Het eerste wat ik vaak denk is: 'ga toch werken', ookal kunnen sommigen niet anders. Ik heb er ook weleens één in een prachtig Diesel jasje gezien dat ik zelf niet eens zou kunnen betalen... Dan vraag ik me toch ook wel één en ander af....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mas schreef:Het eerste wat ik vaak denk is: 'ga toch werken', ookal kunnen sommigen niet anders. Ik heb er ook weleens één in een prachtig Diesel jasje gezien dat ik zelf niet eens zou kunnen betalen... Dan vraag ik me toch ook wel één en ander af....
Citaat:Het gaat hier om dak en thuislozen, mensen zonder BSN en mensen zonder verblijfsvergunning
Mas schreef:Wij hebben hier ook bij heel veel supermarkten van die verkopers staan, meeste zijn type zwerver die jij in je OP beschrijft TS. Ik heb maar zelden een vriendelijke gezien, de meste mompelen iets en houden die krant omhoog, de meesten irriteren mij ook een beetje moet ik zeggen
Het eerste wat ik vaak denk is: 'ga toch werken', ookal kunnen sommigen niet anders. Ik heb er ook weleens één in een prachtig Diesel jasje gezien dat ik zelf niet eens zou kunnen betalen... Dan vraag ik me toch ook wel één en ander af....
Cowgirl schreef:Citaat:Het gaat hier om dak en thuislozen, mensen zonder BSN en mensen zonder verblijfsvergunning
Mogen mensen zonder verblijfsvergunning een straatkrant verkopen dan?
Bij mijn winkelcentrum staat altijd een buitenlandse vrouw en die roept altijd heel zielig "mevrouw alstublieft". Komt bij mij zo bedelend over dat ik eigenlijk nooit een krantje koop.
breezy302 schreef:Mas schreef:Wij hebben hier ook bij heel veel supermarkten van die verkopers staan, meeste zijn type zwerver die jij in je OP beschrijft TS. Ik heb maar zelden een vriendelijke gezien, de meste mompelen iets en houden die krant omhoog, de meesten irriteren mij ook een beetje moet ik zeggen
ik woon zelf ook in vlaardingen en heb nog niet 1 onaardige opdringerige straatkrant verkoper gezien hoor! Er heeft een tijdje 1 bij de Ah bij de loper gestaan die vervelend was maar die is toen ook weggestuurd verder mag ik ze allemaal wel en koop ik vaak zon krant, vind de artikelen erin ook wel leuk, en als ik bijna geen geld meer heb geef ik ze een sigaretje of een broodje
Lalidan schreef:Ikzelf koop ze bijna nooit, maar moet nog altijd terugdenken aan een artikel in de yes of de flair of een van die tijdschriften. Een van die redactrices heeft dit bij wijze van experiment een dag van zo'n persoon overgenomen. Wat zij het ergste vond, was het feit dat veel mensen haar niet eens meer als mens zagen.... en dat is toch wel triest, zeker als je bedenkt dat veruit het meerendel van deze mensen niet om deze situatie gevraagd heeft.....
Ja, er zitten rotte appels tussen. En die zal ik zeker negeren, en stug voorbijlopen. Maar sinds ik dat artikel gelezen heb, kijk ik de betere wél aan. Ik groet ze wel. Financieel heb ik het helaas zelf ook niet zo ruim dat ik regelmatig dat geld kan missen. Maar ze als mens behandelen, dat kost me niks. En dat onderscheid tussen de goeden en de slechten, ach, dat is zo gemaakt toch? Gewoon negeren die botteriken. Maar daar hoeven de goeden niet onder te lijden in mijn ogen.