Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Ik vind het echt bizar dat je er zelf niet voor mag kiezen om uit het leven te stappen. Waar is het zelfbeschikkingsrecht gebleven? Dat je dat in de gevangenis niet kan kiezen prima, daar heb je sowieso niet zoveel te kiezen.
Maar als je toch zo levensmoe bent, dan moet die mogelijkheid er gewoon zijn en daar moet ook goede begeleiding voor zijn. Dat zou een hoop drama's in de maatschappij kunnen voorkomen.
Nickeltje schreef:Als je het die mensen aan zou doen ze de rekening te presenteren van hun daad, doen ze gegarandeerd een nieuwe poging.
liedje89 schreef:en als je in een belgische gevangenis zit weet je te onsnappeen
RedPassion schreef:xKatleentjex schreef:Een vrije man met zelfmoordgedachten die voor de rest nog kerngezond is ga je ook niet even helpen met euthanasie omdat hij het wil.
Ik vind dat dat dus wel moet kunnen. Psychisch lijden kan ook ondraaglijk en uitzichtloos zijn.
faye schreef:Ik vind het echt bizar dat je er zelf niet voor mag kiezen om uit het leven te stappen. Waar is het zelfbeschikkingsrecht gebleven? Dat je dat in de gevangenis niet kan kiezen prima, daar heb je sowieso niet zoveel te kiezen.
Maar als je toch zo levensmoe bent, dan moet die mogelijkheid er gewoon zijn en daar moet ook goede begeleiding voor zijn. Dat zou een hoop drama's in de maatschappij kunnen voorkomen.
Jumpfreak schreef:faye schreef:Ik vind het echt bizar dat je er zelf niet voor mag kiezen om uit het leven te stappen. Waar is het zelfbeschikkingsrecht gebleven? Dat je dat in de gevangenis niet kan kiezen prima, daar heb je sowieso niet zoveel te kiezen.
Of ik begrijp je helemaal verkeerd, of ik begrijp je goed en dan vind ik het echt de grootste onzin wat je zegt.
Ik vind dat zelfmoord absoluut niet tot het ''zelfbeschikkingsrecht'' valt, want hoeveel mensen teken je met jouw daad mee voor het leven? Zeker voor een trein springen is niks meer of minder dan puur egoïsme. Maar dat is weer een andere discussie.
En misschien (ik hoop het!) bedoel je dat mensen die ongeneeselijk ziek zijn en euthanasie willen plegen daar goede begeleiding bij moeten krijgen. Maar zoals je het verwoord komt het op mij heel erg over alsof je ermee bedoeld dat mensen die zelfmoord willen plegen goede begeleiding moeten krijgen en dat vind ik echt te![]()
![]()
![]()
voor woorden.
Dat meen je toch niet serieus?!
Zelfmoord, de dood, is niks anders dan een vlucht. Een uitweg die geen uitweg is, aangezien het niks oplevert en vooral nergens naar leidt.
Het is een teken van zwakte.
Als mensen (en ja, ik spreek uit ervaring) het echt écht niet meer zien zitten en zelfmoord willen gaan plegen kun je rustig zeggen dat ze compleet op de bodem zitten. Met hun rug tegen de muur. Dieper en slechter kan het niet meer gaan. Dus ieder mens ziet dan nog 2 opties: 1. Je geeft je over en verdrinkt in zelfmedelijden. 2. Je legt de feiten naast elkaar en komt tot de conclusie dat je niks meer te verliezen hebt en het vanaf nu af aan alleen maar weer beter (omhoog) kan worden.
Mensen gaan begeleiden met zelfmoord....![]()
Het moet niet veel gekker worden....