Papegaaiencentrum Veldhoven - Radar-uitzending klopte niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Papegaaiencentrum Veldhoven - Radar-uitzending klopte niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:14

en het onderzoek van Radar was niet onafhankelijk? daarbij zaten er dieren die doorverkocht werden/ mee gefokt werd, lijkt me dat een opvangcentrum zich daar niet mee bezig houd aangezien ze hun handen al vol hebben aan de opvangdieren zelf en de verzorging er van..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 09:22

Het spijt me, ik heb bij Radar-onderzoeken al vaker zoiets gehad van 'stelletje amateurs'... Plus dat ik een directeur van een andere dierentuin, een man met veel ervaring en de nodige opleiding toch iets betrouwbaarder vind dan de redactie van een tv-programmaatje waarbij de presentatrice bij de Partij voor de Dieren (ook al zo'n amateuristische club :x ) zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:30

beelden liegen niet.. kunnen ze amateuren zijn volgens jou, maar een camera liegt gewoon niet.. ik heb hier zelf een papegaai zitten, en als je weet hoe je er mee om moet gaan dan is een nieuw verblijf niet zo erg dat het beest meteen dood gaat.. onze papegaai is mee geweest op vakantie, moet ook wel eens naar de DA, maar beestje is nog springlevend hoor.. rustig laten wennen is gewoon een must, genoeg ruimte ook.. en ja als je te veel dieren bij elkaar gooit, en ze de tijd niet gunt om te wennen dan gaan ze dood..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:32

Weer eens met dees_daan, de beelden die ze gemaakt hebben, de vele dode papegaaien in de vriezer elke dag weer...
Ik blijf het geen zuivere koffie vinden, waar rook is is vuur en het gaat er bij mij niet in dat die onderzoeken zo enorm ver uit elkaar liggen.
Er klopt iets niet voor mijn gevoel.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:20

Degene die Radar heeft geinterviewd kan absoluut niet door een deur met de eigenaar van het papegaaien centrum, dus idd niet echt onafhankelijk nee ;)
Verder ben ik het er wel mee eens dat er iets moet gaan gebeuren daar, zo'n centrum kán gewoon niet draaien op alleen vrijwilligers en stagaires.
Er gaan nogal wat vogels dood, er komen ook veel vogels binnen waarvan er veel in slechte staat zijn: kaalgeplukt, ziek, volgepropt met chocolade friet en andere rotzooi die absoluut niet goed zijn voor vogels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:22

een kaalgeplukte vogel gaat niet meteen dood ;) en zieke dieren horen in quarantaine.. of moeten ze helemaal niet aannemen..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:23

Ben het eens met Dees_Daan. Beelden liegen niet, en mijn ervaring met Veldhoven is niet bepaald positief. :(

Edit - Daarbij vraag ik me af wat de belangen in dit topic zijn om de Radaruitzending en zijn uitkomsten te bagatelliseren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 19:48

Ik heb er geen belangen bij. Ik ben alleen wel blij met het NOP en wilde ook even de uitkomsten laten zien - de andere kant van het topic waar het NOP volledig de grond ingeboord werd. Verder heb ik geen enkele band met het bedrijf.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:02

Koelkasten vol dode vogels, in de tijd dat ik er gewerkt heb heb ik nog nooit een overvolle koelkast met dode vogels gezien. Maargoed, jullie mening is toch niet te veranderen en dat hoeft ook niet iedereen mag zn eigen mening hebben maar het park hoeft niet zo door de slijk gehaald te worden.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:16

jen schreef:
Koelkasten vol dode vogels, in de tijd dat ik er gewerkt heb heb ik nog nooit een overvolle koelkast met dode vogels gezien. Maargoed, jullie mening is toch niet te veranderen en dat hoeft ook niet iedereen mag zn eigen mening hebben maar het park hoeft niet zo door de slijk gehaald te worden.

Mijn mening is inderdaad niet te veranderen. Helaas ben ik in het verleden echt vervelend behandeld. Over 'onze' vogel kan ik geen uitspraken doen. (Hij oogde in goede conditie toen ie in Veldhoven kwam en is na korte tijd overleden.)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:48

Ik heb geen ervaringen met het park, wel met de dierenarts waar ik altijd ontlasting en dergelijke laat onderzoeken van mijn vogels. (Ben kweker van grasparkieten) en heb daar goede ervaringen mee.

Wel alleen even kwijt dan vogels geen makkelijke patienten zijn. Stress is al 1 moeilijk punt. Daarnaast zijn ze lastig te behandelen en te onderzoeken. Zo ben ik in een maand tijd ook opeens 8 vogels kwijt geraakt. Oorzaak tumoren. Zoiets heb je niet altijd in de hand en is voor een buitenstaander niet te beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:14

@Ww, wij hebben zelf ook vogels, een edelpapegaai, tropische vogels (o.a. zebravinken en kanaries) en we hadden parkieten en valkparkieten, wij hebben hier ook wel eens ziekte gehad, waardoor er meerdere achterelkaar doodgingen, dat kan gebeuren, maar dat gebeurd niet het hele jaar door in normale omstandigheden, gebeurd dat wel dan moet je je afvragen of je het wel goed doet.. vooral papegaaien zijn erg stressgevoelig.
die hebben gewoon tijd nodig om te wennen maar dat moet je ze wel gunnen en ze rustig aan wennen aan andere soortgenoten als ze dat niet gewend zijn.
pleur je ze zo bij de rest in dan is dat heel veel stress.. zet je er ook nog eens te veel bij elkaar dan gaat het niet goed.. dat is hetzelfde met parkieten daar komt ruzie van..
ik zou er zelf dus voor kiezen om een nieuwe papegaai minimaal een week in quarantaine te houden, om te kijken of het dier niet ziek is, en om hem te laten wennen.. dan samen met een andere vogel zetten en als dat goed gaat bij meerdere papegaaien zetten.. mensen willen gewoon veel te snel met dieren.. is er geen ruimte om ze tijdelijk apart te zetten dan moet je geen opvang beginnen, of de ruimtes aanpassen..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:10

dees_daan schreef:
@Ww, wij hebben zelf ook vogels, een edelpapegaai, tropische vogels (o.a. zebravinken en kanaries) en we hadden parkieten en valkparkieten, wij hebben hier ook wel eens ziekte gehad, waardoor er meerdere achterelkaar doodgingen, dat kan gebeuren, maar dat gebeurd niet het hele jaar door in normale omstandigheden, gebeurd dat wel dan moet je je afvragen of je het wel goed doet.. vooral papegaaien zijn erg stressgevoelig.
die hebben gewoon tijd nodig om te wennen maar dat moet je ze wel gunnen en ze rustig aan wennen aan andere soortgenoten als ze dat niet gewend zijn.
pleur je ze zo bij de rest in dan is dat heel veel stress.. zet je er ook nog eens te veel bij elkaar dan gaat het niet goed.. dat is hetzelfde met parkieten daar komt ruzie van..
ik zou er zelf dus voor kiezen om een nieuwe papegaai minimaal een week in quarantaine te houden, om te kijken of het dier niet ziek is, en om hem te laten wennen.. dan samen met een andere vogel zetten en als dat goed gaat bij meerdere papegaaien zetten.. mensen willen gewoon veel te snel met dieren.. is er geen ruimte om ze tijdelijk apart te zetten dan moet je geen opvang beginnen, of de ruimtes aanpassen..

Zo doe ik het ook hoor. Hier komen ze in quanrantaine en worden ze eerst behandelt tegen parasieten en dan wordt er een uitgebreid ontlastingsonderzoek gedaan zodat ik precies weet hoe het er met de gezondheid mee staat.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:43

In het NOP komen alle dieren ook eerst in quarantaine, als ik me goed herinner zelfs een maand. Ze worden echt niet direct bij de rest gegooid hoor. Enneh, ik heb daar tijdens mijn stage ook nooit volle koelkasten met dode dieren gezien....

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:54

Wel grappig dat niemand hier vermeld dat het onafhankelijke onderzoek van Radar eigenlijk in het geheim plaatsvond en dat het onafhankelijke onderzoek nu allang voorbereid is!! Tuurlijk zijn dan de resultaten veel beter, dat snapt iedereen :D

Mijn mening blijft onveranderd, opzet op zich is heel fijn! Een opvang voor dieren die anders een beroerd leven hebben.. Maaaarrr wat ik gezien heb (ja zelf) is gewoon niet goed.. Kale vogels die buiten zaten in de kou! Beroerd voer/ geen voer/ vies water. En er zijn toch echt vogels verkocht, er woont er hier eentje vlakbij.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:07

gillian schreef:
Opvallend vind ik wel dat het erg stil is in dit topic :D

Mag ik deze opmerking dan even herhalen?!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:19

Sommige mensen moeten gewoon werken :D
Zie mijn reactie hierboven ergens: degene die Radar heeft geintervieuwd over het NOP is absoluut geen vriend van meneer Tonny Vermegen. Lijkt me dus dat deze meneer het NOP zowieso door de slijk zal halen ;) Buiten dit onderzoek om zijn er idd wel degelijk zaken die verbeterd moeten worden!! Maar ik ben er wel van overtuigd dat de mensen die er rondlopen hun best doen voor de beesten.
Heb zelf helemaal niks met het centrum, toevallig heeft mijn zusje er gewerkt en ben ik er dus een aantal keren geweest. Vóór dit gebeuren vond ik hetgeen wat ik eerder geschreven heb al, maar dat kan ieder normaal mens bedenken die daar een keer rondloopt. Maar goed, hoeveel dierenparken ed zijn er waar geen verbeteringen nodig zijn ;)
Mensen die het park niet kennen en alleen de Radar aflevering hebben gezien kunnen naar mijn inzien niet oordelen over het park.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 00:02

Hen jouw opmerking gepakt maar las hem vaker en vond het gek dat ik dan nu geen reactie kreeg :D Ik geloof ook zeker dat de meeste echt wel hun best doen hoor! Maar daar aan de bovenrand van de organisatie zit toch nogal wat mis!

Ik ben wel in het park geweest :D

Maar als die meneer die geinterviewd is zelf bij het NOP werkt dan heeft het toch geen zin alles door het slijk te halen? Tenzij het gewoon slecht was en dat het nu na de opschudding veel beter gaat.