meisje (8) ontvoerd in ede vanmorgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

Re: meisje (8) ontvoerd in ede vanmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:29

Ik zag de oproep ook vanmiddag. Was lekker tv aan het kijken en ineens kwam het boven in beeld. Dit trouwens alleen maar op sbs6. Ik vraag me dan af waarom dan niet op andere zenders?
Ik steun de amberalert zeer zeker alleen ik vraag me dan weer dit af

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:43

Ik hoop dat het meisje snel gevonden is en dat ze in goede gezondheid is :j

Ik zal me ook even aanmelden daarvoor......

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:52

echt absurt ik werk er vlakbij, en fiets iedere ochtend langs de school op weg naar het werk, gisteren was ik vrij.... echt bizar zo ontzettend dichtbij....

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:35

kreeg net een mail van dat dinges amberalart weet effe nietmeer zeker

de auto is inmiddels gevonden kindje helaas nog spoorloos
echt te triest voor woorden dit
ik hoop dat ze zsm gevonden word

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:27

Ik denkt dat ze met een andere auto naar het buitenland zijn gegaan.
Ook omdat die vader buitenlands is

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:03

WinSel schreef:
Ik denkt dat ze met een andere auto naar het buitenland zijn gegaan.
Ook omdat die vader buitenlands is

De 8-jarige Katja Leendertz is waarschijnlijk door haar in Amerika wonende Nederlandse vader ontvoerd op straat in Ede.

Als je als Nederlander in Amerika woont ben je niet gelijk een buitenlander hoor. ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:22

Ik bedoelde dat die vader niet in nederland woont

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:27

ze komen toch niet het buitenland in als ze geen paspoort hebben van het kind. die vader zal het paspoort dan wel niet hebben, omdat het over een familiezaak gaat.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:28

WinSel schreef:
Ik bedoelde dat die vader niet in nederland woont

Ok, dat stond er niet zo duidelijk. ;)

Hij zal niet met de auto naar Amerika gegaan zijn, hooguit met een andere auto naar een vliegveld in het buitenland.
Als het de vader is die haar ontvoerd heeft, dat moet natuurlijk eerst nog bewezen worden.

Hoe dan ook hoop ik dat het meisje snel gevonden wordt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:03

Nieuwe informatie:

Dit Amber Alert is vervallen.

De zevenjarige Katja wordt nog steeds vermist en verblijft vermoedelijk
met haar vader in het buitenland.
Ze is ontvoerd uit Ede op 27 mei 2009.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:12

Waarom vervalt het eigenlijk.

Ze vermoeden dat ze bij haar vader is, maar weten ze het ook zeker?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 00:43

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... tvoerd.htm

EDE - De 7-jarige Katja Leendertz uit Ede is ontvoerd door haar vader. Een vertegenwoordiger van de vader heeft dat aan de politie verteld. Deze persoon heeft ook laten weten dat het meisje het goed maakt.

Het is nog niet bekend waar Katja is. Volgens de politie zit ze waarschijnlijk met haar vader in het buitenland. De recherche gaat door met het onderzoek om te achterhalen waar de twee zijn.

Waarschijnlijk vervalt het Amber Alert omdat de politie er dus vanuit gaat dat Katja in het buitenland zit. Dan heeft het natuurlijk weinig zin om je ogen open te houden hier in Nederland. ;)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 03:07

Bisar, de tweede so ontsettend dichtbij, hoevaak ik wel niet langs die school kom.

Heb me meteen even aangemeld voor Amber Alert, seker nu ik besef dat ik op dat moment vrij dicht bij de plek was :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:27

'Vader Katja meldt zich vanuit VS' - Het ontvoerde meisje Katja Leendertz uit Ede is met haar vader in de Verenigde Staten en maakt het goed. Dat heeft haar vader, die haar vanaf een schoolplein in Ede meenam, gezegd tegen het huis-aan-huisblad Ede Stad. De man belde met een Amerikaans telefoonnummer en noemde details over het meisje die de politie heeft bevestigd, zegt een redacteur van Ede Stad vrijdag.

De man zou zich met zijn 7-jarige dochter bevinden in Pennsylvania. "Ik heb haar drie jaar niet gezien", wordt hij geciteerd. "Dat vreet aan me en het heeft me veel geld gekost aan advocaatkosten. Maar ik heb nu de volledige voogdij toch gekregen. Ik heb dat niet tegen mijn ex-vrouw gezegd, omdat zij haar anders mee zou nemen naar Oekraïne. Dan zou ik Katja helemaal nooit meer zien."

De man zegt zich de commotie in Nederland niet te hebben gerealiseerd. De politie verspreidde na de verdwijning van het meisje voor de tweede keer in de geschiedenis een Amber Alert. "Ik had de paniek niet verwacht. Ik haalde gewoon mijn dochter op."

Het meisje werd woensdagochtend vanaf het schoolplein in een auto geduwd, meldde de politie. Een auto die sterk op dat voertuig leek, werd later op de dag in beslag genomen. Donderdag meldde de politie dat via een vertegenwoordiger van de vader duidelijk was geworden dat de vader waarschijnlijk met het meisje in het buitenland zat. EU-landen werden door de Nederlandse politie gevraagd naar het meisje uit te kijken.

[REPLACE]
Web zoeken
Afbeeldingen zoeken
Nieuws zoeken

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =147643301

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:38

ik denk dat de moeder enigsinds van geluk mag spreken dat het haar exman is
beter als een wild vreemde

ok snap ik de reactie van vader
als ik mijn kinderen 3 jaar niet zou zien zou ik knets gek worden

en nee ik wil het verhaaltje zeker niet goed praten
maar ik zou dit liever hebben als dat het een wild vreemd iemand was......

het meisje maakt het goed en komt wel terug ik weet het zeker
mischien is mijn reactie wat ongepast maar het is mijn mening;)

liefs

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:39

Ik ben het wel met je eens hoor,
Ze maakt het iig goed, en dat is een hele opluchting

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:25

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... goed-1.htm

EDE - EDE - De 7-jarige Katja Leendertz die woensdag door haar vader werd meegenomen vanaf het schoolpein in Ede zit met haar vader in de VS en maakt het goed. Dat heeft haar vader vrijdag tegen de politie gezegd.

Volgens de vader is Katja door een Amerikaanse rechter na de echtscheiding aan hem toegewezen en besloot hij deze week haar op te halen. Van ontvoering is volgens hem dan ook geen sprake.

De politie denkt dat het verhaal klopt. Onderzocht wordt nog wel waar in Amerika Katja en haar vader verblijven.

Ook de oma van Katja ontkent dat haar kleindochter door haar zoon is ontvoerd. Katja zou na een slepend conflict over de voogdij door een Amerikaanse rechter aan haar vader zijn toegewezen. Katja zat op dat moment met haar moeder in Nederland.

'Mijn zoon is Amerikaan en Katja is daar geboren. Hij had het recht haar op te halen.'

De vader zei vrijdag vanuit Amerika op EdeStad.nl. dat het 'prima' gaat met Katja.

De rechtzaak heeft zich dus in Amerika plaatsgevonden en dit wordt als reden op gegeven waarom hij niets tegen de moeder heeft gezegd:

Naar eigen zeggen heeft hij dit niet tegen haar moeder verteld, omdat hij bang was dat Katja dan meegenomen zou worden naar de Oekraïne, waar de moeder van origine vandaan komt.

Blij te lezen dat het goed met haar gaat, maar het zal een hele overgang zijn voor dat meiske.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:26

Ik zal zeker mn ogen openhouden, heb vroeger aan de veenderweg gewoond...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:28

http://www.ad.nl/binnenland/3253394/Katja_veilig_en_wel_in_Pennsylvania.html

hier staat dat de vader de volledige voogdij over haar had.

wel raar dat iedereen maar eerst de moeder gelooft.
ieder verhaal heeft namelijk 2 kanten

Citaat:
EDE - De vader van Katja Leendertz heeft vanuit de Verenigde staten gezegd dat hij uit angst voor ontvoering van zijn dochter haar heeft meegenomen naar Pennsylvania.
play
Katja Leendertz uit Ede verblijft nu bij haar vader in Pennsylvania. FOTO AMBER ALERTKatja Leendertz.De vader van Katja Leendertz deed zijn verhaal aan de website van het nieuwsblad Ede Stad .

De man verklaarde aan het nieuwsblad: ,,Ik heb zes jaar strijd gevoerd. De moeder heeft de laatste jaren alle contact met mijn dochter tegen gehouden. Ik heb nu eindelijk alleenrecht over mijn dochter gekregen en ik heb haar gelijk opgehaald bij school."

De vader was bang dat nadat hij de voogdij over zijn dochter had gekregen, de moeder Katja zou ontvoeren naar Oekraïne. Hij vindt het verschrikkelijk dat hij als boeman door mensen wordt afschilderd. ,,Het gaat fantastisch met haar hier in Pennsylvania'', gaat de vader verder. ,,Ze lacht, ze giechelt en ze heeft nieuwe kleren gekregen.''

Toen de vader hoorde over de paniek die in Ede was ontstaan, heeft hij gelijk met de politie gebeld. ,,Ik wist niet dat er kortgeleden een kind was ontvoerd door ontuchtplegers. Ik had die paniek nooit verwacht, want ik haalde gewoon mijn dochter op."

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:29

tja, en zo kan het dus ook...............

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:36

Zo dat is wel een ander idee dan dat ik er eerst over had ja!
Wel fijn dat het in ieder geval goed met dr gaat!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:38

IK vind het idd raar, dat altijd de moeder word geloofd.
Het blijkt wel weer dat dit dus niet altijd waar is.
Gelukkig gaat het goed met der

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:54

Lynn_Nikita schreef:
gebeurd helaas vaak genoeg, meestal betreft het een buitenlandse vader ( in dit geval uit de VS)
hoop dat ze snel gevonden is

Dat is een van de risico's van een buitenlandse partner (zie ander topic). We moeten alleen niet te snel conclusies trekken. In het krantenbericht staat het volgende:

"Ik heb zes jaar strijd gevoerd. De moeder heeft de laatste jaren alle contact met mijn dochter tegen gehouden. Ik heb nu eindelijk alleenrecht over mijn dochter gekregen en ik heb haar gelijk opgehaald bij school."

Ik begrijp dat die moeder in de stress geschoten is en aangifte heeft gedaan, maar helemaal terecht is, gelet op het bovenstaande, al die comotie misschien niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:57

Macusa schreef:
Lynn_Nikita schreef:
gebeurd helaas vaak genoeg, meestal betreft het een buitenlandse vader ( in dit geval uit de VS)
hoop dat ze snel gevonden is

Dat is een van de risico's van een buitenlandse partner (zie ander topic). We moeten alleen niet te snel conclusies trekken. In het krantenbericht staat het volgende:

"Ik heb zes jaar strijd gevoerd. De moeder heeft de laatste jaren alle contact met mijn dochter tegen gehouden. Ik heb nu eindelijk alleenrecht over mijn dochter gekregen en ik heb haar gelijk opgehaald bij school."

Ik begrijp dat die moeder in de stress geschoten is en aangifte heeft gedaan, maar helemaal terecht is, gelet op het bovenstaande, al die comotie misschien niet.

In dit geval was de moeder een buitenlandse, die komt namelijk uit Oekraïne. ;)

De vader is Nederlander van geboorte en woont nu in Amerika. Katja was geboren in Amerika.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:57

Citaat:
Ik had die paniek nooit verwacht, want ik haalde gewoon mijn dochter op.

dat gewoon zie ik toch wat anders..

Maar inderdaad, zo zie je maar weer, elk verhaal heeft 2 kanten..