'Buitenlanders'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: 'Buitenlanders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:14

Dat kan inderdaad ook niemand weten. Maar je kunt zo'n opmerking toch met een korrel zout nemen? Natuurlijk vind ik het ook een groffe en onprettige post, maar ik denk dat als je je druk gaat maken om iedere Youtube-comment, waarvan je nooit zeker kunt zijn over de herkomst, dat je nog wel even bezig bent ;)
Was het een post op bokt geweest, dan was het imo een ander verhaal ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:21

Je druk maken over een you tube post..

Ehm, lees even de berichten bij hardcore filmpjes.. Daar staan weer opmerkingen van die, zoals jij ze noemt, zuiveren nederlanders.. Dat je denkt.. Dusss..

Mijn oma is geboren in Duitsland, mijn beste vriendin in Rusland.. Voor mij zijn ze allemaal net zoals ik.. Ik kijk persoon per persoon en niet groep per groep.. Als iedereen in de wereld dat nou deed was het een stuk eenvoudiger. Maar goed.. Begin bij jezelf :)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:21

Zwartwitje schreef:
Dat kan inderdaad ook niemand weten. Maar je kunt zo'n opmerking toch met een korrel zout nemen? Natuurlijk vind ik het ook een groffe en onprettige post, maar ik denk dat als je je druk gaat maken om iedere Youtube-comment, waarvan je nooit zeker kunt zijn over de herkomst, dat je nog wel even bezig bent ;)
Was het een post op bokt geweest, dan was het imo een ander verhaal ;)

Daar heb je wel gelijk in. :j

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:28

Verbeter de wereld, begin bij jezelf :j een stoffige gouwe ouwe, maar hij doet 't nog steeds ;)

Ik ben niet voor niets moderator op bokt, en niet op Youtube. Hier op bokt worden dat soort berichten niet getolereerd (niet door de gebruikers en niet door de moddies) en daar ben ik blij om. Bokt is wat dat betreft een vrij veilige plek om te zijn op internet, er is hier veel sociale controle, in tegenstelling tot Youtube. Wat je daar dagelijks leest aan comments vind ik ronduit vreselijk. Zo'n berichtje als dit verbaast me niets, ik kijk er niet van op, hoewel ik het schandalig vind dat dit zomaar te pas en te onpas geroepen kan worden daar, en dan is dit inderdaad nog maar een lichtgewichtpost vergeleken met wat er bij sommige filmpjes staat, wat Nessah al zegt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:26

M_R schreef:
Lifaye het is dan ik ;) ipv dan mij haha

Hahaha dat bedoel ik met mijn nederlands :') mag dan wel dyslectie en dysvasie hebben, maar jah :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:28

M_R schreef:
Dat weet ik niet.
Maar wie zegt dat het niet echt een Turk of Marokkaan is?

Waarom moeten mensen altijd het negatieve ervan denken? Waarom nooit positief? zoals:
" Neeeeee joh dat kan helemaal niet, zo zou niemand reageren en zichzelf in een slecht daglicht te durven zetten..."

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:07

lifaya schreef:
M_R schreef:
Dat weet ik niet.
Maar wie zegt dat het niet echt een Turk of Marokkaan is?

Waarom moeten mensen altijd het negatieve ervan denken? Waarom nooit positief? zoals:
" Neeeeee joh dat kan helemaal niet, zo zou niemand reageren en zichzelf in een slecht daglicht te durven zetten..."

omdat je er anno 2009 bijna alleen maar negatief bij gaat denken??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:09

Dat snap ik niet helemaal maar dat ligt egt aan mij :') wat bedoel je?

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:12

hihi laat maar ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:36

cile205 schreef:
Domme praat .. en degene die het echt menen.. enkele reis terug alstublieft...

enkele reis.. zucht.. die mensen hebben in nederland net zoveel rechten als jij en ik. Daarnaast is toch ook hun huis, jij kan toch ook geen enkele reis krijgen bij domme opmerkingen

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:43

was dat soms maar zo ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:14

Hmm, ik vraag me inderdaad af hoe echt dat de meldingen zijn, maar dat terzijde.

Scheiden tussen buitenlanders en niet-buitenlanders is een behoorlijk willekeurig gegeven en lost niets op. Er zal eerder een scheiding gemaakt worden tussen asocialen en socialen. Er zijn zat Nederlanders die er ook met de pet naar gooien, zelfs die trots zijn op het feit dat ze op andermans kosten leven.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:18

Zo ken ik er ook wel een paar, mensen die er alles aan doen om maar niet te hoeven solliciteren maar wel elke maand hun geld netjes krijgen van de Sociale dienst. En daarnaast wel meerdere paarden hebben! (hoe mensen dat doen :? moet toch echt werken om m'n beesten te kunnen betalen) Daar gaan m'n haren van overeind staan, of dat nu autochtonen of allochtonen zijn.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:31

Thirsa_ schreef:
Zo ken ik er ook wel een paar, mensen die er alles aan doen om maar niet te hoeven solliciteren maar wel elke maand hun geld netjes krijgen van de Sociale dienst. En daarnaast wel meerdere paarden hebben! (hoe mensen dat doen :? moet toch echt werken om m'n beesten te kunnen betalen) Daar gaan m'n haren van overeind staan, of dat nu autochtonen of allochtonen zijn.

ja of een pas geboren kind 5 keer aangeven bij de gemeente door een kleine aanpassing te maken in het geboortedocument.. dus 5 keer kinderbijslag..

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:46

LimaMambo schreef:
Thirsa_ schreef:

ja of een pas geboren kind 5 keer aangeven bij de gemeente door een kleine aanpassing te maken in het geboortedocument.. dus 5 keer kinderbijslag..

Uhm, ze moeten het kindje dan gewoon zien hoor? Dat was bij mij zusje wel zo.. die was nog 3 maandjes en moest erheen ze wouden haar PERSE zien.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:50

net of ze het verschil zien tussen 5 pasgeboren baby's.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:53

hahaha je krijgt niet zo maar 5 keer kinderbijslag! Dat is écht onzin sorry hoor.. maar nu worden er dingen bedacht.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:00

Hmmm ook al misschien is het grappig bedoeld, maar kan het toch niet waarderen.

Zo zat ik laatst in de trein, en naast mij zaten twee meisjes. Eén daarvan kwam uit Pakistan en de andere Roemeni, geloof ik.
Nu zat ik er dus echt naast, en kon het gesprek lekker mee luisteren.
Hadden ze het er serieus over hoe slecht Nederland was. Alle Nederlanders waren dik en lui. En ze konden niet wachten om terug te gaan naar hun eigen land, om te gaan trouwen met een lekker jongen. Zo waren alle Nederlandse jongens spuug lelijk.
En ze bleven maar zeuren over hoe achterlijk Nederland was, de hele trein reis lang. Zelfs alle scholen vonden ze stom. En waren ze alleen blij met geld dat ze kregen :S
Helaas durfde ik er niet veel van te zeggen; maar ook bij dat soort mensen denk ik: Niemand heeft je gevraagd hier te komen. Enkele reis terug aub.

Is mijn verhaal off-topic? Ja ik denk het wel :( Sorry!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:00

Nessah schreef:
hahaha je krijgt niet zo maar 5 keer kinderbijslag! Dat is écht onzin sorry hoor.. maar nu worden er dingen bedacht.

uhmmm sorry maar dit is helaas niet verzonnen...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:17

Charica schreef:
...
Hadden ze het er serieus over hoe slecht Nederland was. ...

Stoor je jezelf daar aan? Die lui willen in ieder geval terug naar huis. Overigens luie nederlanders.. Daar hebben ze helaas wel voor een heel deel gelijk in..

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:37

joostvangestel schreef:
Charica schreef:
...
Hadden ze het er serieus over hoe slecht Nederland was. ...

Stoor je jezelf daar aan? Die lui willen in ieder geval terug naar huis. Overigens luie nederlanders.. Daar hebben ze helaas wel voor een heel deel gelijk in..

Ja ik stoorde mij eraan. Ik ben blij in het land waar ik woon. Nu weet ik wel dat niet alles 'perfect' is, maar ik ben trots op mijn vaderland, woot go Nederland :P. En ik personaliseer dingen heel snel, en ik weet van mijzelf dat ik niet lui ben.
Vandaar dat ik mij er erg aan stoorde, maar niet genoeg durf heb om er wat van te zeggen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:45

Ik heb geen hekel aan buitenlanders. Heb een bloedhekel aan discriminatie, ga zulke mensen ook met een groet boog uit de weg.
Maar waar ik me wel aan irriteer zijn de buitenlanders die niet willen werken, maar wel altijd om krting lopen te zeuren als ze hun Mercedes willen rijden.
Ik weet wel dat in landen als Turkije ed altijd maar wordt afgedingt, maar kom zeg we zijn hier in Nederland.
Ja en daar stoor ik mij wel eens aan :)

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:09

Ik stoor me aan iedereen die niet werkt zonder een geldige reden :D. En ik klaag ook wel eens over NL, maakt niet uit of ik buitenlander ben of niet (ben dus buitenlands), ik werk hier en betaal ook genoeg belastingcentjes. Ik hoor overigens ook wel eens NL'se/Westerse jongeren klagen, waarom zouden allochtonen dat dan niet mogen? Maar er is idd wel een verschil tussen hard afzeiken en bekritiseren met onderbouwing :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:17

@ zwartwitje: Blijkbaar zie jij je ierse zwager of je chineese buurvrouw niet als nederlander. Anders stond er wel: mijn nederlandse zwager, die in ierland geboren is etc etc. Ik denk dat je het dus met me eens bent dat een Ier een Ier blijft, een Chinees een Chinees, een Turk een Turk en een Marokkaan blijft een marrokaan. En ik blijf me toch steeds afvragen wat daar zo erg aan is. Mijn moeder woont in duitsland, maar blijft een nederlander. Nou en?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:56

Chiqa schreef:
Maar waar ik me wel aan irriteer zijn de buitenlanders die niet willen werken, maar wel altijd om krting lopen te zeuren als ze hun Mercedes willen rijden.

Dus je irriteert je niet aan Nederlanders die niet willen werken, maar wel altijd om korting lopen te zeuren als ze hun mercedes willen rijden?