Kinderen in de auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:52

Rock schreef:
Ik doe haar absoluut een gordel om! Ze gaat nooit zonder gordel in de auto :n ik zelf ook niet trouwens, ook al moet ik dat ding alleen maar tien meter verderop parkeren.

Met los bedoelde ik; niet in een autostoeltje.

Met mijn twee kleintjes zou ik dát trouwens al niet doen, die zijn niet lang genoeg :n

Je oudste ook niet. Ik kan alleen maar hopen dat je een keer een flinke boete krijgt. kippeneindje zegt niets, het kan in een seconde gebeurd zijn. Ik snap echt niet dat ouders niet genoeg veiligheidsmaatregelen in acht nemen. Als ik naar de buren rijd voor hooi en ze gaan mee zitten ze ook in het stoeltje, in de gordel. Je zal maar net de verkeerde tegen komen.

Anoniem

Re: Kinderen in de auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:57

Ik heb echt niet het idee dat ik hiermee onverantwoordelijk bezig ben. :n Ik zou bijvoorbeeld al niet met haar naar de supermarkt rijden. Is net zo ver, maar daarvoor moet ik over een 50 km weg en dat is een risico dat ik absoluut niet neem. De straat die ik uit moet rijden is net wel/net niet breed genoeg voor twee auto's en heeft geen zijstraten. Daarnaast ligt hij in een wijk waar geen doorgaande weg door loopt.

Ik moet zelfs zeggen dat ik al die ochtenden überhaupt nog nooit één iemand tegen ben gekomen in een auto.

Meestal lopen we trouwens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:59

En dan nog.... elke keer dat je kind zonder gordel in de auto meerijd is er 1 teveel... Het zal je een keer overkomen dat je wél iemand tegenkomt.
Zeg nooit, nooit... Dat zeiden veel ouders voordat ze hun kind door nalatigheid mbt gordel verloren...
Er kan altijd een auto met hoge snelheid op je klappen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:00

Precies welshcobfan!
Hoevelen hebben niet gedacht: dat overkomt mij niet !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:00

Ze hééft een gordel om! Ze zit alleen niet op een verhoger :roll:

Dit gaat trouwens om een Toyota Aygo waarbij de gordel sowieso laag over de schouder valt en een kind van 1.12m

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:02

oooo¨hahaha ik snap je reactie al van dat los op de achterbank! Sorry!!

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:04

Hoe heeft ze dat eigenlijk voor elkaar gekregen zeg :?

Ik zou dit risico nooit nemen, met m'n eigen kinderen (al heb ik die nog niet) niet en ook niet met andere kinderen!

Piera schreef:
En trouwens, gezien de plaatsnaam hadden alle kinderen ook gewoon haar eigen kunnen zijn :+

haha dacht precies hetzelfde :')

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:07

Tijdens mijn werk hield ik gisteren ook een man staande, hij had zijn dochtertje van 4 jaar oud zonder gordel en autostoeltje voorin zitten. Toen wij hem aan de kant wilden zetten (moesten eerst onze bus draaien) reed hij snel de woonwijk in. Wij er achter aan en uiteindelijk toch bij de man weten te komen, wij spraken hem er op aan. Toen werd hij boos, ik vertelde hem dat kinderen onder de 1,35 in een kinderzitje moesten. De man was Turks en deed net of hij mij niet begreep hij begon hoe oud? 6 jaar? 7 jaar? 8 jaar? Toen we nog een keer verteldden dat hij kinderen onder de 1,35 in een kinderzitje moest vervoeren begon hij weer te doen alsof hij het niet begreep en daarna vertelde hij ons doodleuk dat hij een kinderzitje duur vond! Mijn coach vertelde hem dat de bekeuringen nog duurder zouden zijn. Hierop werd hij boos en begon te schreeuwen hij vond dat wij weg moesten gaan want we maakten zijn kind bang. Wij stapten in de bus en hadden gezegt dat hij moest gaan lopen, toen zag ik de man ineens het kind opppakken en op zijn schoot zetten! Nu wilde hij zo gaan rijden met 2 man in de gordel met het kind achter het suur:S Die man had echt een plank voor zijn kop! Wij nog een keer verteld dat hij moest lopen flipte hij helemaal uit dus wij hem een stukje gevolgd naar zijn huis, nu bleef hij toch maar lopen. Mischien de boodschap nu wel duidelijk?!

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:11

0mandy0 schreef:
Tijdens mijn werk hield ik gisteren ook een man staande, hij had zijn dochtertje van 4 jaar oud zonder gordel en autostoeltje voorin zitten. Toen wij hem aan de kant wilden zetten (moesten eerst onze bus draaien) reed hij snel de woonwijk in. Wij er achter aan en uiteindelijk toch bij de man weten te komen, wij spraken hem er op aan. Toen werd hij boos, ik vertelde hem dat kinderen onder de 1,35 in een kinderzitje moesten. De man was Turks en deed net of hij mij niet begreep hij begon hoe oud? 6 jaar? 7 jaar? 8 jaar? Toen we nog een keer verteldden dat hij kinderen onder de 1,35 in een kinderzitje moest vervoeren begon hij weer te doen alsof hij het niet begreep en daarna vertelde hij ons doodleuk dat hij een kinderzitje duur vond! Mijn coach vertelde hem dat de bekeuringen nog duurder zouden zijn. Hierop werd hij boos en begon te schreeuwen hij vond dat wij weg moesten gaan want we maakten zijn kind bang. Wij stapten in de bus en hadden gezegt dat hij moest gaan lopen, toen zag ik de man ineens het kind opppakken en op zijn schoot zetten! Nu wilde hij zo gaan rijden met 2 man in de gordel met het kind achter het suur:S Die man had echt een plank voor zijn kop! Wij nog een keer verteld dat hij moest lopen flipte hij helemaal uit dus wij hem een stukje gevolgd naar zijn huis, nu bleef hij toch maar lopen. Mischien de boodschap nu wel duidelijk?!

wat een gek :?
sommige mensen vinden geld belangrijker dan veiligheid (voor (eigen) kinderen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:13

Welshcobfan schreef:

Is okee... Vind de aantijging dat ik onverantwoordelijk ben alleen niet zo leuk, ik ben de laatste die niet weet hoe waardevol het leven van je kind is...

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:15

Ja echt he? Dat je iets te duur vind om voor je kind haar veiligheid aan te schaffen! Mijn coach vertelde hem dat hij dan op marktplaats maar een 2e hands stoeltje moest kopen toen ging hij met zijn hoofd schudden! :?

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:18

0mandy0 schreef:
Ja echt he? Dat je iets te duur vind om voor je kind haar veiligheid aan te schaffen! Mijn coach vertelde hem dat hij dan op marktplaats maar een 2e hands stoeltje moest kopen toen ging hij met zijn hoofd schudden! :?

Ik kan dat echt niet begrijpen :?
en als er wat gebeurt, zeggen ze "hadden we maar...."
:n

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:23

Hmm.. ja zou kunnen, en dan vraag ik me af wat zou de moeder van het meisje daar van vinden? Ik bedoel gewoon helemaal los voorin de auto 1 keer hard remmen en het kind plakt aan de vooruit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:24

Rock schreef:
Welshcobfan schreef:

Is okee... Vind de aantijging dat ik onverantwoordelijk ben alleen niet zo leuk, ik ben de laatste die niet weet hoe waardevol het leven van je kind is...

Ja sorry Rock, maar dat vind ik wel. een kind zonder stoeltje in de gordel is ook gevaarlijk! De regels zijn er niet voor niets, dat is echt niet om ouders te pesten :n

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:19

ik snap echt niet soms waarom mensen kinderen hebben hoor, het spijt me heel erg maar ik stond net bij de stoplicht, zit een kind van een jaar of 4 op de achterbank zonder gordel uit het open raam te hangen :n ik snap niet hoe iemand dat in zijn hoofd haalt ik stond ook echt met me mond wagenwijd open..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:54

Van de week op de snelweg, een erg oude auto, 2 kinderen achterin, met elkaar over de achterbank aan het rollen, zonder riem en moeders vond het maar allemaal goed.

Vandaag ook 2 klasgenoten bij de bus afgezet, vonden het erg vreemd dat ze hun gordel om moesten. Ik vertik het om te rijden als mensen hun gordel niet om hebben.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:57

Falona schreef:
Tsja, ik weet niet anders dan dat wij vroeger met kinderfeestjes op deze manier van en naar de zwembaden e.d. vervoerd werden. Ik snap niet waarom daar tegenwoordig zo'n heisa van gemaakt moet worden.

Omdat het gewoon heel onverantwoordelijk en gevaarlijk is :)

Ik was vroeger ook niet anders gewend hoor,
maar bij mij reden mijn moeder én mijn vader (hadden toen 2 auto's) en nog een vriend van mijn ouders,
dus echt gewoon veilig :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:57

Falona schreef:
Tsja, ik weet niet anders dan dat wij vroeger met kinderfeestjes op deze manier van en naar de zwembaden e.d. vervoerd werden. Ik snap niet waarom daar tegenwoordig zo'n heisa van gemaakt moet worden.

wij ook := Snap ook het probleem niet zo. Wij hebben ook nog nooit achterin een gordel om gehad :+ In ieder geval niet toen we uit het kinderstoeltje kwamen, want die hebben we wel gehad :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:06

verootjoo schreef:
Falona schreef:

wij ook := Snap ook het probleem niet zo. Wij hebben ook nog nooit achterin een gordel om gehad :+ In ieder geval niet toen we uit het kinderstoeltje kwamen, want die hebben we wel gehad :P

blijkbaar zijn wij al zo oud :o
wij hadden ook geen gordels achterin en ben dus altijd zonder vervoerd en tadaa ik leef nog steeds ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:58

Dat noemen we voortschrijdend inzicht! We weten steeds meer over veiligheid, dat lijkt me een goede ontwikkeling!
Mijn man stond een paar weken geleden op de parkeerplaats van het zwembad te kijken; zeker de helft van de kinderen werd niet volgens de regels vervoerd (zwemleskinderen zijn meestal tussen de 3 en 6 jaar oud en dus nog geen 1.30m. groot)! Ik vind dat schrikbarend!
Als je je dierbaarste bezit vervoert, dan doe je dat toch zo veilig mogelijk?!! En al helemaal de kinderen van een ander! Ik zou ook niet willen dat mijn dochter zonder stoeltje of zitverhoger bij een ander in de auto zit. Je weet hoe het wel moet (bij wet geregeld als ik het goed heb), dus waarom zou je het anders doen? Het is ook maar een kleine moeite tenslotte!
En ook: het hoeft maar 1 keer mis te gaan, ook op dat kleine onnozele stukje, en dat is meestal niet je eigen schuld, maar die van een andere verkeersdeelnemer...ik moet er niet aan denken! Verkeer is een serieuze aangelegenheid, zo moet je het benaderen in mijn optiek.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:07

Moderatoropmerking:
Mogen de opmerkingen over de woonplaats van de moeder in kwestie achterwege blijven? Ze doen niet ter zake en worden toch als kwetsend ervaren. Bedankt :)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:54

jeetje wat onverantwoord...

Ik heb altijd met vervoeren van kids alles in de gordel, en toen mijn dochter een stuk kleiner was voor haar verjaardagsfeestje de autostoeltjes van de kinderen mee.
Nu zit mijn dochter gewoon op de stoel, wel in de gordel ;) Zou best een stoelverhoger willen voor het idee, maar daar is ze te groot voor...9 jaar en 152cm lang.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:49

verootjoo schreef:
Falona schreef:

Ik moest toen ik dit las, direct aan deze denken: :D

Citaat:
Ben jij geboren voor 1980? Verder lezen. Ben jij geboren na 1980? OPHOEPELEN, DIT BEGRIJP JE NIET.

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat wij als geborenen in de 50-er/60-er/70-er jaren, nog leven!? Volgens de theorie van anno 2006 zouden wij toch al lang dood moeten zijn? Waarom? Lezen maar!

* Wij zaten in auto’s zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.
* Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.
* Boven aan een trap was geen hekje; wie te ver ging, kukelde naar beneden.
* Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.
* Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen.
* Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je met je vingers er tussen zat waren ze weg.
* Op de fiets zat je achterop met je poep op de bagagedrager en probeerde je je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.
* Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets.
* Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.
* Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer.
* Een kauwgom legde je ’s avonds op het nachtkastje en stak je ’s morgens weer in je mond.
* Op school hadden ze maar een maat bank en met zo’n heerlijk gevaarlijke klep eraan.
* Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo, en ook je fiets was of te groot of te klein.
* Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.
* We gingen ’s morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging. Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!
* Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjesverzamelplek.
* Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee.
* Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.
* We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.
* Wij hadden geen Playstation, Nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisies, computer of internet. Wij hadden vrienden!
* De televisiezender begon pas om 18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten aan het toestel vast). Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.
* We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon ‘ongelukken en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor.
* Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan dat je een lieveheersbeestje op je jas knoopte.
* Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.
* We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.
* Op school zaten ook domme kinderen. Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de zelfde lessen. Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden. De meester had altijd gelijk.
* We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen!
* Als je de korst niet at had je een beetje meer honger de rest van de dag.
* Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!
* Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!
* Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie. Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te banketstaaf. Onze daden hadden consequenties. Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.
* Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid. We hebben moeten leren er mee om te gaan.
* Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.

Sorry, word een beetje melig, we gaan weer ontopic :o

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:08

wat een waslijst! En ik ben niet eens voor 1980 geboren, maar heb hem toch gelezen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 19:29

Maar wat als je nou ín 1980 geboren bent???!!!??? :+