Wat vinden jullie van Moslims e.d?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Wat vinden jullie van Moslims e.d?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:12

Ndewilde schreef:
het ging hierover dat ze vonden wat als iedereen moslim is en wat er dan zou gebeuren!
en wat als er ooit ruzie komt tussen moslims en andere geloven/volken?

Als iedereen moslim zou zijn, gebeurd er ook niets, behalve dat iedereen dan moslim is :+
Er zijn al ruzie's tussen moslims en andere volken/geloven ;)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:17

En onderling ruziën ze ook nog eens :roll:

Het zijn net gewone mensen... :+

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:24

Moslims en dergelijke?
Je praat er over alsof het een product is.

De naam Moslim doelt er enkel op aan te geven dat iemand in de Islam gelooft. Maar naast dat geloof zijn Moslims ook gewoon mensen, die net zo veel van elkaar verschillen als Christenen of Joden of Atheisten.

Dus wat vind ik van 'de Moslim'? Daar kan ik geen antwoord op geven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:29

als iedereen moslim wordt hebben we iig geen oorlog meer over het geloof _O-

En het is nogal logisch dat radicaal niet goed is. Dus radicale moslims hou ik niet zo van, maar ik hou net zo min van radicale christenen, radicale atheïsten, radicale milieuredders e.d.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:41

Over het algemeen vind ik moslims geen fijne mensen, zachtjes uitgedrukt...
Let op, over het algemeen. Natuurlijk zijn er ook goede bij, je kan niet alle mensen van één geloof over één kam scheren. Maar bij moslims zijn de goede eerder uitzondering dan regel.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:51

Blondie_ schreef:
Let op, over het algemeen. Natuurlijk zijn er ook goede bij, je kan niet alle mensen van één geloof over één kam scheren. Maar bij moslims zijn de goede eerder uitzondering dan regel.

>;) Waar baseer je dat op? Wat doen ze dan fout in jouw ogen? Weet jij wat alle Moslims in de VS, West Europa, Albanië, Noord Afrika, Iran, Indonesië, Maleisië...... (deze lijst kan nog eindeloos doorgaan) vinden? Zijn het voor het grootste deel geen fijne mensen?

Het zijn gewoon mensen, net als jij en ik. Sommige zijn vriendelijker dan anderen, en soms leven ze in een andere cultuur. Ook hebben een aantal Moslims de pech om onder een dictator te leven waar ze het waarschijnlijk niet mee eens zijn (Iran) maar daar kunnen zij toch niets aan doen? Ik ben wel benieuwd waarom je vindt dat 'de goede' uitzondering zijn. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:54

Blondie_ schreef:

lekker kortzichtig weer _O-. Ik vind het ook een stom geloof, en daarom ben ik ook geen moslim. Maar een geloof zegt toch niks over mensen. :?
Daarbij heb je ook nog verschillende stromingen. De sjiïeten vind ik idd niet zo aardig, al is het maar omdat die me geen hand willen geven in hun eigen land (hier overigens ook niet) en omdat ik daar een doek op mn hoofd moet. Maar ach, we willen hier toch ook dat ze zich aan ons land aanpassen. Dus een hoofddoek kom ik ook wel overheen ;)
Soennieten zijn weer heel anders, en net wat Fitch zegt; ken jij alle moslims?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 10-02-09 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:56

Fitch schreef:
Het zijn gewoon mensen, net als jij en ik. Sommige zijn vriendelijker dan anderen, en soms leven ze in een andere cultuur. Ook hebben een aantal Moslims de pech om onder een dictator te leven waar ze het waarschijnlijk niet mee eens zijn (Iran) maar daar kunnen zij toch niets aan doen? Ik ben wel benieuwd waarom je vindt dat 'de goede' uitzondering zijn. :)

Inderdaad.
Maar veel mensen vinden alles wat niet hetzelfde is als zij 'vervelend'.
Ben nu wel benieuwd hoeveel van de miljoenen Moslims Blondie kent, en of het werkelijk het 'Moslim zijn' is waar zij een probleem mee heeft.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:57

verootjoo schreef:
Blondie_ schreef:

lekker kortzichtig weer _O-. Ik vind het ook een stom geloof, en daarom ben ik ook geen moslim. Maar een geloof zegt toch niks over mensen. :?

Geloof zegt misschien wel iets, maar daarom zijn het inderdaad niet per definitie 'geen fijne mensen'. Ik vind alle geloven stom, maar de mensen die er in geloven niet. De Moslims zijn dan trouwens tenminste nog een beetje up-to-date, aangezien Mohammed de laatste profeet is. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:59

Fitch schreef:
Geloof zegt misschien wel iets, maar daarom zijn het inderdaad niet per definitie 'geen fijne mensen'. Ik vind alle geloven stom, maar de mensen die er in geloven niet. De Moslims zijn dan trouwens tenminste nog een beetje up-to-date, aangezien Mohammed de laatste profeet is. ;)

geloof an sich zegt weinig, het is maar net op welke manier je het wil naleven. Cultuur zegt meer, en zolang ze die niet mee naar NL nemen heb ik er niet zo'n moeite mee. Maar idd het 'geen fijne mensen' zijn hangt niet aan een geloof. Ik vind wel meer mensen 'niet fijn', maar dat zijn mensen van verschillende afkomst :+

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:06

Hehe. Inderdaad. Dat er een paar Marokkanen zijn die zich perfect aan de Nederlandse straatcultuur van een achterstandswijk hebben aangepast en daar naar handelen (omdat ze er zijn opgegroeid, kunnen zij ook niks aan doen), betekent niet dat 'de Islam' fout is. Er zijn ook Islamitische intellectuelen en cabaratiers. Tsja, Moslims passen zich aan aan elke laag in de Nederlandse samenleving. :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:10

Islam up to date? :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:28

Gelukkig heeft iedereen een ander geloof, wat niet wil zeggen dat iemand die Moslim is geen goed geloof heeft. Ik vind het juist een heel mooi geloof.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 05:02

Ik heb niets tegen moslims. Heb hele goede moslim-buren, kan me geen betere buren wensen. Zijn open-minded, staan altijd open voor een leuke discussie ook onderling (de ene buren zijn Turks Alevitisch, die vinden dus dat geloof in de huiskamer hoort en nergens anders kort gezegd en de andere Marokkaans en die vrouwen dragen hoofddoekjes). Zij geloven in wat zij geloven, ik ben atheist. En wij kunnen heel normaal met elkaar praten en komen regelmatig op de koffie. Marokkaanse koffie is niet te weerstaan trouwens, echt het proberen waard net zoals het Marokkaanse eten.

Ik heb er problemen mee dat mensen op hun huidskleur/ afkomst beoordeeld worden. Mensen zijn in de eerste plaats mens. Ik ben half Chinees, opgevoed als Nederlandse en wil als Nederlandse behandeld worden. Net zoals mijn buren aan weerszijden als Nederlander behandeld willen worden. En mensen zoals zij vormen feitelijk nog steeds een meerderheid.

Het blijft jammer dat er in de media zo de nadruk op afkomst wordt gelegd, zo lijkt het alsof elke Marokkaan een potentiele bommenlegger is en dat is klinklare onzin. Het overgrote deel bestaat uit hele normale mensen met wie een normaal gesprek te voeren valt en die er voor ons normale opvattingen opna houden. Of ze dan een hoofddoek of zo om hun hoofd binden moeten ze helemaal zelf weten.

En voor wie niet goed op de hoogte is van de geschiedenis: Tot aan de 2e wereldoorlog was het in veel Nederlandse kringen doodnormaal dat de vrouwen hun haren onder een hoofdkapje stopten, en zeker niet zonder een hoedje over straat gingen. Als je dat niet deed werd je als vrouw nagekeken en beschimpt en als prutsmuts omschreven in de buurt. Ga maar eens praten met ouders/ grootouders.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:10

Mijn oma zou 83 geworden zijn dit jaar en heeft behalve een grote witte strik nooit iets op haar hoofd gehad ;) Ze werkte zelf in het ziekenhuis en op de tram tegen het einde van de oorlog, was zeer geliefd en nooit ergens voor uitgemaakt ;) Mijn andere oma is een ander verhaal, want tja, zij was een jood.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:54

Ik zou nooit moslim worden, ik geloof totaal niet en ik zie ook niet gebeuren dat iedereen moslim ga worden.

Ik heb op zich niks tegen moslims, behalve die extremisten, dat vind ik maar niks, maar die heb je ook onder andere geloven.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:58

'En wat nu als iedereen moslim zou worden?!'

Ik krijg door dit soort opmerkingen altijd weer het idee; daar gáán we weer...
Dit is gewoon pure ANGST.
Angst voor het onbekende.

Waar mensen elkaar ontmoeten, is altijd al ruzie geweest.

Vind het wel wat denigrerend dat je spreekt over 'moslims en dergelijke'.
Wat bedoel je met dat laatste?
:\

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:58

niks mis met moslims MITS ze zich normaal gedragen en aanpassen..

zelf zou ik voor geen goud moslim willen worden... zie hier in de buurt te veel ellende en daar wil ik niet mee vergeleken worden..

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:09

Oke misschien dat ik nou de helft hier over mij heenkrijg maar ik heb op zich niks tegen moslims MAAR waar ik wel een bloedhekel aan heb is dat er moskeeen opduiken overal. word er gek van, we hebben er hier in Leiden ontelbaar.. de een na de ander, zelfs de grootste moskee van europa komt hier.

En daar sta ik dan 4 jaar voor in de file elke dag,omdat er persé een moskee bij moet komen. Of opeens Hallalsupermarktproducten enzo.. doe normaal zeg.. dat je gelooft moet je lekker zelf weten maar ik wil er niks mee te maken hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:10

Er zijn ook overal kerken ;) Hier in het dorp met 9000 inwoners staan 6 kerken. Kan op zondag niet eens lang uitslapen :\

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:24

Vn die kerken merk ik vrij weinig, bovendien horen die gewoon bij nl en een moskee niet. en er worden ook geen complete huizenblokken neergehaald om een moskee neer te zetten.

*ëdit, ik bedoel kerk*

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:32

Toch wel grappig dat je niets van de kerken merkt! Er staan er genoeg in Leiden en geen kleintjes ook. Elk weekend weer een hoop lawaai achter m'n deur.
Kan er ook echt niet wakker liggen dat er een moskee wordt gebouwt, verwacht veel meer overlast van de rijngouwelijn bijvoorbeeld.
Maar dit soort dingen vallen bij mij echt onder 'leef en laat leven'. Door mensen op een hoop te gooien (zoals in de randstad) betekent dat, dat je niet alleen rekening moet houden met jezelf, maar dat je ook een hoop overlast krijgt van anderen. Het is aan jezelf hoe je daarmee omgaat. Ik ga me niet druk maken om een moskee op de hoek, ik besteed mijn tijd liever aan positieve dingen in het leven.

Titel van het topic vind ik erg vreemd trouwens, wat wordt er bedoeld met 'e.d' ?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:36

Fitch schreef:
Blondie_ schreef:

>;) Waar baseer je dat op? Wat doen ze dan fout in jouw ogen? Weet jij wat alle Moslims in de VS, West Europa, Albanië, Noord Afrika, Iran, Indonesië, Maleisië...... (deze lijst kan nog eindeloos doorgaan) vinden? Zijn het voor het grootste deel geen fijne mensen?

Wat begrijpen jullie niet aan "over het algemeen?" Het meerendeel dus, niet alle.
En waar ik dat op baseer? puur op eigen levenservaring. Ik heb zoveel mensenkennis en meegemaakt dat ik met zekerheid kan zeggen dat 99% van de marokkanen niet te vertrouwen zijn. De overige moslims is dat percentage een stuk lager. Turken bv zijn meestal weer heel anders dan marokkanen. Die hebben meestal respect voor vrouwen en met Turken nooit problemen gehad, integendeel.
Dit is tegenwoordig dagelijkse prik met marokkanen "he schatje..HALLO....IK PRAAT TEGEN JE prutsmuts...DOE JE BROEK OMLAAG" :Z
Ik geloof altijd eerst in het goede van de mens, zal niet iemand anders behandelen vanwege geloof maar ik ben niet zo dom om te zeggen dat ze niet anders zijn dan Nederlanders na wat ik allemaal heb meegemaakt. dan zou ik een gigantisch bord voor mn hoofd hebben.
Laatst echt een goede marokkaan ontmoet, dacht ik. "zie je wel er zijn wel goede" dacht ik nog bij mezelf... ik zat hartstikke fout. Nee sorry maar ik vertrouw ze niet meer.
En kom niet aan met dat het toeval zou zijn want dat kan niet... 0x problemen met blanken en 100x met marokkanen/moslims. dat kan geen toeval zijn.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:51

Joehoe, we beginnen het nu over marokkanen te hebben..
Maar niet alleen marokkanen zijn moslim,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Muslims.jpg

Ook in Indonesië wonen moslims.. maar, daar hoor je nooit wat van. Ik denk dan ook niet dat het gaat om specifiek het moslim geloof, maar ook voor een heel groot deel manier van opvoeden en het grote cultuursverschil.

Met het moslimgeloof zelf is niks mis, maar volgens mij hebben we het hier nu gewoon over de Marokaanse Nederlander -:)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:58

99%
okee.. de mensen die je op straat tegenkomt dus?

Blondie, mens, serieus, open je ogen. De wereld is groter dan het nederlandse gehucht/stadje waar je in woont..

De nederlandse kwajochies zijn precies even erg. Erger zelfs, met buitenlanders nooit echt problemen gehad, met nederlanders.. Ooh yes.

Verder ging het niet over marrokanen of turken maar over moslims, en dat is een geloof, heeft dus niets met een land te maken. Als ik erachter zou staan zou ik misschien ook wel moslim zijn, maar ik ben nogal atheïstisch en geloof niet in welke god dan ook. En dan ben ik gewoon een Nederlander..

Snappie? Geloof/land daar zit een wereld van verschil tussen..

Dus wat ik over moslims denk? Vrij weinig.

Omdat ik zo'n gevoel heb dat je het (zoals veel te veel mensen) meer hebt over extremisten, dan zeg ik: Ik hou niet van extremisme, maar er bestaan ook christelijke extremisten. Ik hou dus gewoon niet van extremisten..

En de hele wereld wordt sowieso geen moslim, alleen ik al niet. Jij niet, zoveel mensen niet.

Dan nog het feit dat er allang oorlog/ruzies over zijn. En dat is al jaar en dag op het nieuws, dus had je kunnen weten..