Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Waves schreef:Ik vind het niet zo logisch dat de rest van Nederland voor iets moet betalen waarvoor de roker zelf niet wil betalen, hoor... (Zin loopt op meerdere manieren niet lekker, dus ik heb 'm maar zo laten staan.)Dus niet meer dan logisch dat er gratis hulp voor komt.
KeeK schreef:Waves schreef:Ik vind het niet zo logisch dat de rest van Nederland voor iets moet betalen waarvoor de roker zelf niet wil betalen, hoor... (Zin loopt op meerdere manieren niet lekker, dus ik heb 'm maar zo laten staan.)Dus niet meer dan logisch dat er gratis hulp voor komt.
Heino schreef:Overgewicht is de uitkomst van een levenswijze. Roken is meestal maar een deel van een levenswijze. Ik vraag me dus af in hoeverre je overgewicht meer in de hand hebt. Het is in ieder geval nodig om de hele insteek van je leven(spatroon) drastisch om te gooien om te kunnen afvallen.Overgewicht en een verslaving vind ik niet te vergelijken. Ja, mensen met overgewicht moeten geholpen worden, maar van de eigen centen. Overgewicht is iets wat je (in de meeste gevallen) beter in de hand hebt dan een verslaving.
KeeK schreef:Waves schreef:Ik vind het niet zo logisch dat de rest van Nederland voor iets moet betalen waarvoor de roker zelf niet wil betalen, hoor... (Zin loopt op meerdere manieren niet lekker, dus ik heb 'm maar zo laten staan.)Dus niet meer dan logisch dat er gratis hulp voor komt.
KeeK schreef:Heino schreef:Overgewicht is de uitkomst van een levenswijze. Roken is meestal maar een deel van een levenswijze. Ik vraag me dus af in hoeverre je overgewicht meer in de hand hebt. Het is in ieder geval nodig om de hele insteek van je leven(spatroon) drastisch om te gooien om te kunnen afvallen.Overgewicht en een verslaving vind ik niet te vergelijken. Ja, mensen met overgewicht moeten geholpen worden, maar van de eigen centen. Overgewicht is iets wat je (in de meeste gevallen) beter in de hand hebt dan een verslaving.
Heino schreef:Je kan het ook gratis (of in elk geval goedkoper) maken door de belasting op sigaretten te verhogen.
Pashon schreef:overgewicht hebben mensen beter in de hand als roken.
het aantal rokers zal nog wel even wat hoger liggen als het aantal met overgewicht!
door de belasting op sigaretten nog hoger te maken, zullen er veel meer mensen in financiele problemen komen!
DyMarvel schreef:Waarom heeft een roker minder recht op hulp dan een alcoholist?
Allebei kunnen ze gewoon functioneren tot een zekere hoogte. Een roker kan minder ademen moet meer pauzes om de dag door te kunnen komen. Of betalen voor iedereen of niet. waarom meten met 2 maten?
Emotie eters laten we toch ook iet in de kou staan? Roken schijnt even verslavend te zijn?
En een junk die heeft t niet aan zichzelf te danken maar een roker wel? Volgens mij hebben beide toch echt evenveel schuld.
Sterker nog als we t over geld gaan hebben junks kosten veel meer aan afkicken en brengen minder binnen dan een roker. Junks blijven vaak nutteloos voor de maatschappij.
BraveSpots schreef:Pashon schreef:overgewicht hebben mensen beter in de hand als roken.
het aantal rokers zal nog wel even wat hoger liggen als het aantal met overgewicht!
door de belasting op sigaretten nog hoger te maken, zullen er veel meer mensen in financiele problemen komen!
Als je in de financiele problemen komt door roken, dan ben je dom. En verdien je het voor mijn part...
amazone77 schreef:BraveSpots schreef:
Als je in de financiele problemen komt door roken, dan ben je dom. En verdien je het voor mijn part...
nee dan ben je niet dom.....dan ben je VERSLAAFD,en dat kan je alleen maar snappen als je het zelf hebt meegemaakt.