Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:Antwoord dan op blue_eyes...
Wat nou als je gewoon niet ''even'' een krantenwijkje kan nemen door ziekte?
Dan zou bij mij trouwens ook de keuze makkelijk zijn geweest hoor blue_eyes, dan gaat de hond er uit.
Heel, heel triest.
Toch snap ik die mensen wel, als je het gewoon niet kán betalen en een asiel laat het beessie inslapen en jij bent gek op die hond.
Breng jij hem dan naar het asiel terwijl hij daar word ingeslapen? Nou ik niet.
Ze hebben het dier netjes achtergelaten..
Met water en voer, en zijn deken en jas, brief erbij bij een punt waar hij sowiezo gevonden zou worden.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen hoor..
Ik moet er niet aan denken dat ik de zorg van mijn dieren echt niet kan betalen en ik dan even de keuze krijg:
Naar het asiel en het word afgemaakt, of ik houd het en het krabt zich helemaal kapot...
Blue_Eyes schreef:En als je nou zelf ook medicijnen nodig hebt die niet vergoed worden door de verzekering? Keuze: jij de medicijnen en de hond eruit of de hond de medicijnen? Ik geloof dat ik wel weet wat ik zou kiezen, en nee, dat is niet de hond. No offense hoor, meer 'ik probeer me even voor te stellen wat er allemaal gebeurd zou kunnen zijn'
Citaat:Dan zorg je dat het dier een goed ander thuis krijgt en desnoods breng je hem zelf naar het asiel toe. Bij deze manieren van handelen weet je dat het dier goed terecht komt en in ieder geval eten + drinken en een dak boven het hoofd heeft.
Blue_Eyes schreef:Citaat:Dan zorg je dat het dier een goed ander thuis krijgt en desnoods breng je hem zelf naar het asiel toe. Bij deze manieren van handelen weet je dat het dier goed terecht komt en in ieder geval eten + drinken en een dak boven het hoofd heeft.
Alleen hadden ze bij het asiel al beloofd dat ze hem zouden laten inslapen als eigenaar hem daar zou brengen. Dat was dus geen optie.
Chiqa schreef:Dit vidn ik dus echt triest en not done. Al moet ik een week op droog brood en water, mn dieren krijgen de hulp en verzorging die ze nodig hebben.
Sluit dan voor een paar euro per maand een verzekering af als je toch al weet dat je geen cent te makken heb.
Of nog beter, begin niet aan dieren!
Wat een trieste publiekstunt!!
Mas schreef:Wat verschrikkelijk, ik heb hier geen woorden voor en ik kan me niet voorstellen hoe iemand zijn dier ergens in een bos achter kan latenzelfs al is het vlakbij een bezoekerscentrum en heeft hij eten en water...
Ik vind het not done om zo met een dier om te gaan, dit heeft hij niet verdient. Ben het eens met Chiqa: al moet ik zelf een week op droog brood leven, mijn dieren gaan voor alles.
Gelukkig is deze hond goed terecht gekomen, maar helaas zal het voor velen niet zo mooi aflopen...
Chiqa schreef:Ik blijf vinden waar een wil is is een weg. Helemaal geen rooie rot cent gaat er niet bij mij in. Schulden okay, leven is duur, maar dan toch even een weekje geen luxe? Als je daarmee een dier redden kan, maar om hem nu aan een boom et binden.....Sorrie dan heb je geen verstand.
Chiqa schreef:Blue Euses, waar een wil is is een weg. Je kan ook een krantenbaantje dr bij nemen, kan je mij niet vertellen dat je daar geen zakje dieetvoer voor kan kopen.
kazary schreef:Kennen jullie de plek dan?
Isabonny schreef:Jullie denken er geloof ik veel te luchtig over.
Mas schreef:Isabonny schreef:Jullie denken er geloof ik veel te luchtig over.
Dat denk ik niet
Je kunt eenvoudigweg niet luchtig denken over het feit dat iemand een levend wezen aan een boom achterlaat in een bos... Ik heb al verschillende keren aangegeven dat ik het begrijp als mensen geen geld meer hebben. Dat het meer was dan een kwestie van een weekje droog brood dat was mij ook duidelijk, want die man moet aardig wanhopig geweest zijn. Ik noemde die week ook meer als voorbeeldje.
Maar hoe uitzichtloos je situatie ook is, ik vind niet dat je dan het recht hebt om een dier waarvoor je de verantwoording draagt op zo'n manier aan zijn lot over te laten.