Kamp Holland aangevallen door raketten !!! Wat vind je?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:27

Maar omdat het dweilen met de kraan open is moeten we de onschuldige mensen die vreselijk dankbaar zijn dat we er zijn maar in de steek laten?

Ik denk dat wij nederland tot nu toe de dans ontsprongen zijn maar vroeg of laat zijn ook wij aan de beurt ongeacht of je daar zit of niet. Ik hoop natuurlijk dat wij bespaard zullen blijven maar ik ben bang dat dit niet het geval is.

Lyonesse

Re: Kamp Holland aangevallen door raketten !!! Wat vind je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:39

Als je naar het nieuws kijkt zijn zo veel mensen helemaal niet zo vreselijk dankbaar. :n En nee, ik ben er niet geweest, dus ik zal het ook van het nieuws moeten hebben ;) Toen ik met deze opmerking begon, doelde ik ook op degene die zei dat ze ons verdedigden. Wie het was weet ik niet meer, maar dat doen ze niet, ze verdedigen ons niet. :n Maar inderdaad, we zullen vroeg of laat aan de beurt zijn, gezien onze internationale rechtzaal in Den Haag, onze gastvrijheid mbt de Afghanistan conferentie etc etc. Als Amerika niet met deze oorlog begonnen was, hadden wij daar ook niet gezeten, we moeten eens leren om niet overal achter aan te lopen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:38

Lyonesse schreef:
Als je naar het nieuws kijkt zijn zo veel mensen helemaal niet zo vreselijk dankbaar. :n En nee, ik ben er niet geweest, dus ik zal het ook van het nieuws moeten hebben ;) Toen ik met deze opmerking begon, doelde ik ook op degene die zei dat ze ons verdedigden. Wie het was weet ik niet meer, maar dat doen ze niet, ze verdedigen ons niet. :n Maar inderdaad, we zullen vroeg of laat aan de beurt zijn, gezien onze internationale rechtzaal in Den Haag, onze gastvrijheid mbt de Afghanistan conferentie etc etc. Als Amerika niet met deze oorlog begonnen was, hadden wij daar ook niet gezeten, we moeten eens leren om niet overal achter aan te lopen.

gelukkig ben je niet presidente ofwel koningin :+

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:42

Ik zou het ook niet willen zijn :D Behalve om het loon dan O:)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:21

Lyonesse, gelukkig is het nieuws een zeer object medium, waar alle kanten van een verhaal duidelijk uitgelicht worden zonder een onnavolgbare drang naar spectakel. :j

Ik vind het vreselijk voor die jongen, en zeker ook zijn familie. Moet er niet aan denken dat het mijn broertje was. Maar ik ben wel blij dat er zulke jongens zijn.

Ik weet wel dat er een hoop mensen daar zijn die ons dankbaar zijn. Echt, de Nederlanders doen een hoop goed werk daar. Maar het is wel bijzonder naïef om te denken dat dit klusje in een jaar geklaard zou worden. Dat is een 10-jaren plan, als het niet meer is. Een heel cultureel gedachtegoed, met niet te vergeten een legioen jongeren die totaal verwrongen zijn groot gebracht.. Dat verander je niet op stel en sprong. :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:58

Lyonesse schreef:
Je eerste stuk ben ik het volledig mee eens. :) Dat is heel kortzichtig van ze geweest, ronduit stom om het maar even hard te zeggen. Wat het 2e stukje betreft: Ja, ik heb wel enig idee hoe de Taliban over de Westerse wereld denkt. Maar tot nu toe hebben ze Amerika, Engeland en Spanje met een "reden" gepakt. (reden als in reden voor hen) Nederland speelt zichzelf op deze manier alleen maar meer in beeld, en waarvoor? Voor niets. Deze oorlog gaat niet gewonnen worden en iets wederopbouwen gaat op deze manier ook niet. :n

Tot zoverre ik weet was de dreiging er voor de gehele westerse wereld. Nederland hoort daar ook bij. Bovendien is de dreiging in het algemeen (dus ook de landen die niet in Afghanistan zitten) toegenomen. We spelen ons echt niet meer of minder in zicht. Ook al weet ik niet wat wij daar te zoeken hebben als klein land zijnde. (....en een defensie die schreeuwt dat er tekort aan mankracht is.)

Wat ik van de aanval op kamp Holland vind, tja. Het is niet de eerste aanval en ook zeker niet de laatste. Er gebeuren daar zoveel meer dingen waar wij in hier niks van meekrijgen. Aan de andere kant, de mensen die erheen worden gestuurd weten dat ze gevaar kunnen lopen. Buiten het kamp meer dan er in natuurlijk, maar je houdt het waarschijnlijk toch wel in je achterhoofd.

Verder wat betreft 'ze hadden niet verwacht dat ze worden uitgezonden'. Er zijn meerdere soorten missies die het leger uitvoert en ik dacht dat als je in dienst gaat en je weet dat je wordt uitgezonden. Is het niet naar Afghanistan dan wel naar een ander gebied waar oorlog / dreiging is. Na 2010 zijn er al lang missies opgestart in bijvoorbeeld Afrika.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:31

Heeeeeeeeel erg dat er gewonden en 1 omgekomen is .. |(