Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:denice schreef:Dit product werk ook pas bij een BMI van 28..
je krijgt hem pas, niet dat het pas werkt bij een bmi van 28. Maar dat is natuurlijk zo te omzeilen![]()
Dan zijn ze nog verlaagd want in mijn tijd kreeg ik reductil pas vanaf 32-34
Inge_1986 schreef:Ik zou het niet doen...Toch zeker niet als je maar een beetje gewicht wilt verliezen.
Alli is gewoon de halve dosering van de vroegere xenical (in belgië heette die toch zo) en die was op voorschrift. Het werkzaam bestanddeel erin is dus nog altijd orlistat.
Hier kan je het dus bij de apotheek krijgen, maar in nederland kan je ook medicatie in de gewone winkel kopen zeker?
Het ding is dat je eigenlijk SOWIESO al moet gaan diëten als je die pil wil nemen. Het zorgt ervoor dat je vetten minder of niet worden opgenomen, maar die moeten er dan natuurlijk ook terug uitkomen...
En dit heeft de volgende ERG vervelende nadelen (bij 1 tot 10% of zelfs meer van de mensen die ze nemen!): Olie-achtige lekkage uit het rectum, sterke defecatiedrang, flatulentie met verlies van ontlasting, vettige, olie-achtige of vloeibare ontlasting, buikpijn, fecale incontinentie (Even overgeschreven uit mijn boek hoor, ik gebruik zo'n woorden niet in het dagelijkse leven). Met andere woorden: een vetdiarree die je praktisch niet kan ophouden.
![]()
Ook kan je een tekort krijgen aan vetoplosbare vitaminen, namelijk A,D,E,K, want die worden dus ook gewoon niet opgenomen uit je voeding.
Nu zullen die bijwerkingen wel verminderen bij deze halve dosering, maar dan nog... Ik zou er niet aan beginnen.
Ja je valt sneller af, maar of je die bijwerkingen er nu bij wil nemen...