meisje van 17 word geuthanaseerd door ouders en trainers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: meisje van 17 word geuthanaseerd door ouders en trainers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:44

oh nee tuurlijk dat klinkt ook raar.
je hebt er altijd gekke mensen bij

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:45

Brainless schreef:
Ze hebben het erover dat ze niet bokte als ze aan het werk werd gezet en dat ze het jammer vonden dat ze niet meer met haar kunnen fokken.

Toen ze dat zeiden schoot ik toch wel even in de lach :')

Maar ik vind het filmpje wel erg ver gaan. En bovendien vind ik de vergelijking voor geen kant kloppen. :n Mensen en paarden zijn ontzettend verschillend. Daarnaast worden paarden (over het algemeen) niet afgemaakt omdat ze geen wedstrijden meer kunnen lopen, maar omdat ze geen goed leven meer kunnen leiden door die blessure.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:48

hahaha! ik dacht even 'dat kunnen ze niet menen!' en gelukkig was dat ook zo.. tsjonge!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:51

wat een stelletje sneue mensen die werkelijk geen idee hebben hoe een dier tikt.............

die zouden een dier doodknuffelen, en dat gebeurd vaker dan je denkt!!

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:52

Jeetje ik zat echt met verbasing te kijken kom ik erachter dat het niet echt is.
Ik dacht al dat kun je niet menen geen enkele vorm van emotie op het gezicht van die mensen.
Maar gellukig het is niet echt.

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:53

Ohh, bij mij viel het kwartje wat later, m'n mond viel letterlijk open. Vind het eerlijk gezegd wel een beetje een aparte manier van een boodschap overbrengen, als ik niet deze berichten had gelezen had ik het geloofd. :o

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:57

Ik vermoed zo dat ze die vergelijking naar met een paard eerder bedoelen als dier.... en dan niet letterlijk een gebroken been, maar ongeschikt voor de sport/show dan einde oefening --> enkeltje eeuwige jachtvelden.

Ik vind het geweldig goed gevonden :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:57

ik vind het echt belachelijk

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:59

Ja en waarom vinden we dat erger dan bij een koe of een schaap of een varken? Die staat braaf in zijn stalletje en dan ineens moet ie bij iemand op zijn bord.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:59

"het hind quaters were so strong" "the next gymnast ... we'll name her spirit of Shawn" _O- ik snap de essentie, maar vond het filmpje te grappig.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:35

Cookies schreef:
Ja en waarom vinden we dat erger dan bij een koe of een schaap of een varken? Die staat braaf in zijn stalletje en dan ineens moet ie bij iemand op zijn bord.

1 Ik denk dat je beter kan zeggen de meeste mensen.
2 Ik denk dat mensen die dit net zo erg vinden als bij een kip, vis of varken erg op een teentjes getrapt zullen zijn door je bericht.
3 Ik vindt het bij elk dier even erg
4 Dit was niet aanvallend bedoelt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:02

Polly_ schreef:
Ohh, bij mij viel het kwartje wat later, m'n mond viel letterlijk open. Vind het eerlijk gezegd wel een beetje een aparte manier van een boodschap overbrengen, als ik niet deze berichten had gelezen had ik het geloofd. :o

amen hier dus ook 1 :+ want ik dacht echt van nee dat kunnen ze niet maken :o maja mijn engels is ook niet zo heel goed... maar dacht echt dat ze dat meisje hadden uh geuthanaseerd :o (klinkt ook zo lekker gelovig maja de wereld is gek genoeg om het tegenwoordig te doen)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:45

@ris, ik voel me niet aangevallen, en ik heb het bewust zo geschreven. Juist omdat een heleboel mensen er bij een paard een enorme toestand van maken, maar vervolgens wel lekker hun biefstukje 's avonds naar binnen schuiven. Het gaat namelijk niet over de mensen die het net zo erg vinden als bij een koe of een kip. Wie de schoen past trekt hem aan.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 00:08

amai kdacht al wat is hier aan de hand :p

Verschoot me echt haha

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:48

Ik had hem ook niet meteen door, moest er later wel om lachen :)
Natuurlijk zijn mens en dier niet zo letterlijk met elkaar te vergelijken en gaat dit filmpje een beetje ver, maar de boodchap erachter is wel duidelijk lijkt me :)

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:30

'She was only seventeen so we never had the chance to breed her'
:')

Vond het een erg grappig filmpje.
Ach, zo word het eens anders belicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:10

_Lorette_ schreef:
Brainless schreef:
Ze hebben het erover dat ze niet bokte als ze aan het werk werd gezet en dat ze het jammer vonden dat ze niet meer met haar kunnen fokken.

Toen ze dat zeiden schoot ik toch wel even in de lach :')

Maar ik vind het filmpje wel erg ver gaan. En bovendien vind ik de vergelijking voor geen kant kloppen. :n Mensen en paarden zijn ontzettend verschillend. Daarnaast worden paarden (over het algemeen) niet afgemaakt omdat ze geen wedstrijden meer kunnen lopen, maar omdat ze geen goed leven meer kunnen leiden door die blessure.

Dat heb je goed omschreven.......
Vind het misdadig om een paard in leven te houden als die een been breekt, paard is een vluchtdier, die is in doffe ellende als ie niet kan lopen...... en je laat een paard dat pijn heeft en nauwelijks kan lopen, niet nog weet ik hoe lang in de wei staan :n

Kun je niet maken imo :n

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:14

marrlinde schreef:
als ze dit echt hadden gedaan, dan hadden ze waarschijnlijk niet in de studio gezeten maar in de gevangenis ofzo ;)

Dat lijkt me ook :))

Wel een goede manier om aandacht voor dit onderwerp te vragen :j

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:19

dat wel jah :j

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:26

Maar ik vind het filmpje wel erg ver gaan. En bovendien vind ik de vergelijking voor geen kant kloppen. :n Mensen en paarden zijn ontzettend verschillend. Daarnaast worden paarden (over het algemeen) niet afgemaakt omdat ze geen wedstrijden meer kunnen lopen, maar omdat ze geen goed leven meer kunnen leiden door die blessure.[/quote]
Dat heb je goed omschreven.......
Vind het misdadig om een paard in leven te houden als die een been breekt, paard is een vluchtdier, die is in doffe ellende als ie niet kan lopen...... en je laat een paard dat pijn heeft en nauwelijks kan lopen, niet nog weet ik hoe lang in de wei staan :n

Inderdaat, en vergeet niet het hele helingproces dat bij een paard komt kijken in geval van een botbreuk. Een mens kan het been omhoog leggen. Wil je bij een paard de 700 kilo druk van dat ene been afhalen mag je hem in een tuigje hangen. voor weken lang. Doe je dit een paard aan?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:48

ooooooooow wat ben ik stom hahahahahah, ik kijken met me mond vol verbazing, die ouders geen greintje emoties omdat ze hun dochter kwijt zijn. Niet snappen dat ze daar gewoon zitten en niet gepakt zijn. BLijkt het allemaal nep te zijn.

Verder je kunt een dier neit met een mens vergelijken. In sommige gevallen is het gewoon eerlijker om een dier die er niks van begrijpt waarom iets moet te laten gaan. En met mensen die echt dood en dood ziek zijn worden ook geethaniseerd. In principe hetzelfde. Als een paard een been breekt, en je hangt hem in zon tuigje en weet ik veel wat. Pak je toch een van zijn levensbehoefte af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:08

Cookies schreef:
Ik vond het filmpje hilarisch. _O- Geweldig gedaan. Toch vind ik het onzin om mensen met dieren te vergelijken. Een mens kan zich nog prima in een rolstoel verplaatsen bij een ernstige blessure. Bij een paard wordt dat echt lastig. Bovendien is een paard lekker op een broodje en doen we dat bij mensen eigenlijk niet. :Y)

HAHAHA :D die is mooi!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:25

Ik vind de vergelijking ook nogal overdreven eerlijk gezegd.
Het laten revalideren van paarden is gewoon een stuk ingewikkelder dan bij mensen. Je kan een paard wel koste wat het kost in leven willen houden, maar een paard moet wel paard kunnen blijven vind ik. Daarnaast, goede (dure) sportpaarden worden echt niet zomaar afgemaakt omdat ze even een blessure hebben, deze keuze zal echt wel weloverwogen gemaakt worden.

Los daarvan heb ik zelf al verschillende voorbeelden gezien van paarden die volledig hersteld zijn na een beenbreuk, en letterlijk alles weer kunnen, tot en met springen enz. Het hoeft dus niet altijd slecht af te lopen, maar dat ligt ook helemaal aan de aard van de breuk natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:02

een woord: amerika

(ok nog wat meer worden anders worden de mods vervelend ^^, maar zulke dingen gebeuren alleen maar in amerika)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:07

Asyaa, als ik jou was zou ik de rest van de reacties ook even lezen. ;)