Koningin treedt af?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Koningin treedt af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:19

Ken je hem persoonlijk dan? Ik vind hem altijd erg onintelligent overkomen, zowel verbaal als nonverbaal. Hij lijkt me ook wel vriendelijk, dat wel.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:25

Voordat mijn man docent werd, had hij via zijn werk met hem te maken.

Maar ik krijg net een tik op mijn vingers van mijn man want Prins Friso schijnt de slimme te zijn, niet WA. Foutje :=

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 21:26

Als het aan mij lag werd Maurits koning. Die heeft tenminsten niet de uitstraling van een paasei :x :+

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:26

Cayenne schreef:
Hoe weet je dat? We hebben al bijna een decennia geen koning meer gehad :D :+

Maak daar maar een eeuw van :+ Een decennium geleden was Beatrix ook al koningin ;)

Ik zou het wel geweldig vinden! Ik vind Beatrix ook hartstikke leuk hoor, maar ze mag toch ook wel van haar pensioen gaan genieten?
Denk dat Alexander een goede koning zal wezen, hij is wel veel veranderd hoor. Van prins pils naar papa ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:03

Less schreef:
Voordat mijn man docent werd, had hij via zijn werk met hem te maken.

Maar ik krijg net een tik op mijn vingers van mijn man want Prins Friso schijnt de slimme te zijn, niet WA. Foutje :=

Kijk dat geloof ik nu weer meteen :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:56

Moderatoropmerking:
Wanneer verwezen wordt naar nieuwsbronnen graag naam, toenaam en link vermelden, volgens de regels van het forum. Anders blijft het een vaag verhaal van speculatie.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:20

Misschien treedt ze volgend jaar wel af, want dan is ze 30 jaar koningin.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:11

Er wordt elk jaar weer gezegd dat ze gaat aftreden. Zo'n ophef...het slaat nergens op.

Zolang ze haar werk nog goed kan doen en ze het leuk vind moet ze lekker koningin blijven en WA gewoon lekker pappa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:16

Ze mogen van mij het hele koningshuis opdoeken, alleen al als je ziet wat dat allemaal kost en dat in deze tijden van recessie.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:38

Je kunt beter een koningshuis hebben als een republiek prijstechnisch gezien...
Daarbij is het koningshuis een enorm goede ambassadeur voor Nederland...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:13

Hoezo, Nederlanden? Hebben jullie één of ander verborgen land waarvan ik niks afweet :+ ?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:18

BraveSpots schreef:
Hoezo, Nederlanden? Hebben jullie één of ander verborgen land waarvan ik niks afweet :+ ?

Da's nog van vroeger toen Nederland bestond uit al die zelfstandig bestuurde dingetjes en een deel van Belgenland er ook nog bij hoorde :+
Geloof ik :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:24

suleilitha schreef:
Ze mogen van mij het hele koningshuis opdoeken, alleen al als je ziet wat dat allemaal kost en dat in deze tijden van recessie.

_/-\o_ wilde het net gaan zeggen
TE5 schreef:
BraveSpots schreef:

Da's nog van vroeger toen Nederland bestond uit al die zelfstandig bestuurde dingetjes en een deel van Belgenland er ook nog bij hoorde :+
Geloof ik :')

republiek der 7 verenigden NEDERLANDEN :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:28

Hier nog een voorstander van opdoeken. Kost bakken met geld, word een beetje ziek van de voorkeursbehandeling die ze genieten alleen omdat ze toevallig in het juiste nestje geboren zijn. En een ander kan stikken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:30

goh en ik maar raar aangekekn wordenin de klas als ik dat zeg en gezegd worden dat ik de enige ben die zo denkt
niet dus *\o/*

tegen mij wordt altijd gezegd; ja maar het is een privilege om dat te hebbenblablablblalbalblalba...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:32

Het is wel de waarheid dat een republiek veel meer geld kost dan een koningshuis hoor...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:36

Maar of we nu een koningshuis of republiek hebben, volgens mij maakt het niet uit
het enige verschil is dat een republiek een president heeft die is gekozen,
en die afwisseld
en een monarchie is door erving.. en tot degene aftreed is hij/zij koning(in)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:38

Met als verschil dat iedereen die president zou willen worden daar altijd een gooi naar kan doen. Is een lange weg, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. En als je dan gekozen word ben je president.

Dat geldt niet voor koning of koningin. Kwestie van zo geboren worden of ermee trouwen. En dan vind ik het toch echt zonde van mijn geld. Heb niets met die mensen, en wil er ook niets mee hebben.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:40

er gingen ook geruchten dat ze op 09-09-09 af zou treden.....
als ze dat maar laat, want dat gaat mijn trouwdatum worden... en wij hadden die datum eerder bedacht dan Bea!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:42

En een president wordt voor 4 jaar gekozen, kan herkozen worden, en kan in die 4 jaar er aardig met de pet naar gooien. Geef mij dan maar een koningshuis. Kost - wat hebben ze uitgerekend, 6 Euro nogiets per persoon per jaar - dat zou ik er zelf wel voor over hebben. Is bijna net zoveel als een pakje sigaretten tegenwoordig...:x

Ik geloof persoonlijk niet dat de koningin aftreed, nu iig niet. Misschien wordt wel aangekondigd dat Maxima weer in verwachting is?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:45

@Cassidy

Dat is volgens mij met ons kabinet ook zo. Maken er ook een zooitje van op het moment, dus nu hebben we dubbelop.. :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:48

ik dacht dat het in Groot-Britannië zo is geregeld dat de koning(in) voor het leven is, dat het dus pas overgaat naar Charles als Elisabeth overlijdt.

Wat NL betreft, ik gok op 2010.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:49

We hebben iig een koningin die even in kan grijpen als het echt uit de hand loopt - zoals met de moeilijk te vormen regering toendertijd. Maar ik moet er toch niet aan denken dat het volk een imbeciel als een Bush jr. zou kiezen, en dan niet voor 4 jaar maar meteen voor 8 jaar...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:49

Nadeel is dat een president meestal wél politieke macht heeft, soms veel te veel, kijkende naar de VS (Bush).
Ik weet niet hoe het er in Nederland uitziet, maar bij ons is de koning er nog puur voor de show. Kan me niet schelen welke man/vrouw erop komt, ze kunnen toch niks doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:51

Misschien kunnen ze niets doen, maar als er wat wordt geroepen wordt er wel naar iemand als onze koningin geluisterd....