kun je de dressuurjury's de bevoegdheid geven dat ze pony's en paarden waarvan bvb de tastharen afgeschoren zijn uitsluiten, veel ruiters weten niet dat dit niet mag dus dit soort dingen kan veel meer aandacht aan besteed worden.
Oreo schreef:En alle door jouw genoemde artikelen/goederen worden toch aangeboden door DIVERSE aanbieders? Er zijn toch meerdere auto- chocola- horloge en tv- producenten?
Oreo schreef:Sorry, maar de KNHS loopt in de praktijk altijd overal op achter. De grote concoursen en daardoor ook de topruiters drijven op de prijzengelden die door grote sponsoren bijelkaar worden gebracht. Als die sponsoren eisen gaan stellen aan het paardenwelzijn in de sport heeft dat veel meer en vooral veel sneller effect.
Paardje_13 schreef:alleen als mensen echt paardonvriendelijke praktijken willen gebruiken, zullen er vast sponsors komen die dit wel willen betalen...
Huertecilla schreef:juline schreef:zolang er niks gedaan wordt is het zeker niet effectief, dus beter kunnen we er met zijn alle wel iets aan doen al is het maar iets kleins,
Met zijn allen is het niets kleins.
Een net zo magistrale als waarschuwende opmerking voor de paardensport was de kanttekening van Wageningen bij het fokverbod voor nertsen. Dat het fokken van nertsen voor het bont voor luxe ethisch niet verantwoord is, maar dat die opmerking ook gemaakt kan worden bij paardhouden voor de sport. Dat er ethisch geen verschil is tussen een nerts in een kooi voor bont en een paard op stal voor sport.
De klok telt af![]()
hc