op 28 maart een uur de lampen uit voor een beter klimaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: op 28 maart een uur de lampen uit voor een beter klimaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:36

Ik heb niets meegekregen van de actie, vind dit soort acties ook echt onzin. Klimaatverandering vind ik meer een hype en bangmakerij.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:11

Bij mij het in vliegtuig waren de lichten ook gewoon aan, en volgens mij waren we om die tijd nog net in de Nederlandse tijdzone ;)

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:32

Jammer dat je zo denkt LuvdaTossa.

Joostvangestel, vloog je met KLM? KLM deed namelijk ook mee aan de actie, samen met Schiphol Group.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:05

Zo lang het berust op hypothese en niet op wetenschappelijk bewijs vind ik het eerder jammer voor de mensen die zich er zo druk over maken. Klimaatveranderingen bestaan al zolang de aarde er is. Na veel lezen hierover, kom ik eerder tot de conclusie dat de opwarming iets natuurlijks is en niet bij de mensen vandaan komt.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:43

Misschien wel, misschien niet. Wij mensen gaan gewoon veel te 'on-zuinig' om met de natuur.
We moeten gewoon meer na denken en zuiniger om gaan met alles.
Deze actie gaat niet zozeer om de opwarming van de aarde, maar om de hoeveelheid C02 uitstoot, die gewoon omlaag moet. En die we al met kleine dingetjes kunnen verminderen, als iedereen zo dacht was dat al lang al gebeurt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:00

Kleine huishoudens zorgen niet voor deze uitstoot. Wat wij produceren is minimaal aan CO2. Het is nog niet bewezen of de menselijke activiteit in kader van CO2 iets te maken heeft met klimaatverandering. Juist de laatste tijd duiken expedities en verslagen op die het tegendeel bewijzen.

Daarnaast is de natuur zelf ook grote schuldige aan CO2 uitstoot, kijk naar vulcanisme.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:11

''Een gemiddeld huishouden in Nederland produceert jaarlijks 325 kilo CO2, alléén door verlichting. Daarbij is rekening gehouden met het gedeeltelijk gebruik van spaarlampen. Wanneer 500.000 Nederlandse huishoudens meedoen aan Earth Hour, besparen ze in dat uur net zoveel elektriciteit als 220 huishoudens een jaar lang voor verlichting nodig hebben.''

Ik ben het met je eens dat de natuur ook wat uitstoot, maar daar kan zij niks aan doen. Als wij er wel wat aan kunnen doen, waarom doen we dat dan niet?

Ik heb het ook niet over alleen kleine huishoudens, het geld ook voor fabrieken, bedrijven, attracties etc.
Maar ook ál die kleine huishoudens samen zorgen, samen, wél voor een grote uitstoot aan C02.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:23

''Eindelijk eens een verstandig woord, en de hoop dat de CO2-onzin nu echt eens voorbijgaat. CO2 heeft niets met veranderingen in het klimaat te maken. Dat is al simpelweg te begrijpen uit het feit dat het CO2-gehalte gestaag, maar langzaam toeneemt, terwijl de gemiddelde temperatuur (op land op het westelijke noordelijke halfrond) heen en weer flopt. ''

http://www.ed.nl/mening/4638413/CO2onzi ... tdebat.ece

Ik blijf erbij dat het echt een hype is geweest, dat flink aangeslagen is hier. Ik ben absoluut tegen verspilling, maar zolang het niet bewezen is, doe ik echt niet mee aan dat soort acties. Er zijn processen gaande waaraan je als mens zó weinig kunt doen. De natuur kunnen we niet bevatten en blijft een grote verrassing voor ons. Had men rond de ijstijd het dilemma van klimaatverandering? Dat denk ik niet, opwarming en het weer kouder worden wisselen elkaar af.

Zolang er nog expedities voor klimaatopwarming op de Noordpool vastzitten wegens bevriezing, geloof ik het niet zo :D

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 15:05

Maar doordat mensen juist mee gaan doen kunnen ze het toch juist bewijzen?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:57

Aims schreef:
Joostvangestel, vloog je met KLM? KLM deed namelijk ook mee aan de actie, samen met Schiphol Group.

mijn vlucht vertrok om 20:50, dus erg onpraktisch om alles maar uit te doen :D

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:29

Ik heb het de dag erna op de radio gehoord. Heb er zelf niet aan meegedaan. Je kunt mensen beter bewust maken van het feit dat ze overdag eerder de luchten uit doen en zuiniger zijn met de verwarming opstoken etc. Dan eens per jaar alles uit. En als ik zie hoeveel mensen er niet eens iets vanaf wisten, vraag ik me af hoeveel effect zo een actie nou eigenlijk heeft.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:19

Was dit een wereldwijde actie? Ik zat in het vliegtuig en daar gingen alle lichten uit de halve vlucht. Misschien hebben ze omgeroepen waarom, maar heb ik het gemist?

Overigens kun je volgens mij beter je pc een uur uit zetten en met de lampen aan een boekje gaan lezen, dat is beter voor het milieu dan andersom...

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:45

Ze doen ook weleens s'avonds de lantaarnpalen uit 'voor een beter mileu' maar de volgende dag (overdag) staan ze weer heerlijk te branden. :D