Huwelijkswet, Verplicht seks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:49

Wahaha,waar mannen al niet tegen beschermd moeten worden....straks hebben ze allemaal last van strakke sak :+ Vrouwen dwingen....het is maar goed dat ik hier woon }> castratie doen ze bij paarden toch ook liggend in het gras? :D

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:50

Eponastable schreef:
Hoe gek moet je zijn???
Bij mij is het dan pietje afhakken hoor!!

Laten we beginnen bij degenen die dat bedacht hebben! ~~}>
Laatst bijgewerkt door Born2BCrazy op 15-04-09 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

malita04

Re: Huwelijkswet, Verplicht seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:51

idd born2bgrazy!!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:53

chantalvdv schreef:
Ach, voordeel is dat je als vrouw ook eens in de 4 dagen aan je trekken komt :+

Grinnik :))

Idd, dit is wel weer heel 1850 :+

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:56

chantalvdv schreef:
Ach, voordeel is dat je als vrouw ook eens in de 4 dagen aan je trekken komt :+

ligt eraan of je besneden bent, want dan maakt het het ineens een stuk minder intressant ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:58

djinnie schreef:
BraveSpots schreef:
Ahja, het is alleen maar een theoretisch uitvoering van wat in de praktijk al jaren (eeuwen) gebeurt.

Al verbied je die wet tien keer, ik denk niet dat die mannen daarom hun vrouw 1 keer minder zullen verkrachten.

Maar ik vind het toch wel een groot verschil of iets wordt goedgekeurd door de wet en de regering (allemaal mannen natuurlijk) of dat het nog steeds illegaal gebeurt. Ik bedoel, hier in Nederland worden ook vrouwen verkracht, zullen we dat dan ook maar goedkeuren? Nee toch...

Maar mensen realiseren zich niet hoe diep dit soort dingen gaat. Dit is bijlange niet het ergste wat daar allemaal gebeurt.

Ik bedoel, kijk naar de reacties hier: "Straks vlieg je in de cel omdat je geen seks meer wilt". Die vrouwen mogen blij zijn als ze uberhaupt in de cel geraken als ze seks weigeren. Als men dat echt weigert word je gestenigt, opgehangen, verbrand, of wat dan ook. De cel is daar nog het minst erge van.

Als je naar de politie gaat omdat je verkracht bent door de buurman ofzo, word de vrouw die verkracht is terechtgesteld (meestal doodstraf ofzo), omdat ze dan is vreemdgegaan van haar man.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:02

Het is wel weer duidelijk dat dit soort landen nog een inhaalslag van een eeuw of vijf te maken heeft. Misschien is de suggestie in de vorm van een schaap ook nog wel een optie voor de hitsige heren daar.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:04

Ik mag hier natuurlijk niet om lachen, maar wat een wet :+
Zeker bedacht door mannen he? :))

Het lijkt mij dat dit de praktijk niet zal veranderen. Als de man persé seks wil, dan krijgt hij dat echt wel. One way or the other.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:05

Ik open dit topic, is het op het nieuws... sorry maar welke mafkees heeft dit verzonnen :roll: :+

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:06

Citaat:
De wet werd vorige maand aangenomen, maar na internationale kritiek beloofde president Karzai de wet nog eens te onderzoeken en eventueel aan te passen als die in strijd is met de grondwet.

Hij moet nodig elke 4 dagen is in z'n kontje genomen worden.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:08

in dat soort landen houden ze alleen maar rekening met mannen!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:12

Een vrouw heeft anders ook gewoon recht op seks hoor :P

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:14

Als ik dat bericht lees krijg ik zowaar het idee dat de vrouw weer een halve slaaf gaat worden van de man. Natuurlijk mag dit niet gebeuren! Wat denken ze wel niet... rare mensen :(

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:16

Narya schreef:
Een vrouw heeft anders ook gewoon recht op seks hoor :P

Tuurlijk... wanneer zij wil! Niet wanneer zij gedwongen wordt dit binnen 4 dagen te verrichten,... echt belachelijk gewoon :=

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:26

De man is ook verplicht om de vrouw seks te geven, anders kan zij een scheiding aanvragen. Kijk, de termijn van 4 dagen staat daar niet bij, maar ik kan me ook heel moeilijk voorstellen dat dit rechtsstreeks uit de Koran komt :P
Maar goed, in de praktijk zal er weinig veranderen, lijkt mij. Het is niet alsof de gemiddelde man in Afghanistan nu opeens met het wetboek gaat zwaaien om seks af te kunnen dwingen. Wat mensen meer tegen de borst stuit is het idee achter de wet. Je geeft hier wel een soort signaal af dat in het westen niet gewaardeerd wordt.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:29

Dit is te gek voor woorden :(

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:42

Dus ze doen dit zodat er minder verkrachtingen zijn en de man minder tot niet vreemdgaat.
maar sorry hoor maar als de vrouw verplicht word eens in de 4 dagen sex te hebben met haar man tegen haar wil blijft het nog steeds verkrachting of ben ik nu krom :\

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:12

hier iig wel maar daar denken ze dr anders over,een vrouw is de slaaf van de man de stumpers!!
zou ze wle eens willen bewerken met een honkbalknuppel dan piepen ze wel anders denk ik

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:17

Geweldig iets, dat huwelijk! :Y)

Maar zonder gekheid..
Het schijnt ook in Nederland zo te wezen dat wanneer je getrouwd bent, en de man wil sex, de vrouw daaraan mee moet werken! (of het andersom ook geldt, weet ik niet!)
Is iets héél ouds, maar het zou nog moeten gelden volgens mij.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:22

Maar de vrouw word dus verplicht om eens in de 4 dagen seks te hebben met haar man. Kan ze de man dan ook verplichten, dat ondanks dat hij een keer een week geen zin heeft, toch seks te hebben om aan die 1x in de 4 dagen te komen? :+

Hoe dan ook, een belachelijk wet!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:52

Voor wat hoort wat... kunnen ze de man dan ook verplichten 1 keer in de 4 dagen zijn rondslingerende rotzooi op te ruimen :')

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:29

Frank schreef:
Geweldig iets, dat huwelijk! :Y)

Maar zonder gekheid..
Het schijnt ook in Nederland zo te wezen dat wanneer je getrouwd bent, en de man wil sex, de vrouw daaraan mee moet werken! (of het andersom ook geldt, weet ik niet!)

Euhhh...... volgens mij geldt dit alleen voor mensen die voor de kerk trouwen, echt niet voor hen die voor de burgerlijke stand trouwen. Men gaat uit van gelijkheid van man en vrouw in deze.

Wat Pakistan, Afghanistan, etc betreft, daar is sprake van een stammencultuur waarin (uiteraard) de Sharia vooral door mannen wordt omarmd. Ik heb een boek staan van een Pakistaanse en als je leest wat die daar heeft meegemaakt dan vraag je je nog af hoe zij het heeft overleefd. Haar jongere broertje schijnt verkeerd naar een dochter van een stamhoofd te hebben gekeken en vervolgens werd zij door de hele clan verkracht. Zo gaat dat daar. Barbaren. Ik moet nu echt spugen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:34

Cyntje schreef:
Voor wat hoort wat... kunnen ze de man dan ook verplichten 1 keer in de 4 dagen zijn rondslingerende rotzooi op te ruimen :')

Dat vind ik wel een wat zwak tegen argument :D
Ten minste 1 keer in de vier dagen een lekker massage,romantische film en stel je eens voor dat hij de remsporen eens weg zou vegen! :wow:

Nee,even zonder gekheid, ben serieus wel benieuwt of hier rechtzaken over gaan komen...
'Ja,maar meneer de rechter! Mijn vrouw wilde pas seks om vijf over twaalf,dus was het vijf dagen geleden!'

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:36

ik was echt stom verbaasd dat er ook vrouwen in wel voor zijn. Op het nieuws zag ik 2 groepen demostranten, de 1e groep was voor, de andere tegen.
Echt te zot van woorden, deze wet stimuleerd dus gewoon verkrachting binnen het huwelijk.
Als dit door gaat vind ik dat alle westerse landen alle steun die zijn aan afganistan geven moeten intrekken.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:47

Diane65 schreef:
Frank schreef:

Euhhh...... volgens mij geldt dit alleen voor mensen die voor de kerk trouwen, echt niet voor hen die voor de burgerlijke stand trouwen. Men gaat uit van gelijkheid van man en vrouw in deze.

Dat klopt niet, of je nu in de kerk bent getrouwd of niet, verkrachting binnen het huwelijk is in Nederland strafbaar. Overigens pas sinds 1991, dus houd alsjeblieft allemaal op met dat emancipatiegeblaat. Dat schijnheilige gedoe vind ik minstens zo misselijkmakend als die wet. %)

Diane65 schreef:
Het is wel weer duidelijk dat dit soort landen nog een inhaalslag van een eeuw of vijf te maken heeft.

Maak daar dus maar 18 jaar van. >;)