Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WinSel schreef:Ik denkt dat ze met een andere auto naar het buitenland zijn gegaan.
Ook omdat die vader buitenlands is
WinSel schreef:Ik bedoelde dat die vader niet in nederland woont
Citaat:EDE - De vader van Katja Leendertz heeft vanuit de Verenigde staten gezegd dat hij uit angst voor ontvoering van zijn dochter haar heeft meegenomen naar Pennsylvania.
play
Katja Leendertz uit Ede verblijft nu bij haar vader in Pennsylvania. FOTO AMBER ALERTKatja Leendertz.De vader van Katja Leendertz deed zijn verhaal aan de website van het nieuwsblad Ede Stad .
De man verklaarde aan het nieuwsblad: ,,Ik heb zes jaar strijd gevoerd. De moeder heeft de laatste jaren alle contact met mijn dochter tegen gehouden. Ik heb nu eindelijk alleenrecht over mijn dochter gekregen en ik heb haar gelijk opgehaald bij school."
De vader was bang dat nadat hij de voogdij over zijn dochter had gekregen, de moeder Katja zou ontvoeren naar Oekraïne. Hij vindt het verschrikkelijk dat hij als boeman door mensen wordt afschilderd. ,,Het gaat fantastisch met haar hier in Pennsylvania'', gaat de vader verder. ,,Ze lacht, ze giechelt en ze heeft nieuwe kleren gekregen.''
Toen de vader hoorde over de paniek die in Ede was ontstaan, heeft hij gelijk met de politie gebeld. ,,Ik wist niet dat er kortgeleden een kind was ontvoerd door ontuchtplegers. Ik had die paniek nooit verwacht, want ik haalde gewoon mijn dochter op."
Lynn_Nikita schreef:gebeurd helaas vaak genoeg, meestal betreft het een buitenlandse vader ( in dit geval uit de VS)
hoop dat ze snel gevonden is
Macusa schreef:Lynn_Nikita schreef:gebeurd helaas vaak genoeg, meestal betreft het een buitenlandse vader ( in dit geval uit de VS)
hoop dat ze snel gevonden is
Dat is een van de risico's van een buitenlandse partner (zie ander topic). We moeten alleen niet te snel conclusies trekken. In het krantenbericht staat het volgende:
"Ik heb zes jaar strijd gevoerd. De moeder heeft de laatste jaren alle contact met mijn dochter tegen gehouden. Ik heb nu eindelijk alleenrecht over mijn dochter gekregen en ik heb haar gelijk opgehaald bij school."
Ik begrijp dat die moeder in de stress geschoten is en aangifte heeft gedaan, maar helemaal terecht is, gelet op het bovenstaande, al die comotie misschien niet.