blik op de weg 22-3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:44

Tja, banketstaaf maar voor hetzelfde geldt had die vent ook het eea veroorzaakt! En artikel 5 kunnen ze bijna alles wat gevaarlijk is wel op gooien.
Laatst bijgewerkt door AngelofLove op 23-03-09 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Re: blik op de weg 22-3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:46

Nu is het smoesje waar, maar hoe vaak zal de politie bij een staande houding iets dergelijks als smoes te horen krijgen?
En als je zo roekeloos rijdt, hoor je dan nog wel op de weg thuis?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:39

zigranta schreef:
Hij bleef links omdat hij niet terug wilde naar rechts juist om te voorkomen dat hij de verdrijvingsvlakken over moest.Als je het verhaal ook beluisterd als de video bekeken wordt dan hoor je hem dat ook zeggen en je ziet ook dat hij daarna als de lijn niet meer doorgetrokken is terugkomt naar rechts.Het was een verkeerd ingeschatte inhaalmanoevre,maar maken we die zelf nooit dan?

Nee zoiets is mij nog nooit overkomen nee :+

Tuurlijk maken we allemaal fouten maar dit ging echt ver over de scheef...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:15

Nee idd deze fout was gewoon te kwalijk. Als die dat al niet snapt.....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:16

zigranta schreef:
AaronYve schreef:
en aan zijn uitleg te horen wist hij nog niet eens echt wat hij nu fout had gedaan.

Dat wist hij wel en gaf hij ook toe.Daarom vind ik een boete ook terecht,maar niet het invorderen van het rijbewijs!

Volgens mij gaf die het pas toe toen ze het hem uitgelegd hadden ;)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:25

ik kijk het programma haast altijd, ik vond het terecht, banketstaaf situatie maar hij deed wel dusdaning gevaarlijk dat het gewoon niet verantwoord is voor andere weggebruikers om zo iemand door te laten rijden.

overgens zie ik ze bijna altijd 2 metingen doen, en toevallig deze aflevering volgens mij meerdere die boften met 49 km te hard

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:18

Heb de aflevering ook gezien.
Vond het wel typisch, dat zodra zijn rijbewijs was ingenomen hij alleen nog maar over zijn werk kon praten en dat hij niet wist hoe hij daar komen moest. Ineens was vrouwlief dus niet meer zo heel belangrijk!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:46

Misschien ben ik ook te soft, maar in dit soort situaties zou het fijn zijn als de agenten hem thuis gebracht hadden of hem daarheen begeleiden.
De boete absoluut terecht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:55

Vervelend voor man en vrouw , maar als ze een gevaar op de weg zien , zullen ze toch in moeten grijpen. Nu kan dat natuurlijk wel op verschillende manieren , dat gevaar elimineren ;)

Overigens kan ik me best voorstellen dat ze een zeer bekende advocaat geen boete geven , hihi.

Helemaal fout hoor als het bij een ander wel gebeurd en bij hem niet , maar ik zou ook niet graag mijn naam onder zo'n bekeuring zetten :+

Overigens zijn dat wel zaken die wel vaker op een heel coulante manier behandeld worden dus zo gek was het niet :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:06

Ik weet wel toen ik een flink aantal jaren geleden met een doodziek kind met alle spoed naar het ziekenhuis moest. Ook ik heb gevaarlijk gereden.Over de vluchtstrook en al. Gelukkig kwam ik een motoragent tegen, die met 1 blik achterin voor me is gaan rijden. Ik weet wel toen we bij het ziekenhuis kwamen, dat ik zei, u mag me voor alles bekeuren wat ik fout heb gedaan, maar eerst me kind. De agent heeft enkel gezegt, zorg maar dat ze beter word mevrouw. En weg was hij. Denk een week ofzo later toen alles weer goed ging heb ik nog een poging gedaan om hem te bedanken, maar ja niemand wist wie het was.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:47

Ik heb het niet gezien, maar ik vind zoals het hier beschreven wordt wel terrecht.
Zijn vrouw lag in tegenstelling van die van Moskowitz niet in het ziekenhuis, ik vind dus ook dat je dat vergelijk niet helemaal kan trekken. Ik heb wel vaker bij blik op de weg gezien dat ze 1 aanhouden wienst naaste in het ziekenhuis lag, en die persoon er met spoed heen wilde. En in geen van de gevallen, waarbij er ook een paar waren die ik behoorlijk link vond, is het rijbewijs ingetrokken. Meestal zijn de agenten dan zelfs behulpzaam dat die persoon snel bij het ziekenhuis aankomt, zie ook reactie Esmeralda.
Ik vind er dus een groot verschill inzitten of iemand te hard rijdt omdat hij/zij met spoed naar het ziekenhuis moeten/willen, of dat je persoon naar huis wil omdat daar iemand niet lekker is. Was het ernstig geweest met die vrouw was bellen met 112 handiger en sneller geweest en had hij niet zulke acties hoeven doen. Imo dus eigen schuld van die bestuurder. En ik denk, weet zeker, dat de politie ook kijkt naar hoe gevaarlijk die situatie op dat moment was, en in dit geval zal dat dus erg gevaarlijk zijn geweest.

Overigens artikel 5 is geen overtreding maar een misdrijf -:) ;) Dat gaat nog een stapje verder.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:39

Marchador schreef:
Misschien ben ik ook te soft, maar in dit soort situaties zou het fijn zijn als de agenten hem thuis gebracht hadden of hem daarheen begeleiden.

Precies.
Typisch bokt dat iedereen weer zo hypocriet gaat lopen doen, ik zou wel eens willen weten hoe de meesten hier zouden reageren in dezelfde situatie. Dan ben je ook blij dat je naar je geliefde toe kan. :n

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:12

Citaat:
Precies.
Typisch bokt dat iedereen weer zo hypocriet gaat lopen doen, ik zou wel eens willen weten hoe de meesten hier zouden reageren in dezelfde situatie. Dan ben je ook blij dat je naar je geliefde toe kan. :n

[/quote]

Ik had afgelopen zomer slaapdienst op mijn werkt, half uur rijden van mijn huis ( snelweg of dijk)
Ik werd gebeld dat ik naar huis moest komen, mijn schoonmoeder had iedereen bij elkaar geroepen. kort om, haar tijd was aangebroken.

je wilt niet weten hoe je je dan voelt.
mijn collega was er gelukkig nog, zag mij wit wegtrekken, ik naar buiten, weg van de groep, zij de kids opgevangen.
ik in shock mijn teamhoofd gebeld, die is gekomen en heeft mijn slaapdienst overgenomen.
Huis gebeld, ze zijn me komen halen. ( een lieve vriendin, mijn vriend was bij haar en haar vriend toen hij het hoorde)

ik ben zó blij dat ik niet zelf gereden heb, want ik zou echt niet voor mezelf instaan.
het is gewoon levensgevaarlijk om in zo'n situatie in de auto te stappen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:03

Gearl schreef:

Helaas, ook in zulke situaties blijf ik rustig rijden. In 94 was mijn vader ernstig ziek en met spoed opgenomen in het ziekenhuis (dus kompleet met toeters en bellen) Hij hing aan een zijden draadje. Ik ben relatief gezien snel gereden, wat bij mij inhoud dat ik 10 km harder dan de max snelheid heb gereden. Het heeft nl, naast dat je anderen in gevaar brengt, geen enkele zin als een idioot te gaan rijden, je tijdswinst is zo minimaal dat je mss 1 minuut eerder op plek bestemming bent. Maar het risico is 3 keer zo groot dat het fout gaat. Dus om maar zo even iedereen hier hypocriet te gaan noemen die het terrecht vind dat die man z'n rijbewijs kwijt is :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:15

heb niet t hele topic gelezen hoor :Y)
maar als iemand er met de hoofd niet bij is moet je niet achter t stuur van een auto stappen. je hebt je aan de regels te houden en op t verkeer te letten. je kan op deze manier gewoon gevaarlijk zijn en denk ik t is maar goed dat ze hem van de weg afhalen.
De vrouw kan een hulp dienst bellen

( misschoien zou ik t zelfde doen hoor, maar ja ik snap wel dat je gepakt word als de politie me zou zien ).
De regels zijn er niet voor niets

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:18

Volgens mij (als ik het me goed herinner) werdt hij door de politie naar huis gebracht hoor!!

Maar hoe je het ook went of keert, regels zijn regels... als je bij de 1 een uitzondering maakt is het hek van de dam....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:16

rina schreef:
Ik heb het niet gezien, maar ik vind zoals het hier beschreven wordt wel terrecht.
Zijn vrouw lag in tegenstelling van die van Moskowitz niet in het ziekenhuis, ik vind dus ook dat je dat vergelijk niet helemaal kan trekken. Ik heb wel vaker bij blik op de weg gezien dat ze 1 aanhouden wienst naaste in het ziekenhuis lag, en die persoon er met spoed heen wilde. En in geen van de gevallen, waarbij er ook een paar waren die ik behoorlijk link vond, is het rijbewijs ingetrokken. Meestal zijn de agenten dan zelfs behulpzaam dat die persoon snel bij het ziekenhuis aankomt, zie ook reactie Esmeralda.
Ik vind er dus een groot verschill inzitten of iemand te hard rijdt omdat hij/zij met spoed naar het ziekenhuis moeten/willen, of dat je persoon naar huis wil omdat daar iemand niet lekker is. Was het ernstig geweest met die vrouw was bellen met 112 handiger en sneller geweest en had hij niet zulke acties hoeven doen. Imo dus eigen schuld van die bestuurder. En ik denk, weet zeker, dat de politie ook kijkt naar hoe gevaarlijk die situatie op dat moment was, en in dit geval zal dat dus erg gevaarlijk zijn geweest.

Overigens artikel 5 is geen overtreding maar een misdrijf -:) ;) Dat gaat nog een stapje verder.

Die vrouw lag niet in het ziekenhuis hoor. Ik vond in ieder geval dat het heel hypocriet was om hem gewoon te laten gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:24

Nou het is toch wel een verschil of een automobilist iemand bij zich heeft die naar het ziekenhuis moet of zelf met spoed naar het ziekenhuis is geroepen , vergeleken met een automobilist die verteld dat hij snel naar huis wil omdat er daar iemand hoofdpijn heeft....

Natuurlijk kan diegene met hoofdpijn thuis ook iets ontzettend verschrikkelijks hebben , maar in 99% van de gevallen zal zo'n verhaal toch een beetje een smoesje zijn of een kwestie van een beetje overbezorgdheid.

Als de politie iedereen naar huis moet gaan brengen die zegt thuis een zieke vrouw / kind / poes te hebben en daar snel naar toe te willen....dan kunnen ze beter een eigen taxi-bedrijf beginnen denk ik ;)

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 01:48

Gearl schreef:
Precies.
...ik zou wel eens willen weten hoe de meesten hier zouden reageren in dezelfde situatie. Dan ben je ook blij dat je naar je geliefde toe kan. :n

reken er maar op dat ik 't gaspedaal weet te vinden als ik hoor dat er iets met m'n vriendin aan de hand is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 01:57

Gearl schreef:
Marchador schreef:

Precies.

Boete absoluut terecht! Zou het netjes geweest zijn als de politie hem thuis had gebracht? ja. maar het hoeft niet!
Ik blijf ten alle tijden kalm, niemand heeft er wat aan als ik ook nog een ongeluk veroorzaak terwijl mijn vriend of naaste familie ook al problemen heeft. En dat besef ik mij heel goed als ik achter het stuur zit!
Mijn zus is echter wel heel emotioneel en kan als een gek rijden. Daarom hebben wij haar bewust later gebeld toen mijn vader een hartinfarct had gehad, totdat wij wisten dat pa stabiel was (of dat hij dood was). Toen wij wisten dat het goed was, hebben wij gebeld en gezegd dat het absoluut geen spoed was en als zij dacht dat ze te gehaast ging rijden, ze maar met openbaar vervoer moest of in de ochtend.
Ze heeft netjes 2 uur gedaan over de 200 kilometer.
Ik zou daarom niet willen dat ze mijn vriend als eerste bellen als ik iets krijg, die gaat ook racen! Dus geef mij pa maar ;) net zo kalm in dit soort reacties als ikzelf.
Gevalletje bram had beter 112 kunnen bellen toen en niet zelf moeten rijden. (dat zeiden de agenten geloof ik toen ook nog).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:30

Dat was niet Bram, maar de foute broer! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:06

Baruch.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:10

Mijn pa had het ook hoor.
Dan was ie aan het werk, en reed iemand veel te hard.
Vrouw was bevallen, ja mooi. Wel een dure, kreeg wel een bekeuring en defelicitaties.

Je kan geen uitzonderingen blijven maken voor iemand.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:40

Ohja, ik heb deze ook gezien. Het was wel een heel zware overtreding, dus logisch dat ze zijn rijbewijs innamen. Vooral bij een geval; 'van de trap gevallen'. Ik vind het iets anders wanneer iemand op sterven ligt, hoewel je dan nog had in kunnen schatten dat deze overtreding levensgevaarlijk is. Mij heeft ook ooit iemand ingehaald op het moment dat ik linksaf wou slaan, ik schrok me dood, want je verwacht het niet.

Ik vind wel dat de politie zijn best moet doen dat de man thuis kan komen, maar om daar nu 30 km voor om te rijden is ook weer teveel van het goede. Ik weet niet hoe ver die man nog moest, maar ik weet dat ze in geval van dichtbij wonen echt die man wel naar huis hadden gebracht.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:48

Uitzonderingen daar in tegen.

Maar die man hadden ze best wel even naar huis kunnen brengen dan, geen greintje medelijden hebben ze en dat vind ik best wel triest.