Anoeska schreef:Even heeeeeel erg in JipenJanneke-taal; Lonen moeten betaald worden door bedrijven. Bedrijven lopen door de crisis even niet zo lekker. Dus door de lonen niet te laten stijgen, kan er bij bedrijven op de uitgaven aan lonen worden bespaard. Op dit moment staan veel bedrijven op het punt om mensen te ontslaan. Door de lonen niet te laten stijgen, en de kosten daarmee te beperken, zou het kunnen dat ontslagen nog (even) voorkomen kunnen worden.
Het is dus wel een maatregel die zou kunnen helpen.
Deze redenering is begrijpelijk maar gaat mank. Als de lonen bevriezen maar de werknemers wel steeds hogere kosten voor hun kiezen krijgen houden ze op andere vlakken hun portemonee stijf dicht m.a.g. bedrijven die niets meer kwijtraken omdat de mensen het geld niet meer hebben om het te kopen.
Hoe dan ook, ik ben er, net als 95% van de mensen, sch*tziek van dat de burger het steeds maar mag opknappen. In goede tijden moet de broekriem aangehaald omdat we moeten 'sparen' voor slechte tijden en in slechte tijden moeten we de broekriem aanhalen omdat het zo slecht gaat

Maar eerlijk gezegd, wat ze ook bedenken om deze 'crisis' te willen oplappen, het zal niet lukken.
Ze kunnen (onze!!!) miljarden pompen in wat ze willen dit systeem is kapot.
Dat hoeft niet eens spijtig te zijn trouwens want ik denk dat we er met elkaar alleen maar op vooruit zullen gaan in de toekomst. We zullen best nog een rotte tijd krijgen ook maar iedereen raakt er nu wel van doordrongen dat de economie die wij heilig hebben verklaard niet het belangrijkste is voor de mensen. Wat heb je aan geld en goederen als het onze planeet om zeep helpt wij alleen maar meer uitgeknepen worden?
Vragen jullie je trouwens wel eens af waar het geld blijft?
Ik bedoel niet je eigen geld alleen, lol, maar in het algemeen?
Hoe kan het dat zo ongeveer alle landen dik in het rood staan? Waar is dat geld? Wie heeft het? Het moet érgens zijn.