Suzeltje schreef:Ik zag vandaag in het dorp al iemand met een mondmasker lopen...
Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet denken. Eerst hoorde je al weer allemaal enge berichten over het 'dodelijke' virus waar nog geen vaccin voor was, enkel medicijnen voor als je al besmet bent. Gister zei ik nog voor de grap dat het de volgende dag wel in Nederland vastgesteld zou worden, aangezien het elke dag steeds een beetje dichterbij kwam. Dat is dus echt zo, maar echt zorgen maak ik me er niet om. We hebben hier genoeg medische hulp lijkt mij. Voor andere delen in de wereld kan het nog wel een flink probleem worden.
Mijn moeder vond het vreemd dat er nu pas hard aan een vaccin wordt gewerkt, omdat ze op het ministerie waar ze werkt een tijd terug te maken had gehad met een speciaal team dat zich met dat vaccin bezig zou moeten houden. Maar ik vraag me af of ze daar niet gewoon al eerder mee bezig waren of dat er geen geld voor uit werd getrokken, in de gedachte dat het toch wel niet zover zou komen.
Het aantal dodelijke gevallen is wel heel erg klein vergeleken met het aantal besmette mensen.
Dat kan ook gewoon voor medische redenen zijn hoor dat mondmasker