Piraten dolblij met nederlandse gevangenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Piraten dolblij met nederlandse gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:07

GEWELDIG :D :D :D als je nou helemaal naar de kleute ben, dan kaap je even een schip in Somalie....... kom je ermee weg heb je een bak centen, kom je er niet mee weg is je toekomst evengoed verzekerd :) :)

geweldig land leven we :)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:12

sorry voor iedereen die medeleven heeft met deze mensen : maar ik snap jullie denkwijze echt neit

we hebben het hier over ontspoorde mensen! dit zijn geen harde werkers die iets voor ons terug gaan doen.

zet ze op water en brood dat zijn ze gewend hoort een straf te zijn egen luxe

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:15

Volgens mij kunnen wij ons niet eens indenken hoe je leven moet zijn als je dolblij bent in een NL-se gevangenis. Als je een WC op je cel iets fantastisch vind.

De acties van deze mannen zijn natuurlijk niet goed te praten, maar ik denk wel dat er een verschil zit tussen somaliers die door omstandigheden tot dit soort acties gedreven worden en onze NL-se criminelen (de rotjochies die overvallen plegen voor een nieuwe mp3speler, de voetbalvandalen die vanalles slopen, de financieel directeur die miljoenen naar z'n eigen bankrekening overmaakt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:16

Anoeska schreef:
Volgens mij kunnen wij ons niet eens indenken hoe je leven moet zijn als je dolblij bent in een NL-se gevangenis. Als je een WC op je cel iets fantastisch vind.

De acties van deze mannen zijn natuurlijk niet goed te praten, maar ik denk wel dat er een verschil zit tussen somaliers die door omstandigheden tot dit soort acties gedreven worden en onze NL-se criminelen (de rotjochies die overvallen plegen voor een nieuwe mp3speler, de voetbalvandalen die vanalles slopen, de financieel directeur die miljoenen naar z'n eigen bankrekening overmaakt)

Ben heel blij dat er nog mensen verder kijken dan hun neus lang is en over een beetje inlevingsvermogen beschikken..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:16

Er was anders laats nog in het nieuws dat die piraten helemaal niet de armste somaliers zijn. Het was al mafia voor dat ze achter die schepen aan gingen. En die piraten zijn nu stinkend rijk in eigenland en zo hard delen ze niet hoor, ze laten gewoon vila's bouwen en kopen dikke wagens net als de graaiers hier. Bovendien zijn lokale vissers doodsbang voor de piraten zij durven de zee niet mee want dan stelen de piraten hun schepen en gooien ze kilometers van de kust (alsze geluk hebben al dood) de zee in. Die vissers durven niet meervoor hun eigen eten te zorgen en buitenlandse hulporganisaties durven niet naar de kust van somalie lekker robin hoods.

Er worden nu trouwens wel veel somaliers piraat omdat de piraten om hen heen zo rijk zijn. Ik denk dat het een hele slechte invloed zou hebben als die piraten ook nog te horen dat zelfs als ze gepaktworden ze een luxe leventje tegemoet gaan.

EDIT: voor de mensen met medeleven je moet dit probleem als geheel zien niet per zielig persoon. Alswe deze mensen zo aan blijven moedigen worden de problemen in somalie alleen maar groter en zullen er nog meer wanhopige mensen komen. Waardoor het probleem nooit meer oplost. De piraten maken ook slachtoffers in eigenland en dat zijn de mensen die net zo arm zijn en wel hard willen werken(visser bijv), als je toegeeft aan de piraten laat je die mensen stikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:20

liedje89 schreef:
Er was anders laats nog in het nieuws dat die piraten helemaal niet de armste somaliers zijn. Het was al mafia voor dat ze achter die schepen aan gingen. En die piraten zijn nu stinkend rijk in eigenland en zo hard delen ze niet hoor, ze laten gewoon vila's bouwen en kopen dikke wagens net als de graaiers hier. Bovendien zijn lokale vissers doodsbang voor de piraten zij durven de zee niet mee want dan stelen de piraten hun schepen en gooien ze kilometers van de kust (alsze geluk hebben al dood) de zee in. Die vissers durven niet meervoor hun eigen eten te zorgen en buitenlandse hulporganisaties durven niet naar de kust van somalie lekker robin hoods.

Er worden nu trouwens wel veel somaliers piraat omdat de piraten om hen heen zo rijk zijn. Ik denk dat het een hele slechte invloed zou hebben als die piraten ook nog te horen dat zelfs als ze gepaktworden ze een luxe leventje tegemoet gaan.

Tuurlijk. Als je het heel arm hebt (en dat kan je echt opbreken) ga je op zoek naar een manier om het rijker te hebben. En dat gaat idd soms in tot in het kwade aantoe....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:30

DyMarvel schreef:
zet ze op water en brood dat zijn ze gewend hoort een straf te zijn egen luxe

En daar zouden ze al heel gelukkig mee zijn iedere dag de zekerheid van een snee brood

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:02

Ik heb wel degelijk inlevingsvermogen, maar dat neemt niet weg dat je als overheid wel een heeeeeeeeel fout signaal af zou geven als ze een verblijfsvergunning zouden krijgen. Dan moedig je deze praktijken alleen maar aan.

(ik snap waarom ze gaan kapen, maar neemt niet weg dat het daardoor criminelen zijn en dat ze slachtoffers hebben gemaakt. Dus ze zijn ook daders en niet alleen maar slachtoffers zoals hun advocaten ze graag neer zetten.)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:41

Marigold schreef:
ik gun het ze van harte.
de veiligheid dus, die ze hier hebben.
wij hebben maar gewoon dikke mazzel dat we hier in luxe geboren zijn, elk mens is evenveel waard vind ik, en het is makkelijk oordelen, 'ze hebben mensen gegijzeld' etc, maar ieder mens heeft zijn verhaal, en hun redenen om tot daden te komen..

helemaal met je eens!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:47

Mensen die het er mee eens zijn wanneer ze na hun straf in NL mogen blijven: Wat als straks elk schip dat voor de kust van Somalië komt gegeizeld wordt? Dus ook schepen die hen hulp komen bieden? Omdat de daders weten dat ze dan hier mogen blijven. Wat dan? Ten eerste zitten wij met steeds meer criminelen én getraumatiseerde bemanningsleden, en ten 2e is er geen schip meer dat daar in de buurt komt om hulpmiddelen te brengen omdat ze anders gekaapt worden. Lijkt me ook niet de bedoeling toch?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:29

Ik geloof niet dat het klopt wat hier gezegd wordt door de advocaat.

Heb toevallig vorige week het hele kamerdebat (dat 3,5 uur duurde) gevolgd over het asielbeleid in Nederland. Het categoriale beschermingsbeleid voor Somalië wordt afgeschaft. Dat wil zeggen dat een vluchteling die is afgewezen op individuele gronden niet op basis van de situatie in dat land alsnog een TIJDELIJKE vergunning kan krijgen. Dit was voorheen wel zo voor Somalië en Irak, maar daar heeft Albayrak een punt achter gezet.

Sowieso kan je alleen een vergunning krijgen als er geen contra-indicaties zijn zoals crimineel gedrag. Deze personen worden hoe dan ook op het vliegtuig terug naar Somalië gezet.

Snap best dat ze het hier naar hun zin hebben, maar denk dat het na een tijdje ook wel gedaan is met de pret. Mensen worden namelijk niet gelukkig van een tv op hun kamer of een schone plee om op te schijten. Mensen worden gelukkig als ze vrij kunnen zijn en zelf hun keuzes maken. Ze komen er nog wel achter denk ik....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:41

Als denk aan al die discussies over Marokkanen (en dan maakt het niet uit welke generatie) die heel Nederland het land uit wil hebben als ze zich hier crimineel hebben gedragen. Beetje dubbel om een misdrijf van een Somalische piraat wel goed te keuren en ze een verblijfsvergunning te geven (met vrijkaartjes na uitzitten van de straf voor het laten overkomen van de hele familie) en beginnen te piepen en dreigen met uitzetting als er een Marokkaan een winkeldiefstal in Nederland pleegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:30

Waarom doet iedereen zo moeilijk? Ten eerste wordt het wel een stukje lastiger om hun oude werkwijze in Nederland voort te zetten. Ten tweede komen deze mannen op mij niet over als mensen die niks leren van 4 jaar vast zitten.
Als je uit Somalïe komt en je krijgt de kans om in een land als Nederland opnieuw te beginnen vergooi je die kans niet zomaar.
Ik neem ook aan dat er maatregelen getroffen zijn voor als ze wél besluiten hun leven te vergooien en de fout weer in gaan.

Elk mens maakt verkeerde keuzes, de meneren hebben misschien wel heel veel grote verkeerde keuzes gemaakt, maar betekend dit dat ze geen nieuwe kans verdienen?
Ze hebben hun tijd dan uitgezeten en ze zullen ongetwijfeld ook boete gedaan hebben op andere manieren, je kan een mens niet straffen tot in de eeuwigheid.
Bovendien moet iemand de rotbaantjes nemen waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen.
Maar goed, ik vind het vreemdelingenbeleid van Nederland sowieso niet iets om over te pochen, ongeacht welk ras, elk mens is een mens.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:51

Ik vraag me af waarom wíj hen een nieuwe kans moeten geven, en niet het land van herkomst zelf. Ik bedoel ermee te zeggen, dat wij heel leuk nog jarenlang 'opvangkampje' kunnen spelen maar zolang de regering daar niet wat gaat doen is het dweilen met de kraan open, en zal de regering daar zich ook niet echt verplicht voelen om er wat aan te doen. Dat doen andere landen namelijk wel.
Dat zal zo 1,2,3 niet kunnen, dat weet ik ook wel, maar er zal toch een keer iets moeten gebeuren om ze daar het land beter te laten besturen, en dit soort praktijken werken daar bepaald niet aan mee. Maar goed, dat is míjn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:00

Geweldig, kom maar binnen met je geit.... We vergeten gewoon maar even dat hij wellicht wel mensen heeft aangeschoten, mensen trauma's heeft bezorgd omdat ze ineens in de loop van een geweer keken....

Ach ja, Somalie is gevaarlijk, dat hoor ik al 20 jaar, klopt zijn ook altijd die jonge knullen die je dan overal als asielzoeker ziet. Was toen al, een paar bussen met schoolgaande kinderen laten ontploffen en dan gauw naar het buitenland omdat je gezocht wordt in dat enge land..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:05

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:10

Ik hoorde gisteren toch een ander verhaal op het nieuws. Dat ze na vrijlating gewoon weer teruggestuurd worden en geen asiel aan kunnen vragen omdat ze een strafblad hebben.

Maar de gevangenis in nederland is natuurlijk wel een luxe voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:15

Heeft niks met delen te maken, jij geeft de helft van jouw gekochte luxe ook niet weg aan de eerste de beste eikel die geen moraal heeft omdat jij vindt dat hij het wel verdient.

We praten hier over criminelen die mensen naar het leven staan!! Niet over een Somalische moeder met kind aan de borst die van dorp naar dorp is gejaagd.., daar deel ik graag mee, maar die zie je niet.

Deze padjakkers moeten gestraft worden, mogen blij zijn dat ze in Nederland in de gevangenis zitten, immers hun eigen land doet niets! Daarna gewoon terug. Zolang er geen regels met dat land zijn gemaakt kan je die zooi wel allemaal hier naar toe halen, want dan zullen ze in de rij staan om met hun geweren boten te enteren en dan ook natuurlijk zoveel mogelijk wetten schenden om maar in de bak te kunnen komen. De bak in Nederland is 4 jaar vakantie en daarna kan je illegaal of legaal blijven als je dan wat nodig hebt dan steel je gewoon, de pakkans is nihil en lekker rondhangen met tv is ook niet niks.

Aangezien ze niet gestraft kunnen worden volgens hun maatstaven, zal het nooit aankomen.

Zag gisteren een programma over de Amerikaanse gevangenis, daar zal je maar in gegooid worden als je een borreltje op hebt, daar kom je als Hollander niet meer uit. De andere kant van het verhaal.....die piraten zouden maar eens een Amerikaans schip enteren, dat doen ze dan nooit meer.... en blijven daar zal ook niet lukken...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:44

Guernica schreef:
Waarom doet iedereen zo moeilijk? Ten eerste wordt het wel een stukje lastiger om hun oude werkwijze in Nederland voort te zetten. Ten tweede komen deze mannen op mij niet over als mensen die niks leren van 4 jaar vast zitten.
Als je uit Somalïe komt en je krijgt de kans om in een land als Nederland opnieuw te beginnen vergooi je die kans niet zomaar.
Ik neem ook aan dat er maatregelen getroffen zijn voor als ze wél besluiten hun leven te vergooien en de fout weer in gaan.

Elk mens maakt verkeerde keuzes, de meneren hebben misschien wel heel veel grote verkeerde keuzes gemaakt, maar betekend dit dat ze geen nieuwe kans verdienen?
Ze hebben hun tijd dan uitgezeten en ze zullen ongetwijfeld ook boete gedaan hebben op andere manieren, je kan een mens niet straffen tot in de eeuwigheid.
Bovendien moet iemand de rotbaantjes nemen waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen.
Maar goed, ik vind het vreemdelingenbeleid van Nederland sowieso niet iets om over te pochen, ongeacht welk ras, elk mens is een mens.

Dit vind ik wel een tikkeltje naïef van je en dan druk ik me nog zacht uit. Heb je enige idee wat de gevolgen zullen zijn als wij onbeperkt onze grenzen open zouden gooien en iedereen maar toe zouden laten omdat hij/zij "ook een mens is"...
Voor het continent Afrika is het absoluut niet goed dat daar alle enigszins kansrijke burgers wegtrekken. Dan kunnen ze daar ook toch nooit iets opbouwen?

En over die piraten, dat zijn geen lieverdjes hoor. Dat zijn mensen die in oorlogstijd zijn opgegroeid en zij houden er echt een hele andere moraal op na. Ze deinzen er niet voor terug om iemand af te knallen als dat moet. En waarschijnlijk slapen ze er geen nacht minder om. Een gevangenisstraf van vier jaar zal daar weinig verandering in brengen.

Bovendien wijst de praktijk uit dat ze zodra ze hier zijn de weg naar allerlei instanties heel goed kunnen vinden en als Afrikanen merken dat je ook geld kunt verdienen met je handje ophouden dan vinden ze dat ook wel best. Dat is cultuurgebonden, ze leven met de dag. Een jouranlist van NRC was in Mali en heeft eens eerlijk rondgevraagd waarom het land er zo slecht aan toe is. Antwoord: niemand voert er iets uit. Ze maken nooit plannen voor de toekomst, dus er is geen ontwikkeling. Dit is zo'n inmens cultuurverschil met Europa/Het westen... En dat is ook precies de reden dat die mensen hier vaak (er zijn uitzonderingen) absoluut niet kunnen aarden.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:58

Welshcobfan schreef:
Ik denk wel dat hij zijn cel snel zat is := zo groot is het ook weer niet en als je er 4 jaar in moet zitten is de wc toch niet meer zo leuk :P

Maar ik hoop toch niet dat wij hier criminelen houden na hun straf :?

Ik denk dat hij zijn cel niet snel genoeg zat is. Hij zal wel snel nieuwsgierig zijn naar de rest van het land... maar dit is al een luxe voor 'm.
Ik vind het maar raar dat die Somaliers hier zomaar mogen blijven nadat ze hun straf hebben uitgezeten.
Vooral nadat ze schepen hebben veroverd (wat het ook was geweest, sowieso geen reden).
Als ze eenmaal allemaal weten dat ze zo makkelijk hier kunnen komen wonen word het alleen maar erger... En komen er steeds meer.
Nederland is wat dat betreft een veelste gastvrij land en mijn mening is dat ze veelste veel buitenlanders hier toelaten.
Dadelijk is Nederland geen land meer met veel Nederlanders... dadelijk wonen er meer buitenlanders in ons land dan wij.

Snap wel dat het voor hun een hele opluchting is en dat ze zich hier hartstikke veilig voelen, maar het gaat wel een beetje erg ver zo.
"Allemaal maar naar Nederland toe, want daar ben je veilig en het is een gastvrij land!"
Ik ben geen racist maar buitenlanders bewijzen het voor zichzelf niet dat ze hier welkom zijn door al de dingen die ze hier doen.
Ze nemen niet eens de moeite om de taal te leren want heb vaak zat meegemaakt dat ze gewoon in je eigen taal tegen je praten.

Ik vind het sowieso absurd dat die Somaliers hier gewoon maar mogen blijven na 4 jaar straf. Dat is toch wel hetgene dat ze absoluut niet verdienen na hun misdaad.
Ik snap Nederland sowieso kwa bepaalde niet, maarja daar gaat het nu even niet over :)
Laatst bijgewerkt door Moelie op 22-05-09 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:01

het is van de week duidelijk gezegd dat deze criminelen na het uitzitten van hun straf terug moeten :)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:03

goeie regel dat ze weg moeten nadat ze hun straf uitgezeten hebben.. :j anders komt half crimineel buitenland hier naartoe :))

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:20

KiWiKo schreef:
het is van de week duidelijk gezegd dat deze criminelen na het uitzitten van hun straf terug moeten :)

Das mooi, dan kunnen ze met de kennis die ze hier hebben opgedaan, de rijkdom die ze hebben vergaard met de piraterij mooi delen met de plaatselijke bevolking en daarmee goede dingen opzetten.

Cynisch misschien, maar op de een of andere manier zie ik ze dat laatste toch niet echt doen ;) .... Een Somalische piraat die zich wil ontwikkelen kon hier toch allang op zijn eigen vergaarde/gestolen kosten een opleiding komen doen? (Of ik moet er nu mijlenver naast zitten) want er zijn maar zát Somaliers hier die scholing volgen en hard werken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:23

Toen ik het eerste bericht las dacht ik al dat dat niet klopte.
Zo makkelijk werkt het allemaal niet in Nederland.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:29

A_lette schreef:
Vind het vreemd dat ze zijn overgeleverd aan Nederland, ook al weet ik dat ze zijn opgepakt door Nederlanders.

Een schip met de Nederlandse vlag valt onder Nederlands grondgebied en wetgeving. Als je dus op een Nederlands schip gearresteerd wordt dan word je onder het Nederlanse recht berecht.

Ook in landen als Somalie zijn er andere manieren om aan eten te komen dan door schepen te overvallen en mensen te vermoorden/mishandelen etc. Honger hebben is nog geen reden om over te gaan tot moord of mishandeling. Zeer terecht dat ze na het uitzitten van hun straf terug moeten naar hun land van herkomst.