Paddo's moeten legaal worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:52

natuurlijk zijn er mensen die er verkeerd mee omgaan, maar dat heb je net zo goed met alcohol. Dan heb je juist het effect dat mensen uit het niets de boel/een persoon kort en klein slaan.

Ik denk dat een goede voorlichting al heel wat uit zou halen, verboden worden vind ik gewoon onzin. Dan zou ik nog wel een aantal dingen op kunnen noemen die ook verboden zouden moeten worden.

Bellona_K

Re: Paddo's moeten legaal worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:19

Ben het er niet mee eens dat paddo's gevaarlijker zouden zijn dan bijv. blowen en alcohol, dit verschilt namelijk per persoon. Het ene mens wordt ontzettend agressief van een paar biertjes, en we hebben allemaal weleens een verhaal gehoord van iemand waarbij blowen verkeerd afliep (ik ken er zelfs persoonlijk één; een jongen van 18 jaar, 6 gymnasium en bijna klaar, nam een normale joint en er knapte iets in zijn hersenen. Hij is opgenomen in een inrichting en zal daar voor de rest van zijn leven blijven). Nogmaals het gaat er om hoe je er zelf mee omgaat. Voor de pillenslikkers onder ons: toen je dat voor de 1e keer deed, nam je er toch ook geen 3 tegelijk? ;)
Ben het wel eens met _Noraly, dat goede voorlichting niet verkeerd is

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:29

Ha! Mijn eerste keer dat ik een pilletje slikte... _O- Nee natuurlijk nam ik geen 3 tegelijk. Ik deed het thuis, met mijn vriend. Hij heeft er veel ervaring mee, en dat geeft al een veilig gevoel. Ik ben begonnen met een kwartje, na een half uur nog een kwartje en een uur later een halfje.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:39

Nederland wordt echt een "keutelmaatschappij" Jammer....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:03

Maar er zijn wel meer dingen dan alleen paddo's verboden die raar zijn. Kijk naar MDMA. Als je dat 'puur' (dus als kristallen) gebruikt is er echt een minimale kans op een bad trip, het enige is dat je een paar maanden moet wachten tot je het weer kunt gebruiken en een dinsdagdip kan hebben. Het is dus veiliger dan paddo's, alleen geen psychadelica.

Voor mij weegt het hebben van de dip niet op tegen hoe geweldig een MDMA trip is...

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 16:40

_Noraly schreef:
natuurlijk zijn er mensen die er verkeerd mee omgaan, maar dat heb je net zo goed met alcohol. Dan heb je juist het effect dat mensen uit het niets de boel/een persoon kort en klein slaan.

Ik denk dat een goede voorlichting al heel wat uit zou halen, verboden worden vind ik gewoon onzin. Dan zou ik nog wel een aantal dingen op kunnen noemen die ook verboden zouden moeten worden.

Die voorlichting is idd een goed idee!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:43

Vjestagirl schreef:
Maar er zijn wel meer dingen dan alleen paddo's verboden die raar zijn. Kijk naar MDMA. Als je dat 'puur' (dus als kristallen) gebruikt is er echt een minimale kans op een bad trip, het enige is dat je een paar maanden moet wachten tot je het weer kunt gebruiken en een dinsdagdip kan hebben. Het is dus veiliger dan paddo's, alleen geen psychadelica.

Voor mij weegt het hebben van de dip niet op tegen hoe geweldig een MDMA trip is...

Mwoah, ik ben op een gegeven moment overgestapt naar MDMA omdat er geen speed in zit, en vieze vulmiddelen, en je hoeft echt geen maanden te wachten. Na een 4 weken is je serotonine weer op peil en kun je het dus weer 'voelen'. In XTC zit dus naast MDMA allemaal rotzooi, onder andere speed en soms zelfs benzine.

Laat ik deze ruimte ook even gebruiken om te zeggen dat je je XTC ALTIJD ALTIJD ALTIJD moet laten testen. Ik weet dat een hoop meiden dit lezen, echt: TESTEN! Wil je het proberen: Neem er 5 en laat er 3 testen.

PS Vjestagirl: Trip jij echt van MDMA? Of heb je een verkeerde woordkeuze? Trippen zou ik het namelijk niet willen noemen...

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:02

Dit had ik niet verwacht van Bokt, ik ga me eens even bemoeien.

Vind dat paddo's gewoon weer legaal moeten worden. Al die toeristen die hier komen gebruiken alles in een keer samen. Daarbij zijn paddo's gewoon vaag dus gebruik het niet samen! Is niet zo moeilijk en wij NL snappen dat ook wel.

Verder is elke drug denk ik wel gevaarlijk maar dan is drinken dat ook. Ik heb veel speed gebruikt en pillen geweldige tijd gehad. Als ik na 1 nacht wakker door de speed en pillen een aanbod kreeg voor GHB dan doe je dat niet! Sommige wel maar die hadden het dan ook wel weer geleerd :P

Gewoon weer legaal en laat ons ook eens een leuk weekend hebben!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:10

@lieveli, ja, trippen is het verkeerde woord, dat weet ik zelf ook wel. Maar dat vind ik mooier klinken dan 'ervaren'

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:17

Jemig klaag klaag.. paddo's verboden gossie possie wat sneu nou voor de junks hier :roll: en nederland een betuttelland? In welk land naast nederland zijn bepaalde drugs nog meer legaal? frankrijk? belgië? duitsland? nee hé? in tegendeel! die vinden het juist 'slecht' van nederland dat wij dat legaal verkopen! Dus jemig waarom zo mopperen? 't zorgt alleen maar voor problemen en níet alleen voor die mensen zelf maar ook voor anderen. Zoals bijvoorbeeld de nodige overlast die ze geven dan of als ze zo dusdanig van de wap zijn dat ze verongelukken lekker hoor wie zit er mee opgezadelt? de persoon die dan dood is of de familie die dan een boel te verwerken heeft of bij een kasplantje aan 't bed moet zitten. Hmm nu vraag ik je toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:20

Vjestagirl schreef:
@lieveli, ja, trippen is het verkeerde woord, dat weet ik zelf ook wel. Maar dat vind ik mooier klinken dan 'ervaren'

Ja nee snap ik, mijn lief moest alleen erg lachen. Die is heel erg van het juiste beestje bij de juiste naam, je kent het wel := Ouwe zeur is het...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:24

Maartje1990 schreef:
Jemig klaag klaag.. paddo's verboden gossie possie wat sneu nou voor de junks hier :roll: en nederland een betuttelland? In welk land naast nederland zijn bepaalde drugs nog meer legaal? frankrijk? belgië? duitsland? nee hé? in tegendeel! die vinden het juist 'slecht' van nederland dat wij dat legaal verkopen! Dus jemig waarom zo mopperen? 't zorgt alleen maar voor problemen en níet alleen voor die mensen zelf maar ook voor anderen. Zoals bijvoorbeeld de nodige overlast die ze geven dan of als ze zo dusdanig van de wap zijn dat ze verongelukken lekker hoor wie zit er mee opgezadelt? de persoon die dan dood is of de familie die dan een boel te verwerken heeft of bij een kasplantje aan 't bed moet zitten. Hmm nu vraag ik je toch?

Ik snap dat je op je 17e nog niet echt inzicht hebt, maar ik vind het wat ver gaan om ons junks te noemen. Weet jij wel wat junks zijn? En het verschil tussen een recreatieve gebruiker en een junk? En voor welke problemen zorgt het? Wist jij dat er zoveel doden en gewonden in Duitsland en Frankrijk en Belgie vallen, juist omdat het illegaal is? Zonder legaliteit geen controle. En zonder controle geen veiligheid. Legaliteit wilt niet zeggen dat het niet gebruikt wordt, of niet te krijgen is. En hoeveel mensen zijn er door paddo's in Nederland daadwerkelijk doodgegaan of kasplantjes geworden? Bijna alle paddogebruikers doen het thuis, of in een bos. Wie heeft er dan last van?

Ik denk dat er meer doden in het verkeer vallen door alcohol dan door drugs. En nogmaals: Paddo's worden nog steeds in shops verkocht. De gemeentes zijn het niet eens met het verbod en weigeren te controleren :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:31

ten eerste ik ben geen 17 maar 19. En ik weet heel goed wat junks zijn hoor je moet 't ook niet té letterlijk nemen, maar je voelt je dus blijkbaar aangesproken, dat zegt dus genoeg.

Met overlast ed bedoelde ik trouwens niet persée pado's maar drugs over 't algemeen. En júist op die plekken op verlaten wegen enzo dan heb ík er in ieder geval last van! aangezien ik in een buitengebied woon en dat hier nogal gedaan word ik krijg de rillingen over m'n rug ervan. En vriendinnen van me hebben ook enkele slechte ervaringen ermee gehad (met het er voorbij fietsen van zo'n groepje) Hoeveel mensen er aan zijn doodgegaan dat weet ik niet. 1 is er al 1 teveel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:46

Maartje1990 schreef:
ten eerste ik ben geen 17 maar 19. En ik weet heel goed wat junks zijn hoor je moet 't ook niet té letterlijk nemen, maar je voelt je dus blijkbaar aangesproken, dat zegt dus genoeg.

Met overlast ed bedoelde ik trouwens niet persée pado's maar drugs over 't algemeen. En júist op die plekken op verlaten wegen enzo dan heb ík er in ieder geval last van! aangezien ik in een buitengebied woon en dat hier nogal gedaan word ik krijg de rillingen over m'n rug ervan. En vriendinnen van me hebben ook enkele slechte ervaringen ermee gehad (met het er voorbij fietsen van zo'n groepje) Hoeveel mensen er aan zijn doodgegaan dat weet ik niet. 1 is er al 1 teveel.

Ja, nogal wiedes dat we ons aangesproken voelen. Jij hebt het over 'junks hier' wij kijken om ons heen, zien geen junks, maar wel wijzelf, recreatieve gebruikers, psychonauten als je het zo wilt noemen.

En drugs in het algemeen is nogal wat anders dan paddo's. De mensen waar je last van hebt doen over het algemeen dingen fout. Of ze gebruiken een VEEL te hoge dosis omdat ze niet het geduld hebben om te wachten tot de originele dosis zijn werk doet. Of ze raken er ernstig aan verslaafd, in een vorm dat ze zichzelf niet meer kunnen onderhouden, waardoor ze op straat terrecht komen (en dan nog weet ik niet of je kunt spreken van 'last hebben van'). Of het zijn de mensen die heel veel verschillende verdovende middelen door elkaar gebruiken, en daardoor de weg kwijt raken. Of die niet de moeite nemen om zich te verdiepen in wat een stof precies doet, op welke delen van je hersenen het precies inwerkt, wat de duur van een 'beleving' is enz. Of die gewoon geen weet van zichzelf hebben. Als jij gevoellig bent voor angstaanvallen, maar ook als er schitsofrenie (ed) in je familie zit, kun je beter geen psychadelica (zoals paddo's en LSD) gebruiken, omdat er een kans bestaat dat het erdoor getriggered wordt. Zo kun je heel veel dingen verkeerd doen als je drugs gebruikt, maar dat is niet erg. Je kunt ook heel veel dingen verkeerd doen bij het autorijden, bij het paardrijden, het fietsen, het over straat lopen, het winkelen enz, waardoor andere mensen last van je zouden kunnen hebben. Het gaat er net om hoe je ermee om gaat.

Van een gewone, recreatieve gebruiker zul jij geen last hebben. Die gaan lekker ergens zitten waar ze zich goed voelen, waar ze niet gestoord gaan worden, en genieten van wat ze beleven. En waarom ook niet, je betaald toch best veel geld voor iets wat opzich maar heel kort duurt, je moet een aantal maanden wachten voordat je het weer mag ervaren, je moet voorzorgs maatregelen nemen enz.

Maar goed, iedere dode is er een te veel, ben ik met je eens. Zullen we dan beginnen met alcohol te verbieden? Want daar gaan ook veel mensen dood aan. Wat dacht je van roken verbieden? Want daar gaan ook veel mensen dood aan. Of willen we als land voorlichting geven. Aan ouders, dat hun kinderen niet te veel moeten drinken (maar ook onder in beeld als je een bierreclame hebt, en in de winkels). Aan mensen die roken, door spotjes op tv te laten zien en door teksten op pakjes af te drukken. Door in coffee/smartshops op te letten wie er wat koopt, en er goede informatie bij te geven over wat je wel en wat je niet moet doen?

Edit: en dat andere landen het slecht vinden: So What? Ik geloof dat wij nogsteeds een zelfsturende natie zijn, met kabouter Piggelmee als Minister President. En dat de tweede kamer zich laat intimideren door landen die zich zelf helemaal niets aantrekken van internationale verdragen, en dat ze onderzoeken van speciaal daarvoor in het leven geroepen commissies negeren, vind ik heel erg slecht, bijzonder kwalijk en niet bepaald een voorbeeld voor ons kleinvolk...

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 02:12

Nee!!! :( Laat drugs maar mooi illegaal zijn, en dat is niet voor niks, je hoort en ziet de gevolgen ervan vaak genoeg langs je heen komen....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:20

silverbrumby schreef:
Nee!!! :( Laat drugs maar mooi illegaal zijn, en dat is niet voor niks, je hoort en ziet de gevolgen ervan vaak genoeg langs je heen komen....

Wat jij ziet is de gevolgen van fout gebruik, zoals ik die beschrijf in mijn post. Ik heb ook omschreven hoe een gewone recreatieve gebruiker gebruikt, daar heb jij geen last van.

En daarbij, dat het nu illegaal is wil niet zeggen dat het niet te krijgen is, alleen maar dat er totaal geen controle op is... Dan is legaliseren toch veiliger

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:48

Maartje1990 schreef:

17, 19 whatever, sorry. En ja, ondanks dat ik zo'n 4/5 keer drugs gebruik per jaar, voel ik me aangesproken. Dat zegt inderdaad genoeg. Jij zegt
Maartje1990 schreef:
paddo's verboden gossie possie wat sneu nou voor de junks hier
dus ik voel me dan inderdaad aangesproken. En gossie possie, hebben je vriendinnetjes er last van dat mensen trippen in een buitengebied... Ik woon ook in een buitengebied, aan de rand van Alkmaar, ik moet zeggen dat ik niet wekelijks geconfronteerd word met trippende mensen := En wat vind je dat van alcohol? Als ik op stap ga heb ik meer last van bezopen mensen mensen dan van mensen die lekker in zichzelf zitten. En kijk de cijfers eens van doden en gewonden door drank:

# Aantal dodelijke slachtoffers in verkeer 135. Aantal gewonden 2600 1/4 van deze slachtoffers is tussen de 18 en 24 jaar.
# Aantal doden door ongevallen (verdrinking, van de trap vallen) zoals geteld bij spoedeissende hulp in ziekenhuizen: 30 per jaar
# Aantal doden door alcohol veroorzaakte kanker: 1500 tot 2300
# Aantal doden doorleverziekten: 594 per jaar.
# Aantal doden door verslaving en psychische stoornissen 1200.
# Totaal ongeveer 3500 doden per jaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:49

silverbrumby schreef:

Ja maar het wordt toch wel gedaan. En zelfs nu worden paddo's gewoon nog verkocht in de shops. Wat vind je daarvan? Heb je niet liever legaliteit en controle?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:50

Maartje1990 schreef:

Je kunt het niet hebben over drugs in het algemeen, want er zitten zulke enorme verschillen tussen de verschillende drugs.

Die groepjes waar jij en je vriendinnen zo'n last van hebben, hebben waarschijnlijk alcohol op en geen paddo's. Alcohol, dát geeft pas veel overlast en doden. Cijfers zijn al genoemd door lieveli.

Ook al gezegd, maar de meeste gebruiken het idd thuis of in het buitengebied. Als ik paddo's op heb en ga naar buiten, zal ik hooguit voorbijgangers vertellen hoe mooi ik de bomen vind en hoe vaag de wereld eigelijk is. Niet echt bedreigend, hooguit een beetje raar :P Bovendien zorgen wij altijd voor een nuchter persoon erbij.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:05

Het voordeel van MDMA, koud is ook ineens HEEL erg koud, dus naar buiten gaan is geen prettige optie :P

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:11

Ik ben wat ouder, maar ik ben ook tegen de legalisatie van alle drugs!
Waarom is er zoveel ellende bij het uitgaan?
Vroeger was drank het probleem en het enige probleem wat dat gaf was mensen die elkaar een keer met de vuist sloegen en dan was het klaar.
Nu met drugs draaien mensen compleet door. Hebben geen idee meer wat ze doen.

Elke vorm van in het bezit hebben van drug moet aangepakt worden. Maar aangezien Nederland het land van we willen niet ingrijpen is en alleen maar foei zeggen, is er maar voor de gemakkelijke weg van legaliseren gekozen.
Maar van mij zou iedreen in bezit van drug een hele tijd de bak in mogen en daar eens even bedenken of die troep nu echt zoveel meerwaarde geeft aan je leven.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:13

ik ben voor.
Waarom:
De ongelukken die zijn gebeurt met paddo's in nederland, zijn in combinatie gebruikt van drank en andere drugs.
Dat maakt mensen anders doen denken en doen dan als je alleen paddo's zou eten.

Alleen omdat het hoofdgebruiks middel zo groot voor gespotlight wordt het zo slecht gemaakt.
maar je leest niet in de krant met wat ze allemaal andere troep het hebben gebruikt.

En er is verschil van op straat kopen en een smartshop,
Daar leggen ze je uit hoe je het moet gebruiken en zijn ook altijd veilig.

Het ligt ook aan je mood/emotie op dat moment.

ben je zwaar pistoff dan zal het ook geen goed effect geven/leveren.
Ben je in een vrolijke bui dan voel je je weer anders.

Je kan het vergelijken met drank.

Drank en drugs zijn allebij gif.
Dus ik vind dat ze dan alles moeten gaan verbieden.

Dan zal de onderwereld het heel druk krijgen met leveren van deze verboden middelen en dan hebben we nog meer comotie in nederland.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:20

kazary schreef:
Ik ben wat ouder, maar ik ben ook tegen de legalisatie van alle drugs!
Waarom is er zoveel ellende bij het uitgaan?
Vroeger was drank het probleem en het enige probleem wat dat gaf was mensen die elkaar een keer met de vuist sloegen en dan was het klaar.
Nu met drugs draaien mensen compleet door. Hebben geen idee meer wat ze doen.

Elke vorm van in het bezit hebben van drug moet aangepakt worden. Maar aangezien Nederland het land van we willen niet ingrijpen is en alleen maar foei zeggen, is er maar voor de gemakkelijke weg van legaliseren gekozen.
Maar van mij zou iedreen in bezit van drug een hele tijd de bak in mogen en daar eens even bedenken of die troep nu echt zoveel meerwaarde geeft aan je leven.

Nou ik hoef niet in de bak te zitten om te bedenken of het meerwaarde geeft aan mijn leven. Dat weet ik al. En je hebt het over drugs in het algemeen, maar er zit een groot verschil tussen coke of paddestoeltje. Mensen die compleet doordraaien van de drugs? Nou ga ik toch regelmatig naar clubs in Amsterdam, maar ik zie daar meer drankgerotzooi dan drugsherrie. Van pilletjes en paddo's word je je juist heel vriendelijk en empathisch. Typisch een geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:22

Dat zou de bedoeling moeten zijn, maar dat is niet het effect bij iedereen. Zeker al niet in combinatie met drank.

Vechtpartijen in grote vorm, daar is tegenwoordig altijd drugs in het spel.
En bij het uitgaan vaak de pilletjes.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:23

Nou ik weet niet waar jij uitgaat.... Maar dan toch op hele bijzondere plekken...