Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:59

Volgens mij heb ik de uitvindster hiervan ooit ergens op tv gezien met dit verhaal.. Ik vind die hond op het eerste plaatje echt eng gewoon .. De naaimachinekat wil ik al niet eens zien ;)

ik vind het idee hier achter wel wat hebben, alleen zou ik het niet aan kinderen geven..die zitten overal met hun mondjes aan en halen nog wel eens rare ideen in hun hoofd .. Wat dat betreft zou de uitvoering voor mij ook wel genoeg zijn met mooie pluchen dieren..

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:59

Ze slaagt in haar opzet... mensen shockeren.
De boodschap die ze wil over brengen is goed...
In principe is een kattenhuidje even luguber als een lederen handtas...

Dus als "kunst" is het geslaagd... maar gevoelsmatig vind ik het niks. Ik mag er niet aan denken, je eigen kat als handtas. Maar door dat beeld voor ogen te halen en te huiveren, haalt de kunstenares nog maar eens haar slag thuis.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:00

Ashkerlon schreef:
In principe is een kattenhuidje even luguber als een lederen handtas.

De vorm verschilt nogal van elkaar...

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:02

pharagirlke schreef:
Ze gebruiken ze toch al als tentoonstellingsobjecten? :')

Als ze niet geëxposeerd zijn staan ze bij haar thuis, dus er heeft nog geen kind dit ding in handen gehad, is prima te vergelijken met Körperwelten.

Dat vind ik ook naar die tentoonstellingen :o Als je mensen wilt bekijken, moet je de straat opgaan, zat verschillende soorten mensen :D
Het is bij mij gewoon puur het respect waar het omgaat. Wat ze ervan maakt, dus de dingen wat ik in mijn vorige bericht omschreven hebt.

Opgezette dieren vind ik ook maar niks, maar wel 10x beter dan dit.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:03

Ouwe schreef:
Ashkerlon schreef:

Maar in beide gevallen is het een dode huid van een ooit levend dier...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:03

Ouwe schreef:
Ashkerlon schreef:

De feiten blijven hetzelfde, tis een dood dier waar wij mensen heel respectvol spullen in kappen :')

FZ_Lin: nee, mensen ontvellen mag nie van de overheid... Valt onder slagen en verwondingen (gezien de meeste het er niet mee eens zijn) en da's strafbaar ;)

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:04

PG die snap ik niet.. Ontvellen? Wat bedoel je met je zin?
Laatst bijgewerkt door FZ_Lin op 05-02-09 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:04

Ik vind het getuigen van zeer weinig -Lees: GEEN- respect voor al dan niet levende wezens...
Een dier is tijdens zijn leven al geen speelgoed,en dat hoort hij na zijn leven ook niet te zijn!

Ashkerlon

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:06

Je kan het levend dier op deze manier wel een "tweede leven" bieden, en een ander levend dier op deze manier de kwelling door een 3 jarige peuter besparen.

Ik blijf het akelige werken vinden, maar het idee erachter is gewoon kunstzinnig goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:07

FZ_Lin schreef:
PG die snap ik niet.. Ontvellen? Wat bedoel je met je zin?

Korperwelt is een tentoonstelling met oa mensen zonder vel waardoor je de spieren echt ziet liggen ;) En over het algemeen houden de levenden onder ons er niet van als je hun spieren bloot legt ;) Dus nee... Dat kan je niet gewoon op straat zien. Ofja je kan dat wel.. Maar ik vind Korperwelt dan toch meer etisch verantwoord :')

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:08

Oke..... Jaa dat wist ik niet, mijn excuses voor mijn bericht :)
En ja je hebt dan gelijk haha of je moet echt teveel woede etc in je hebben :') Of de film Hellraiser kijken :=

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:15

Ik kan goed tegen opgezette dieren enzovoorts, maar ik vind de gedachte erachter wel een beetje krom. Dieren zijn geen speelgoed, ook niet als ze dood zijn. Vind de manier waarop ze neergezet worden getuigen van weinig respect naar het dier toe. Maak er dan in ieder geval iets van waardoor de eigenwaarde van het dier in stand blijft...

De vergelijking met Korperwelt vind ik ook een beetje vreemd omdat die mensen zich vrijwillig hebben aangemeld en ze daar in normale, dagelijkse poses worden geprepareerd. :)

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:24

He, ik heb haar in de Wereld draait door gezien. Toen had ze 100 hamsters bij zich die ze in van die hamsterloopballen had gedaan en die liepen daar toen 'als kunstwerk' rond. Vond dat al zielig: in zo'n hete studio zonder water...

En daar vertelde ze dus trots dat ze haar eigen kat de nek had omgedraaid om er een tas van te maken. Zo ziek! BAH!
En trots dat ze was... Nee, bij die tante is een steekje los. En ze is al helemaal niet iemand die het doet om een statement te maken voor de dierenrechten!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 01:28

Echt! Ze doodt er dus wél dieren voor! Dat vind ik het hele concept nog vele malen walgelijker maken.. :oo

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:31

_Tivoli_ schreef:
Ik vind het getuigen van zeer weinig -Lees: GEEN- respect voor al dan niet levende wezens...

En de bioindustrie waar alle lekkere lapjes vlees, glaasjes melk, eitjes, schoenen, tassen, jassen, kaas, gelatine enz enz enz vandaan komen getuigt wel van respect voor al dan niet levende wezens?

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:36

Rozebottel schreef:
He, ik heb haar in de Wereld draait door gezien. Toen had ze 100 hamsters bij zich die ze in van die hamsterloopballen had gedaan en die liepen daar toen 'als kunstwerk' rond. Vond dat al zielig: in zo'n hete studio zonder water...

En daar vertelde ze dus trots dat ze haar eigen kat de nek had omgedraaid om er een tas van te maken. Zo ziek! BAH!
En trots dat ze was... Nee, bij die tante is een steekje los. En ze is al helemaal niet iemand die het doet om een statement te maken voor de dierenrechten!

ohkeee dan krijgt deze dame geen enkel grijntje respect van mij mocht dat waar zijn! :S
De boodschap was nog "goed" geweest als ze het deed met dieren die al een lang en gelukkig leven hadden geleden en op een natuurlijke manier dood waren gegaan. Maar zelf dieren de nek omdraaien om er speelgoed van te maken? hoe ziek kun je zijn?
deze dame moet heeeeeeeel snel in de psychiatrie opgenomen worden.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:36

Vjestagirl schreef:
_Tivoli_ schreef:

En de bioindustrie waar alle lekkere lapjes vlees, glaasjes melk, eitjes, schoenen, tassen, jassen, kaas, gelatine enz enz enz vandaan komen getuigt wel van respect voor al dan niet levende wezens?

Ik vind een glas melk anders een stuk nuttiger dan een aan blokjes gesneden aan elkaar genaaide hond :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:39

_Tivoli_ schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik vind een glas melk anders een stuk nuttiger dan een aan blokjes gesneden aan elkaar genaaide hond :Y)

Melk is babyvoeding voor koeien, niet voor volwassen mensen. Het is bewezen dat het absoluut helemaal niets toevoegt.

En wie weet, is er wel iemand die niets om melk geeft, maar wel graag een unieke blokkendoos wil. Jij wil A, een ander wil B

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:41

Dat snap ik.
Ik zeg alleen dat ik melk nuttiger VIND.Mijn mening dus.
(En dat melk niets toevoegt? Zeg dat tegen de arme mensen in Afrika...)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:50

Ziek, echt heel ziek, alhoewel het idee er achter mij wel aanspreekt.
Voor die dieren maakt het niets meer uit, maar het is meer het sinistere idee er achter.

Ik moet wel zeggen dat ik toch wel een bepaalde interesse heb om evt. een eigen huisdier die heel speciaal voor je is geweest, te laten opzetten en dan zelf thuis te houden. Ook een heel raar idee en ben nog niemand tegen gekomen die dat niet raar en eng vond. Aan de andere kant best een mooi idee.

Er stond mij trouwens ook iets van bij, van een kunstwerk met lévende dieren. Iemand die dit herkent?
Dat waren dan katten die in hele grote wekflessen, potten, vazen en kubussen werden gestopt levend en al en dan had je een slangetje waardoor je ze kon voeren, en een slangetje dat de ontlasting afvoerde. En dat kon je dan kopen....
Een of ander Japans/Chinees kunstproject van al enkele jaren geleden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:52

Ashkerlon schreef:
Ze slaagt in haar opzet... mensen shockeren.

Inderdaad, dat is precies wat ze beoogt heeft, en het 'mooie' voor haar is dat het nog lukt ook om iedereen op de kast te krijgen....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 01:54

Jij bedoelt de zogenaamde 'bonsai kittens' Joycieej. Waar ik toendertijd helemaal in paniek over was. Maar wat research deed mij uitvinden dat het allemaal photoshop was en dus niet echt. :) Dat was dus een zieke grap..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 02:03

Heb bijna alleen de beginpost gelezen, maar werd niet zo blij van die eerste foto, die vind ik al vrij schokkend :o
Ben het wel met de motivatie van de kunstenares eens, maar nee verder gaat dit me toch wel ietsjes te ver :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 02:03

gadverdamme heb t filmpje van die kat afgezet hoe afgrijselijk

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 02:06

JoyCiej007 schreef:
Er stond mij trouwens ook iets van bij, van een kunstwerk met lévende dieren. Iemand die dit herkent?
Dat waren dan katten die in hele grote wekflessen, potten, vazen en kubussen werden gestopt levend en al en dan had je een slangetje waardoor je ze kon voeren, en een slangetje dat de ontlasting afvoerde. En dat kon je dan kopen....
Een of ander Japans/Chinees kunstproject van al enkele jaren geleden.

is (gelukkig) achterhaald
http://www.broodjeaap.nl/bonsai.html