Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jen schreef:Koelkasten vol dode vogels, in de tijd dat ik er gewerkt heb heb ik nog nooit een overvolle koelkast met dode vogels gezien. Maargoed, jullie mening is toch niet te veranderen en dat hoeft ook niet iedereen mag zn eigen mening hebben maar het park hoeft niet zo door de slijk gehaald te worden.
dees_daan schreef:@Ww, wij hebben zelf ook vogels, een edelpapegaai, tropische vogels (o.a. zebravinken en kanaries) en we hadden parkieten en valkparkieten, wij hebben hier ook wel eens ziekte gehad, waardoor er meerdere achterelkaar doodgingen, dat kan gebeuren, maar dat gebeurd niet het hele jaar door in normale omstandigheden, gebeurd dat wel dan moet je je afvragen of je het wel goed doet.. vooral papegaaien zijn erg stressgevoelig.
die hebben gewoon tijd nodig om te wennen maar dat moet je ze wel gunnen en ze rustig aan wennen aan andere soortgenoten als ze dat niet gewend zijn.
pleur je ze zo bij de rest in dan is dat heel veel stress.. zet je er ook nog eens te veel bij elkaar dan gaat het niet goed.. dat is hetzelfde met parkieten daar komt ruzie van..
ik zou er zelf dus voor kiezen om een nieuwe papegaai minimaal een week in quarantaine te houden, om te kijken of het dier niet ziek is, en om hem te laten wennen.. dan samen met een andere vogel zetten en als dat goed gaat bij meerdere papegaaien zetten.. mensen willen gewoon veel te snel met dieren.. is er geen ruimte om ze tijdelijk apart te zetten dan moet je geen opvang beginnen, of de ruimtes aanpassen..