Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Khaleej Times schreef:The accident took place on Emirates Road on October 4 last year. She was driving recklessly and her car crashed into a car in front. Her car swerved to the left and hit another car but she continued speeding and her car hit a third vehicle. She was rushed to the hospital but the foetus couldn’t be saved.
Khaleej Times schreef:Considering the woman’s condition, especially after losing her child, the court ordered the suspension of execution of the verdict for three years.
ArabicQueen schreef:Ik bedoel dus Karin, dat vrouwen in Dubai niet mogen autorijden en omdat deze vrouw zwanger was en ze dit misschien niet wou, dat ze daarom in de auto is gestapt om haar kindje te doden dat hoor je wel vaker uit Dubai.
Fitch schreef:Tsja... dit krijg je er van als een land wel flink 'moderniseert' maar er nog wel dezelfde 'antieke' wetten op nahoudt. Gaat op een gegeven moment niet meer samen. Los daarvan is 't natuurlijk hartstikke vrouwonvriendelijk...
Wat mij betreft had ze trouwens best een flinke boete mogen krijgen voor te hard rijden (mits dit bewezen is natuurlijk), maar ivm haar kindje is ze natuurlijk allang gestraft...
joostvangestel schreef:Overigens wat héél belangrijk is om te begrijpen: in Dubai is abortus verboden, behalve als het leven van de moeder gevaar loopt als ze de zwangerschap uitdraagt. Dat is ook zo in -bijvoorbeeld- Ierland, Indonesie en Suriname. Op abortus staat dus een flinke straf en in dit geval wordt gezien dat de vrouw in kwestie dus abortus gepleegd heefd.. Ik denk dat je soortgelijke gevallen in theorie ook in Ierland zou kunnen krijgen.
Overigens, dat "westerse" vrouwen zich wel mogen gedragen zoals thuis is een knieval voor de economie. Dubai drijft voor een groot deel op het feit dat het -relatief- aantrekkelijk is voor toeristen om te bezoeken en zakenlieden om zich te vestigen.
ArabicQueen schreef:Fitch schreef:Tsja... dit krijg je er van als een land wel flink 'moderniseert' maar er nog wel dezelfde 'antieke' wetten op nahoudt. Gaat op een gegeven moment niet meer samen. Los daarvan is 't natuurlijk hartstikke vrouwonvriendelijk...
Wat mij betreft had ze trouwens best een flinke boete mogen krijgen voor te hard rijden (mits dit bewezen is natuurlijk), maar ivm haar kindje is ze natuurlijk allang gestraft...
Dat klopt dat komt omdat de Sharia nog geldt daarzo dusja dan krijg je van die dingen wat wij hier apsoluut niet gewend zijn en in onze ogen vrouw onvriendelijk zijn maja als je daar woont en niet beter weet thja... verschil moet er zijn
Fitch schreef:Tsja... dit krijg je er van als een land wel flink 'moderniseert' maar er nog wel dezelfde 'antieke' wetten op nahoudt. Gaat op een gegeven moment niet meer samen. Los daarvan is 't natuurlijk hartstikke vrouwonvriendelijk...
russel schreef:Als vrouw ben je gewoon minder dan een man in die arabische landen. Las vanmorgen dat Saoedi Arabië dat ze ook een misverkiezing hebben sinds een jaar. In boerka, maar dan gaat het om de mis die het meest gehoorzaam is naar haar ouders. Dan pas ben je een mis, en dan wordt je natuurlijk later een goede echtgenote