Aanranders Gouda 'te jong' om te vervolgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:25

Liezel1 schreef:
euhhhh, toen ik 7 was wist ik niet eens waar het allemaal voor diende volgens mij.....

ik geloof dat ik toen net kon springtouwen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:32

Holydemoly... WEL oud genoeg om iemand aan te kunnen randen maar dan NIET oud genoeg om vervolgd te kunnen worden :? :n

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:34

Sonja schreef:
Holydemoly... WEL oud genoeg om iemand aan te kunnen randen maar dan NIET oud genoeg om vervolgd te kunnen worden :? :n

welkom in nederland *\o/* maar goed -O- ik zit er dus best wel mee voor dat meisje, zoiets doet echt wel wat met je en ze zal best bang zijn op straat, weet ik wel zeker, en dan krijg je dit ook nog eens te horen, wat zou er dan in je omgaan :\

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:37

xDramaQueen schreef:
bobolien schreef:
belachelijk ik snap niet waar die snotapen het lef vandaan halen
gewoon straffen al is het papierprikken in een park ofzo
maar niet vrij uit want dan doen ze het zo nog een keer

nou, ik zou willen dat ze het bij mij deden, want ik sla ze echt helemaal kapot, 12 of geen 12, dit soort streken doen we niet. ik ben ook eens gevraagd door een jochie van 3/4 (op een driewieler) of ik wilde n**ken, ik ben naar hem toe gelopen en heb gevraagd of hij wel wist wat het was..

En wat zei hij toen....? :D

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:39

Maar echt belachelijk dit, waar gaat dit heen! Sorry dat ik het zeg, maar wat voor opvoeding krijgen kinderen tegenwoordig...... Ik weet wel dat als mijn kind ooit zoiets zou doen, ik hem/haar het leven best een tijdje zuur zou maken.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:40

Jeetje wat verschrikkelijk! Hoe kunnen ze die jongentjes vrij uit laten gaan? En wat verschrikkelijk voor het meisje die dit overkomen is.

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:45

Ik woon in Gouda, ik heb buurjongetjes van die leeftijd, dus ik denk dat ik maar als kluizenaar verder moet leven :P
Even zonder dollen, echt belachelijk. Die kinderen zouden het zelf nooit verzonnen hebben. Helaas worden veel kinderen tegenwoordig maar op straat gepleurt, zodat de ouders er thuis geen last van hebben. Daar komen ze in aanraking met wat oudere kinderen met stoere verhalen. En dan denken ze waarschijnlijk dat dit heel normaal is. Dat is ook zo met stelen bijv. als ze die ouderen zien stelen en denken dat dit hoort, gaan ze het zelf ook proberen.

Dit praat natuurlijk absoluut niet goed wat ze gedaan hebben, het bewijst alleen dat de samenleving enorm 'versekst'. Als je voor je 14e niet ontmaagd bent hoor je er geloof ik niet meer bij :?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:51

Iedereen verteld wel hoe erg deze jongetejs zijn, maar ik zet eerder mijn vraagtekens bij de opvoeding en de maatschappij. Ouders geven geen echte grenzen meer aan, de kinderen worden bloot gesteld aan seks, grof taalgebruik, denk ook maar aan video clips en gewelddadige programma's. Er wordt wel een keer getikt met het vingertje van 'dat mag je niet doen' , maar echt indruk maakt dat natuurlijk niet als er geen consequentie aan vast hangt. Als ze niet geleerd krijgen wat goed en fout is, hoe moeten ze zich dan hierna gedragen...... ik ben eerder benieuwd naar de situatie thuis eerlijk gezegd.

en natuurlijk zou dat het gedrag niet goed maken, maar je zou eerder de oorzaak van het gedrag aan moeten pakken, dan het gedrag zelf en de oorzaak laten liggen. Straks worden deze situaties zelfs als 'normaal' beschoouwd :s

Wildgirl

Re: Aanranders Gouda 'te jong' om te vervolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:01

Hoor net op de radio dat het jongetje van 12 wél straf gaat krijgen, wat weet de politie nog niet

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:05

ukje schreef:
Ik vindt het echt bizar. IK merk het steeds vaker dat kinderen vooral jongens op jongere leeftijd taal uitslaan van wil je met me n**ken, en al die andere dingen.

Ik ben leerkracht in groep 7 en verbaas me ook zeer over wat die jongens zeggen en denken (en gelukkig in ons geval nog NIET doen)
maar voor een toneelstuk waar we op visite gingen liep een meisje in een kort rokje, dar hoorde bij haar rol. Nou, de hormonen kwamen er aan hun oren uit, echt waar. Mijn mond viel los... Ik snap dit echt niet.
Enerzijds roept het ministerie, jong aanpakken voorkomt onacceptabel gedrag, maar dit pakken ze dan weer niet aan???

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:06

Papiertjes prikken in het park als straf zeker?

Ik zeg het al vaker, voor jong uitschot moeten ze opvoedkampen maken. En daar passen deze ook goed op.Flink drillen daar.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:14

levine schreef:
xDramaQueen schreef:

nou, ik zou willen dat ze het bij mij deden, want ik sla ze echt helemaal kapot, 12 of geen 12, dit soort streken doen we niet. ik ben ook eens gevraagd door een jochie van 3/4 (op een driewieler) of ik wilde n**ken, ik ben naar hem toe gelopen en heb gevraagd of hij wel wist wat het was..

En wat zei hij toen....? :D

hij keek naar zn vriendjes/broertjes die iets verderop bij de flat stonden en mijn blik ontweken.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:04

Liezel1 schreef:
euhhhh, toen ik 7 was wist ik niet eens waar het allemaal voor diende volgens mij.....

Volgens mij begin je pas in groep zeven acht ofzo pas echt daarmee? :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:09

Ingmar_ schreef:
Liezel1 schreef:

Volgens mij begin je pas in groep zeven acht ofzo pas echt daarmee? :+

in groep 8 kregen wij voor het eerst te horen wat seks idd was en ze liet ons een condoom zien, toen zaten we met rode wangetjes iehw te roepen :')

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:11

En in de tweede klas kreeg ik geloof ik pas voor het eerst het onderwerp voortplanting/seks met biologie.

Echt ziek die kinderen.... :n

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:14

Duss.... oud genoeg om zoiets te doen, te jong om vervolgd te worden?
Achtelijk, wat moet er van die kinderen worden?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:15

freespirit schreef:
dadertjes zullen wel een slechte jeugd gehad hebben..... _O-

Opbossen die hap !

Waarschijnlijk wel ja, en dat vind jij grappig?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:16

Kimonoo. Daar wordt het tegenwoordig standaard op gegooit. Of het nu wel of niet waar is.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:18

Jeetje, ik snap écht niet hoe die kinderen erbij komen om zoiets te doen! Die leeftijden, ik schrok me helemaal kapot, hoe komen kinderen van zulke leeftijden erbij zoiets te doen? :wow:

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:18

kazary schreef:
Kimonoo. Daar wordt het tegenwoordig standaard op gegooit. Of het nu wel of niet waar is.

Ja er zijn nou eenmaal veel kinderen die een slechte jeugd hebben, kinderen krijgen lijkt iets wat mensen standaard horen te doen. Daarom zijn er genoeg mensen die er niet bij stil hebben gestaan dat ze eigelijk geen ouders zouden moeten worden omdat ze daar niet geschikt voor zijn. Een kind dat het thuis fijn heeft en dat een goede opvoeding heeft gehad snapt dat zulke dingen niet mogen!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:21

Tuurlijk zijn er veel met een slechte jeugd en doen ze daarom rot dingen. :\
Vroeger met de gezinnen van 10 haden ze allemaal een goede jeugd. Waren de ouders wel kundig.
Tenminste toen gebeurde er veel minder rottigheid op ernstig niveau.

Met andere worden, onzin dat hele zielige gedoe rondom de jeugd. Gewoon gebrek aan discipline en weten dat er toch geen straf tegenover staat in slap nederland.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:27

Kazary: vroegah was mams veelal thuis om te zorgen dat je naast voeding ook opvoeding kreeg, tegenwoordig krijgt het gros volgens mij alleen nog voeding thuis. Met dit soort excessen als gevolg.

Ook ik ben het helemaal met verdonk eens, castreren die hap en niet chemisch...Als 'men' zich wil gedragen zoals kennelijk in de middeleeuwen dan ook maar bestraffen met middeleeuwse straffen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:30

En mams had het toen ook druk. En ook geen tijd om steeds met de kinderen bezig te zijn. Als je mvoor 10 moet wassen en koken enzo.
Alleen moest ze niet horen van streken die je uit haalde.
Dan kon je een dag op je kamer gaan overdenken. En op je kamer stond geen Wii en pc met Msn. Daar zat je echt te niksen en te denken.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:30

Ik ben in juli uitgerekend van een meisje, super blij mee natuurlijk maar moet zeggen dat ik waarschijnlijk verschrikkelijk angstig zal zijn zodra ze naar school mag en alleen buiten spelen. Belachelijk dat kids op die leeftijd zoiets doen, vind een opvoedkamp dan ook het minste wat er gedaan kan worden. Zou ze zelf ook niet tegen moeten komen. Als ouder zou ik volgensmij zelf m''n kind niet meer aan kunnen kijken, WALGELIJK! Hier in de buurt zie ik soms ook van die 'jong' lopen, hooguit 12 jaar en zal eerlijk bekennen dat ik er meteen op af vlieg zodra ze wat onpasselijks zeggen. Dan zijn ze nog zo stoer dat ze niet weten hoe snel ze weg moeten rennen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:35

precies kazary dat bedoelde ik met opvoeding..

Eigenlijk ben ik dolblij dat ik zelf op een boerderij woon zodat mijn kids naar hartelust gewoon kunnen spelen. Zo nu en dan komt er eens een vriendje over de vloer 'uit de bouw'en ik sla soms steil achterover wat er soms uit die bekkies komt kwa taal en dan heb ik het over 4 en 5 jarigen
Of ben ik dan zo streng dat ik de onze bestraf als er een groter vloekwoord dan oliebol uitkomt?