Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:52

Cyn_

Waarom niet een islamitische partij?
Christenen komen toch ook oorspronkelijk uit Italië en niet uit Nederland.

Lyonesse

Tijd om te emigreren :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:54

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Dit is een beetje het andere uiterste ten opzichte van de PVV (ben ik bang). Landen waar de meeste mensen Islamieten zijn verschillen tótaal van Nederland. Het gaat er bij mij dus niet zo makkelijk in dat dat zo dicht bij elkaar ligt. Op sommige vlakken misschien wel, dat is met alle geloven zo, maar er zijn ook extreme verschillen. En daarbij (ik weet niet uit watvoor mensen deze partij bestaat), zijn er nog altijd een groep moslims die maar al te graag willen dat hun geloof de hele wereld gaat beslaan en die zouden met zo'n partij weer 'n stapje verder zijn. Dus aan de ene kant vind ik het eng, aan de andere kant: tja.. ik weet het niet..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:54

femke27 schreef:
Daarnaast: dat stukje over vrouwen. Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar zoals ik ooit de koran begrepen heb staat de man wel degelijk boven de vrouw, volgens de koran.

Heb jij de bijbel wel eens gelezen?
Die begint met dat een vrouw gemaakt is uit een onderdeel van de man en stap twee is dat ze de schuld is van de zondeval.
De rest is één aaneenschakeling van vrouw dient/volgt man.
In de Koran staat een waslijst aan plichten voor de man jegens de vrouw.

Het is verder niet relevant om die twee tegen elkaar te zetten want het zijn werken met een verschillende opzet, - structuur en - ontstaan.
Het geeft echter geen pas om op basis van ongefundeerde aannames over het betreffende ´Heilige Geschrift´ een oordeel te geven over een geloof.

Het betreft hier het oprichten van een politiek-religieuze partij welke een volksvertegenwoordiging zal zijn.
Als je hun programma niet steunt, stem je er niet op. Zo werkt het :)*

Wanneer dat wat de meerderheid niet wil verboden is, is het een dictatuur van grijs. Een samenleving kan pas schitteren als een juweel wanneeer deze verschillende facetten heeft.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:55

Cyn_ schreef:
Waarom niet een islamitische partij?
Christenen komen toch ook oorspronkelijk uit Italië en niet uit Nederland.

Uit Israel: het zijn van oorsprong dissidente joden :)*

hc

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:55

Chrisje92 schreef:
Femke, het is idd een punt om over na te denken omdat overal wordt gezegd door westerlingen dat wel in de Koran staat dat mannen boven vrouwen staan. Ik vraag me dan af, hebben zij de Koran gelezen?

Ja, ik heb hem gelezen. Geleend bij de bibliotheek, dus niet hier in mijn buurt om hem erop na te slaan.
Hier een link waar je wat meer aan hebt. Hoe verder je leest, hoe erger het wordt.

http://digiboek.50megs.com/koran/koran004.html

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:57

Huertecilla schreef:
Uit Israel: het zijn van oorsprong dissidente joden :)*

hc

ow haha :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:58

levine schreef:
tita schreef:
Hopelijk gaat PPV nog veel harder groeien waardoor een zetel niet mogelijk is.

Normen en waarden islamistisch mij best maar wel binnenshuis en niet in de Nederlandse samenleving.

_/-\o_

En als het wel zou gaan gebeuren dat we hier "islamatische" normen en waarden zouden krijgen, ben ik binnen no-time geëmigreeed .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:59

femke27 schreef:
Chrisje92 schreef:
Femke, het is idd een punt om over na te denken omdat overal wordt gezegd door westerlingen dat wel in de Koran staat dat mannen boven vrouwen staan. Ik vraag me dan af, hebben zij de Koran gelezen?

Ja, ik heb hem gelezen. Geleend bij de bibliotheek, dus niet hier in mijn buurt om hem erop na te slaan.
Hier een link waar je wat meer aan hebt. Hoe verder je leest, hoe erger het wordt.

http://digiboek.50megs.com/koran/koran004.html

jee....ik kan dit niet lezen hoor....ik begrijp er geen ruk van....blond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:59

Santigo_ schreef:
levine schreef:

_/-\o_

En als het wel zou gaan gebeuren dat we hier "islamatische" normen en waarden zouden krijgen, ben ik binnen no-time geëmigreeed .

Ik denk persoonlijk dat half Nederland dan een enkeltje over de grens neemt. Wij zijn dat gewoon totaal niet gewent.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:00

Huertecilla schreef:
Heb jij de bijbel wel eens gelezen?
Die begint met dat een vrouw gemaakt is uit een onderdeel van de man en stap twee is dat ze de schuld is van de zondeval.
De rest is één aaneenschakeling van vrouw dient/volgt man.
In de Koran staat een waslijst aan plichten voor de man jegens de vrouw.

Het is verder niet relevant om die twee tegen elkaar te zetten want het zijn werken met een verschillende opzet, - structuur en - ontstaan.
Het geeft echter geen pas om op basis van ongefundeerde aannames over het betreffende ´Heilige Geschrift´ een oordeel te geven over een geloof.

Het betreft hier het oprichten van een politiek-religieuze partij welke een volksvertegenwoordiging zal zijn.
Als je hun programma niet steunt, stem je er niet op. Zo werkt het :)*

Wanneer dat wat de meerderheid niet wil verboden is, is het een dictatuur van grijs. Een samenleving kan pas schitteren als een juweel wanneeer deze verschillende facetten heeft.

hc

Ook de bijbel heb ik gelezen. En daar heb ik ook mijn twijfels over. Maar daar gaat het hier niet om. Aangezien die partij zelf aangeeft dat ''misverstand'' over vrouwen de wereld uit te willen helpen komen ze op mij direct ongeloofwaardig over. Omdat ook zij zich beroepen op de koran, en ik ervan overtuigd ben dat daar hele andere dingen in staan dan zij beweren.

En nee, ik zal er niet op stemmen....
Laatst bijgewerkt door Palmera op 17-06-09 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:01

Nee precies. Ik ben al een paar keer in Dubai geweest, wat islamitisch is. Nou geloof me, dat is heel anders als Nederland! Ik ben er graag, maar ben ook blij als ik weer in Nederland (of een "westers" land) ben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:05

Chrisje92 schreef:
Oorspronkelijk is NL juist een Republiek geworden omdat mensen hier vrijheid van godsdienst wil(d)en.

En de eerste christen waren dissidenten joden.

Verder verhouden Sounieten en Sjieten zich binnen de Islam als Katholieken en Gereformeerden binnen het Christendom.

Als een politieke stroming op basis van geloofsovertuiging wettelijk mag (en die deksel is in NL helaas van de beerput gehaald), dan mag elke religieus-politieke partij welke de grondwet respecteert.

Wat dit laatste betreft is het mij een ráádsel waarom de PVV nog is toegestaan.

hc

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:05

Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden.

Dit stond in de link die jij mij gaf Femke. Dit is denk ik zo'n zin die mensen in verwarring brengt, want aan de ene kan kan je denken: Ja zie je mannen staan boven vrouwen, maar je kan ook denken: Mannen moeten voor hun vrouwen zorgen.
Ik denk dat je dit soort zinnen uit de Koran of Bijbel zo extreem op kan vatten als je zelf wilt en dat het dus niet per definitie vanuit de Koran/Bijbel wordt gezegd dat de man boven de vrouw staat.

En om nog met één link te komen: http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdi ... 836680.ece
Interessant artikel om te lezen over een zogenaamd zorgwekkend aantal moslims in Nederland.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:16

femke27 schreef:
Omdat ook zij zich beroepen op de koran, en ik ervan overtuigd ben dat daar hele andere dingen in staan dan zij beweren.

Je hebt deze dus niet gelezen?!
Broodje aap dus.
Er is een NL vertaling heel laagdrempelig verkrijgbaar. Het is geen makkelijk werk. Geen verhalenbundel zoals de bijbel-delen. De tien geboden in de bijbel zijn het enige aspect wat je 1 op 1 met de koran zou kunnen vergelijken.
Verder is de Koran dat wat Mohammed heeft opgeschreven en is de Bijbel een geëvolueerde verhalenbundel.
Alleen dat op zich geeft al een heel andere basis onder christendom en islam.

Neem eens kennis van de twee Bijbeldelen en de Koran vóór je een overtuging op basis van aannames = vooroordeel ventileert.

Nogmaals; het betreft een volksvertegenwoordiging welke door de NL grondwet is toegestaan.
Persóónlijk zou ik liever zien dat NL naar de eigen uitgangspunten zou kijken: een republiek zonder religieuze kleur.
Helaas werd dat na het wegtrekken van de Spaanjaarden GELIJK een christelijk koninkrijk.

Oh, ik ben 10 jaar terug al geëmigreerd wegens.... de christelijke ´moraal´.

hc

Lyonesse

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:18

Vandaar dat je zo lijkt te zitten met de katholieken daar.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:22

Dat wordt lachen als de NMP en de PVV de twee grootste partijen worden :+ Maar zo vaart zal het niet lopen.

Ik ben uit principe voor een scheiding van kerk en staat. Ik zal dus nooit op een partij stemmen die uitgaat van religieus gedachtegoed. Wel vind ik dat die partijen mogen bestaan. Het CDA mag ook bestaan, dus een moslimpartij ook.

We kunnen het dan trouwens ook nog wel even over de SGP gaan hebben. Die orthodox-gereformeerde partij discrimineert vrouwen behoolijk. Laten we hopen dat het NMP meer een soort CDA voor de moslims wordt.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:28

Ik heb een tijd terug een heel goed programma gezien, gemaakt in Amerika, waarin de Koran echt wordt uitgelegd. Weet helaas niet meer hoe het heet...

Zal vanavond nog even googlen :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:28

@HC

Zoals eerder gezegd, ik heb de koran wel gelezen. De zin waar jij op doelt is inderdaad wat ongelukkig geformuleerd door mij.

En inderdaad de koran is niet eenvoudig. En nee, ik heb inderdaad niet de arabische versie gelezen, maar gewoon de vertaalde. Het is een lastige lap tekst, maar dat vind ik ook van de bijbel. Eigenlijk zijn alle zogenaamde heilige boeken zware stof.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:42

Tja het is een feit dat in Nederland alles kan en mag. Maar ik ben er niet blij mee dat er een islamitische partij komt, inderdaad zoals iemand al eerder zei: eerst zieltjes winnen en dan extreem worden. Er zijn islamitische extremisten die roepen dat ze heel de wereld willen veroveren en moslim maken. Als je geen moslim wil worden een enkeltje hiernamaals. Nee, met oog hierop kan ik niet snappen dat sommigen zo blind zijn en het nog toejuichen ook. Ik vind het verontrustend dat Nedeland vol staat met moskees en nu ook een islamitische partij. Moeten wij eens proberen een Christelijke partij oprichten of een kerk bouwen in een van de islamitische landen, dan verdwijn je meteen achter slot en grendel.

En de vergelijking met de christelijke partijen vind ik toch niet helemaal passend. De Islam is/heeft naast godsdienst een hele eigen cultuur. Christenen hier in Nederland hebben gewoon de nederlandse cultuur. Uiteraard zitten er onder christenen ook fanatiekelingen, maar dat noem ik liever geen christenen maar religiueze fanatiekelingen.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:46

Waarom noem je islamitische extremisten dan ook niet religieuze fanatiekelingen?
Gewoon benieuwd hoor :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:53

Mirandaatje schreef:
Ik vind het verontrustend dat Nedeland vol staat met moskees en nu ook een islamitische partij. Moeten wij eens proberen een Christelijke partij oprichten of een kerk bouwen in een van de islamitische landen, dan verdwijn je meteen achter slot en grendel.

Je dacht serieus dat er in de Arabische landen geen kerken of christenen waren? >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:16

Geweldig om te lezen dat er alweer mensen bang zijn voor een zogenaamde 'overname' _O-
Ten eerste zijn het 'maar' gemeenteraadsverkiezingen en ten tweede een 'moslimpartij' is wel eng, maar het feit dat partijen als de NVU meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen is wel oké?

Ik zie het probleem niet, kan nu ook nog niet zeggen of ik wel of niet op ze zou stemmen, daar moet ik eerst het partijprogramma voor gaan lezen.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:22

Ik verheug me nu al op een debat tussen de islamitische partij en de PVV.

chips is in huis gehaald!