Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:@TS: Ik vraag me af waarom je de schuldvraag wilt stellen? Is het nodig dat er gezocht wordt naar schuld of nalatigheid? Ik vind het namelijk helemaal niet nodig, en denk dat het soms gewoon zo is. Triest natuurlijk, omdat het zo'n vreselijk schattig beertje is, maar sterven hoort bij het leven.
Bovendien vraag ik me af of er iemand hier is die over genoeg informatie beschikt om een afgewogen oordeel te geven. Volgens mij lokt deze vraag alleen maar heel veel speculatie uit, zonder dat iemand het echt weet.
En dat lijkt me nergens voor nodig.
LiNdA1986 schreef:Vind het echt sneu dat dat beestje is overleden...
Ik denk dat ze de moeder best konden weglokken met iets om het lijkje weg te halen.
Mas schreef:Het zou heel goed kunnen dat ze wist dat hij niet in orde was en alle aandacht en zorg aan haar gezonde jong geschonken heeft.
hopla schreef:Mas schreef:Het zou heel goed kunnen dat ze wist dat hij niet in orde was en alle aandacht en zorg aan haar gezonde jong geschonken heeft.
Dat is absoluut niet zo Mas. De moeder was erg begaan met beide berenjongen. De kleine hoefde maar te roepen en moeders rende naar haar jong.
Moeder ijsbeer nam zelfs de kleine in de poot om haar te ondersteunen tijdens het drinken. En daarbij was het kleine jong wel gezond alleen wat kleiner dan gewoonlijk het geval is.