Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sieppus schreef:Altijd leuk weer onze politiek. Het volk kiest en wat doen ze daar in Den Haag: Ja maar ik ga niet samen regeren met de keus van het VOLK! Nee kom op stel je voor zeg ik doe liever wat ik zelf wil. Hoop dat in de volgende kamerverkiezingen Wilders gewoon alle zetels haal of 1 andere partij dan heb je ook geen gezeik meer over coalities!
Het is toch te schandalig voor worden dat het Volk stemt op 1 partij de partij vervolgens 33 zetels haal maar door groepjes vorming dan nog niet de grootste coalitie is dus niet mag regeren. Ze vergeten daar echt voor wie ze daar zitten.
Sonja schreef:Zolang een partij niet een dusdanige meerderheid in stemmen en dus zetels haalt dat ze zelfstandig alles aankan, is 'de meerderheid' het absoluut niet met de standpunten van die ene partij eens.
Wat mij betreft driewerf hieperdepiep voor het 'cordon sanitaire' dus, zoals die kwijlebabbel zichzelf zo graag zijn slachtofferrol aanmeet.
furious schreef:Het CDA heeft toch de meeste stemmen gekregen? Of mis ik wat?
Verder vind ik een cordon sanitaire ook wat overdreven. De verkiezingen zijn pas over twee jaar. En heeft dan toch niet plaats gevonden.
Anoeska schreef:Ik zou het pas erg vinden als partijen als CDA en PvdA het roer compleet om zouden gooien, omdat een deel van het volk op PVV stemt. Iedere partij heeft z'n eigen standpunten en het getuigd alleen maar van ruggengraat dat Balkenende en Bos niet met de massa meehollen, maar bij hun eigen idealen blijven.
JP Balkenende schreef:Ik wil niet wonen in een land waar mensen aan de kant gezet worden om hun geloof.
wikipedia.org schreef:. Volgens mij zit tegenwoordig de kamer nog redelijk vol als Wilders spreekt, dus zijn ze tegen hem héél wat milder dan tegen Janmaat.In the Netherlands, a parliamentary cordon sanitaire was put around the Centre Party (Centrumpartij, CP) and later on the Centre Democrats (Centrumdemocraten, CD). When their leader Hans Janmaat was set to speak, most other parliamentarians would leave the Chamber.
Yamcha schreef:Vind je?
Ik vind het vrij logisch dat als ik mijn kind naar een christelijke school zou sturen, en je wilt een kind leren dat homo zijn prima is, maar dat je homoseksuele relaties niet goed vindt (iets waar ik persoonlijk geen mening over heb) dat je dan geen praktiserende homo voor de klas wilt hebben.
Ik zou ook geen Imam op een christelijke school aannemen, net als een islamitische school waarschijnlijk geen katholieke priester aanneemt. Dat heeft te maken met de identiteit van de bijzondere school.
Op een openbare school kan zoiets wel.
Yamcha schreef:Als het om een bedrijf gaat, wat geen bepaalde godsdienst als identiteit heeft, is dat discriminatie. Een Marokkaan die geschiedenisleraar is, mag best lesgeven op een openbare school, en ook op een moslim school (als hij praktiserend moslim is, zijn ze ook niet allemaal). Op een christelijke school mag hij geen lasgeven.