Autorijders voelen wel wat voor rookverbod in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:52

Het opsteken van een peuk in de auto vind ik dus wel gevaarlijk.
Eenmaal aan is het imo niet erg meer.

Telefoon vind ik ook nog steeds dubieus.
Als er iemand naast je zit, ben je net zo afgeleid.
Er is ook een test gedaan dat ook met hands-free niet veilig rijdt
(als een oma van 80 :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:53

Knoffer schreef:
Maar ik zou idd ook liever m'n broodje niet laten vallen, maar een brandende sigaret al helemaal niet.

Oei, daar zeg je me wat. Brandende sigaretten wil je inderdaad al helemaal niet loslaten... Schrale troost is dat je die altijd nog klem kunt zetten tussen twee vingers en dan alsnog met twee handen kunt rijden...

Citaat:
Radio kan idd nuttig zijn om je wakker te houden. Maar zelf ben ik soms zo aan het klooien met die radio, dat ik ook afgeleid ben. Ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan reclame, poedersuiker muziek en irritante dj's die denken dat ze grappig zijn. Dus dan ga ik over op een usb stick, die ik dan al rijdende uit het dashboard probeer te pakken. Dat is niet echt een succes :P

Hehehe, ik kom standaard tijdens het rijden pas tot de conclusie dat een zonnebril misschien nuttig zou zijn. Die pak ik dan ook tijdens het rijden uit m'n dashboardkastje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:56

superwoman schreef:

Waarom vind je het opsteken wel gevaarlijk? Dat kan net als het oproken ervan gewoon met één hand hoor...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:58

Nouks schreef:
superwoman schreef:

Waarom vind je het opsteken wel gevaarlijk? Dat kan net als het oproken ervan gewoon met één hand hoor...

Vaak moeten ze eerst gepakt worden, dan de aansteker nog pakken. Je moet toch regelmatig kijken naar wat je pakt en doet.

btw worden er vaker brandende sigaretten laten vallen, dat is ook gevaarlijk.
Ook dranken die uit de hand glijden is gevaarlijk...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:02

Nouks schreef:
Hehehe, ik kom standaard tijdens het rijden pas tot de conclusie dat een zonnebril misschien nuttig zou zijn. Die pak ik dan ook tijdens het rijden uit m'n dashboardkastje...

Hehe, stom he :P Tegenwoordig denk ik er wel vaker aan om de spullen-die-ik-eventueel-nodig-ga-hebben voor ik ga rijden op de stoel of het vakje naast me te leggen of te wachten tot bij een stoplicht. Ik raak wel geoefend in dingen pakken, maar het blijft gevaarlijk.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:06

Ik vind het behoorlijk ver gaan als ze dit daadwerkelijk gaan invoeren. Mogen we straks nog wel zelf denken?
Moeten we beginnend bestuurders dan ook niet gaan verbieden om de weg op te gaan?
Deze groep veroorzaakt 20% procent van de ongelukken met ernstige gevolgen, een enorm percentage, maar 8% van de automobilisten is nl. beginnend bestuurder is.
Heb 10 jaar terug de film Demolition man gezien, toen erg gelachen om de bizarre regels. Waar ik toen zo om gelachen heb begint nu werkelijkheid te worden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:18

Dan moet ik meteen denken aan de film Equilibrium.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:19

Ik vind het normaal er mag niet gegeten worden, maar roken is imo veel afleidender.
Vind eten ook terecht verboden en daar hou ik me ook aan.
Snap niet waarom roken buiten de wet moet staan het is een afleiding zoals een ander, maar goed het verslaafde brein zal daar anders over denken.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:22

sinds wanneer is eten in de auto verboden? Is belgie anders?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:29

djoya schreef:
sinds wanneer is eten in de auto verboden? Is belgie anders?

Ow was verkeerd dacht dat maar blijkbaar niet, al die dorst voor niks :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:13

Krijg jij dorst van niet eten Katiavl? :D

kazary

Re: Autorijders voelen wel wat voor rookverbod in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:15

Die zeer sappige sinaasappels zijn inderdaad misschien wel slimmer niet te nuttigen in de auto. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:18

Doet me er aan denken dat ik eens midden op de snelweg een flesje fanta open draaide en vervolgens de halve inhoud over me heen kreeg... Echt, wat ranzig :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:19

Wat je in je eigen auto doet moet je zelf weten, maar waarom die peuken uit het raam gooien, ook als het heel droog is in de bermen.
Waarom die asbakken legen op parkeerplaatsen?

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:28

Danicque_ schreef:
Pardon?? Niet meer in je eigen auto roken? :\ Straks mag jij thuis niet eens meer roken en moeten we met zn allen op het strand gaan staan oid..

Hihi,nou zelfs daar had ik al eens plannen over gehoord dat het verboden zou worden.
In Amerika is het al verboden, hebben ze om de zoveel meter een rookpaal op het strand staan :+

Tja, ik ben nu net een week gestopt met roken maar ik rookte wel altijd in de auto.
Vind het niet erg gevaarlijk, je kan nog steeds met 2 handen rijden als het nodig is en je doet het automatisch dus zonder er bij na te denken.
Alleen het aansteken idd wilde nog wellis voor een beetje slingeractie's zorgen, dan ligt die aansteker weer ergens onder in de tas ofzo.. maarja dat wil ook nog welleens gebeuren als ik m'n zonnebril zoek of een cd'tje wil wisselen ofzo..
Neemt niet weg dat dat niet gevaarlijk is, maar vind t overdreven om te verbieden.
Zolang je gewoon met 2 handen het stuur beet kan grijpen als dat nodig is..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:34

Nou ja laten we hopen dat de technlogie over 20 jaar zover is dat we helemaal niet meer zelf hoeven rijden. Kunnen ze dit soort belachelijke ideeen ook niet meer bendenken. Als je nou een auto lease/verhuur bedrijf bent kan ik me er nog wel iets bij voorstellen dat er inde auto niet gerookt mag worden. Maar in je eiegen auto kom op zeg, ander cdtje opzetten isnet zo gevaarijk als sigaretje opsteken. Ik rook zelfniet (astma dus eigenlijk scheit hekel aan rook trouwens) maar het word steeds belachelijker. Straks mag je ook geen radio meer luisteren. Pasagiers meenemen, want ja die leiden vaak veel erger af.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:37

Dan zou een blikje/flesje drinken ook verboden moeten worden.. Als je zo'n dop eraf draait is dat natuurlijk ook gevaarlijk... En een slokje nemen ook.. want je hebt maar 1 hand aan het stuur..

Sja.. je kan het zo gek maken als je zelf wilt.. Ik vind het dus een beetje ver gaan dit..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:42

Het is wel een feit dat sigaretten verkeersongelukken veroorzaken. Is het dan heel vergezocht?
Als dat heel laag geschat 20 mensen per jaar het leven kost en dus 20 mensen per jaar red is dat verbod toch de moeite.
Ik vind zelfs 1 leven mee redden waard maar goed wie ben ik, want iedereen kan het slachtoffer worden ik, een familielid maar ook een bokker. En dan gaat ook niemand zeggen het was zijn of haar recht om een sigaret te roken

Waarom vergelijken met andere dingen, als dit al op zich een probleem vormt?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-03-09 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:47

Echwel schreef:
Wat je in je eigen auto doet moet je zelf weten, maar waarom die peuken uit het raam gooien, ook als het heel droog is in de bermen.
Waarom die asbakken legen op parkeerplaatsen?

Dat ben ik wel met je eens.
Maar dat geldt ook met de troep van blikjes, MC donalds en noem maar op. Is het nu zoveel werk dat in de auto te laten liggen en thuis in de container te gooien.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:48

Juist vergelijken met andere dingen. Als je niets doet tegen dit verbod dan zullen er vele volgen. Ik denk namelijk dat het zoeken van de juiste zender of het wisselen van een cd net zoveel levens kost.
Misschien mogen we straks wel helemaal niet meer rijden omdat er mensen achter het stuur een hartstilstand of beroerte kunnen krijgen en zo kun je wel bezig blijven. Ik wordt niet goed van al die verboden.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:49

Lang leve echte HOLLANDSE wetgeving met bijpassende (belachelijke) regels!!!!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:51

katiavl schreef:
Het is wel een feit dat sigaretten verkeersongelukken veroorzaken. Is het dan heel vergezocht?
Als dat heel laag geschat 20 mensen per jaar het leven kost en dus 20 mensen per jaar red is dat verbod toch de moeite.
Ik vind zelfs 1 leven mee redden waard maar goed wie ben ik, want iedereen kan het slachtoffer worden ik, een familielid maar ook een bokker.

Waarom vergelijken met andere dingen, als dit al op zich een probleem vormt?

Omdat je dan niet meer kan stoppen.. Als je alle problemen aanpakt kan je straks niet eens meer in een auto zitten..

Tuurlijk zal het eens mis gaan met roken, maar zo zal het ook wel eens mis gaan met de dop van een flesje drinken draaien oid.

Als je alles gaat verbieden zullen er minder ongelukken zijn,dat wel.. Maar ja, waar stopt het dan? Dan moet er zoveel verboden worden.. En dat gaat me toch echt te ver..

Mag je dan straks de radio niet meer aan om dat het af kan leiden? Of de tom tom mag niet meer, geen drinken meer en niet meer roken en ga zo maar door?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:55

Maar je moet toch niet alle problemen aanpakken dat is onmogelijk. Maar omdat niet alles kan moeten we maar laten dan?

Als één ding als helpt, waarom niet dan? Je gaat niet dood van tijdens het autorijden niet te roken en als je het nodig hebt niemand stopt je om even je auto aan de kant te zetten. Als het nu een levensbelangrijk ding was. Maar het recht op roken in de auto staat toch niet hoger dan een leven.

Dat zelfde geld voor drinken, of voor eten, en zelfs de radio dan zing ik wel zelf hoor :j (misschien is dat nog gevaarlijker mijn talent kennende :+ )

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:57

Even iet wat overdreven misschien.. Je gaat ook niet dood van om zonder muziek te autorijden ( en ook daar zijn veel ongelukken door gebeurd,met name harde muziek).. Dus waarom pakken ze dan roken aan en dat soort dingen niet?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:58

Nog ff en je mag niet meer in je neus peuteren in de auto, want dan heb je maar 1 hand aan het stuur.

Niesen vind ik oprecht gevaarlijk, niesen en ogen open houden gaat niet :D