Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 14:02

Heino schreef:
Tja, je kan afwachten en je mond houden 'omdat je in je eentje toch niets bereikt', maar als iedereen zo denkt kom je nergens. Mensen zijn best aan te spreken, mits je het op een niet veroordelende manier doet, je met hen meedenkt. Geef zelf het goede voorbeeld aan kinderen in je omgeving, en ga met hen in gesprek. Als ik mijn neefje (notabene zelf een halfbloed!) hoor schelden op de poedersuiker, ga ik een gesprek met hem aan, in plaats van hem te veroordelen. Jochie kan er vrij weinig aan doen, hij is ook maar slachtoffer van de maatschappij.

*edit* "poedersuiker" zijn de allochtonen in ons land ;)

Op die manier kan je idd genoeg doen. Oordelen schiet je niets mee op.
Ik spreek kinderen ook aan op hun gedrag. Ik heb dan ook een jong zusje en redelijk wat kids in de straat.
Maar er zitten een paar tussen pfff. Daar kan je niet normaal mee praten of je bent gelijk een *noem maar op*. Daar mist gewoon een heel belangrijk gedeelte van de opvoeding. Die krijgen niet mee hoe ze moeten communiceren, en respect te hebben.

En slachtoffer van de maatschappij is heel erg naar... Maar dan lijkt het me dat er zeker wat moet veranderen aan de maatschappij. Toegankelijkheid voor iedereen (en hiermee bedoel ik onderwijs, zorg etc etc).

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:04

W_W schreef:
Kazary: Hoe wil je dan correct bepalen of iemand te lui is om te werken? En wat is daar dan jou definitie van?
En denk je werkelijk dat de harde hand gaat werken?
Als iemand een ander vermoord of ander erg natuurlijk opsluiten. Maar die puberale brutale jongetjes. Daar gaat de harde aanpak niet bij werken.

Als je alleen al zou beginnen bij scholen. Kinderen langer op school, leren om kritiek te geven ontvangen, normen en waarden bij leren, sporten via school mogelijk maken (gratis), goede lessen geven. Uitdaging bieden aan de kinderen die dat nodig hebben. Het kost wat maar je kan er blijkbaar niet vanuit gaan dat ouders het doen.
Denk dat er dan al een groot deel is opgelost. Je kan moeilijk bij elk gezin een sociaal werker zetten die de ouder begeleid en er op toe ziet dat élk kind alles mee krijgt wat het hoort te weten.

En de mensen die dan nog vertikken om normaal te doen, prima harde aanpak.

Kijk eens in die wijken waar dat soort van Tokkie volk woont.
Die werken niet hoor, maar zijn ook niet ziek of zoiets. Maar in de sociale verdien je bijna net zoveel als dat je gaat werken in een fabriek.
Opzich kan ik ze daarom niet eens echt ongelijk geven dat ze op bed blijven liggen.
Er moet dus een veel groter verschil komen tussen werken en niet werken.
Mensen ook verplicht laten werken voor hun uitlering, ook iemand met HBO die langer dan bijvoorbeeld een half jaar thuis zit. Gewoon minder werk laten doen, verschil mag dan van mij wel een tijdje bij betaald worden.

Ik denk juist dat bij die pubers harde aanpak werkt.
Maandje opvoedkamp ipv blaadjes ruimen als taakstraf.
Laat maar eens zien wat je te wachten staat als je niet normaal kunt doen.
Wij waren vroeger ook puber, maar nu wordt er geknuffeld dat je dan asociaal mag zijn, wij kregen een draai tegen de oren dat we eens normaal moesten doen. En dat werkte.

Alles wordt voortaan goed gepraat en dat werkt niet.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 14:08

kazary schreef:
Ik denk dat het kan veranderen als diegene die eens zo'n rot joch aanpakt niet meteen de dader wordt.

Als nu bijvoorbeeld de politie eens iemand aanpakt, dan is meteen de politie in opspraak moet zich verantwoorden, agent op non actief.
En die dader maar lachen.

Kijk bijvoorbeeld dat voorbeeld van jaren terug, die dame die de tasjes dief dood reed.
Ze was ineens een crimineel.
nee die stinkmodder gast had gewoon zijn poten van een anders eigendom af moeten houden. Was hij nooit omgereden.
Daar moet gewoon justitie ook makkelijk in zijn. Maar meteen is er een hoop heisa.

Lopen er een paar overvallers over straat en je zou ze met je zuto klem rijden en er breekt er 1 zijn been of erger, ben jij toch echt fout.
En daarom laten mensen het wel, die hebben geen zin in een strafblad. En nog minder in de heisa er omheen die jaren duurt, terwijl de dader na 200 dagen voorarrest al weer vrij is.

De wereld is omgekeerd in nderland.
Geknuffeld naar de daders, maar blijven zoeken naar smoezen waarom hij toch zover kwam.
En de slcahtoffers, tja die moeten niet zeuren.

Aanpakken die lui.
Dubbel paspoort afschaffen.
Mensen die dan buitenlans zijn naar buiten met crimineel gedrag.
Mensen die dan nederlands zijn naar een opvoed kamp, lakker drillen onder een sergant. Dicipline terug.
Want die is weg.
Er is geen u meer tegen een ouder mevrouw of meneer, maar hey.
En er is geen respect meer, ook niet voor de wet, ant die kan door 1000 regels en 10.000 zielenknijpers niet worden toegepast. En wordt hij eens toegepast zijn te straffen nog van de tijd dat mensen nog wel respect hadden en dat het een schande was dat je een strafblad had.

iemand dood rijden kan je nooit goed praten. Was de tasjesdief fout? Heel zeker weten. Maar zolang jij je niet afvraagt waarom deze onbeschofte man dit deed kan je het ook nooit voorkomen.

Aanpakken in drillkampen, dat zal gaan werken. Heb je wel eens een probleem jochie gesproken? Als je gaat schelden, hij scheld 3x zo hard. Geef je hem een schop, hij schopt 3x zo hard. Dit werkt averechts.
Je moet niet symtomen gaan bestrijden. Zelfde als je paard met slecht zadel rijden, maar wel elke maand een fysio erbij halen. Dat gaat niet werken.
Je moet er voor zorgen dat kinderen normen en waarden mee krijgen en aangezien je er niet van uit kan gaan dat dit van huis uit gebeurd zit er niets anders op dan het vanuit school te doen. Geen korte termijn oplossingen. Wat schiet je daar nou mee op?
Pak het aan bij de kern, missschien is de helft van de jochies al niet meer te "redden" maar zorg er dan voor dat zijn kleine broertjes/zusjes/neefjes/nichtjes dit wél mee krijgen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:10

kazary schreef:
Maar in de sociale verdien je bijna net zoveel als dat je gaat werken in een fabriek.
Opzich kan ik ze daarom niet eens echt ongelijk geven dat ze op bed blijven liggen.
Mensen ook verplicht laten werken voor hun uitlering, ook iemand met HBO die langer dan bijvoorbeeld een half jaar thuis zit. Gewoon minder werk laten doen, verschil mag dan van mij wel een tijdje bij betaald worden.

Da's een van de speerpunten van het knuffelige GroenLinks ;)

Ik denk overigens niet dat we allleen de kinderen aan moeten pakken. Maar juist de oudere generatie, waar het mis gegaan is. Die vormt de maatschappij, de standaard voor de kinderen die nu opgroeien.

Ik ben ertegen dat daders geknuffeld worden. Maar van mij mocht die vrouw die die jongen doodgereden heeft idd gestraft worden, ik ben fel tegen kwaad met kwaad vergelden. Zo ontstaat oorlog juist.

Preventie ben ik heel erg voor. Idd, lessen in normen en waarden, communicatie etc. School lijkt me daar een goede locatie voor, veel ouders werken immers. Door het op scholen te geven kan je het standaardiseren en later bekijken wat de effecten zijn.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:12

Ze reed hem niet expres dood, maar je hoeft niet overal van te weten waarom, mensen weten zelf goed genoeg dat het niet mag. Doen het gewoon omdat het kan. Waarom niet er staat toch geen straf tegenover?

ja ik heb die vaak genoeg gesproken, maar als er werkelijk sancties achter zitten waarvan ze weten dat die uitgevoerd worden zijn ze ineens een heel stuk liever.
Het niet gedragen komt voort uit het weten dat na 3 keer nee toch een ja komt.
Zeker gebeurd dat van huis uit, maar de staat doet net zo hard mee. Daar worden steeds smoesje verzonnen waarom iemand doet wat hij doet en krijgt minder straf.

Dat is zoiets as tegen je paard zeggen we gaan galoperen, maar na 2 bokken breng je hem toch de wei maar in.

kazary

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:14

En ook een van de speerpunten van wilders :D
Juist links keurt alle uitkeringen goed, die heeft immers ook voor deze slappe hap gezorgt. Dat de sociale is zoals hij is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:16

kazary schreef:
En ook een van de speerpunten van wilders :D
Juist links keurt alle uitkeringen goed, die heeft immers ook voor deze slappe hap gezorgt. Dat de sociale is zoals hij is.

Ik begrijp niet waar je dit op baseert, echt niet. Tekst en uitleg alsjeblieft?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:17

Kijk eens om je heen, uitleg genoeg toch? :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:19

kazary schreef:
Zeker gebeurd dat van huis uit, maar de staat doet net zo hard mee. Daar worden steeds smoesje verzonnen waarom iemand doet wat hij doet en krijgt minder straf.

Jij gelooft niet in (on)toerekingsvatbaarheid?

Kazary, ik vind dat een dooddoener, dat "kijk eens om je heen". Kom nou eens met gefuneerde argumenten waarom links de oorzaak is van alles wat fout gaat op sociaal vlak nu (dat is tenminste wat ik uit je posts haal)

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 14:21

kazary schreef:
Kijk eens in die wijken waar dat soort van Tokkie volk woont.
Die werken niet hoor, maar zijn ook niet ziek of zoiets. Maar in de sociale verdien je bijna net zoveel als dat je gaat werken in een fabriek.

Ik denk juist dat bij die pubers harde aanpak werkt.
Maandje opvoedkamp ipv blaadjes ruimen als taakstraf.
Laat maar eens zien wat je te wachten staat als je niet normaal kunt doen.
Wij waren vroeger ook puber, maar nu wordt er geknuffeld dat je dan asociaal mag zijn, wij kregen een draai tegen de oren dat we eens normaal moesten doen. En dat werkte.

Alles wordt voortaan goed gepraat en dat werkt niet.

Nu kom ik weer op onderwijs :Y)
Waarom worden die tokkies tokkies? Juistem gebrek aan opleiding/opvoeding/normen en waarden. Wat krijg je dan mensen die niet weten wat kan en niet kan. Leven volgens andere normen en waarden. Dit werkt niet in een samenleving. Als de scholen worden aangepakt, goed onderwijs voor iedereen. Gemengde scholen, normen en waarden mee krijgen van school etc etc. Dan los je het voor de tokkies nu niet meer op, kort ze maar op hun uitkering. Maar kijk ook naar wat ze kunnen en help ze hoe ze moeten soliciteren. Willen ze dat niet, dikke pech geen geld.

Heb je ervaring met met de harde aanpak? Heb het van dichtbij gezien en werkt totaal averechts. Sommige breken maar je houd ze er tussen die daar echt niet braver van worden...

Stel je hebt een gezin met 6 kinderen
kind 1: De oudste al meerdere keren opgepakt voor diefstallen, ruzies etc. gestopt met school niet mee te praten. 17 jaar.
kind 2: 1 jaar jonger dan kind 1. Problemen op school, veel vechten. Meerdere keren van school getrapt.
kind 3: 2 jaar jonger dan kind 2. problemen op school, loopt makkelijk mee, kijkt op tegen broer.
kind 4: 2 jaar jonger dan kind 3. Redelijk op school net als zijn broers op die leeftijd.
kind 5: Peuter
kind 6: Baby

Als je nu alleen de oudste broer aanpakt, in een kamp zet. Lekker afmat, mentaal en fysiek. Dikke kans dat je over een jaartje het zelfde moet doen met kind 2. En over een tijdje met kind 3 en ga zo maar door. Symptoom bestrijding.

Zorg er voor dat je iig kind3 t/m 6 het beste mee geeft. Dan heb je over een tijd een stuk minder problemen. Denk lange termijn niet korte termijn.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 14:22

ps :Y)
Je kan heel moeilijk zorgen dat alle ouder het goede aan hun kinderen mee geeft.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:23

ja, daar geloof ik zeker in, maar niet in de mate zoals nu zogenaamd is.
De meeste weten echt wel wat ze doen.
Ze weten echt wel dat een winkel beroven met een geweer niet mag. Maar de zielenknijpers zeggen dan, zielig, thuis harde vader, weinig geld te spenderen en het mag ineens.
Dat is niet ontoerekenings vatbaar, gewoon uit de kluite gewassen kwa jongenstreken die snel geld willen. Wij lagen vroeger met de 14 op de aardbeiën veld, nu pakken ze een bivak muts en verdienen nog heel veel meer ook.
Maar aan emotionele schade van de slachtoffers wordt voorbij gegaan.
Laatst bijgewerkt door kazary op 25-04-09 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:24

Waar haal jij vandaan dat mensen die de wet overtreden geen straf krijgen??

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:27

W_W je hebt een pb

Wil jij dat beetje taakstraf straf noemen?
Wil jij 3 jaar voor een moord straf noemen?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:29

Of kind 2 denk Sjit, mijn broer had het daar echt niet leuk, laat ik dat maar niet gaan doen :)

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 14:29

kazary schreef:
ja, daar geloof ik zeker in, maar niet in de mate zoals nu zogenaamd is.
De meeste weten echt wel wat ze doen.
Ze weten echt wel dat een winkel beroven met een geweer niet mag. Maar de zielenknijpers zeggen dan, zielig, thuis harde vader, weinig geld te spenderen en het mag ineens.
Dat is niet ontoerekenings vatbaar, gewoon uit de kluite gewassen kwa jongenstreken die snel geld willen. Wij lagen vroger met de 14 op de aardbeiën vel, nu pakken ze een bival muts en verdienen nog heel veel meer ook.
Maar naar emotionele schade van de sclachtoffers wordt voorbij gegaan.

En waarom willen ze zo graag snel geld? Omdat ons hele systeem steeds meer richting kapitalisme gaat. Privatisering hier, minder geld daar. Het gaat totaal de verkeerde kant op.
Geld is een prima ruil middel maar het word nu zo belangrijk gemaakt. En hebben we geld, meteen uitgeven! Want stel je voor dat, dat ene meisje van stal een mooiere broek/zadel/dekje/stetje/etc heeft.

Is dat nou zo belangrijk? Willen we niet liever fijn leven en niet alles alleen maar laten draaien om materialistische dingen? Waarom moet overal belachelijk veel winst op gemaakt worden?
Waar is het Wij gevoel? Samen werken voor een mooi en fijn Nederland...

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 14:31

kazary schreef:
Of kind 2 denk Sjit, mijn broer had het daar echt niet leuk, laat ik dat maar niet gaan doen :)

Dat zou idd kunnen. Maar los je daar daadwerkelijk iets mee op? Krijgt de jongen dan wel iets mee vanuit huis? En zorgt dit er voor dat zijn broertjes/zusjes die nog te jong waren dit mee te krijgen wel een realistisch idee hebben van het leven? Wat wel en niet kan? en ga zo maar door...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:33

Dat ben ik met je eens.
Ik hoef ook geen flatscreen tv omdat de buurman er 1 heeft.
Maar stop daar eens al dat kinderen rood kunnens taan en zelfs al kunnen lenen.
Heel het lenen moet strenger naar mijn idee. Weer ouderwets sparen lijtk me beter.
Die hele frisia en soortgelijke mag van mij aan banden, dat zeker.

Ook dan krijg je misschien eerder dat mensen weer gaan werken, in plaats van lui en toch alles willen.
En vervolgens de helft kwijt gescholden worden

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:35

Wat er van huis meekrijgt kun je niet veranderen.
Wel kun je laten zien wat de consequenties zijn van rot gedrag.
Nu is er geen consequentie aan verbonden, dat beetje straf, daar laat je het niet voor. En als iemand je betrapt, die mag niets, dus ook niets te vrezen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:37

Ik wil alleen even reageren op zwarte/witte scholen..
Ik heb zelf op een gemengde vmbo school in eindhoven gezeten met ong 50% buitenlanders. Het is een zeer agressieve school met 4 vaste patrouille agenten..
Altijd ruzie tussen autochtonen en allochtonen. Vooral veel allochtonen groepen tegen elkaar, lees marrokanen tegen antillianen en ga maar door.. Daardoor veel spijbelingen, lesverstoringen en noem maar op, erg storend voor leerlingen die wel willen leren..

Maar wat nou het echte probleem is, 40% van de allochtonen praten zeer slecht nederlands en als ze het al praten, kunnen ze niet goed lezen en schrijven. Wij autochtonen, raakte ontzettend achter door hun. Hun lazen ong. 5x zo sloom, opdrachten duurde 10x langer, voorlezen kostte 2 uur. Het huiswerk snapte ze nooit waardoor we dat in de les moesten herhalen.
Ten koste van mij! Ik had die opdracht in 10 minuten af, maar moet ik dan 2 uur naar hem luisteren omdat hij het niet snapt? Aan hun werd veel meer aandacht besteeds en wij die het allemaal snapten moesten zich maar aanpassen waardoor je aan het eind van het jaar je halve boek nog niet eens gezien had. En in het volgende jaar problemen kreeg. Als wij dan doorwerkten in het boek en vragen hadden kregen we als antwoord dat we daar helemaal niet waren, en kregen dus geen hulp, met als gevolg dat je het volgende jaar de basis van het vorige jaar helemaal niet had. Daardoor kregen er veel lagen punten.

Dus ja ik ben wel voor zwarte/witte scholen en exact om die redenen. En als dat als gevolg splitsingen tussen rassen bezorgd, dan is dat heel vervelend, maar je kunt niet kinderen achterstellen die wel willen leren en het willen snappen. Dat geld voor zwarte en witte leerlingen..

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 14:40

je hebt pb terug ;)

Lenen mag van mij wel afgeschaft worden. tenzij het voor een huis is. Sparen is de beste optie. En dat moet je ook leren.

Wat je van huis uit meekrijgt kan je idd niet veranderen. Maar je kan er wel voor zorgen dat elke Nederlandse inwoner mee krijgt wat je "hoort" te weten. Ook moet er aan slecht gedrag een consequentie zitten.

@_Zsazsa_: Maar die jongens krijgen dat ook niet mee. Leren van elkaar gedrag die ze vervolgens zien als "normaal" en geoorloofd. Dit kan natuurlijk niet. Daarom moet je op school er voor zorgen dat deze jongens dat wel krijgen. Het onderwijs moet gewoon veel meer geld krijgen zodat het ook te realiseren is. En de jongens die zich misdragen mogen ze van mij uiteraard aanpakken. Maar niet alleen aanpakken en vervolgens maar toekijken hoe ze verder en verder het criminele/verkeerde pad op gaan.

edit: je moet hier uiteraard mee beginnen als ze jong zijn. En nu doen wat kan, leren ze er niets van, willen ze niet? Daar zitten consequenties aan.
Het onderwijs is nu heel erg slecht, het is ongelofelijk dat iemand die slimmer is dan de anderen in de klas niet de uitdaging krijgt om dit te ontwikkelen. Schandalig, hoe moeten we nu goed opgeleide mensen maken. Aan de intelligentie van de gem. mens ligt het iig niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:22

jullie schrijven wel allemaal dat hij de sociale verzieningen wil afschaffen.. maar hebben jullie dan ook gelezen wat hij ervoor in de plaats wil?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:47

Ik zet even een stipje voor straks :D
Refererend aan de openingspost, zijn programma komt op mij vrij duidelijk over ts, wat is er voor jou nog onduidelijk?

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 19:04

LimaMambo schreef:
jullie schrijven wel allemaal dat hij de sociale verzieningen wil afschaffen.. maar hebben jullie dan ook gelezen wat hij ervoor in de plaats wil?

Dan mag jij ons dat vertellen, want meneer loopt er zelf niet mee te koop :)

Wildgirl schreef:
Ik zet even een stipje voor straks :D
Refererend aan de openingspost, zijn programma komt op mij vrij duidelijk over ts, wat is er voor jou nog onduidelijk?

Wat wil hij precies, hoe wil hij dat, waarom wil hij dat? Wat denkt hij er mee op te schieten? Hoe denkt hij dat het beter is voor Nederland...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:18

Geert Wilders vind ik best wel een engerd. := Doet me een beetje denken aan dat mannetje met glimmend bruin haar met een scheve scheiding en een snorretje. :o Snap ook niet dat zijn partij de hoogste is in de peilingen, niemand die ik ken en van wie ik weet wat ze zouden stemmen zou Geert Wilders stemmen bij de verkiezingen.
Zou er zelf nooit op stemmen. Wat trouwens wel grappig is, toen ik gister de stemwijzer invulde voor de Europese verkiezingen stond de PVV wel bovenaan in het lijstje wat het beste bij mij zou passen. :=