Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charica schreef:Daar ben ik mee eens; van fouten leer je.
Iemand een keer die aflevering gezien van de Tyra show?
Daar gingen ze toen ook beginnende modellen vragen of ze bij het huis van de fotograaf wouden komen, om daar een shoot te hebben. s'avonds en alleen. En echt waar, 95% van die meisjes gingen er heen, en ongeveer 80% ging ook uit de kleren daar!!
Tyra had gewoon een fotograaf ingehuurd, en die stond ook achter de schermen, en het was natuurlijk allemaal in scene gezet, maar die meisjes voelde zich ontzettend dom natuurlijk![]()
Ga echt nooit alleen naar een fotoshoot, en goede fotograven halen je nooit over als je niet naakt wil. En is het naakt, dan moet het classy en mooi zijn, en niet open dag foto's
Myukii schreef:Er lopen een hoop gekken rond inderdaad.. Ik denk dat het vooral een kwestie is van je gevoel volgen, je vrouwelijke intuitie, werkt best![]()
In 90% van de gevallen. Om de overige 10% uit te sluiten, kun je het best inschrijven op bijvoorbeeld DutchHeaven, een hele fijne site, waar je ook reacties van modellen op fotografen (en andersom) kan lezen. Zo krijg je toch al gauw een redelijk betrouwbaar beeld van een fotograaf.
Aan het portfolio kun je ook een hoop zien. Natuurlijk is het vaak niet zo, dat elke topfotograaf zomaar met elk meisje met een leuke koppie gaat shooten op TFP-basis. En beginnende fotografen moeten toch érgens beginnen.. Maar vooral de wijze waarop de foto's zijn gemaakt, moeten al een hoop zeggen. Als ik zoek naar fotografen, kijk ik altijd hoeveel % van zijn portfoliofoto's (bedekt) naakt of lingerie is. Is dat meer dan 25%, ongeveer, ga ik niet eens probéren om daar een leuke shoot mee af te spreken.![]()
Denk na, gebruik je verstand, google, kijk op andere sites. Er zijn genoeg góéde, betrouwbare fotografen, maar helaas evenveel rotte appels, erg jammer, maar je doet er toch niks aan!
XxriieterxX schreef:Ik ben dus de topicstarter van het aangegeven topic. Ik had nooit verwacht dat ik zoveel (waarschuwende) reacties kreeg. Ik heb er goed over nagedacht en ben me er nu ook van bewust dat het heel anders had kunnen aflopen. Ik ben erg naïef geweest, dat weet ik. Ik zou dit trouwens ook nooit meer doen. Maar goed het is gebeurd, van fouten leer je.