Cyberpesten weet wat je doet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Re: Cyberpesten weet wat je doet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 23:09

@luffie:
wat fijn dat het nu beter gaat!
sommige mensen die pesten hebben niet in de gaten hoeveel schade ze andere kunne toedienen met woorden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:11

Wij (vriendin en ik dus ) hebben hier een heel eindwerk rond gemaakt en cyberpesten is een vrij groot probleem. Het gaat heel vaak veel verder dan irl pesten omdat ze anoniem kunnen.... En er is weinig aan te doen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:34

sja, laagdrempelig en anoniem.. dat is het gevaarlijke ervan. Mix dat met pubers, waarbij de hormomen hoogtij vieren en de hersenen nog niet volgroeid zijn, en dan heb je een dodelijke combinatie.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:43

Ik heb op de middelbare school ook mijn betoog of beschouwing (weet het niet meer) over cyberpesten gedaan.

Ik vind het een erg moeilijk en interessant onderwerp, waar helaas weinig aan te veranderen is. Deze dingen gebeuren dagelijks (cyberpesten dan he, niet de zelfmoord) en sommige kinderen weten niet hoe ze ermee moeten omgaan en zien geen andere uitweg dan zelfdoding.

Er zal veel meer aandacht aan cyberpesten besteed moeten worden (al is dat geloof ik wel een tijdje geweest), vooral met de komst van hyves en MSN.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:08

inderdaad ik vind ook dat er meer aandacht aan moet worden besteed!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:41

Dit is wel héel erg ver gegaan, heb er geen woorden voor!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:02

Dit is echt achterlijk, dat een volwassene (!) zoiets doet.

Ik denk dat iedereen wel eens aan chatpesten doet. Gewoon gemene dingen zeggen die je niet meent over MSN. een uitgelopen ruzie op internet uitvechten.
Ik ben nooit echt gepest, er is niet iemand op mijn msn gekomen die me echt pestte, ik heb ook nog nooit iemand er speciaal voor op msn aangemeld. Wel ben ik eens ontzettend kwaad op iemand geworden wat hij achter mijn rug zei. Ik heb dit wel in RL afgemaakt.

Ik word wel vaak toegevoegd door iemand die dan zegt Hi!
Age/Sex/Location? En later: Do you have a webcam?
Die worden gelijk gedeleted+geblokkeerd.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:09

Wat een vreselijk verhaal!!!
En die volwassen vrouw, die dan de schuld allemaal op een ander schuift!

Ik vind die Megan wel een knap meisje om te zien! En dan (echt waar, sorry dat ik het zo zeg, wil niemand beledigen) die 19 jarige, lelijk en nog geen hersens ook. "Ik zei die nare dingen om van haar af te zijn, zodat ik de myspace kon verwijderen" Is het nooit in dat kind opgekomen om die myspace gelijk te verwijderen? wat is daar moeilijk aan?
Ik zou echt graag eens een gesprek mat dat kind en die volwassene aangaan......
Zit mezelf vreselijk op te vreten achter de computer nu....

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:13

ik wist dat jongeren onderling ver gingen, maar als je als MOEDER dit doet... hoe groeit je eigen kind dan op???

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:01

Geloof me: cyberpesten komt op bokt ook voor. En niet zo zuinig. Hoe goed het team het hier ook bedoelt en controleert. Zij herkennen het ook niet. :n Verschrikkelijk.

Diddle_Muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:46

Op bokt komt cyberpesten behoorlijk voor.... maar weetje wat de mods doen!!!! Die pakken de slachtoffers aan ipv de boosdoeners, die laten ze lekker hun gang gaan en de slachtoffers krijgen de wind van voren!!!!!
Ook ik ben een slachtoffer van Cyberpesten op bokt, en ik ben de dupe ervan geworden. Dus dat bericht van het cyberpesten en hoe bokt daar mee omgaat vind ik heel schijnheilig neergezet want in de praktijk werkt het dus heel anders hier op bokt dan dat ze het in het nieuws bulletin neerzetten. Daar vormen ze het op een manier dat bokt de boosdoeners straft en de slachtoffers helpen, maar beste mensen zo werkt het in de praktijk zeker weten NIET op bokt!!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:57

slimmerik schreef:
Geloof me: cyberpesten komt op bokt ook voor. En niet zo zuinig. Hoe goed het team het hier ook bedoelt en controleert. Zij herkennen het ook niet. :n Verschrikkelijk.

*steekt hand op* been there done that! en ik weet dat ik niet de enige ben :n

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:00

slimmerik schreef:

sommige zien het niet, en sommige willen het niet zien :n

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:13

Naar mijn idee wil het beheer het liever een beetje verdoezelen. Maar dat kan ik fout hebben maar dat is zoals het op mij overkomt.

Diddle_Muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:23

tuurlijk willen ze niet bekend maken dat ze de boosdoeners niet of amper straffen

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:31

Ik vind het een vreselijk verhaal en onwijs sneu voor die ouders en omgeving. Ik ben ook gepest vroeger, ook via msn. Gelukkig stond ik denk ik (al was ik zwaar onzeker) nog wel sterker in mijn schoenen dan haar, ik voelde me er weken vervelend door maar heb er geen enkel ogenblik aangedacht om zelfmoord te plegen. Maar dat was andere situatie dat waren meiden. En hier was het een jongen waar zij 'verliefd' op werd. En dat is niet te vergelijken.. Ik ben het idd mee eens dat die 19 jarige gewoon die myspace had moeten verwijderen dan had het misschien verwarring veroorzaakt maar geen zelfmoord. Alhoewel ze daar nu misschien aan is gaan denken. Op dat moment probeer je ook eerst gewoon van iemand af te komen. Alhoewel ze ook gewoon had kunnen zeggen van "Ik verbreek het contact het spijt me." O.i.d. Het was volgensmij wel duidelijk dat ze niet over die dochter van die andere roddelde. Sowieso vind ik dat niet alleen die 19jarige de schuld moet krijgen wat ik net las dat zij 'lelijk en hersenloos' is onthou dat een MOEDER/VOLWASSENEN er ook aan mee heeft gedaan en het nog ONTKENT ook. Erg Erg triest. Maar we kunnen nu ook wel vanalles gaan bedenken van 'Nou lekker slim opgelost, ze had beter kunnen zeggen van.... " maar het is gebeurd en die vrouw(en) zijn er zelf ook onwijs van geschrokken en zullen zeker wel spijt hebben. En ik wil het niet voor hun opnemen, ik vind het een zwakke actie.

Ik ben overigens ook gepest op bokt. Gelukkig is dat nu over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:02

slimmerik schreef:

Klopt, maar dat komt omdat PB's geen bewijs is ;(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:56

Dat klopt, maar ik heb sterk de indruk dat aanvallen in onderschriften, avatars en steken onder water selectief worden bestraft. Kan het me soms ook wel voorstellen hoor. Als je als team een heel duidelijke indruk denkt te hebben van een situatie door je collega mods of HK maatjes ingefluisterd.

Blijven tòch mensen hè ? ;) :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:45

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:

Klopt, maar dat komt omdat PB's geen bewijs is ;(

Maar zou wel bewijs moeten zijn.
Jammer dat daar hier niets mee gedaan wordt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:55

pb's geen bewijs? als je een printscreen maakt lijkt het me toch wel bewijs?

ik ben moderator op het pestweb forum, en zie dus heel veel verhalen van cyber/pesten.
zo veel kinderen die gepest worden..

alleen zo jammer dat er zo weinig ouders/docenten informatie en hulp vragen :j

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:58

Helaas komt het dus overal voor!
Op Bokt, maar wat dacht je op Hyves of andere webpagina's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:02

Daphne__ schreef:

Hij kan bewerkt zijn, dus het is nooit een geldig bewijs.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:21

Chiqa schreef:
Daphne__ schreef:

Hij kan bewerkt zijn, dus het is nooit een geldig bewijs.

Alle pb's staan op de server, ook de orginelen, dus makkelijk na te kijken door de mods!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:32

Idd hier op bokt, my god is gewoon soms echt een broedplaats voor cyberpesten, erg jammer hoor, want verder is het echt hardstikke leuk, dus ik hou me er gewoon altijd buiten, maar ik zie soms mensen steken onder water te geven in sommige topics waar ik zelf gewoon naar van wordt, kan me niet voorstellen hoe de mensen waar het over gaat zich moeten voelen. Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik dus geen rijfoto's plaats of andere foto's van mezelf enzo, heb geen zin in die nare reacties die je soms hier krijgt. En ik weet dat er dus ook mensen zijn die andere mensen hier het leven zo zuur maken, en dat is eigenlijk te belachelijk voor woorden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:43

DDW1190 schreef:

BAH dat dikke wijf (sorry ik heb er even geen andere woorden voor -:(- ) probeert zich gewoon zielig op te stellen, och ja ik heb spijt en vreselijk blabla, KOM OP zeg zoiets doe je sowieso toch niet?!!! Wat een achterlijk wijf zeg, wat mij betreft is ze schuldig aan doodslag, samen met die gestoorde moeder van dat andere kind erbij :x

Ik ben zelf nooit het slachtoffer geweest van cyberpesten of 'face 2 face pesten' . Godzijdank...