Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Noraly schreef:natuurlijk zijn er mensen die er verkeerd mee omgaan, maar dat heb je net zo goed met alcohol. Dan heb je juist het effect dat mensen uit het niets de boel/een persoon kort en klein slaan.
Ik denk dat een goede voorlichting al heel wat uit zou halen, verboden worden vind ik gewoon onzin. Dan zou ik nog wel een aantal dingen op kunnen noemen die ook verboden zouden moeten worden.
Vjestagirl schreef:Maar er zijn wel meer dingen dan alleen paddo's verboden die raar zijn. Kijk naar MDMA. Als je dat 'puur' (dus als kristallen) gebruikt is er echt een minimale kans op een bad trip, het enige is dat je een paar maanden moet wachten tot je het weer kunt gebruiken en een dinsdagdip kan hebben. Het is dus veiliger dan paddo's, alleen geen psychadelica.
Voor mij weegt het hebben van de dip niet op tegen hoe geweldig een MDMA trip is...
Maartje1990 schreef:Jemig klaag klaag.. paddo's verboden gossie possie wat sneu nou voor de junks hieren nederland een betuttelland? In welk land naast nederland zijn bepaalde drugs nog meer legaal? frankrijk? belgië? duitsland? nee hé? in tegendeel! die vinden het juist 'slecht' van nederland dat wij dat legaal verkopen! Dus jemig waarom zo mopperen? 't zorgt alleen maar voor problemen en níet alleen voor die mensen zelf maar ook voor anderen. Zoals bijvoorbeeld de nodige overlast die ze geven dan of als ze zo dusdanig van de wap zijn dat ze verongelukken lekker hoor wie zit er mee opgezadelt? de persoon die dan dood is of de familie die dan een boel te verwerken heeft of bij een kasplantje aan 't bed moet zitten. Hmm nu vraag ik je toch?
Maartje1990 schreef:ten eerste ik ben geen 17 maar 19. En ik weet heel goed wat junks zijn hoor je moet 't ook niet té letterlijk nemen, maar je voelt je dus blijkbaar aangesproken, dat zegt dus genoeg.
Met overlast ed bedoelde ik trouwens niet persée pado's maar drugs over 't algemeen. En júist op die plekken op verlaten wegen enzo dan heb ík er in ieder geval last van! aangezien ik in een buitengebied woon en dat hier nogal gedaan word ik krijg de rillingen over m'n rug ervan. En vriendinnen van me hebben ook enkele slechte ervaringen ermee gehad (met het er voorbij fietsen van zo'n groepje) Hoeveel mensen er aan zijn doodgegaan dat weet ik niet. 1 is er al 1 teveel.
silverbrumby schreef:Nee!!!Laat drugs maar mooi illegaal zijn, en dat is niet voor niks, je hoort en ziet de gevolgen ervan vaak genoeg langs je heen komen....
Maartje1990 schreef:ten eerste ik ben geen 17 maar 19. En ik weet heel goed wat junks zijn hoor je moet 't ook niet té letterlijk nemen, maar je voelt je dus blijkbaar aangesproken, dat zegt dus genoeg.
Met overlast ed bedoelde ik trouwens niet persée pado's maar drugs over 't algemeen. En júist op die plekken op verlaten wegen enzo dan heb ík er in ieder geval last van! aangezien ik in een buitengebied woon en dat hier nogal gedaan word ik krijg de rillingen over m'n rug ervan. En vriendinnen van me hebben ook enkele slechte ervaringen ermee gehad (met het er voorbij fietsen van zo'n groepje) Hoeveel mensen er aan zijn doodgegaan dat weet ik niet. 1 is er al 1 teveel.
Maartje1990 schreef:dus ik voel me dan inderdaad aangesproken. En gossie possie, hebben je vriendinnetjes er last van dat mensen trippen in een buitengebied... Ik woon ook in een buitengebied, aan de rand van Alkmaar, ik moet zeggen dat ik niet wekelijks geconfronteerd word met trippende mensenpaddo's verboden gossie possie wat sneu nou voor de junks hier
silverbrumby schreef:Nee!!!Laat drugs maar mooi illegaal zijn, en dat is niet voor niks, je hoort en ziet de gevolgen ervan vaak genoeg langs je heen komen....
kazary schreef:Ik ben wat ouder, maar ik ben ook tegen de legalisatie van alle drugs!
Waarom is er zoveel ellende bij het uitgaan?
Vroeger was drank het probleem en het enige probleem wat dat gaf was mensen die elkaar een keer met de vuist sloegen en dan was het klaar.
Nu met drugs draaien mensen compleet door. Hebben geen idee meer wat ze doen.
Elke vorm van in het bezit hebben van drug moet aangepakt worden. Maar aangezien Nederland het land van we willen niet ingrijpen is en alleen maar foei zeggen, is er maar voor de gemakkelijke weg van legaliseren gekozen.
Maar van mij zou iedreen in bezit van drug een hele tijd de bak in mogen en daar eens even bedenken of die troep nu echt zoveel meerwaarde geeft aan je leven.