Ik heb niet het idee dat het onveiliger is dan grofweg 15 jaar geleden, wel dat er meer sensatie is, het nieuws zowiezo sneller bij de mensen komt en er meer en makkelijker beelden te vinden zijn van incidenten doordat vrijwel iedereen een behoorlijke camera op z'n mobieltje heeft en/ of met een digitale camera die zo in je broekzak past even een geheugenkaartje volschiet van iets, en dat meteen op internet plaatst met de meest spectaculaire foto's natuurlijk. Internet heeft de wereld veel kleiner gemaakt, nieuws is al verouderd voordat het geschreven is en elk kleinigheidje wordt opgeblazen tot enorme proporties. Er staan complete veelgelezen wegblogs volgeschreven over dat oma een scheet dwars zit...
En dat asociaal gedrag iets voor "allochtonen" is slaat ook nergens op. Werd vanmiddag met mijn paard nog bijna van mijn sokken gereden door een stel blanke, blonde jongetjes op opgevoerde brommertjes zonder helmpjes die net even extra gas geven als ze je passeren... En nogal blanke gezinnetjes in speedbootjes die het zo weten te draaien dat je net met je paard over een brug gaat terwijl zij er vol vermogen onderdoor gaan want het is zo grappig een paard in paniek te zien... En nog naschreeuwen ook van waarom je paard niet wegrent... Van die weinige allochtonen die hier in de omgeving wonen heb ik weinig last. Die stoppen zelfs met voetballen als wij met onze paarden langs komen, ja ook de 15-18- jarige rotzakjes. Die stoppen gewoon voor een zebrapad en zo.
En, er zijn ook veel normale mensen! Let maar eens op, het is nog steeds de meerderheid! Ik kan rustig met mijn paard langs een weg rijden waar mensen bootjes hebben liggen, met dit weer is iedereen daar bezig met knutselen aan boot en/of auto en iedereen groet en stopt even als je langs komt met je paard... We zijn immers allemaal bezig met onze hobby. Mensen die netjes aan de kant gaan en gewoon even groeten in het voorbijgaan... Let op, het gebeurt echt!