Olifant klem in gracht van Dierenpark Emmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Re: Olifant klem in gracht van Dierenpark Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:03

Afschuwelijk..
Heel erg sneu!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:03

Ach wat ontzettend sneu zeg. Arm beest.

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:26

pff wat zielig zeg!! arm beestje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:44

arm beest, hopelijk houdt ze er niks aan over.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 02:33

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 02:41

Ach jeetje zeg. ;( Arme dier ! :(:)

Y;(

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 02:52

Hebben jullie ook het journaal van 20:00 uur gezien met een item over de olifant erin, en daarna deze commercial van Super de Boer?

Afbeelding

:\

Het zal morgen wel in De Wereld Draait Door zitten.

[edit: typo]
Laatst bijgewerkt door LindyH op 02-03-09 03:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 03:07

Dacht je nou echt dat daar bewust naar is gekeken? Commercials met vliegtuigen werden in de periode dat de aanslag op het WTC was gepleegd ook gedraaid tot er besloten was dat dit toch echt niet meer kon...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 03:19

Cassidy schreef:
Dacht je nou echt dat daar bewust naar is gekeken?

Nee, zeg ik dat dan?

Het is gewoon een ongelukkig uitgepakt en ik vroeg me af of het meer mensen was opgevallen.

(Eigenlijk vond ik het wel humor maar het leek mij niet gepast om er een dikke smilie bij te zetten.)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:19

arm meisje is niet meer ;(

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:17

Ik heb het ook gezien, echt erg.
Ik snap niet dat ze dan niets doen aan die gracht.
In de vrije natuur kiest een olifant er toch ook niet voor om naast een ravijn te gaan stoeien? Maar doordat ze hier de ruimte daar niet voor hebben, moeten ze wel. Zorg dan toch dat ze een veilige omgeving hebben, ipv gewoon te doen wat gasten het leukst vinden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:23

Miss_Malfoy schreef:
In de vrije natuur kiest een olifant er toch ook niet voor om naast een ravijn te gaan stoeien? Maar doordat ze hier de ruimte daar niet voor hebben, moeten ze wel. Zorg dan toch dat ze een veilige omgeving hebben, ipv gewoon te doen wat gasten het leukst vinden.

als je ooit wel eens in het dierenpark geweest was dan had je geweten dat ze echt niet op een klein stukje leven hoor! Tuurlijk is het niet te vergelijken met hoe ze in het wild leven, maar vind je uitspraak niet echt netjes.
Zoals ook al eerder vermeld staat zijn ze bezig met het dierenpark te verplaatsen met geheel nieuwe binnen en buiten verblijven.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:25

Arme Annabel :(:)
Blijkbaar nog zo vrolijk, dat ze aan het stoeien was en dan dit. Heel treurig ;(

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:55

Pashon schreef:
Miss_Malfoy schreef:

als je ooit wel eens in het dierenpark geweest was dan had je geweten dat ze echt niet op een klein stukje leven hoor! Tuurlijk is het niet te vergelijken met hoe ze in het wild leven, maar vind je uitspraak niet echt netjes.
Zoals ook al eerder vermeld staat zijn ze bezig met het dierenpark te verplaatsen met geheel nieuwe binnen en buiten verblijven.

Ik vind helemaal niets mis met die uitspraak. Het is mooi dat het allemaal verhuist gaat worden, dat er in ieder geval aan gewerkt wordt.Maar dat neemt niet weg dat de situatie die er nu is verre van ideaal is. Er staat duidelijk in het (eerste) stuk dat er wel vaker olifanten in de gracht vallen. Dan had er in mijn ogen al eerder iets aan deze specifieke situatie gedaan moeten worden. Neemt niet weg dat ik Emmen verreweg het mooiste dierenpark van Nederland vind.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:59

best sneu voor dat dier. zo oud en dan zo aan je einde komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:02

och gossie...is ze dood?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:05

Voor de goede orde; gedomesticeerde olifanten worden vaak 60 jaar of ouder (er zijn olifanten die 80 jaar worden!), dus 42 jaar is niet jong meer maar zeker niet heel oud. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:10

Pashon schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Ben er geweest. ;)
Maar dat doet niks af aan mijn mening dat als je dieren überhaupt in gevangenschap houd, je moet zorgen dat de omstandigheden optimaal ben. JIJ bent verantwoordelijk voor een dier. Of het nu een konijn is, of een olifant. Als je ziet hoe er gereageerd word op een topic van iemand die vraagt hoe die z'n konijn het best de nek om kan draaien, en dit topic... Dan was mijn reactie zéér fatsoenlijk. :)

Mischien niet helemaal hetzelfde, maar wel vergelijkbaar. Je neemt ee ndier, dus dan moet je je verantwoordelijkheid nemen ook.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:14

Misschien heel raar, maar ik had het idee dat ze die olifant wel wat langer hadden mogen laten uitrusten en laten bijkomen, voordat ze haar in lieten slapen.
Het lijkt me dat dat beest een flinke klap heeft gehad, lijkt me niet dat ze dan binnen een uur weer helemaal de oude is.
Nu heb ik ook weer geen verstand van olifanten, maar toch...

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:16

PussInBoots schreef:
"In Emmen vallen wel vaker olifanten in de gracht, maar die kunnen er MEESTAL wel op eigen kracht uitkomen". Wordt het dan gee tijd om na te gaan denken over andere oplossingen dan een gracht??

dat was ook het eerste wat ik dacht! tsjonge zeg!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:18

ze was toch in shock?
dat kan soms fataal zijn....arm dier

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:28

FrankavdT schreef:
Misschien heel raar, maar ik had het idee dat ze die olifant wel wat langer hadden mogen laten uitrusten en laten bijkomen, voordat ze haar in lieten slapen.
Het lijkt me dat dat beest een flinke klap heeft gehad, lijkt me niet dat ze dan binnen een uur weer helemaal de oude is.
Nu heb ik ook weer geen verstand van olifanten, maar toch...

Geloof me, ze hadden haar echt niet laten inslapen als er nog hoop is. Uiteraard gaan ze niet alle details van haar toestand in de media brengen, dat doet er namelijk ook niet toe. Ik ken de betreffende DA ook wel en die vecht echt wel zo lang mogelijk. Hier zal echt geen hoop meer geweest zijn... Als ze bijv in shock was en achteruit ging, dan is er gewoon geen redden meer aan.
Vreselijk dit, toen ik het gister hoorde vreesde ik al dat ze niet meer gered kon worden.

R.I.P. lieve meid Y;(

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:29

Ach, dat is wel heel erg sneu...

Het probleem met zulke zware dieren is, dat wanneer ze te lang liggen, er allerlei inwendige organen gigantisch in de verdrukking komen, waardoor er allerlei processen niet goed meer verlopen.
Als zo'n dier dan ook niet meer kan of wil opstaan, dan kan dat al vrij snel fataal worden ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:30

Wat enorm sneu!
Zag het gisteren in het nieuws, heel triest om te zien.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:34

vind idd dat als er vaker olifanten in de gracht vallen dat er da toch echt betere voorzorgsmaatregelen genomen moete worden..

jare geleden was er toch ook zo,n jong olifantje in een gracht gevallen.. daar was zijn pootje kapot van en volgens mij uiteindelijk afgemaakt..
(weet niet of dat in hetzelfde dierenpark was)

maar blijkbaar vallen er vaker olifanten in de gracht dus miss voor iedere dierentuin een rede om iets aan de situatie te gaan doen!!!