Eenmaal aan is het imo niet erg meer.
Telefoon vind ik ook nog steeds dubieus.
Als er iemand naast je zit, ben je net zo afgeleid.
Er is ook een test gedaan dat ook met hands-free niet veilig rijdt
(als een oma van 80

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knoffer schreef:Maar ik zou idd ook liever m'n broodje niet laten vallen, maar een brandende sigaret al helemaal niet.
Citaat:Radio kan idd nuttig zijn om je wakker te houden. Maar zelf ben ik soms zo aan het klooien met die radio, dat ik ook afgeleid ben. Ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan reclame, poedersuiker muziek en irritante dj's die denken dat ze grappig zijn. Dus dan ga ik over op een usb stick, die ik dan al rijdende uit het dashboard probeer te pakken. Dat is niet echt een succes
Nouks schreef:superwoman schreef:Het opsteken van een peuk in de auto vind ik dus wel gevaarlijk.
Eenmaal aan is het imo niet erg meer.
Waarom vind je het opsteken wel gevaarlijk? Dat kan net als het oproken ervan gewoon met één hand hoor...
Nouks schreef:Hehehe, ik kom standaard tijdens het rijden pas tot de conclusie dat een zonnebril misschien nuttig zou zijn. Die pak ik dan ook tijdens het rijden uit m'n dashboardkastje...
Danicque_ schreef:Pardon?? Niet meer in je eigen auto roken?Straks mag jij thuis niet eens meer roken en moeten we met zn allen op het strand gaan staan oid..
Echwel schreef:Wat je in je eigen auto doet moet je zelf weten, maar waarom die peuken uit het raam gooien, ook als het heel droog is in de bermen.
Waarom die asbakken legen op parkeerplaatsen?
katiavl schreef:Het is wel een feit dat sigaretten verkeersongelukken veroorzaken. Is het dan heel vergezocht?
Als dat heel laag geschat 20 mensen per jaar het leven kost en dus 20 mensen per jaar red is dat verbod toch de moeite.
Ik vind zelfs 1 leven mee redden waard maar goed wie ben ik, want iedereen kan het slachtoffer worden ik, een familielid maar ook een bokker.
Waarom vergelijken met andere dingen, als dit al op zich een probleem vormt?