geweldig land leven we

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska schreef:Volgens mij kunnen wij ons niet eens indenken hoe je leven moet zijn als je dolblij bent in een NL-se gevangenis. Als je een WC op je cel iets fantastisch vind.
De acties van deze mannen zijn natuurlijk niet goed te praten, maar ik denk wel dat er een verschil zit tussen somaliers die door omstandigheden tot dit soort acties gedreven worden en onze NL-se criminelen (de rotjochies die overvallen plegen voor een nieuwe mp3speler, de voetbalvandalen die vanalles slopen, de financieel directeur die miljoenen naar z'n eigen bankrekening overmaakt)
liedje89 schreef:Er was anders laats nog in het nieuws dat die piraten helemaal niet de armste somaliers zijn. Het was al mafia voor dat ze achter die schepen aan gingen. En die piraten zijn nu stinkend rijk in eigenland en zo hard delen ze niet hoor, ze laten gewoon vila's bouwen en kopen dikke wagens net als de graaiers hier. Bovendien zijn lokale vissers doodsbang voor de piraten zij durven de zee niet mee want dan stelen de piraten hun schepen en gooien ze kilometers van de kust (alsze geluk hebben al dood) de zee in. Die vissers durven niet meervoor hun eigen eten te zorgen en buitenlandse hulporganisaties durven niet naar de kust van somalie lekker robin hoods.
Er worden nu trouwens wel veel somaliers piraat omdat de piraten om hen heen zo rijk zijn. Ik denk dat het een hele slechte invloed zou hebben als die piraten ook nog te horen dat zelfs als ze gepaktworden ze een luxe leventje tegemoet gaan.
Marigold schreef:ik gun het ze van harte.
de veiligheid dus, die ze hier hebben.
wij hebben maar gewoon dikke mazzel dat we hier in luxe geboren zijn, elk mens is evenveel waard vind ik, en het is makkelijk oordelen, 'ze hebben mensen gegijzeld' etc, maar ieder mens heeft zijn verhaal, en hun redenen om tot daden te komen..
Guernica schreef:Waarom doet iedereen zo moeilijk? Ten eerste wordt het wel een stukje lastiger om hun oude werkwijze in Nederland voort te zetten. Ten tweede komen deze mannen op mij niet over als mensen die niks leren van 4 jaar vast zitten.
Als je uit Somalïe komt en je krijgt de kans om in een land als Nederland opnieuw te beginnen vergooi je die kans niet zomaar.
Ik neem ook aan dat er maatregelen getroffen zijn voor als ze wél besluiten hun leven te vergooien en de fout weer in gaan.
Elk mens maakt verkeerde keuzes, de meneren hebben misschien wel heel veel grote verkeerde keuzes gemaakt, maar betekend dit dat ze geen nieuwe kans verdienen?
Ze hebben hun tijd dan uitgezeten en ze zullen ongetwijfeld ook boete gedaan hebben op andere manieren, je kan een mens niet straffen tot in de eeuwigheid.
Bovendien moet iemand de rotbaantjes nemen waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen.
Maar goed, ik vind het vreemdelingenbeleid van Nederland sowieso niet iets om over te pochen, ongeacht welk ras, elk mens is een mens.
Welshcobfan schreef:Ik denk wel dat hij zijn cel snel zat iszo groot is het ook weer niet en als je er 4 jaar in moet zitten is de wc toch niet meer zo leuk
Maar ik hoop toch niet dat wij hier criminelen houden na hun straf
KiWiKo schreef:het is van de week duidelijk gezegd dat deze criminelen na het uitzitten van hun straf terug moeten
A_lette schreef:Vind het vreemd dat ze zijn overgeleverd aan Nederland, ook al weet ik dat ze zijn opgepakt door Nederlanders.