Mist schreef:Ik vind dat beide (nertsen/honden/katten) niet kan, want dat mensen ook vleeseters zijn is nu eenmaal zo (hoewel ik het al jaren niet meer eet) maar voor "mode" vind ik het doden van dieren crimineel.
Het is allebei niet noodzakelijk, dus of het nu een koe is of een nerts, blijft gewoon doden omdat de mens het leuk vindt.ZaraTess schreef:Wat is dat nou voor een ONZIN. heb je ooit gehoord dat runderen gehouden worden enkel voor het leer? En het vlees gooien ze weg zeker? Zelfs bij zieke dieren waarvan het vlees niet meer gegeten mag worden wordt het leer niet gebruikt want die dieren gaan rechtstreeks naar de Rendac. De hoofdzaak van het houden van runderen is melkproductie en vleesproductie en zeker geen lederproduktie.
Is niet onzin, ga maar een googelen, je schrikt je dood.
Maar dan nog...... vlees heeft een mens niet nodig, melk is eigenlijk voor kalfjes (als je langere tijd geen melk meer drinkt, kun je de lactose niet meer verdragen, heet ook wel afspenen), heeft een mens ook niet nodig, eigenlijk is het nergens voor nodig koeien te houden.
Het blijft dus gewoon een luxe product, waarvoor dan wel dieren uitgebuit worden. Bont is ook een luxeproduct, wat is het verschil?
ZaraTess schreef:nee dat is ook zeker niet fair maar ik wilde enkel maar het verschil aangeven tussen het houden en doden van runderen en nertsen. De vergelijking die jij maakte tussen leder en bont klopt namelijk niet. Het rund wordt nog gebruikt als voedselvoorziening en nertsenvlees is niet te eten dus de nerts gaat enkel dood om de mens er 'mooier' op te laten worden. De discussie of je vlees mag/moet eten is een andere discussie maar een dier enkel doden voor de vacht vind ik zoiezo not done!
Maar wat is het verschil met een dier doden enkel voor het vlees (wat een mens dus niet eens nodig heeft)?
ZaraTess schreef:ik vind mezelf niet hypocriet maar toch bedankt! en ik heb de reden waarom ik bont afkeur hierboven denk ik al uitgebreid beschreven. Mocht het te wazig zijn leg ik het je graag nog een keer uit
Graag, ik zie het verschil niet, in beide gevallen worden dieren gedood voor een luxeproduct.