Uitslag verkiezingen Europa, blij of....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Uitslag verkiezingen Europa, blij of....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:12

Wat is er voor onbeschofts gezegd in dit topic dan? :)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:16

Ik heb D66 gestemd, ben blij dat ze er goed uit zijn gekomen :) maar vrees wel een beetje voor PVV

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:17

Ach, nu mag de PVV iets gaan laten zien van wat ze waard zijn. Ik ben heel benieuwd, want ik verwacht er niet veel van.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:18

nee daar heb je ook wel weer gelijk in idd. Veel geschreeuw (veel grove opmerkingen bovendien) en er komt weinig van, gelukkig.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:20

Ik heb PVV gestemd. Waarom? Dat is mijn eigen keus. En voel me eigenlijk ook niet echt verplicht om het uit te leggen waarom, behalve dan dat ik vind dat NL aan verandering toe is.

Heb nu al zin in de verkiezingen in 2010 :#

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:21

Als je het niet uit wilt leggen, vraag ik me wel af wat de toegevoegde waarde is van het even komen melden.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:22

ja, je hoeft het niet te vertellen hoor. En wij vragen niet om uitleg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:25

Romeo2007 schreef:
Ik heb PVV gestemd. Waarom? Dat is mijn eigen keus. En voel me eigenlijk ook niet echt verplicht om het uit te leggen waarom, behalve dan dat ik vind dat NL aan verandering toe is.

Heb nu al zin in de verkiezingen in 2010 :#

Ik neem aan dat je weet dat er in 2010 alleen gemeenteraadsverkiezingen zullen zijn? Tenminste, het huidige kabinet heeft, als het niet onderuit gaat, nog tot 20011 zitting in de Tweede Kamer.

De uitslag verbaasd met niet echt. Het is niet echt mijn keuze, dat de PVV zoveel stemmers heeft gekregen, maar het is wel een teken aan de wand. Laat de PVV zich maar gaan bewijzen en laten de andere partijen ook maar eens nadenken over waarom veel kiezers nu voor de PVV gekozen hebben.

Overigens geldt voor mij ook, dat mijn keuze gisteren echt niet doorgetrokken kan worden naar wat ik over 2 jaar voor de Tweede Kamer zal gaan stemmen. Ik zal dan weer partijprogramma's doornemen, standpunten vergelijken en tot een bepaalde keuze komen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:26

Blue_Eyes schreef:
Wat is er voor onbeschofts gezegd in dit topic dan? :)

'Het roepen dat mensen niet weten waar ze op stemmen, geen zin hebben om zich er in te verdiepen wat er de afgelopen dagen geroepen wordt, de eerste opmeriking over geblondeerd haar zal binnenkort wel weer voor de deur staan, het zeker weten dat het toch niets wordt, Wilders is een gek etc etc. Vind ik allemaal niet heel beschaafd ;)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:26

%) Het gaat er toch om of we blij zijn met de uitslag of niet??!! Ik ben blij met de uitslag. Vind het alleen grappig dat in het topic alleen maar wordt gepraat over de nadelen van pvv vandaar. Tuurlijk is het waar dat ze eerst maar eens wat moeten laten zien en dan kijken we wel of we de volgende x weer op hun stemmen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:30

@Romeo: vertel jij dan eens wat de voordelen zijn van die partij?

@Lyonesse: vreemd dat jij het onbeschoft vindt, want in mijn bescheiden optiek is het gewoon waar. Ik denk echt dat mensen nauwelijks hebben gekeken waar ze op zouden stemmen, want ik heb het programma van de PVV wel zitten lezen. Ik ben niet erg politiek betrokken, maar een kind kan zien dat daar niet echt iets waardevols uit kan groeien.

Edit: dat is overigens voor mij niet veranderd, dit zeg ik al sinds Wilders zijn eigen club oprichtte.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:34

Wat iemand als voordeel ziet kan iemand anders als nadeel zien. Heb eerlijk gezegd geen zin om hier nog over te gaan discussieren. ;) Trouwens als ik niet op pvv had gestemd was ik zeker voor Partij voor de Dieren gegaan!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:36

Dat is dan je mening Blue_eyes, het feit is dat we het gewoon niet weten. Niet wat de stemmers wel of niet denken, en niet hoe de pvv het gaat doen. Het geen wat ik onbeschoft vind is dat het wordt afgedaan als feiten, ipv als een mening. Dat ik het verschil dat de woordjes ik vind of ik denk kunnen maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:38

Volgens mij staat erbij 'in mijn bescheiden optiek' en in mijn eerdere post 'wat mij betreft'. In andere woorden: mijn mening ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:40

Wie zegt dat ik het (alleen) over jou had dan? ;) Lees bijv eens de posts van Sarabande.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:43

Niet iedereen denkt eraan om dat erbij te zetten. Je typt snel een reactie. Voor de een is het een automatisme, voor de ander nou eenmaal niet.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:52

Lyonesse schreef:
Het roepen dat mensen niet weten waar ze op stemmen, geen zin hebben om zich er in te verdiepen wat er de afgelopen dagen geroepen wordt, de eerste opmeriking over geblondeerd haar zal binnenkort wel weer voor de deur staan, het zeker weten dat het toch niets wordt, Wilders is een gek etc etc. Vind ik allemaal niet heel beschaafd ;)

Ik denk dat in de meeste verkiezingen een groot deel van de mensen niet weten waar ze op stemmen, anders waren ze niet zo teleurgesteld over de akties van de mensen die ze gekozen hebben, maar dat terzijde.

Geert Wilders is niet gek, maar hij wil met een roeibootje stroomopwaarts de Niagara waterval op zwemmen. Ik ben persoonlijk heel benieuwd hoe hij dat gaat doen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:55

Natuurlijk weten we nog niet wat Wilders gaat doen, maar we weten wel wat hij op dit moment voorstelt en wat hij belooft. Op basis daarvan worden meningen gevormd.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:05

Het gaat alle partijen maar om een ding: via het Europees Parlement de Europese Commissie beinvloeden. Inhoud speelt geen rol, macht wel. Heb er met in mijn werkveld helaas direct mee te maken. Deze verkiezingen kunnen niet worden vergeleken met tweede kamer-verkiezingen (die er echt toe doen). En dat Wilders graag met moddersmijd en de echte inhoud opzij zet, wisten we toch al.....En vergeet niet, nog geen 40% heeft gestemd. Dit lijkt me dus geen goede afspiegeling van de gevoelens van de nederlandse samenleving. De PvdA heeft hierbij veel stemmen aan de PVV verloren....

De enige reden dat ik heb gestemd (VVD) is omdat ik absoluut niet voor één Europa ben. Vrije handel, controle op de banken en een harde valuta prima. Verder kan alles prima met goede samenwerking tussen landen worden opgepakt. De Europese Commissie moet zich niet met zaken bemoeien die op nationaal niveau moeten worden beslecht.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 05-06-09 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:09

Karl66 schreef:
Natuurlijk weten we nog niet wat Wilders gaat doen, maar we weten wel wat hij op dit moment voorstelt en wat hij belooft. Op basis daarvan worden meningen gevormd.

Wat is precies het PVV programma dan? Overal tegen, weg met Europa en Turkije er nooit bij? In mijn ogen is het gewoon een (domme) proteststem. Mensen die zich niet verdiepen in kwesties en enkel luisteren naar populistisch geschreeuw. Moet ook maar zien wat ze gaan doen met die 4 zetels, als onafhankelijke partij. Vind het terecht dat D66 veel heeft gewonnen, ze voerden een goede campagne. Ik heb zelf VVD gestemd, en ik denk dat de VVD tevreden kan zijn met 3 zetels.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:23

joostvangestel schreef:
Lyonesse schreef:
Het roepen dat mensen niet weten waar ze op stemmen, geen zin hebben om zich er in te verdiepen wat er de afgelopen dagen geroepen wordt, de eerste opmeriking over geblondeerd haar zal binnenkort wel weer voor de deur staan, het zeker weten dat het toch niets wordt, Wilders is een gek etc etc. Vind ik allemaal niet heel beschaafd ;)

Ik denk dat in de meeste verkiezingen een groot deel van de mensen niet weten waar ze op stemmen, anders waren ze niet zo teleurgesteld over de akties van de mensen die ze gekozen hebben, maar dat terzijde.

Geert Wilders is niet gek, maar hij wil met een roeibootje stroomopwaarts de Niagara waterval op zwemmen. Ik ben persoonlijk heel benieuwd hoe hij dat gaat doen.

die houden we erin :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:29

Geert Wilders heeft voor een groot deel kiezers die voornamelijk tegen de rest is. Maar zijn plannen zouden wel veroorzaken dat we boven het staatsschuldbedrag van Amerika per inwoner uitkomen. Veel geld naar dieren, veel geld naar landbouw. Geen gezamelijk europa. Leuk, maar wie gaat dat betalen?

Ik vond het gemiddelde niveau (dus niet allen maar wel veel) van de Wildersstemmers wel heel mooi uitgelegd door iemand die voor hem ging stemmen.

"Stemt u op de PVV?"
"Nee, ik stem op Wilders."

Dat zijn de stemmers die we nodig hebben, is het niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:37

Ik heb VVD gestemd, en wel precies om de reden die OKHannes verwoord.

Wel vind ik het ronduit beláchelijk dat er zo weinig opkomst is. Als je niet stemt, moet je ook niet zeuren imo.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:40

Mijn moeder heeft D66 gestemd en dat zou ik zelf ook gestemd hebben aangezien we juist voor één europa zijn. Maar aangezien we een groter EU willen (mits volgens de huidige regels minimaal, liever nog ook een gezamelijk asielbeleid en grensoverschreidend OM) willen we ook dat het vetorecht afgeschaft wordt. Dan bleven alleen D66 en Newropeans over.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:59

Ik ben in ieder geval blij dat CDA toch nog groter is als PVV. Was aan het overwegen CDA te stemmen, alleen om deze reden. Heb ik uiteindelijk niet gedaan. Ik heb toch naar de stewijzers geluisterd en de programma's van mijn mijn top 3 gelezen. Werd uiteindelijk Gr.Links.

Heb al gezegd (ik roep altijd te hard) dat ik ga emigreren als PVV in 2011 wint. Hoop dat dit niet nodig is. haha.

Ik vind trouwens dat debat van gister sowieso echt een lachertje. Kan me vergissen hoor, maar een debat is toch een discussie waar je mensen wilt overtuigen van je mening. Dit leek meer op een moddergevecht. (Of is dit het enige wat ze doen in de politiek) En idd Geert Wilders riep steeds overal tussendoor. Hoe onbeschoft. Ik word echt niet warm van die man, laat staan over de dingen die hij roept.