SorayaDL schreef:@RedPassion: Of het wat bereikt op een positieve manier weet ik niet. Maar net als nu, het komt wel in het nieuws waardoor de discussie weer oplaait. Mensen krijgen het dus te horen en hopelijk zitten er mensen tussen die er over gaan nadenken. Daarnaast zal het sommige mensen afschrikken om bij zo'n bedrijf te gaan werken. Begrijp me niet verkeerd, ik ben persoonlijk helemaal niet agressief ingesteld en zie het ook liever op een vredige, legale manier veranderen. Maar helaas werkt dit vaak niet zo. Demonstreren en acties voeren zijn dus helaas nog steeds nodig om er iig aandacht voor te krijgen.
Trouwens...ik benadeel ook dieren in mijn levensstijl hoor. Het is bijna niet mogelijk om hier in Nederland helemaal diervriendelijk te zijn. Maar elk ding is meegenomen denk ik dan maar.
Als ik tijdens mijn sollicitatie activisten had gezien, had het mij denk ik ook wel afgeschrikt. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb er nooit zo over nagedacht. Ik ben secretaresse. De functie leek me leuk en de cultuur van het bedrijf (informeel, geen pakkencultuur etc.) Pas toen ik hier een tijdje zat, hoorde ik van collega's over de actievoerders die hier komen etc.
Ik denk ook dat het vooral een schreeuw om aandacht is, het komt allemaal wel weer in het nieuws, stukje in de krant, en dat is denk ik ook wat ze willen bereiken. Het is alleen jammer dat het zo agressief moet. Als ik ze zie staan denk ik soms, zijn jullie nou echte dierenvrienden, of zijn jullie er gewoon op uit om een partijtje te rellen...