Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benfan schreef:@Superwoman, op deze manier bescherm je de slachtoffers niet de pedofiel zal juist verhuizen dus die is al weg. Ik denk dat je op deze manier juist dit soort mensen meer in de aandacht zet (de pedofiel) waardoor de slachtoffers veel vaker wat van hem moeten horen. Er zal meer media aandacht uitgaan en de namen van familie's zullen veel vaker weer naar voren worde gehaalt. Na mijn idee krijgen de familie's geen rust en kunnen ze niet op een gezonde manier aan hun verwerking komen..
Citaat:Deze mensen hebben hun straf gehad
Citaat:Mensen zijn nou eenmaal niet er toe in staat dat als ze deze informatie hebben er daadwerkelijk verstandig mee om te gaan.
Kanelly schreef:Tja Superwomen, dat is het juist ook...
Pedofilie is een complex iets en nee, vaak kunnen ze de consequenties van hun daden niet overzien. Dit kan meerdere oorzaken hebben en is moeilijk uit te leggen aan 'leken' ( niet denigrerend bedoeld hoor )
En dit is absoluut niet om daden te bagatelliseren, want zo als al eerder gezegd misbruik wens je niemand toe.
En ja de maatschappij dient beschermd te worden tegen deze mensen, maar deze mensen moeten ook beschermd worden tegen de maatschappij.
dees_daan schreef:ja joh.. geef ze ook nog wat ze willenze kiezen er wél voor om hun "idee" uit te voeren.. en pakken een kind hun hele jeugd af, hun hele leven misschien wel..
Kanelly schreef:Achterlijk is niet echt de juiste benaming, maar dit kan juist wél een rol spelen.
En nee, niet iedereen kan deze gevoelens onder controle houden en zien de ernst van hun daden ook niet in.
( ik spreek hier dan wel van voor de behandeling, degenen die niet te behandelen blijken horen inderdaad ook niet vrij te zijn en krijgen vaak ook een enkeltje LBA )
Waar ik me vooral aan stoor is dat veroordeelde pedofielen nog steeds weg kunnen komen met een straf in een PI. I.m.o. moet dit niet meer kunnen en dienen ze allemaal langdurig behandeld te worden.
En nee, ook dat voorkomt recidive niet, dat weet ik. Maar het is wel effectiever dan zitten in een PI.
Kanelly schreef:Achterlijk is niet echt de juiste benaming, maar dit kan juist wél een rol spelen.
En nee, niet iedereen kan deze gevoelens onder controle houden en zien de ernst van hun daden ook niet in..
Blue_Eyes schreef:Omdat er geen naam en adres genoemd wordt, maar slechts 'in buurt X loopt een pedo rond'. En dan komt de buurtkletsmachine op gang.
*Heb je het al gehoord? Er woont hier een pedo.*
*Ja, R van de T straat is toch lang weggeweest? Zou die vast gezeten hebben?*
*Hij was wel altijd al erg gek met kinderen, ja...*
Volgende gesprek:
*Heb je al gehoord dat R van de T straat een pedo is?*
Waarop R, die nietsvermoedend gewoon een wereldreis heeft gemaakt en zeker niet heeft vastgezeten en al helemaal niks met kinderen heeft, niet meer wordt aangekeken op straat en ineens een steen door zijn ruit vindt, omdat hij een pedo is. Terwijl de echte pedo niet eens gezien wordt.
Nee, mij te suggestief en teveel voer voor de roddelmachine. Ergo: dus om onschuldigen te beschermen. Pedo's hoeven van mij op zich ook niet beschermd te worden, maar om ze nou met naam en toenaam op internet te zetten gaat mij trouwens ook te ver.
Kanelly schreef:Daffie, geen idee waar ik het over heb? Ik werk met deze mensen, dus ik denk toch wel dat een beetje recht van spreken heb
En als ze allemaal terug zouden vallen in hun oude gedrag, zou het recidivecijfer dus 100% zijn. Wat niet zo is.
'De NRC geeft er cijfers van het WODC bij: Het algemene recidivepercentage van ex-tbs'ers ligt, gemeten over vele jaren, rond de 55%. Bij seksueel geweld is dit 5% en bij seksueel geweld tav kinderen is dit 2%.'
'Sinds de jaren zeventig is de recidive van tbs-gestelden sterk gedaald. Zes jaar na beëindiging van een tbs-maatregel pleegt 36 procent opnieuw een ernstig delict, terwijl dat dertig jaar geleden nog 52 procent was. Opvallend is dat maar een relatief klein percentage precies dezelfde fout maakt. Zo pleegt nog geen zeven procent van de zedendelinquenten in de eerste zes jaar opnieuw een vergelijkbaar zedenfeit.
(De Stentor 20 september 2005)'
En misschien nog een interessante link: http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... rechte_pad
Dat ze zich aangetrokken blijven voelen tot kinderen, tja kan je homosexualiteit of heterosexualiteit wel 'genezen' dan?
En de ontkenners en onbehandelbaren komen ook niet meer buiten, wat ik eerder ook al zei. Die krijgen wel een kamer op de LBA.
Maar moeten we ze dan allemaal maar op blijven sluiten? Ook degenen die wél een nieuw leven kunnen opbouwen?
En nogmaals, ik wil niets bagatelliseren, er zijn zeker mensen bij die de maatschappij niet meer in ogen vanwege de gruwelijke dingen die ze gedaan hebben. Maar er zijn ook mensen die wel ziekte inzicht krijgen en wel te behandelen blijken en die mensen verdienen i.m.o een 2e kans, zonder dat de heksenjacht meteen wordt geopend.
Marjo_x schreef:Chiqa schreef:Laat maar komen die site, ik heb dr nog een x-aantal aan te melden namelijk
Ja.. Laat vooral de burgers zelf kiezen wie er op komt..Want we zijn allemaal zo lekker eerlijk..
Ndewilde schreef:aan de ene kant ben ik dik voor! die lui moeten ze levenslang opsluiten, maar er zijn ook vast wel gevallen die vastzitten door een verzinsel!( denk dat dat zeer kleine groep is!)
maar ik ben ook tegen voor het feit dat straks hebben de mensen een heel ander iemand voor zich omdat diegene dan net op die foto lijkt! fijn voor zo'n man of vrouw die dan zomaar beschuldigt word van pedofilie.
hoorde laatst dat er 600 pedogevallen per jaar worden behandelt! vind ik behoorlijk veel!
Marjo_x schreef:Precies Yamcha
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Yamcha schreef:Idd.......
er zijn genoeg mannen door vrouwen van van alles beschuldigd, omdat ze ze niet aardig vonden....... hoeveel onschuldigen zullen er niet op komen, en hun leven naar de bliksem zien gaan? Je krijgt geen baan meer, geen vrienden, geen sociale contacten, je bent niet meer veilig in je eigen huis.... een 'blijf van mijn lijf'huis is er voor vermeende daders echt niet, en je moet steeds maar over ke schouder kijken of er niet toevallig iemand "gerechtigheid" (lees: wraak) wil......
Je verwoest wél het leven van zo iemand. Omdat veel mensen een beschuldiging haast hetzelfde vinden als sluitend bewijs.....