Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:Nee, NoordKorea gaat echt geen 3e wereldoorlog ontketenen. Als Noord-Korea al ooit zo dom is om een kernbom af te schieten, moeten ze er rekening mee houden dat Zuid-Korea kort daarna wel eens een eiland kan zijn..
kladruber schreef:Karl66 schreef:Het is puur een chantagemiddel om meer voedsel- en oliesteun te krijgen, die ze nodig hebben om hun volk tevreden te houden, zodat ze niet afgezet worden.
van chanteren krijg je meestal ruzie...
Hanmar schreef:Wat betreft Noord-Korea, ik ga er vanuit dat als ze echt wat van plan geweest waren, dan hadden ze al een raket afgevuurd. Wat ze nu doen is pure chantage, en daar komt ruzie van, maar zolang ze geen steun krijgen van een machtiger land kan het niet veel kwaad, denk ik.
Fitch schreef:Tsja, wat is de definitie van wereldoorlog? De 1e en 2e waren naar mijn mening voornamelijk Europese burgeroorlogen, waar helaas wat andere landen bij betrokken werden. Maar het draaide om Europa. Ik denk dat je, nu we in de EU zitten, helemaal niet bang hoeft te zijn voor oorlogen en dergelijke.
Imago01 schreef:Ik kan me er soms alleen best kwaad om maken. Ons volk vragen om Groene Stroom te gebruiken, zuinige auto’s, energielabels overal op etc.
Laat ze verdorie eerst maar eens al dat oorlogstuig verkopen, tanks, 4x4’s, straaljagers…denk dat je dan al een heleboel ellende voor onze moedertje aarde de wereld uit helpt. Maar ja, dan hebben de Hoge Heren niets meer om mee te pochen. Niets om hun macht mee uit te kunnen oefenen.
Ik vind het zo zonde dat Moedertje Aarde miljoenen jaren er al over doet om zichzelf op te bouwen met al haar pracht zoals het nu is.
En in een periode van een eeuw helpen wij mensen die aarde wel even naar de stinkmodder: teveel mensen op te kleine stukjes grond, complete regenwouden die met sneltreintempo worden omgehakt, diersoorten die bij bosjes uitsterven vanwege dat kappen, de oplossing tegen kanker, aids en nog meer vreselijke ziekten die waarschijnlijk in 1 van de planten te vinden is die in dat omgehakte regenwoud groeit en noem maar op.
Ja ik ben het ermee eens, de wereld gaat toch wel naar de stinkmodder en ik denk dat het niet eens zo gek lang meer zal duren. Structureel helpt de mens alles om zeep. Het hoeft nog niet eens zozeer door een oorlog te komen…
Ondertussen probeer ik van mijn eigen leven nog wat te maken, draag ik op mijn manier mijn steentje bij om zo toch nog lekker commentaar te kunnen blijven geven in topics als deze maar vind ik wel dat de wereldleiders maar eens moeten beginnen met het geven van het juiste voorbeeld…