Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
femke27 schreef:Daarnaast: dat stukje over vrouwen. Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar zoals ik ooit de koran begrepen heb staat de man wel degelijk boven de vrouw, volgens de koran.
Chrisje92 schreef:Femke, het is idd een punt om over na te denken omdat overal wordt gezegd door westerlingen dat wel in de Koran staat dat mannen boven vrouwen staan. Ik vraag me dan af, hebben zij de Koran gelezen?
levine schreef:tita schreef:Hopelijk gaat PPV nog veel harder groeien waardoor een zetel niet mogelijk is.
Normen en waarden islamistisch mij best maar wel binnenshuis en niet in de Nederlandse samenleving.
femke27 schreef:Chrisje92 schreef:Femke, het is idd een punt om over na te denken omdat overal wordt gezegd door westerlingen dat wel in de Koran staat dat mannen boven vrouwen staan. Ik vraag me dan af, hebben zij de Koran gelezen?
Ja, ik heb hem gelezen. Geleend bij de bibliotheek, dus niet hier in mijn buurt om hem erop na te slaan.
Hier een link waar je wat meer aan hebt. Hoe verder je leest, hoe erger het wordt.
http://digiboek.50megs.com/koran/koran004.html
Huertecilla schreef:Heb jij de bijbel wel eens gelezen?
Die begint met dat een vrouw gemaakt is uit een onderdeel van de man en stap twee is dat ze de schuld is van de zondeval.
De rest is één aaneenschakeling van vrouw dient/volgt man.
In de Koran staat een waslijst aan plichten voor de man jegens de vrouw.
Het is verder niet relevant om die twee tegen elkaar te zetten want het zijn werken met een verschillende opzet, - structuur en - ontstaan.
Het geeft echter geen pas om op basis van ongefundeerde aannames over het betreffende ´Heilige Geschrift´ een oordeel te geven over een geloof.
Het betreft hier het oprichten van een politiek-religieuze partij welke een volksvertegenwoordiging zal zijn.
Als je hun programma niet steunt, stem je er niet op. Zo werkt het
Wanneer dat wat de meerderheid niet wil verboden is, is het een dictatuur van grijs. Een samenleving kan pas schitteren als een juweel wanneeer deze verschillende facetten heeft.
hc
Chrisje92 schreef:Oorspronkelijk is NL juist een Republiek geworden omdat mensen hier vrijheid van godsdienst wil(d)en.
femke27 schreef:Omdat ook zij zich beroepen op de koran, en ik ervan overtuigd ben dat daar hele andere dingen in staan dan zij beweren.
Mirandaatje schreef:Ik vind het verontrustend dat Nedeland vol staat met moskees en nu ook een islamitische partij. Moeten wij eens proberen een Christelijke partij oprichten of een kerk bouwen in een van de islamitische landen, dan verdwijn je meteen achter slot en grendel.