Christenextremisten dreigen met verstoren begrafenissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:25

tamary schreef:
Duidelijk voorbeeld van : van altijd haten wordt je ziek.

Daarnaast kan ik niet begrijpen dat je als mens in staat bent om de gedachten van een volgens jouw almachtige entiteit te lezen en correct te kunnen interpreteren. Het juist begrijpen van een hond, kat, paard of zelfs medemens is al een moeilijke langdurige studie. En god laat zich niet observeren/bestuderen.

Ik denk niet dat je teveel moet vastklampen op het gebruik van god, het is puur een middel om samenhorigheid en gemeenschappelijke woede te vertolken.
Sinds ze in een gelovig stuk van amerika zitten is het gewoon logisch dat ze god gebruiken.
De enkeling die er bijkomt buiten de famillie is soms geschaafd en soms niet. En als die persoon dat niet is kan hij zijn dissonantie (onaangenaam gevoel dat gecreerd is omdat hij diep vanbinnen weet dat hij niet goed is) wegwerken omdat het voor god is.

Verder is er weinig te verwijten naar degene die opgegroeid zijn, van kinds af aan ben je gedrild, je hebt temaken met agressie van de buitenwereld (wat nog meer isoleerd). Ik zou imo daar ook staan met dezelfde opvoeding.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:28

Benfan schreef:
Ik denk dat je dat of anders moet formuleren of wat meer respect mag gaan tonen Blue eyes. Zo klinkt het alsof christenen achtelijk zijn en zelfs die hier niet achter staan.

Ik denk dat wie mij eerder over dit onderwerp heeft ontmoet, mij wel begrijpt ;) Ik ben zelf christen, verdedig het meestal nogal euh... fel en ik had er misschien aanhalingstekens omheen moeten zetten, maar het punt is denkelijk wel duidelijk.

Benfan

Re: Christenextremisten dreigen met verstoren begrafenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:47

Er zitten hier meer mensen dan diegene die jou eerder hebben gesproken over dit onderwerp. Ik had niet verwacht dat je had bedoelt dat christenen achtelijk zijn, maar wou je er even op wijzen dat je het op die manier anders deed overkomen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:30

Dat is maar hoe je het leest. ;)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:33

Belachelijk die lui zeg!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:48

Blue_Eyes schreef:
Niks meer aan toe te voegen... hier dus alsjeblieft niet weer een discussie over die achterlijke christenen, want die staan hier voor 99% ook niet achter!!!!

Deja vu?

Moslims en moslim-extremisten.

Lees gerust verder op Bokt hoe verankerd Christelijk extremisme in Nederland is. 'Waarschijnlijk bestaat God niet' 'mag' ook daar niet. Het fundamentele (!!!) verschil met 'God bestaat' zit niet in het wel/niet over God en dat wordt niet begrepen.
Christelijk fundamentalisme is in de NL samenleving zelfs verankerd als in weinig tot geen andere europese landen, kijk naar de volksvertegenwoordiging en naar de pantoffels van christelijk religieus politieke correctheid die in Den Haag gedragen worden.

hc

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:47

Copy-paste uit dat andere topic, HC? Discussieer daar dan over dat onderwerp. Dit gaat ergens anders over.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 17:50

Het was inderdaad mijn intentie ook helemaal niet om te discussieren hoe achterlijk de christenen zijn. Die hebben vrij weinig met deze 'church' te maken.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:01

Tjee... wat heeft deze vrouw meegemaakt waardoor ze zo naar het leven kijkt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:01

annebe schreef:

Dit zijn die gekken die rond lopen op deze aardkloot die er niet hoort te lopen.

Ik snap overigens niet waarom niet iedereen zijn eigen geloof kan hebben zonder elkaar daarmee lastig te vallen. Aan de andere kant, geen geloof geen oorlog meer...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:10

MISTRAL94 schreef:
annebe schreef:

Dit zijn die gekken die rond lopen op deze aardkloot die er niet hoort te lopen.

Ik snap overigens niet waarom niet iedereen zijn eigen geloof kan hebben zonder elkaar daarmee lastig te vallen. Aan de andere kant, geen geloof geen oorlog meer...

dit zijn ook mensen die niet beter weten denk ik ;)
stel jij zou in Arabië geboren zijn.dan weet je niet beter dat je een hoofddoek oid draagt.

Ik geloof ook nergens in behalve mezelf;) maar ik vind dat iedereen mag geloven wat diegene zelf wil.
ook sta ik open voor die dingen. heb van een vriend van mij een bijbel gekregen en die lees ik ook af en toe. ook zou ik graag een keer naar de moskee willen. puur om te kijken hoe alles daar is;)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:09

Ik vind dit walgelijk en intens zielig voor de mensen die zo denken tegelijk.
Oordeel niet opdat...

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:42

Pff, zoiets is ziek...

Ikzelf ben niet gelovig, maar heb geen problemen met mensen die wel gelovig zijn, des te beter voor hen! Maar als je een eigen mening wil gaan verkondigen met je godsdienst als schild, ben je fout bezig...

Volgens mij zijn alle godsdiensten vredelievend, kijk maar eens naar de waarden en normen van iedere godsdienst, niet zo verschillend toch? Maar in de naam van je godsdienst een bepaalde haat gaan verkondigen, is gewoon ziekelijk verkeerd en gebeurt helaas meer en meer...
Als je een nogal harde (en volgens mij foute, maar laat dat dan even in het midden) mening hebt, moet je ook maar de ballen hebben om ervoor uit te komen!

Zoiets is ziek, je kinderen zo'n waarden meegeven...

En ik val hiermee echt geen christelijke mensen ofzo aan he, ik bedoel de waarden die deze mensen aan god toewijzen... Die nooit van een god zouden kunnen zijn...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:34

Wie zegt dat een god niet zo kan zijn? het is niet bekend hoe god daadwerkelijk is, oke... je leest hier en daar wat in de bijbel over die goeie man maar das geschreven door mensen ;) je kan alles opschrijven als je wilt. Mensen hechten veel en veels te veel waarde aan de bijbel (die zichzelf ontzettend tegenspreekt op allerlei vlakken, dus je kan er echt alles uithalen wat je wil) ipv te kijken of dat allemaal wel zo realistisch is. Het is en blijft een heel mooi verhalenbundeltje, gemaakt EN uitgegeven door de mens zelf. God heeft daar niks mee te maken, vraag me af hoe vaak hij zich voor de kop stoot omdat iemand het weer eens verkeerd heeft begrepen.

Das voor mij de rede niet een religie aan te hangen of te leven volgens het boek. Hij is geproduceerd door de mens, niet geschreven door god zelf.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:23

katiavl schreef:
Sjah, heel erg maar kan ze niks kwalijk nemen.
De helft van de leden zijn gewoon de kinderen die telkens helemaal gemanipuleerd zijn. Erg triest.
Hopelijk staan ze op een hele afstand van de begrafenis

Ik ben momenteel het boek 'ontsnapt' van Carolyn Jessop aan het lezen. Voor iedereen die geïnteresseerd is in deze materie een aanrader. Carolyn is een vrouw die het voor elkaar heeft gekregen met haar 8 kinderen te vluchten uit een van de meeste gesloten en extreem fundamentalistische 'christelijke' gemeenschappen. Zij geeft een kijkje over het leven achter de deuren, en als je het leest dan besef je pas hoe gehersenspoeld zulke mensen worden. Het begint inderdaad gewoon van kinds af aan, en als ze oud genoeg zijn geven ze het gewoon door aan hun kinderen. Zo kregen zij bijvoorbeeld te horen dat de hele wereld slecht was buiten hun gemeenschap. Als ze vroeger eens naar buiten kwamen, werden ze vaak door gewone kinderen met stenen bekogeld omdat ze van die Kerk waren. Dat gaf haar alleen maar de volle overtuiging dat de buitenwereld echt gemeen en slecht was.

In feite is elke vorm van opvoeding wel een vorm van hersenspoeling. Je wilt je kinderen altijd je eigen waarden en normen doorgeven, en sommigen gaan daar wat extremer in dan de anderen. Een streng Christelijk gezin zal de kinderen met de paplepel ingeven dat God bestaat en dat ze volgens de regels van de bijbel moeten leven, een sterk atheistisch gezin zal kinderen meegevan dat God nonsens is en dat je alleen op wetenschap kan vertrouwen,... Kinderen kunnen deze 'hersenspoeling' aanvaarden en zelf diep gelovig of juist diep ongelovig worden, of ze kunnen zich afzetten van hun ouders en juist heil gaan zoeken in andere levensbeschouwingen(zoals Carolyn wegloopt uit de sekte). Maar het verschil is dat er opvoedingen zijn waar je kinderen leert met liefde en openheid tegen de wereld aan te kijken, en andere waarbij je jezelf afsluit van de wereld en de kinderen aanleert dat de rest van de wereld het beste doodgaat en brand in de hel. Of dat bij het ene het gewoon niet bestaat dat je kinderen een andere overtuiging navolgen, en bij een andere je het misschien moeilijk hebt maar wel accepteerd wanneer jouw kind zegt dat hij/zij het net andersom ziet. Het is triest dat deze laatste bestaat, en het zal heel moeilijk zijn om ze ooit kwijt te geraken. Net zoals deze mensen begrafenissen willen verzieken, de Al-quada opvoedingskampen heeft om jonge moslimkinderen van jongs af aan te hersenspoelen, sektes die groepszelfmoord plegen....

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:59

Ik wil dat boek ook nog lezen, erg interessant.

ik heb de docu gezien en ik ben gewoon geshockeerd hoe haatdragend deze mensen zijn t.o.v de wereld. Is god niet alles dan liefde?
ze doen zoveel mensen pijn door ceremonies te verstoren, en ik ben dan ook verbaasd dat ze nog nooit goed in elkaar zijn geslagen.

ik vind het erg verdrietig dat de nakomelingen van die man zo gehersenspoeld zijn dat ze zijn onzin voor vole waarheid aanzien.
naar mijn mening zijn dit allemaal jonge zielen die nog veel te leren hebben...