'Eenarmige presentatrice schrikt kinderen af'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frescoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:17

Je zou toch denken dat de BBC hier van te voren over heeft nagedacht en haar (mede) heeft aangenomen om te laten zien dat mensen met een handicap gewoon mee draaien in de maatschappij.
Ik vind het zwak dat ze zich door een aantal klagende ouders laten chanteren en haar van de buis halen. En als je echt denkt dat je kind er zo veel last van heeft, dan kan je het toch naar iets anders laten kijken?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:18

Er dwingt toch ook niemand om naar deze zender te kijken? Als je vind dat je kinderen niet klaar zijn om de niet perfecte wereld te zien, dan laat je ze toch gewoon een andere zender bekijken?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:21

Ja, dat kan. Als ze daar net zoveel zenders hebben als bij ons, dan is er keus genoeg. Maar...als de kijkcijfers teruglopen, dan lopen de adverteerders weg....gaat het programma alsnog van de buis. Dan kiezen ze dus liever voor een andere presentator....De markt (=de kijker) bepaald. Het gaat uiteindelijk dus meer over het geld....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:24

Het moet toch niet gekker worden :\

Wat gaan die ouders dan doen als ze op straat iemand met een beperking tegen komen? Zo op de foto komt ze gewoon over als een enthousiaste presentatrice?

Volgens mij zijn ze in de UK sowieso een beetje aan het doordraaien. Ik las afgelopen week een artikel in De Pers dat er ook al een kinderboek was met een plaatje van een draakje dat al vuurspuwend zn eigen marshmellows aan het roosteren was. Dat moest ook aangepast worden aangezien het kinderen op verkeerde gedachtes zou brengen.

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:39

Ik hoop dat zij er een giga recht zaak van maakt wegens discriminatie!!!

Als je als ouder je kind er nog niet klaar voor acht, dan laat je je kind niet kijken.
Maar het is volgens mij je plicht als ouder om je kinderen te leren dat niet iedereen gelijk is.
En dat iemand die een arm mist, een andere kleur heeft of hyper actief is net zo aardig en goed is als iemand die "niks" heeft.

Volgens mij schuiven deze ouders hun verantwoordelijkheid weer af op een ander.

Ik vind het in en in triest!

Martina

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:40

Daar moeten die kinderen maar aan wennen en taak van die ouders om het hun kinderen uit te leggen. Ik bedoel als die kinderen op 2/3 jarige leeftijd of ouder naar een kinderdagverblijf/school gaan en er zit een ander kind in die klas die bv ook een lichamelijke beperking heeft zullen ze er toch ook aan moeten wennen? Dan kun je toch ook niet zeggen "haal dat kind maar van het kinderdagverblijf/school af, want het schrikt af voor andere kinderen"? Ik vind dit pure discriminatie!
Daar de bij als ze op 13-jarige leeftijd menen om voor vadertje en moedertje te kunnen spelen dan lijkt het me dat ze op 4/5 jarige leeftijd ook wel kunnen snappen dat niet iedereen er hetzelfde uitziet :+ Raar land :(

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:29

Best erg ... dat het nog steeds zo gaat.

Mijn vader gaf les in een school voor buitengewoon onderwijs, als kleuter werd ik daar vaak mee naartoe genomen. Ik heb nooit goed begrepen waarom, ik speelde dan met de kinderen uit de lagere klassen enz dus ik vermaakte me daar altijd best :D. In het tweede jaar van mijn studie psychologie moesten we stage lopen bij een buitengewone onderwijs school, vanzelfsprekend deed ik dat bij papa. Bij de nabespreking vroeg de prof - ja DE PROF - "Wat vondje raar aan die mensen?" ... De meerderheid van mijn klasgenoten kon daar een antwoord opgeven.

En die mensen is dus helemaal niks raars! Die lokalen zijn hoogstens wat raar omdat ze er een paar hebben die ingericht zijn voor kinderen met aandachtstoornissen e.d. :+

Een jaar of acht geleden zijn we trouwens met zo'n hele troep naar een kerstmarkt gegaan, zaten op internaat en die vinden dat ook wel leuk. Het is onvoorstelbaar hoe mensen kunnen staren, wijzen, nakijken, roepen ... Van een kind zou ik zoiets snappen (ok dan kan het op zich angst zijn), maar volwassen mannen en vrouwen. Mensen van 60+ ... Ik vond het verschrikkelijk om te zien. Mensen zouden echt dringend eens erop gewezen moeten worden dat het ook maar helemaal gewoon mensen zijn ...

martinev

Re: 'Eenarmige presentatrice schrikt kinderen af'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:32

Wat een raar gedoe zeg!

Op de basisschool waar ik werk heeft de directeur ook maar 1 arm, ziet er ongeveer net zo uit als die van de presentratice. Dit schrikt echt geen kinderen af hoor, ze vragen hooguit soms aan hem of hij zo geboren is, vooral kleuters vinden het fascinerend!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:43

@Smokey17: ik denk dan toch dat jij één van de weinigen bent die zelf een bepaalde angst op jonge leeftijd heeft ontwikkeld.
Zoals ik aangaf worden kinderen blanco geboren en vullen wij als ouders/opvoeders het blaadje in....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:03

Maar de ouders moeten zelf niet angstig of slecht naar een onderwerp te staan. Angst kan ook ontwikkeld worden door te weinig blootstelling of verkeerde uitleg.
Zoals hondenangst

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:10

Straks was op het nieuws dat het allemaal erg opgeblazen is.
Ze maar 9 berichten hadden ontvangen van mensen die het niet goed vonden. De vrouw helemaal niet ontslagen is en ze vroegen zich al helemaal af hoe dit nieuws wereldwijd is geworden.

frescoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:16

Kijk, dat vind ik dan weer goed nieuws op de vroege ochtend! :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 09:27

Ze is ook niet ontslagen, maar moet wel stoppen met het kinderprogramma.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:45

Volgens dat nieuws bericht werd er gesproken over dat er gesproken is in de media over ontslag.
Ik hoorde het op de radio 3 fm gisteren, maar kan het zo niet terug vinden in tekst.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:45

Ik vind het belachelijk.. Discriminatie ten top. Volgens mij zijn het meer de ouders die er last van hebben dan de kinderen.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:55

Tjonge jonge, We zijn allemaal mensen hoor!! Met 1 arm of 2!!
Pfff, Er zijn ergere dingen in de wereld. Ik denk dat de kids tegenwoordig wel vreemdere dingen zien op tv. Ga daar maar eens ophef over maken!

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:07

En het is juist o zo belangrijk voor de toekomst dat we het de kinderen nu positief aanleren zodat discriminatie van groeperingen in de toekomst niet meer voorkomt. Dit gaat voor alle groeperingen op. Ook bijvoorbeeld het scheldwoord flikker. Kinderen lopen er vanaf 4 jaar al mee inde mond. Zolang dit wordt goedgekeurd zal het altijd iets aparts blijven.
Maar dit soort mensen.... vergeten dat er een voorbeeldfuctie is in de maatschappij en heel eerlijk, ik vind de jeugd van nu best heftig en ben bang als er niets aan gedaan word het allemaal nog erger wordt komende jaren. Het is de laatste 15 jaar zo achteruit gegaan.
begint bij respect voor iedereen. Vroeger was het meneer, mevrouw en u tegen de leerkracht. Tegenwoordig zitten er heel wat leerkrachten overspannen thuis en is de respect bij de jeugd ver te zoeken. En nu gaan deze ouders de volgende generatie kinderen ook al de verkeerde dingen aanleren...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:09

IlsjePilsje schreef:
@Smokey17: ik denk dan toch dat jij één van de weinigen bent die zelf een bepaalde angst op jonge leeftijd heeft ontwikkeld.
Zoals ik aangaf worden kinderen blanco geboren en vullen wij als ouders/opvoeders het blaadje in....

Toch ben ik normaal opgevoed zeg maar. Nooit nare ervaringen gehad o.i.d.
Kan toch?

Mensen zijn zo vaak ergens bang voor zonder dat het een reden heeft of ooit nare ervaringen mee hebben gehad.

Net zo als met bv. spinnen(natuurlijk wat anders). Maar hoeveel mensen en kinderen zijn daar wel niet bang voor. Nare ervaringen kan ik mij niks bij voorstellen aangezien een spin niks doet. behalve op de muur zitten en neefjes vangen.
Dat vind ik nou een vreemd iets.

Angsten hebben echt niet per defenitie iets met slechte ervaringen van doen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:22

Tja, maar niemand zal stoppen met spinnen op tv te laten zien omdat een paar mensen daar bang van zouden kunnen worden -dan zou je ook haaien, dode mensen, geweld, enz. niet meer op TV moeten laten zien.

Boter op het hoofd, dus bij die omroep.

Citaat:
Tjonge jonge, We zijn allemaal mensen hoor!! Met 1 arm of 2!!
Pfff, Er zijn ergere dingen in de wereld. Ik denk dat de kids tegenwoordig wel vreemdere dingen zien op tv. Ga daar maar eens ophef over maken!

Precies!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:30

Er zal nooit een programma gemaakt worden voor kinderen vol met spinnen en dode mensen en geweld.

En DIT gaat wel over een kinderprogramma.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:36

In een docu over insecten zullen de spin echt geen zwart blokje voor de ogen geven, en tekenfilms voor iets oudere kinderen staan bol van geweld.

Mijn punt is niet dat jouw angst niet reeel is, jij hebt hem en dat is nou eenmaal zo, daar kan je zelf ook niets aan doen. :)

Maar je ziet zelf reacties in deze draad, waarin het gaat over basisschooldirecteuren met maar 1 arm waar de kinderen niet bang voor zijn.

Wat ik bedoel is dat je niet voor een paar angstige mensen anderen een kans moet ontnemen te ervaren dat ook gehandicapten volwaardig lid van de maatschappij zijn, en dat een arm meer of minder de persoon niet verandert. :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:39

Spinnen zullen zeker wel in een kinderprogramma kunnen voorkomen hoor :) . Ze zullen alleen niet worden voorgesteld als enge dieren, maar leuke nuttige. Ik heb ook al les gegeven voor een klas kinderen en een bokaal vol met spinnen meegenomen die ze helemaal mochten bekijken(vonden ze trouwens geweldig, de meisjes ook). Dood en geweld komt niet voor, omdat je dood en geweld nu eenmaal nooit leuk en goed kan maken, je kan kinderen niet aanleren dat geweld iets niet erg is wat gerust voor mag komen. Bij dood misschien hooguit hoe je ermee om moet gaan als je opa of favoriete huisdier gestorven is.
Maar een eenarmige presentatice is niet iets wat per definitie slecht is, dus kan net als de spin gerust in een kinderprogramma thuishoren.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:52

Ik hoop toch ten stelligste dat dit niet waar is... :n |o En als het wel waar is hoop ik ten stelligste dat er veel reacties zullen binnenstromen die haar terug willen hebben!

@ paars: Jij wil dat ouders zelf kunnen bepalen wanneer ze hun kinderen met zulke beelden confronteren? En wat als de nieuwe buurman ineens een gehandicapte blijkt te zijn? Of opa door een ongeval een hand verliest?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:37

Tja ik vind dit toch wel heel erg hoor :n Snap ook niet dat de BBC dit doet :n

Mijn vader mist sinds een jaar zijn beide benen. Mijn moeder is oppasmama en er is geen één van de kinderen die het eng vind. Misschien de eerste keer, maar zij kennen mijn vader al veel langer en we hebben die kinderen rustig uitgelegd hoe het kwam en hoe het er uit zou zien. De jongste vind het zelfs leuk om mijn vader met dingen te helpen die mijn vader niet kan. Laatst liep ze met een boekje voor opname in het ziekenhuis en mijn moeder had haar verteld dat mijn vader dan een nieuwe pyama en pantoffels mee moest nemen. Nou dat kon natuurlijkhelemaal niet want mijn vader heeft geen voeten, moest mijn moeder op de naaimachine maar even aangepaste pantoffels voor hem maken volgens haar. Het kind is net 5 en gaat er echt heel erg goed mee om, bijna alsof het nooit anders zo geweest is. Terwijl ze toch al sinds baby af aan bij ons is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:51

Ik ging vroeger elke zomer met moeders en zus naar een natuurbad en daar was ook altijd een mevrouw met haar zoon die een been (misschien was het ander been ook niet compleet herinner me het niet eens ZO onbelangrijk was het) miste en rond"liep" op handen en voeten in zijn zwembroek. We wisten niet beter. Nooit nachtmerries van gehad ofzo.
Het is de taak aan de ouders om daar juist mee om te gaan, want dat is immers het grote voorbeeld van een kind.
Elke vorm van discriminatie komt vanuit ouders.
TV voorbeelden zijn prima, zeker is een vrolijke, normale context (en niet als bangmaker).
Poppen met groene en oranje hoofden mag wel? Kun je ook wel nachtmerries van krijgen hoor.

En er zit een knop op de TV. Je kunt programmas kiezen.

Er staat ook nog dat ouders VREZEN dat de kinderen er nachtmerries van krijgen. Niet dat er kinderen al problemen mee hebben...