Rotterdam broeinest van criminele allochtone jongeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:17

Ik heb bijna 21 jaar gewoond in hillesluis ik ben een jaar geleden verhuisd en ik wil echt niet meer terug.
Ik had wel last van ze en ik ergerde me dood heus niet iedereen is slecht maar op het stuk waar ik woonde daar woondden toch echt wat aso's enz.
Ik voelde me niet meer veilig daar en het stikte van de pitbulls die zelfs in kelders werden gehouden ,heel de dag door geschreeuw tot s'avonds laat nee ik mis zuid niet al kom ik er nog wel.

KiWiKo

Re: Rotterdam broeinest van criminele allochtone jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 07:43

tja, misschien wordt er wel wat gedaan met deze cijfers.......... maar ik denk het niet :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:35

Grappig dat in Rotterdam PVV de grootste partij is :Y)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:30

Verbaast me nou echt weer helemaal niks :P Net zoals in Friesland, verbaast me ook niks :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:45

Citaat:
'Rotterdam onveiligste stad'
Uitgegeven: 6 juni 2009 08:24
Laatst gewijzigd: 6 juni 2009 08:24

ROTTERDAM - Rotterdam is de onveiligste gemeente van Nederland. Dat schrijft het AD zaterdag, op basis van zijn jaarlijkse Misdaadmeter.
De havenstad kampt met veel overvallen, straatroven en mishandelingen. Bovendien stijgt er de criminaliteit, tegen de landelijke trend in.
Het is voor de vierde keer in de afgelopen acht edities van het onderzoek dat Rotterdam op de eerste plaats staat.

Na de Maasstad komt Eindhoven, die de laatste twee jaren als onveiligst uit de bus kwam, gevolgd door Amsterdam en Tilburg. De veiligste gemeente is het Twentse Tubbergen.

Overvallen
Uit de Misdaadmeter blijkt verder dat criminaliteit als autodiefstal, straatroof en inbraak bij bedrijven bijna overal afneemt.
Het aantal overvallen is echter gestegen, net als de hoeveelheid woninginbraken. De Misdaadmeter bepaalt de criminaliteit in elke gemeente op basis van politiecijfers.

Bron: nu.nl

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 11:47

ja gaat lekker met rotterdam ja.. las het net ook toevallig :(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:48

nah, dan heeft de nieuwe burgermeester van rotterdam een leuk klusje te klaren :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 06:42

Ach, voorlopig is het speerpunt in Rotterdanm de kauwgom op straat. Ik verwacht dan ook helemaal niks van wat voor criminaliteitsbeleid ook......

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:15

volgens onze burgemeester valt het allemaal wel mee met de criminaliteit :')

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:18

tja en ook deze cijfers komen niet zomaar uit de lucht gevallen. beetje laat ingegrepen ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:17

Mm, mijn broer woonde 25 jaar geleden al op de Witte de With straat en de verhalen die hij had leken eerder uit een Amerikaanse politieserie te komen dan uit een Nederlandse stad. Dat was de tijd dat de moordstatistieken in Rotterdam de pan uitrezen en konden wedijveren met een gemiddelde Amerikaanse stad. Toen waren al die jochies (van nu) nog niet eens geboren.

Het probleem in Rotterdam is feitelijk al een structureel probleem dat al meer dan een kwart eeuw bestaat. En ik geloof niet dat het toen eens om allochtone jongeren ging.

Voor mijn werk kom ik in veel steden. Persoonlijk heb ik een hekel aan sted van boven de 1 Miljoen. In Rotterdam heb ik het gevoel alsof ik in een stad van 2 Miljoen zit. Rotterdam is multicultureel, dat hoort bij een van de grootste havensteden van de wereld. Waar veel goederen doorgevoerd wordt, zal ook altijd een deel georganiseerde misdaad zijn. Als er dan ook relatief veel werkeloosheid is en veel mogelijkheden tot het plegen van misdaden, is er ook vanzelf misdaad.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:28

Ik heb een jaar in R'dam gestudeerd en eigenlijk helemaal niets meegemaakt. Ik kwam veel in Kralingen en het centrum. Ik ben ook meerdere keren in Katendrecht geweest en de sfeer die daar hangt dan krijg ik al de kriebels. Ook een keer met koopavond op vrijdag, alleen maar Marokkanen op straat, overal politie en was toen echt blij dat ik veilig bij de auto ben gekomen.
Wat mij wel altijd opvalt is dat er in R'dam zo onwijs veel 'gekleurde' mensen zijn. Af en toe denk je dat je in het buitenland loopt, dan zie je bijna niets blanks meer lopen. Als ik dat dan vergelijk met bijvoorbeeld Wageningen (waar ik nu studeer) dan kom je bijna helemaal geen 'gekleurde' mensen tegen. Een tijd terug bij een bushalte waren 3 gesluierde vrouwen een hele bezienswaardigheid.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:17

quera schreef:
ik vind het trouwens veel vaker op amerika lijken hoe ze hier af en toe zijn. als nu ook nog eens de straffen net zo als in amerika worden...

Heb je de criminaliteitscijfers van Amerika wel eens gezien.....?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:01

Flosje446 schreef:
Ik heb een jaar in R'dam gestudeerd en eigenlijk helemaal niets meegemaakt. Ik kwam veel in Kralingen en het centrum. Ik ben ook meerdere keren in Katendrecht geweest en de sfeer die daar hangt dan krijg ik al de kriebels. Ook een keer met koopavond op vrijdag, alleen maar Marokkanen op straat, overal politie en was toen echt blij dat ik veilig bij de auto ben gekomen.
Wat mij wel altijd opvalt is dat er in R'dam zo onwijs veel 'gekleurde' mensen zijn. Af en toe denk je dat je in het buitenland loopt, dan zie je bijna niets blanks meer lopen. Als ik dat dan vergelijk met bijvoorbeeld Wageningen (waar ik nu studeer) dan kom je bijna helemaal geen 'gekleurde' mensen tegen. Een tijd terug bij een bushalte waren 3 gesluierde vrouwen een hele bezienswaardigheid.

Uit wat voor gat kom je dan?
Gekleurde mensen zijn net zo goed mensen als jij en ik, en als je 3 gesluierde vrouwen een bezienswaardigheid vindt, zegt dat meer over jouw culturele ontwikkeling dan over hen...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:44

Billy schreef:
Flosje446 schreef:

Uit wat voor gat kom je dan?
Gekleurde mensen zijn net zo goed mensen als jij en ik, en als je 3 gesluierde vrouwen een bezienswaardigheid vindt, zegt dat meer over jouw culturele ontwikkeling dan over hen...

Ik kom uit het gat dat Gouda heet.
En je hoeft mij niet meteen aan te vallen. Volgens mij heb ik iedereen mensen genoemd, dus wat is jouw probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:26

Snelleedje schreef:
Weet je? Gewoon het land uitzetten deze stelende, niet werkende, uitkering trekkende stinkerds. Ze teren op onze centen en beroven ons ook nog eens. Laat ze dat maar lekker in eigen land doen! ( De goeden hierbij niet meegerekend he.... )

Beetje jammer alleen dat waarschijnlijke de meeste gewoon in Nederland zijn geboren... waar moeten die dan heengestuurd worden? :P

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:34

Zal ik dan maar even zeggen dat ik op Katendrecht woon, je weet wel dat wijkje waar zo veel criminelen wonen, wat vol stroomd door 'zwarte' wat 1 jaar geleden zo bekend stond dat je savonds niet naar buiten moest gaan want dan word je lastig gevallen, verkracht en weet ik veel wat. Schiet partij voor mn deur maar voor de rest nergens nooit door last gevallen, alleen bij slinge metro :=
Ik woon er heel mn leven en raad eens
ik heb er nooit wat van gemerkt!! :D

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:38

Ik heb op de Dordtsestraatweg gewerkt en dat was inderdaad geen feestje. Moet eerlijk zeggen dat de sfeer voornamelijk door de allochtone jongeren werdt bepaald (naroepen, rondhangen bij Zuidplein etc) maar de echte rottigheid die ik heb meegemaakt werd veroorzaakt door de "autochtone Rotterdammer" (even generaliserend): Grote kalende vent met muizig vrouwtje met allebei een bek die groter is dan goed voor ze is, of jong stel type Sjonnie en Anita, te dom om de kont te krabben, in bezit van een stel Ambulls/dogo's/bullterriers/Staffords. Allemaal in de heerlijke veronderstelling in het bezit te zijn van een IQ groter dan 40 (en daar al helemaal fout zittend) en met een bijpassend kort lontje. Altijd meteen de mening klaar (haha heb ik nu ook, ik heb wel van ze geleerd :D ) en overal op zeikend, bovendien is het iedereen z'n schuld behalve van hen zelf.

Neuh, ben niet rouwig dat ik er niet meer hoef te zijn....

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:43

Mijn hond is het ook niet meer gewend om zoveel gesluierde mensen te zien ,pas geleden ging die uit zijn stekker :o oepsie

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:50

Flosje446 schreef:
Ik kom uit het gat dat Gouda heet.
En je hoeft mij niet meteen aan te vallen. Volgens mij heb ik iedereen mensen genoemd, dus wat is jouw probleem?

Dat jij gelijk terug aanvalt. Relax even voordat je meteen reageerd.
Jij zegt dat je op een koopavond blij was dat je VEILIG in je auto zat. De reden dat je veilig wilde zijn is omdat er Marokkanen om je heen waren. (Waren ze wel allemaal Marokkaans? Zijn ze allemaal criminelen? Wilden ze je echt allemaal bestelen? Of lastig vallen? Of tegen je opbotsen? Of wat je dan dacht ook?)
Moet je eens in Haarlem kijken op koopavond. Haarlem (centrum dan) is net aan twee lange winkelstraten. Maar daar lopen wel vier agenten te paard rond! Ik voel me alleen maar veilig als er politie op straat is. Het lijkt of jij dan alleen maar banger word. Is het feit dat er veel politie loopt nou echt en teken dat "die Marokkanen" zo slecht zijn? Of zorgen ze gewoon voor de ALGEMENE veiligheid?
Vooroordeeltjes gevormd voordat er uberhaubt wat gebeurde misschien?
En die drie gesluierde vrouwen? Sinds wanneer is dat een bezienswaardigheid? Nog nooit tv/journaal gezien? Apart.

Als ik dus even wat diepzinniger over je bericht nadenk, dan licht het inderdaad meer aan jouw sociale ontwikkeling dan aan die van een ander.
Sorry, maar val niet gelijk iemand aan als die zijn mening uit.. Dat zou de wereld een stuk gezelliger houden!

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:58

idinn schreef:
Weet je? Gewoon het land uitzetten deze stelende, niet werkende, uitkering trekkende stinkerds. Ze teren op onze centen en beroven ons ook nog eens. Laat ze dat maar lekker in eigen land doen! ( De goeden hierbij niet meegerekend he.... )

mja.. en jij moet heel erg uitkijken met wat, en vooral met hoe je het zegt. Wilders kan dit makkelijker roepen dan jij. Hij heeft zes man beveiliging om zich heen. Jij niets.

Verder moet je inderdaad even beter nadenken, want de meesten zijn hier geboren en gerigistreerd nederlander. Joh, waar moeten ze dan heen?
Hun ouders en grootouders zijn hierhen gehaald door Nederland zelf. Omdat de Hollanders te lui waren om vieze klusjes op te knappen en het maar aan hen overlieten. Gebruik maken van armoede noem ik dat. Exact hetzelfde als wat er nu gebeurd met Polen bijvoorbeeld!

Pas dus op met wat je zegt, en doe eerst even research. Je wist waarschijnlijk niet eens dat ze hier wonen omdat hun opa en oma klusjes hebben gedaan omdat ze in eigen land niets konden verdienen....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:10

Wat grappig, ik noem het gebruik maken van rijkdom.
Bijv dat mijn vriend (Bouw) geen werk meer kan krijgen omdat alles naar de polen en duitsers gaat.

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:32

Lyonesse schreef:
Wat grappig, ik noem het gebruik maken van rijkdom.
Bijv dat mijn vriend (Bouw) geen werk meer kan krijgen omdat alles naar de polen en duitsers gaat.

mee eens, hoor! mijn vriend zit inmiddels in de uitkering omdat hij te duur werd. Ze konden van zijn salaris drie Polen laten werken. Ik weet hoe het gaat, maar ik weet ook hoe mensen ontzettend bevooroordeeld kunnen zijn.

Waarom denk je dat Polen en Duitsers naar Nederland komen? Omdat er genoeg werk is. Het is alleen niet het lekkere frisse baantje over het algemeen en dus doen niet veel Nederlanders dat werk. Hee, in Nederland is er nog werk over! En hop, veel Polen en Duitsers hier.

Heel erg triest alleen dat Nederlanders die daar dus wel werken nu ontslagen worden omdat zij te duur zijn... en daar kan ik soms ook wel boos om worden.... Maar dan blijf ik wel genuanceerd, en ga niet roepen dat ALLE polen zo zijn..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:09

Nou, ik heb vorige week opgemerkt dat er weinig mensen te vertrouwen zijn hoor :+ Woendagavond kwam ik thuis en het leek alsof er een gaslucht in mijn huis hing, waarop ik de brandweer belde, die op onderzoek uitgingen.. Na onderzoek bleek er een hennepplantage recht onder mijn gat te zitten.. Letterlijk mijn directe benedenbuurman, hij woonde er al 8 jaar en geen idee hoe lang die plantage er al stond.. Die droplül had een brandje gehad en woonde er niet eens, hij was er bij toeval toen het gebeurde.. De hele toko had af kunnen branden.. Hoezo, alles voor het geld en kan mij het rotten dat ik mensen in gevaar breng?? :?

Gewoon een blanke man van denk midden 50.. NIEMAND in de stad is wat hij lijkt..

Gelukkig is wel het hele zootje opgerold, hoop dat het verdomde zeer doet bij die idioot :+

Het is schering en inslag in Rotterdam.. Ik vind het beleid van het direct oprollen wel mooi, ze hebben direct alles meegenomen, tot aan de laatste kruimel aan toe! :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 12:09

al vind ik een wietplantage wel even iets anders dan een overval tallie ;)

en een brand kan ook ontstaan door een kaars of sigaret ;)