Dubai straft vrouw voor miskraam na autoongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Dubai straft vrouw voor miskraam na autoongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:26

Zou je misschien hoofdletters en leestekens willen gebruiken, ArabicQueen? Dat leest wat makkelijker. :)

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:16

Krijg de kriebels van dit soort taferelen.
Vreemd rechtssysteem :\

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:18

Ik bedoel dus Karin, dat vrouwen in Dubai niet mogen autorijden en omdat deze vrouw zwanger was en ze dit misschien niet wou, dat ze daarom in de auto is gestapt om haar kindje te doden dat hoor je wel vaker uit Dubai.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:03

Geloof niet alles wat in de Telegrof staat ;)

http://www.khaleejtimes.com/DisplayArti ... _may81.xml

Khaleej Times schreef:
The accident took place on Emirates Road on October 4 last year. She was driving recklessly and her car crashed into a car in front. Her car swerved to the left and hit another car but she continued speeding and her car hit a third vehicle. She was rushed to the hospital but the foetus couldn’t be saved.

Zo, ze reed dus te hard en botste eerst tegen een auto voor haar, daarna slingerde ze naar links en botste tegen een andere auto en bleef hard rijden en raakte nog een derde voertuig. Nogal iets anders dan "van achter aangereden" :n

Khaleej Times schreef:
Considering the woman’s condition, especially after losing her child, the court ordered the suspension of execution of the verdict for three years.

Ik zie de politie hier al zoiets doen. 3 jaar respijt vanwege de toestand waarin de vrouw verkeert. Dus ook nog kans om in hoger beroep te gaan of waarschijnlijk om simpelweg de Emiraten te verlaten..

ArabicQueen schreef:
Ik bedoel dus Karin, dat vrouwen in Dubai niet mogen autorijden en omdat deze vrouw zwanger was en ze dit misschien niet wou, dat ze daarom in de auto is gestapt om haar kindje te doden dat hoor je wel vaker uit Dubai.

Hoi, dit is onzin. Mijn vrouwelijke collega's in Dubai hebben gewoon een rijbewijs van de Emiraten en mogen natuurlijk autorijden. Ze wonen daar echt niet in het stenen tijdperk.

Rest me overigens te zeggen dat het bloedgeld dat betaald moet worden voor dit geval blijkbaar op 10% gezet van het bloedgeld voor het doden van een geboren mensenkind. Er wordt blijkbaar toch verschil gemaakt.

Zonder meer is er nogal wat vreemds aan de rechtsgang en weet ik ook niet of de Khaleej Times de waarheid spreekt. Maar als het bovenstaande gebruikt is in de rechtszaak, dan geloof ik dat men ook in Nederland een behoorlijke boete zou krijgen voor alle ellende aangedaan.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:14

@ joostvangestel : Ik heb 15 jaar in dubai gewoond en zal dus best wel weten hoe het leven daar aan toe gaat vriend.

En dat is heeel anders dan hier

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:50

ArabicQueen: dat het daar heel anders is dan hier, weet ik wel. Dat ontken ik ook niet. Misschien is na je terugkeer de regel op autorijden wel veranderd, dat weet ik niet. Wat haar motivatie was om in de auto te stappen, dat weet ik niet. Ik leverde alleen maar commentaar op wie er wel of niet mag auto rijden..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:53

Ik weet niet of het hier om een nederlandse vrouw gaat die daar naartoe is gegaan om te werken als dat zo is weet ik niet hoe ze zijn met rijbewijzen geven maar als vrouw of meisje zijnde en je komt van daar kan krijg je hem zowiezo niet... Ze zijn daar idd niet in de stenentijd perk in tegendeel zelfs alles is daar zo modern als het maar zijn kan bv airco in bushaltes etc etc.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:01

Het ongeluk werd gemaakt door een Libanese vrouw, weet niet eens of ze moslima is (Libanezen zijn ook vaak katholiek). er staat nergens vermeld of ze rijbevoegdheid had. Mijn collega is een Finse vrouw.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:06

Tsja... dit krijg je er van als een land wel flink 'moderniseert' maar er nog wel dezelfde 'antieke' wetten op nahoudt. Gaat op een gegeven moment niet meer samen. Los daarvan is 't natuurlijk hartstikke vrouwonvriendelijk... :(

Wat mij betreft had ze trouwens best een flinke boete mogen krijgen voor te hard rijden (mits dit bewezen is natuurlijk), maar ivm haar kindje is ze natuurlijk allang gestraft...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:09

ooh oke dat kan nog wel verschillen wnat als je moslim bent dan krijgt je hem niet... en ook als je echt van daar komt of woont krijg je hem ook niet. Maar als vrouw heb je weinig rechten in dubai, jongens hebben veel meer rechten die krijgen van de overheid als ze worden geboren een spaarrekening en meisjes bv niet.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:14

Fitch schreef:
Tsja... dit krijg je er van als een land wel flink 'moderniseert' maar er nog wel dezelfde 'antieke' wetten op nahoudt. Gaat op een gegeven moment niet meer samen. Los daarvan is 't natuurlijk hartstikke vrouwonvriendelijk... :(

Wat mij betreft had ze trouwens best een flinke boete mogen krijgen voor te hard rijden (mits dit bewezen is natuurlijk), maar ivm haar kindje is ze natuurlijk allang gestraft...

Dat klopt dat komt omdat de Sharia nog geldt daarzo dusja dan krijg je van die dingen wat wij hier apsoluut niet gewend zijn en in onze ogen vrouw onvriendelijk zijn maja als je daar woont en niet beter weet thja... verschil moet er zijn

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:17

Overigens wat héél belangrijk is om te begrijpen: in Dubai is abortus verboden, behalve als het leven van de moeder gevaar loopt als ze de zwangerschap uitdraagt. Dat is ook zo in -bijvoorbeeld- Ierland, Indonesie en Suriname. Op abortus staat dus een flinke straf en in dit geval wordt gezien dat de vrouw in kwestie dus abortus gepleegd heefd.. Ik denk dat je soortgelijke gevallen in theorie ook in Ierland zou kunnen krijgen.

Overigens, dat "westerse" vrouwen zich wel mogen gedragen zoals thuis is een knieval voor de economie. Dubai drijft voor een groot deel op het feit dat het -relatief- aantrekkelijk is voor toeristen om te bezoeken en zakenlieden om zich te vestigen.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:19

joostvangestel schreef:
Overigens wat héél belangrijk is om te begrijpen: in Dubai is abortus verboden, behalve als het leven van de moeder gevaar loopt als ze de zwangerschap uitdraagt. Dat is ook zo in -bijvoorbeeld- Ierland, Indonesie en Suriname. Op abortus staat dus een flinke straf en in dit geval wordt gezien dat de vrouw in kwestie dus abortus gepleegd heefd.. Ik denk dat je soortgelijke gevallen in theorie ook in Ierland zou kunnen krijgen.
Overigens, dat "westerse" vrouwen zich wel mogen gedragen zoals thuis is een knieval voor de economie. Dubai drijft voor een groot deel op het feit dat het -relatief- aantrekkelijk is voor toeristen om te bezoeken en zakenlieden om zich te vestigen.

Dit zei ik in mn eerste post ook maar toen zei je dat dit onzin was beetje raar vind je niet..?

Aleen een beetje anders maar precies het zelfde uitgelegt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:22

Nee, ik zei dat het onzin was dat vrouwen niet mogen rijden in de Emiraten ;) Want dan heb ik toch meerdere mensen illegaal achter het stuur zien zitten in April....

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:32

ArabicQueen schreef:
Fitch schreef:

Dat klopt dat komt omdat de Sharia nog geldt daarzo dusja dan krijg je van die dingen wat wij hier apsoluut niet gewend zijn en in onze ogen vrouw onvriendelijk zijn maja als je daar woont en niet beter weet thja... verschil moet er zijn

Ten eerste: waarom moet er verschil zijn? Dat begrijp ik niet helemaal?

Ten tweede: ik ben bang dat veel vrouwen in Dubai, Iran en dergelijke andere landen juist heel goed beter weet dankzij bijvoorbeeld internet... Ze zijn echt niet achterlijk. Daarnaast vind ik 'niet beter weet' niet zo'n goed argument, dat is hetzelfde excuus als een paard voor de 23/7 binnen laten staan omdat ie 'toch niet beter weet'.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:35

wat een rare regeling zeg!
1 keer straffen vind ik al genoeg a helemaal als je een miskraam krijgt...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:13

Fitch schreef:

Dat klopt dat komt omdat de Sharia nog geldt daarzo dusja dan krijg je van die dingen wat wij hier apsoluut niet gewend zijn en in onze ogen vrouw onvriendelijk zijn maja als je daar woont en niet beter weet thja... verschil moet er zijn[/quote]

Ten eerste: waarom moet er verschil zijn? Dat begrijp ik niet helemaal?

Ten tweede: ik ben bang dat veel vrouwen in Dubai, Iran en dergelijke andere landen juist heel goed beter weet dankzij bijvoorbeeld internet... Ze zijn echt niet achterlijk. Daarnaast vind ik 'niet beter weet' niet zo'n goed argument, dat is hetzelfde excuus als een paard voor de 23/7 binnen laten staan omdat ie 'toch niet beter weet'.[/quote]

Beetje rare vergelijking vind je niet, en volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik typ.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:14

Veel burgers hebben daar geen internet en zo wel mogen vrouwen niet op het internet.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:15

Lees de sharia maar eens dan kan je mee praten en dan begrijp je het misschien. en weet je wat wel en wat niet mag.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:17

In Dubai kan je heel veel dingen gewoon niet aan. Ik zou me zelfs zo voor kunnen stellen dat de telegraaf verboden is vanwege foute content. Websites met blote dames worden sowieso verboden. Dan krijg je een hele mooie site in het Arabisch te zien (met in kleine letters eronder dat de site onfatsoenlijke inhoud bevat en daarom geblokkeerd is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:18

Als vrouw ben je gewoon minder dan een man in die arabische landen. Las vanmorgen dat Saoedi Arabië dat ze ook een misverkiezing hebben sinds een jaar. In boerka, maar dan gaat het om de mis die het meest gehoorzaam is naar haar ouders. Dan pas ben je een mis, en dan wordt je natuurlijk later een goede echtgenote ;)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:22

russel schreef:
Als vrouw ben je gewoon minder dan een man in die arabische landen. Las vanmorgen dat Saoedi Arabië dat ze ook een misverkiezing hebben sinds een jaar. In boerka, maar dan gaat het om de mis die het meest gehoorzaam is naar haar ouders. Dan pas ben je een mis, en dan wordt je natuurlijk later een goede echtgenote ;)

Dat is zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:28

Zou het kunnen zijn dat ze weeen had en naar het ziekenhuis reed om dat ze daar hulp voor de geboorte wilde hebben? Er zijn hier ook wel mensen die snelheidsovertredingen maken omdat ze met spoed naar het ziekenhuis gaan, en er kan dan natuurlijk ook een ongeluk uit voort komen. Alleen hier seponeert een rechter zo een boete omdat een dergelijk geval, spoedeisende hulp, als een overmachtsituatie wordt beschouwd.

Als je het boek Duizend schitterende zonnen van Khaled Housseini leest, dan begrijp je dus wel dat vrouwen nooit geloofd worden, dat er van alles gezegd kan worden om het gelijk te krijgen. Als de familie van haar man kwaad wil, dan zal alles geloofd worden om die vrouw te straffen.

Ik heb begrepen dat alleen Jordanië liberaal is en dat daar vrouwen redelijk wat vrijheden hebben.

Ik ben zelf nooit in dergelijke landen geweest, maar een documentaire over een paar gevluchte vrouwen uit het Midden Oosten, die in Amerika wonen en bedreigd zijn door hun man, en ondergedoken leven, zit mij nog in het geheugen.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:32

Je weet nooit hoe het gaat qua verhaal wat nou de reden was... maar je hoort dus dat vrouwen de gekste dingen doen om geen kind meer te krijgen omdat je daar geen abortus kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:35

In het stukje van Joost staat dat ze snelde naar het ziekenhuis, dan ga je denken dat ze hulp nodig had.

Maar het is triest als ze dit doet om geen kind te krijgen, of om zelf de dood in te willen. Ik verwacht dat er wel een hele goede reden is geweest, anders had ze wellicht al de doodstraf gekregen.