Gekkenhuis NL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Gekkenhuis NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 02:29

Ik heb niet het idee dat het onveiliger is dan grofweg 15 jaar geleden, wel dat er meer sensatie is, het nieuws zowiezo sneller bij de mensen komt en er meer en makkelijker beelden te vinden zijn van incidenten doordat vrijwel iedereen een behoorlijke camera op z'n mobieltje heeft en/ of met een digitale camera die zo in je broekzak past even een geheugenkaartje volschiet van iets, en dat meteen op internet plaatst met de meest spectaculaire foto's natuurlijk. Internet heeft de wereld veel kleiner gemaakt, nieuws is al verouderd voordat het geschreven is en elk kleinigheidje wordt opgeblazen tot enorme proporties. Er staan complete veelgelezen wegblogs volgeschreven over dat oma een scheet dwars zit...

En dat asociaal gedrag iets voor "allochtonen" is slaat ook nergens op. Werd vanmiddag met mijn paard nog bijna van mijn sokken gereden door een stel blanke, blonde jongetjes op opgevoerde brommertjes zonder helmpjes die net even extra gas geven als ze je passeren... En nogal blanke gezinnetjes in speedbootjes die het zo weten te draaien dat je net met je paard over een brug gaat terwijl zij er vol vermogen onderdoor gaan want het is zo grappig een paard in paniek te zien... En nog naschreeuwen ook van waarom je paard niet wegrent... Van die weinige allochtonen die hier in de omgeving wonen heb ik weinig last. Die stoppen zelfs met voetballen als wij met onze paarden langs komen, ja ook de 15-18- jarige rotzakjes. Die stoppen gewoon voor een zebrapad en zo.

En, er zijn ook veel normale mensen! Let maar eens op, het is nog steeds de meerderheid! Ik kan rustig met mijn paard langs een weg rijden waar mensen bootjes hebben liggen, met dit weer is iedereen daar bezig met knutselen aan boot en/of auto en iedereen groet en stopt even als je langs komt met je paard... We zijn immers allemaal bezig met onze hobby. Mensen die netjes aan de kant gaan en gewoon even groeten in het voorbijgaan... Let op, het gebeurt echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:13

Natuurlijk gebeurt dat ook :j
Ik ken heel leuke, vriendelijke allochtonen, en vreselijke autochtonen.........
Verder is het ook zo: wie goed doet, goed ontmoet. Als je zelf de moeite neemt om vriendelijk te groeten, een oude dame helpt met het oprapen van haar gevallen spulletjes, ontvang je veel goedheid terug.
Ik heb goede contacten met mensen uit de wijk, kreeg zomaar een mooie leren halsband cadeau voor mijn misschien nieuwe hond, ik krijg een trainingslijn, en iemand had ook nog een mooie waterbak..........
Het zijn van die kleine dingen: meebetalen aan een cadeau, groeten met een vriendelijke glimlach op je gezicht..... dat maakt de wereld weer een stukje mooier, en de mensen om je heen een stukje blijer. Het leven is zo slecht nog niet :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:28

Klopt ik ken Nederlanders die met de hele familie bij je komen eten en nog geen bloemetje meenemen, of een totaal vreemde die mee gaat naar de hengstenkeuring, blijft eten en slapen ontbijten en ook niet op het idee komt om een klein blijk van waardering daarvoor mee te nemen.

Hufterig gedrag, er wordt op dit moment een reclame campagne tegen gevoerd. Het heeft naar mijn mening met opvoeding te maken.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:54

ik weet niet of het zozeer aan 'de wereld' van nu ligt.
ik denk dat er gewoon een paar zieke zielen op deze wereld rondlopen, en die verpesten het dan gewoon.
Bij mij in het dorpje gebeurt er eigenlijk nooit wat. Ik ga zo 's nachts alleen over straat. Lijkt me erg naar als je je niet veilig voelt in je eigen woonplaats. ;)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:58

Deze dingen gebeuren toch al jaren?

Alleen door dit soort dingen in de media te laten verschijnen garandeer je hoge kijk-/ leescijfers, precies wat tv, kranten, internet etc. wilt.

Ik heb niet het idee dat het steeds onveiliger wordt in NL. Wél dat het steeds makkelijker wordt om ergens mee weg te komen; bijv. mep je iemand in elkaar dan krijg je een taakstraf (áls je die al krijgt opgelegd). In dat opzicht vind ik dat overheid strenger moet optreden tegen dat soort hufterig gedrag; mep je iemand in elkaar ga dan maar een jaar de bak in.