tamary schreef:Duidelijk voorbeeld van : van altijd haten wordt je ziek.
Daarnaast kan ik niet begrijpen dat je als mens in staat bent om de gedachten van een volgens jouw almachtige entiteit te lezen en correct te kunnen interpreteren. Het juist begrijpen van een hond, kat, paard of zelfs medemens is al een moeilijke langdurige studie. En god laat zich niet observeren/bestuderen.
Ik denk niet dat je teveel moet vastklampen op het gebruik van god, het is puur een middel om samenhorigheid en gemeenschappelijke woede te vertolken.
Sinds ze in een gelovig stuk van amerika zitten is het gewoon logisch dat ze god gebruiken.
De enkeling die er bijkomt buiten de famillie is soms geschaafd en soms niet. En als die persoon dat niet is kan hij zijn dissonantie (onaangenaam gevoel dat gecreerd is omdat hij diep vanbinnen weet dat hij niet goed is) wegwerken omdat het voor god is.
Verder is er weinig te verwijten naar degene die opgegroeid zijn, van kinds af aan ben je gedrild, je hebt temaken met agressie van de buitenwereld (wat nog meer isoleerd). Ik zou imo daar ook staan met dezelfde opvoeding.