Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:'Rotterdam onveiligste stad'
Uitgegeven: 6 juni 2009 08:24
Laatst gewijzigd: 6 juni 2009 08:24
ROTTERDAM - Rotterdam is de onveiligste gemeente van Nederland. Dat schrijft het AD zaterdag, op basis van zijn jaarlijkse Misdaadmeter.
De havenstad kampt met veel overvallen, straatroven en mishandelingen. Bovendien stijgt er de criminaliteit, tegen de landelijke trend in.
Het is voor de vierde keer in de afgelopen acht edities van het onderzoek dat Rotterdam op de eerste plaats staat.
Na de Maasstad komt Eindhoven, die de laatste twee jaren als onveiligst uit de bus kwam, gevolgd door Amsterdam en Tilburg. De veiligste gemeente is het Twentse Tubbergen.
Overvallen
Uit de Misdaadmeter blijkt verder dat criminaliteit als autodiefstal, straatroof en inbraak bij bedrijven bijna overal afneemt.
Het aantal overvallen is echter gestegen, net als de hoeveelheid woninginbraken. De Misdaadmeter bepaalt de criminaliteit in elke gemeente op basis van politiecijfers.
Flosje446 schreef:Ik heb een jaar in R'dam gestudeerd en eigenlijk helemaal niets meegemaakt. Ik kwam veel in Kralingen en het centrum. Ik ben ook meerdere keren in Katendrecht geweest en de sfeer die daar hangt dan krijg ik al de kriebels. Ook een keer met koopavond op vrijdag, alleen maar Marokkanen op straat, overal politie en was toen echt blij dat ik veilig bij de auto ben gekomen.
Wat mij wel altijd opvalt is dat er in R'dam zo onwijs veel 'gekleurde' mensen zijn. Af en toe denk je dat je in het buitenland loopt, dan zie je bijna niets blanks meer lopen. Als ik dat dan vergelijk met bijvoorbeeld Wageningen (waar ik nu studeer) dan kom je bijna helemaal geen 'gekleurde' mensen tegen. Een tijd terug bij een bushalte waren 3 gesluierde vrouwen een hele bezienswaardigheid.
Billy schreef:Flosje446 schreef:Ik heb een jaar in R'dam gestudeerd en eigenlijk helemaal niets meegemaakt. Ik kwam veel in Kralingen en het centrum. Ik ben ook meerdere keren in Katendrecht geweest en de sfeer die daar hangt dan krijg ik al de kriebels. Ook een keer met koopavond op vrijdag, alleen maar Marokkanen op straat, overal politie en was toen echt blij dat ik veilig bij de auto ben gekomen.
Wat mij wel altijd opvalt is dat er in R'dam zo onwijs veel 'gekleurde' mensen zijn. Af en toe denk je dat je in het buitenland loopt, dan zie je bijna niets blanks meer lopen. Als ik dat dan vergelijk met bijvoorbeeld Wageningen (waar ik nu studeer) dan kom je bijna helemaal geen 'gekleurde' mensen tegen. Een tijd terug bij een bushalte waren 3 gesluierde vrouwen een hele bezienswaardigheid.
Uit wat voor gat kom je dan?
Gekleurde mensen zijn net zo goed mensen als jij en ik, en als je 3 gesluierde vrouwen een bezienswaardigheid vindt, zegt dat meer over jouw culturele ontwikkeling dan over hen...
Snelleedje schreef:Weet je? Gewoon het land uitzetten deze stelende, niet werkende, uitkering trekkende stinkerds. Ze teren op onze centen en beroven ons ook nog eens. Laat ze dat maar lekker in eigen land doen! ( De goeden hierbij niet meegerekend he.... )
Flosje446 schreef:Ik kom uit het gat dat Gouda heet.
En je hoeft mij niet meteen aan te vallen. Volgens mij heb ik iedereen mensen genoemd, dus wat is jouw probleem?
idinn schreef:Weet je? Gewoon het land uitzetten deze stelende, niet werkende, uitkering trekkende stinkerds. Ze teren op onze centen en beroven ons ook nog eens. Laat ze dat maar lekker in eigen land doen! ( De goeden hierbij niet meegerekend he.... )
Lyonesse schreef:Wat grappig, ik noem het gebruik maken van rijkdom.
Bijv dat mijn vriend (Bouw) geen werk meer kan krijgen omdat alles naar de polen en duitsers gaat.