Leraar mishandelt gehandicapte (14)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:22

Mijn maag draaide zich om bij het zien van dit filmpje.

Het zal je maar gebeuren...het zal je kind maar zijn.
Ik geloof dat ik die vent zelf ondersteboven in een emmer cement duwde.

Als je met verstandelijk gehandicapten werkt, weet je dat je bij ieder persoon een andere werkwijze moet hanteren, omdat ze allemaal op iets anders reageren. Dit is echter geen werkwijze, dit is schofterig, bangmakerij. Het kind duikt steeds verder in zijn eigen weg.

Wat een hufter :(

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:24

Wat een gestoorde man! :oo
Wie weet wat hij allemaal nog meer heeft gedaan met de leerlingen.

Susanne

Re: Leraar mishandelt gehandicapte (14)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:51

Wat een ontzettende debiel zeg! Vreselijk voor die jongen en zijn medeleerlingen, en de ouders natuurlijk. :oo

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:57

Wat ontzettend sneu voor die jongen/medeleerlingen en ouders en wat een gestoorde docent zeg.. Echt, jakkes. :r

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:45

Ik vind dit zoo vreselijk!!! ontslaan en opsluiten die handel!!! En nooit meer mogen lesgeven!!! dat iemand zoo ziek in zijn hoofd kan zijn!!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:48

Heeee ik geloof mijn ogen niet, wat een idioot zeg.

Maar wat was de aanleiding dan? was hij vervelend? iets waardoor de leraar het zat werd?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:41

Naar wat ik heb gehoord deed hij niet wat de leerkracht wilde.
Tja, de leerlingen zullen geen doetjes zijn. Dit is buitengewoon onderwijs, en daar zitten ook serieuze gevallen tussen. Maar als je lesgeeft op zo'n school hoor imo te weten dat dit net ietsje anders is dan wat moeilijke pubers op een normale school. En ik kan heel goed begrijpen dat het soms een beetje te veel wordt, je zit in een zeer moeilijke klas die meestal ook nog te groot is om je goed te kunnen organiseren. En dat er dan eens een onpedagogische opmerking wordt gemaakt zoals 'je bent een stom kuiken!' of dat je zelfs een oorveeg uitdeelt aan degene die je op alle manieren al hebt proberen te laten luisteren, ik kan me wel voostellen dat die stoppen zo eens doorslaan. Maar tien lange minuten iemand zo systematisch zwaar mishandelen, en dat zou dan ook niet de eerste keer zijn....

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:50

Niet normaal zulke mensen moeten ze levenslang opsluiten of dood knuppelen!

Die jongen kan ze niet eens afweren!

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:54

Ik zag dit vanavond inderdaad op het nieuws. Ik werd er helemaal stil van.

Sowieso hoort een leraar niet aan zijn leerlingen te komen. En al helemaal niet op een speciale school. Deze mensen zouden daarvoor opgeleid moeten zijn, om om te kunnen gaan met probleem gevallen.
Nu heb ik al wel vaker gehoord dat je met gewoon middelbaar onderwijs beter zit in België, maar dat het speciaal onderwijs in Nederland veel verder is.

Maar het meest ontzettend vond ik dat een andere leraar op de school getuige is geweest, dat het in maart al is gebeurt en nu pas aan het licht komt! Die andere leraar (stilzwijgend toestemmend) zou ook ontslagen moeten worden imo.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:49

xKatleentjex schreef:
Ik heb de beelden gisteren op het nieuws gezien en het is lang geleden dat ik nog zo geschokt ben geweest.
Hier zijn ze trouwens te zien: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws (rechts bekijk het filmpje)

Het gaat hier om een MENTAAL GEHANDICAPT kind met sociale problemen in het BUITENGEWOON ONDERWIJS. Als je lesgeeft op een buitengewone school dan weet je dat die kinderen niet hetzelfde reageren als in een normale klas, en als je daar het geduld niet voor hebt dan hoor je er imo niet thuis. Dit gaat veel verder dan een discussie over een pedagogisch (on)verantwoorde tik, zo met een leerling omgaan is pure waanzin, en naar het schijnt niet de eerste keer. Op het nieuws zeiden ze dat de jongen die het filmt ook slachtoffer was geworden en daarom wraak wou nemen.

Mentaal gehandicapt of niet, dit is te gek voor woorden.
Belachelijk ook dat het langer bekend is en ze er niets mee hebben gedaan

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:28

Wat een debiel zeg :=

Ontslaan en hem nooit meer laten werken, de debiel :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:20

mijn maag draait gewoon helemaal om, dat gegil ook... :\ wat een vreselijk filmpje echt waar gewoon..

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:23

Omyn!..

Dit gaat mij dus egt te ver %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:26

gehandicapt of niet, dat maakt mij in zo'n geval als dit niets uit. Dit kan gewoon echt niet! Walgelijk dat dit kan gebeuren in deze tijd!

Ik dacht dat alleen jaren geleden er zo met gehandicapten om werd gegaan maar dit is van de gekke! Ik werk ook in de gehandicapten zorg en tuurlijk is er soms een client waar je problemen mee hebt of er tegen opziet om die zorg te verlenen maar het is je werk, je kan je niet laten gaan!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:27

ik kan me voorstellen dat de emmer bij deze mens ook wel eens overloopt.

Zet deze mens in het gewone onderwijs en niet in het speciale onderwijs

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:59

Een emmer die overloopt is een keer je hand laten uitschieten en een klap uitdelen, of eens goed hard wat lelijke dingen schreeuwen. Zoals je wel eens in het verkeer iemand vanuit je auto verrot scheld of een niet flaterend gebaar maakt.

Dit is als een verkeersagressor die uitstapt, je uit de auto trekt en je helemaal verrot stampt omdat je een paar keer was stilgevallen bij het proberen te vertrekken bij rode lichten. Dan ga je toch ook niet zeggen: "ach, de emmer loopt wel eens over"? Nee, de emmer hoort zo hard nooit over te lopen.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:07

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:11

Ahh.. ik vind het sneu en dat die andere kinderen nog lachen

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:25

Wat is dat nu weer voor een gek konijn :(
Hoop dat die jongen er niets aan overgehouden heeft ;(

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:04

nu komt op het nieuws dat hij tot eind juli geschorst is.

Hij was naar het schijnt ten einde raad want hij kon de kinderen met niets tot de orde krijgen.

De vader van het kind is ontsnapt uit een psygiatrische instelling en zoekt nu de man op zijn zoon dit heeft aangedaan(bedreiging).
De leerkracht krijgt nu bescherming van de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:12

Ik keur het zeker niet goed wat de man gedaan heeft.Maar zou ook zeker niet in zijn schoenen willen staan.Dit zijn kinderen die zèèr moeilijk zijn en probeer er in je eentje maar eens iets van gedaan te krijgen.Ik denk dat zo'n klas vaak onderbemand is en dat er structureel iets moet veranderen in zo'n school.Dat zo'n leeraar bv een kracht van buiten af kan oppiepen als er weer eens één in de staak gaat of zo.
En niet alleen in het buitengewoon onderwijs ,maar dit geld net zo goed voor het middelbaar onderwijs.geef maar eens les aan zo'n stel goedegebekte lieverdjes die van huis uit lekker alles mogen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:15

dat bedoel ik dus ook :j
deze school heeft niet alleen kinderen met een handicap maar dit is ook een school waar psychopate cimineeltjes zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:34

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:44

Moeilijk opvoedbaar, etters, geteisem of gewoon vervelende blagen. Niets valt de reactie van de leraar goed te praten.
Hij heeft een machtspositie in de klas. Een leraar staat altijd boven de kinderen.

Macht is iets waar je heel zorgvuldig mee om moet gaan. Je mag er geen misbruik van maken en je mag zeker niet de hoeveelheid geweld gebruiken die deze leraar gebruikte. Als leraar moet je ten allertijde, (zeker op een school met moeilijk opvoedbare kinderen), je emoties in toom kunnen houden.
Uiteraard kunnen de kinderen je dol maken maar dan mag je nog niet zo reageren, hoe moeilijk dat ook is.

Deze leraar had zichzelf in acht moeten nemen en als het kind in kwestie hem zo op zijn zenuwen werkte daar eerder in moeten grijpen.

Hij moet zich heel diep schamen en vervolgd worden. Ik neem aan dat deze meneer nooit meer aan de bak komt in het onderwijs, geen enkele school wil hem nog hebben.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:26

Het zou niet gebeurd mogen zijn maar ik heb er wel begrip voor. Je weet niet wat er vooraf ging (ik heb gehoord dat de leerling onhandelbaar was, vaker voor problemen zorgde en nu een schep met mortel naar de leerkracht gooide). De leerling die dit gefilmd heeft, gebruikte het filmpje als chantage voor de directie zodat hij niet werd geschorst voor slecht gedrag dat hij vertoond had. De directie is hier niet op ingegaan en zo is het filmpje de wereld ingekomen. De procedure is meteen opgestart maar zoals het ongetwijfeld ook in Nland is, gaat het allemaal niet zo snel.
De jongen is trouwens ook niet met zijn hele hoofd in de emmer geduwd, enkel even aangeraakt en daarna onder de kraan.
Niettemin gaat het te ver en is het goed dat de leerkracht geschorst is, hij zal naar alle waarschijnlijkheid ook niet terugkeren in het onderwijs.
Persoonlijk denk ik dat hij zwaar overspannen was, als je dag in dag uit met zo een klas moet werken ga je er aan kapot als er geen vervanging is. Dit is het gevolg van het slechte beleid in Belgie aan het bijzonder onderwijs. Ook worden er veel leerlingen 'gedumpt' door gewone scholen die geen zin, tijd of geld hebben om het probleem op te lossen en dit is dan een makkelijke oplossing.
Overigens is die vader al teruggekeerd naar de psychiatrische instelling maar blijft hij doorgaan met doodsbedreigingen.

Nogmaals, oordeel niet zonder dat je weet wat er vooraf is gegaan en denk je ook eens in de plaats van de leerkracht in.. dan komt het begrip waarschijnlijk wel (waarmee ik NIET wil zeggen dat ik dit goed keur, ik heb er alleen begrip voor)