Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwerte schreef:Eten heb je grip op, daar heb je controle over. Het kost heel wat wilskracht om jezelf zo uit te hongeren.
Zwerte schreef:Redpassion, je hebt helemaal gelijk! Sorry, ik had er bij moeten zeggen dat ik puur over Anorexia Nervosa spreek. BED en boulimia heb ik minder kaas van gegeten (om even een mooi spreekwoord te gebruiken)
Guernica schreef:Ik zal nu wel heel bokt over me heenkrijgen, maar ik kan geen respect opbrengen voor mensen met eetstoornissen.
Ik kan het gewoon niet.
Zoveel mensen in de derde wereld die geen eten hebben, die sterven aan hongersnood en dan ga je jezelf uithongeren omdat je jezelf te dik vind?
Ik snap héél goed dat je er niet voor kiest om een eetstoornis te krijgen en dat ik het wel heel simpel stel zo, maar ik vind het gewoon zonde.
Je bent gezegend met een gezond lijf in een "gezonde" maatschappij waar je je lijf kan geven wat het nodig heeft en dan doe je jezelf zoiets aan.
Nogmaals, ik begrijp dat het een geestelijk probleem is, maar snappen doe ik het niet.
mick75 schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat je met gewoon normaal tegen haar doen het verste komt. Dat je haar niet behandelt als patient of zo. Een luisterend oor voor als ze wil praten, maar vooral niet zelf erover beginnen en al helemaal niet veroordelen.
Commentaar over haar gewicht krijgt ze al meer dan genoeg, dat hoeft ze van haar vrienden er niet bij te hebben en kan zelfs de vriendschap die ze zo nodig heeft op het spel zetten.
Je kan proberen het te begrijpen, maar helaas, dat lukt niet als je het niet zelf hebt meegemaakt. Respecteer haar als MENS en behandel haar als MENS en als vriendin, niet als patient.